Sony will drop da Bombe on TGS

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Jack schrieb:
HellFireWarrior schrieb:
Doch, doch. Kojima labert auch, aber nicht so extrem wie manch anderer. ;)

Im Gegensatz zu seinen völlig desillusionierten Kollegen, hat dieser Mann nicht nur die Industrie mit seiner Intention weitergebracht, ferner auch die Spielewelt verändert und ich wüsste nicht welches "Gelaber" er nicht eingehalten hat.
Egal ihr könnt ja eh alles besser, gelle? :rolleyes:

ähm.. An Hand der Mimik der Gegner erkennen, was sie denken, erkennen ob man gesehen wurde? Das das nächste mal wenn MGS4 vorgestellt wird, es viel besser aussehen wird, als auf der TGS 2005?

Hat er das gesagt? Ich glaub schon. Ist es bisher eingetreten? Nein. Ich will auf diesen Aussagen ja nicht rumreiten, wie jeder mit Visionen hat auch Kojima schon desöfteren von einigen Dingen fantasiert, die aber letztenendes technisch zum Zeitpunkt der Aussage nicht realisierbar waren. Das ändert nunmal aber nix daran, dass er halt nur "gelabert" hat.

Und was soll dieses scheinheilige "egal ihr könnt ja eh alles besser" Gerede? :rolleyes:
 
HellFireWarrior schrieb:
ähm.. An Hand der Mimik der Gegner erkennen, was sie denken, erkennen ob man gesehen wurde? Das das nächste mal wenn MGS4 vorgestellt wird, es viel besser aussehen wird, als auf der TGS 2005?
Nun, bisher ist es nicht spielbar so dass man erkennen könnte, ob die Gegner mimisch reagieren. Und die Backgrounds im E3 trailer sahen mal besser aus als im TGS Trailer, also die Areale waren immens verglichen damit.

HellFireWarrior schrieb:
Das ändert nunmal aber nix daran, dass er halt nur "gelabert" hat.
Jeder labert und er verwirklicht noch am ehesten seine Worte verglichen mit Mr. "Ich bin Gott" Molyneux oder Mr. "8 Millionen" Bleszinski.........

HellFireWarrior schrieb:
Und was soll dieses scheinheilige "egal ihr könnt ja eh alles besser" Gerede? :rolleyes:

Ah, gut es kam an ;)
 
Sonny Black schrieb:
Son-Goku schrieb:
@ Jack

Ich bin mit dem zweitem Charakter Screen auch schon zufrieden für Tekken 6. Den ersten Screen heben sich die Entwickler dann für Tekken 7 auf. :)
Mit was hätten sich die Tekken 6 Entwickler den noch für Tekken7 und Tekken 8 auf der PS3 grafisch den sonst noch steigern können bei der PS3 Hardware wenn Tekken 6 schon so wie auf deinem erstem Bild aussehen würde?
Du glaubst doch nicht wirklich das es daran liegt?
Wäre die Entwicklung mit dem Cell nicht so komplex und zeitaufwändig(inzwischen gehts da besser voran) und hätten die PS3 Entwickler die fertigen Entw-kits schon ca. halbes Jahr früher gehabt, sehe Tekken 6 auch besser aus.

Jack schrieb:
Wie Tekken 14 aussieht ist belanglos.
Ich werte nur das Gezeigte und das ist ein Disaster. Aber das hatten wir ja schon.
@ Jack

Kommen wir von der PS5 zurück zur PS3. Vom Disaster ist das bisher gezeigte weit entfernt. Die Charas sehen besser aus(zwar nicht so gut wie auf dem E3 2005 Trailer aber immerhin). Nur die Umgebung ist stärker verbesserungsdürftig. Alles in einem kein Desaster außer man nahm den Tekken 6 E3 2005 Trailer zu sehr ernst, dann ist man natürlich schon sehr enttäuscht. Aber wer mit klarem Menschenverstand der die PS3 Specs kannte nahm diesen zu sehr ernst. Ich habe es mir im fertigem Spiel zwar so gewünscht wie ich es im E3 2005 Trailer gesehen habe aber mehr auch nicht, es blieb bei einem Wunsch. Und abgerechnet wird wie immer zum Schluß Jack. :)
 
@Son-Goku: Das ist klar. Blos du hast es so geschrieben als ob die entwickler sich extra zurücknehmen um bei Tekken7 noch was besseres zeigen zu können.
 
