jack_the_rat
L08: Intermediate
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war nich ma der R520 Grafikchip im gespräch?
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Also ich bin mit den IGN-Daten vollkommen zufrieden.Uchiha Sasuke schrieb:Vincent schrieb:Genaue