Son-Goku schrieb:
Alles in einem kein Desaster außer man nahm den Tekken 6 E3 2005 Trailer zu sehr ernst, dann ist man natürlich schon sehr enttäuscht. Aber wer mit klarem Menschenverstand der die PS3 Specs kannte nahm diesen zu sehr ernst. Ich habe es mir im fertigem Spiel zwar so gewünscht wie ich es im E3 2005 Trailer gesehen habe aber mehr auch nicht, es blieb bei einem Wunsch. Und abgerechnet wird wie immer zum Schluß Jack. :)

Klar, abgerechnet wird eigentlich erst am Judement Day ;)
Ich rechne mal jetzt ne Zwischenbillanz:
Tekken 6 (Next "Atom" Gen):
7.jpg

Solu Calibur 3 (Current PS2 Gen):
soul-calibur-iii-3.jpg


Wenn das kein Desaster ist ;)
 
Am lächerlichsten sind die vier abstehenden Haarbüschel! ATOM!!! :o

;)
 
Jack schrieb:
HellFireWarrior schrieb:
ähm.. An Hand der Mimik der Gegner erkennen, was sie denken, erkennen ob man gesehen wurde? Das das nächste mal wenn MGS4 vorgestellt wird, es viel besser aussehen wird, als auf der TGS 2005?
Nun, bisher ist es nicht spielbar so dass man erkennen könnte, ob die Gegner mimisch reagieren. Und die Backgrounds im E3 trailer sahen mal besser aus als im TGS Trailer, also die Areale waren immens verglichen damit.

Nun, dass die bisher gezeigten Soldaten alle Masken anhaben, lässt die Wahrscheinlichkeit, dass sie mimisch reagieren werden, nicht gerade groß erscheinen.

Desweiteren war das TGS Model von Snake viel detaillierter und die Belichtung war viel besser. Ich hoffe, dass das HDR nicht ausgebaut wurde.

HellFireWarrior schrieb:
Das ändert nunmal aber nix daran, dass er halt nur "gelabert" hat.
Jeder labert und er verwirklicht noch am ehesten seine Worte verglichen mit Mr. "Ich bin Gott" Molyneux oder Mr. "8 Millionen" Bleszinski.........

Vorhin hat sich das noch ganz anders angehört. Zitat:"ich wüsste nicht welches "Gelaber" er nicht eingehalten hat. "
Ich hab nie gesagt, Kojima sei der größte Laberer (was für ein Wort). Ich habe nur gesagt, dass auch er mal das ein oder andere Versprechen gibt, dass er nicht einhält. Und so ist es auch.

HellFireWarrior schrieb:
Und was soll dieses scheinheilige "egal ihr könnt ja eh alles besser" Gerede? :rolleyes:

Ah, gut es kam an ;)

Na, was das wider heißen soll...
 
Richtig, er hat kein Gelaber nicht eingehalten, sag ich doch.
Also such dir nen anderen Spielegott ;)
 
ich möchte eure sinnlose diskussion nicht unterbrechen, aber die PS3 wird sowieso erst zeigen was die drauf hat, wenn Itagaki-san ein spiel bringt. davor wird sie nur im leerlauf laufen. egal ob Tekken 6, MGS4 oder Shenmue III. und wenn TN MS exklusiv bleibt, kann man die PS3 sowieso knicken. wer sarkasmus findet, darf ihm mir frankiert zurückschicken :P
 
solid2snake schrieb:
ich möchte eure sinnlose diskussion nicht unterbrechen, aber die PS3 wird sowieso erst zeigen was die drauf hat, wenn Itagaki-san ein spiel bringt.

Ohne Worte...... ;)

So aber da Stike wieder auf die "Spaßbremse" tritt, schnell weg hier :P
 
@ Jack

Ein Desaster wäre es nur wenn es zum Judgment Day so bliebe. Auf das fertige Produkt kommt es immer an und nur das sollte als Vergleich immer herhalten Jack. Und Tekken 6 befindet sich noch in einer sehr frühen Entwicklungsphase und wird wahrscheinlich erst frühestens im 4Q 2007 erscheinen.
 
solid2snake schrieb:
ich möchte eure sinnlose diskussion nicht unterbrechen, aber die PS3 wird sowieso erst zeigen was die drauf hat, wenn Itagaki-san ein spiel bringt. davor wird sie nur im leerlauf laufen. egal ob Tekken 6, MGS4 oder Shenmue III. und wenn TN MS exklusiv bleibt, kann man die PS3 sowieso knicken. wer sarkasmus findet, darf ihm mir frankiert zurückschicken :P
Adresse?
 
ERinnert ihr euch an diese Insider Informationen die alle als Fake abgestemplet haben?^^

Wow, so much to cover - where do I even start? I'll just have to be careful here as there's certain things that aren't supposed to be revealed until the TGS.

Note: This post is by no means unbiased. I make no warranty that what I have to say will not piss you off – especially if you’re a one-company fanboy whore. I’ll answer questions and I'll share what I know… but I’m not going to argue with the retards lurking in the Games forum shadows… especially when I am way more informed than you are*. Believe that or not (it's a fact), I don’t give a flying fuck what some pimple faced punk in the digital jungle thinks. This is a favor for those who appreciate it. Hence, if you do not appreciate inside information, then do us all a favor and fuck off.

Now that that’s out of the way…

Lets start with the bad news - the launch lineup is shrinking. Originally, the list was 30 titles (1st and 3rd party). Currently, the list is about 15 titles (can’t get more specific because at this stage it literally changes by the hour). There is an up-side, however. The extra development time is making a world of difference. Some of you saw Heavenly Sword at E3 and it looked pretty good... that is, it looked like your typical 360 game. The team has been hard at work piling on layers and layers of detail and as of right now, it looks like fucking Advent Children (you thought Metal Gear looked good? You gotta see this). It's also being given a God of War type violence upgrade, since they found out the graphical realism and brutality of the combat (bloodless though it was) was getting it a Mature anyway. Seriously, it will blow your motherfucking mind (although it’s sad that having really awesome graphics influences the ESRB ratings these days). The current release target is March.

Killzone 2 - This one has been MIA since last years E3. It is still in development and it is, unequivocally, the PS3s big "secret weapon." Announcements are being held back until closer to the PS3 launch as it's going to generate a monumental amount of buzz. It's one of those things that I can't get into too much detail about. However, it looks exactly like the video. Yeah. That video.

LAIR - This won't be out until next summer at the earliest, but this one is also absofuckinglutely incredible. Missions basically involve unscripted AI-driven massive scale battles (we're talking Helms Deep here) and you control a single dragon and rider. The game is essentially playing an RTS with itself and it's up to you to influence the tide of the battles. This is also very dark and mature.

More bad news, these titles are all now Q1 '07 releases or later. Resistance: Fall of Man is being primed as the killer ap launch title. Some of you are sure to go nuts for it as it's like a crossbreed between Half Life 2 & Call of Duty. Personally, I fucking hate both those games so I was not terribly impressed with the single player. Now multiplayer is a whole different beast, because the weapons are strange as fuck. For example, there's this energy-burst weapon that just passes through solid matter. Almost everything in the environments is destructible as well and has physical properties. Hence, certain materials will offer better protection than others. Multiplayer is the big focus of R:FoM anyway, with half a dozen game types and support for up to 40 players.

Someone asked about sound in the other thread - and while specific technical details were not divulged, the sound in Resistance was discussed at length. Resistance has fully simulated sound waves. The system actually checks distances, atmospheric density, wind, what materials the sound is bouncing off and passing through, etc, and modifies the base sound accordingly. Hence, every sound travels through space in real time and distorts just as it does in the real world. There is also support for 5.1, 6.1, and 7.1 sound setups... so however they are doing it, it borders on overkill.

This brings me to BluRay, a controversial topic on this forum as of late. Remember when I was talking about the 360s disc capacity and how it fucked up Oblivion? Some of you will remember, because I got flamed pretty hard for that (OMG it still looks great, the PC version is the same, waa waa, don’t criticizes my console). The Xbox totally fucked up Oblivion, you can look at the textures and tell where Bethesda cut corners to make it fit on the disc.

As a quick side note, Bethesda is working on a special edition of Oblivion just for PS3. We were shown some screenshots (sadly, not the actual game) and it looks like an entirely different game. Every texture is being replaced with new extremely-high resolution ones. It’s basically what Bethesda wanted to do the first time until they ran into the DVDs capacity limit. BluRay fixes that little bottleneck.

Those DVDs you love so much, they’re the reason PS3 games are going to fucking destroy anything available on the 360. 85% of the games currently in development for PS3 will not fit on a single DVD9. To give you an idea of the implications, Resistance: Fall of Man is currently 20GB, and is expected to ship at around 35GB. Publishers are not being forced to use BDs, but it’s expected that 95% of all PS3 games will use BD discs. The big exception is EA, who uniformly develops for the lowest common denominator. Sony is dedicated to helping companies develop for the superior PS3 then downgrade for the weaker systems. The fruits of this labor won’t be seen for another year at least.

There was a demo, side by side, of an upcoming sports game (can't tell you which one). One was playing on 360 (DVD9) connected to an HDTV running at 720P. The same game was running on a PS3 (BD50) on an identical HDTV at 720P. The differences were unbelievable, simply because the BD has the space to hold all those extremely high resolution textures. The 360 could probably handle them, but they just plain won't fit on the disc. This is just one example of how storage capacity is hurting the 360. Of the parade of developers that spoke to us, the BDs capacity was the number one item of praise. No more having to cut corners or find creative ways to make your game fit on the disc. DVDs are just plain obsolete when you're talking about High-Definition hyper-detailed 3D environments.

On a similar note, those of you rooting for HD-DVD as the High-Def standard might want to start selling your stuff while it’s worth something. The format war was basically decided before it even reached store shelves. 80% of the major manufacturing plants have already adopted Blu-Ray. There’s also the small matter of Sony owning, directly or indirectly, nearly half of the movie industry. I could go into more detail, but I’m getting a little off-topic. The point is, Blu-Ray is here to stay and it’s not going anywhere. HD-DVD, having considerably less support at retail and among manufacturers and movie studios, is fucked. Also, when it comes to the end-user, the Blu-Ray capabilities of the PS3 are going to be very very heavily advertised. Not only will the PS3 ensure that Blu-Ray is the most widely owned HD player in the world, but Sony is going to make sure that people know it and use it.

Go ahead and throw your tantrums if you want, it won’t change a thing. It’s just plain out of your hands. If you were rooting for the inferior technology – well, oops.

Concerning BD movie costs, they’ve been available for several months now and the average price is $20-$30. Amazon.com is your friend.

Ok, onto the multiplayer. Sony is going all out here. Actually, the entire philosophy behind the PS3s development is “no holding back.” You may whine about the price, you may whine about the features (and those of you that do that regularly really look like huge tards, btw. You know who you are) but Sony really wanted to deliver a system with every cool feature they could think of. Furthermore, they want to deliver a system that will survive another decade. MS may release a new Xbox every couple years, but Playstation owners know that their system isn’t going to be obsolete any time soon. Anyhoo, the online service is absolutely, positively, 100% free… no tiers, no subscription. It’s like having Xbox Live Gold, but you don’t have to pay for it. Some of the features include: multiple online IDs (not just one gamertag), friends lists, rankings and skill-based auto-matchmaking, full online profiles, EyeToy and EyeToy HD integration (photo profiles, possibly video chat).

There is a full featured web browser and the PS3 will have native Keyboard and Mouse support, although Sony will not be making any 1st party Mice or Keyboards for the system. As for using those peripherals in games, it’s entirely up to the developers but Sony is not disallowing it. Still, they would prefer developers make use of the motion sensitive controller instead.

As a side note, the controller motion capabilities are extremely sensitive and accurate. Playing LAIR and WarHawk with it just seemed way more accurate and natural than analogue sticks alone – plus it frees up the analogues for other functionality. You’ll see what I mean when you get a taste of LAIR. It’s fucking incredible.

In terms of 3rd party support, more than 10,000 SDKs have been shipped and more than 350 confirmed titles in active development. Production of the console itself is proceeding right on target. Reports of cell yields and HDMI 1.3 available have absolutely no impact on the production process. The cell has naturally lower yields due to the fact that it’s a new and more powerful technology. The yields were of the Cell were known far in advance of active production. As some of you know, wafers are rated. Only the best make it into the PS3, the others are sorted for other less demanding uses.

The PS3 is shipping with all 8 cores enabled (1PPE + 7 SPEs). Reports of SPEs “dying” are just plain rubbish.

3rd party developers (EA, UbiSoft) have already announced their pricing schemes for next-gen games. PS3 games will generally cost the same as Xbox 360 titles. The $10 hike in price across the board is meant to cover additional production costs resulting from the need to produce higher quality HD-quality assets. Better graphics means higher production costs.

North America will be getting approximately 700,000 of the first 2 million units. For comparison, the 360 shipped 400,000 units in NA followed by a 5-month complete production shutdown. There will be a second major shipment before Christmas, with an equal number of units (1.4m in NA before Christmas). As of right now, the balance between 20GB and 60GB versions has not been decided. Since both SKUs will be produced at the same plants using the same materials, production can be shifted as needed. It’s most likely that the 60GB version will be the most “common”, however.

The 20GB version is indeed capable of 1080p via component. The only holdup is that there is currently no TVs on the market that support 1080p via component. It’s purely an issue of support from TV manufacturers.

For the uninformed, the difference between the two models (other than HDD size) is that the 60GB has the following additional features: 802.11g Wireless Networking, Flash card reader (CF, SD, MSP), HDMI (v1.3).

Bisher wurde nicht ein einzige Sache als wiederlegt

Fakt ist: HS hat nochmal einen Riesenschritt in sachen Grafik getan.

Unfortunately, we are bound by Sony's global marketing strategy so we cannot post it which is a shame. Anyway, we are not too enamoured with that trailer as it was produced a few weeks before E3.

Between then and E3 so much had improved in lighting, shaders and other stuff that it was quite an eye-sore to see the trailer on the big screen

Fakt 2: In den offiziellen Killzone Foren wurde dieses Thema auch angesprochen und die Entwickler haben sich geweigert das zu wiederlegen.

Fakt3: Bis heute wußten wir nicht, wieviel Speicherplatz Resistence bisher belegt. Er wußte es 20 GB später 35^^
Bis heute wußten wir nicht, das es eine Waffe in dem Spiel geben wird, das durch Wände schießt. Er aber wußte es schon früher^^


Fakt4: Nach und nach wird alles wahr was er gesagt hat. und das alles läßt nur auf eines schließen.

SONY WILL DROP THE BOMB AT TGS 8-)
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom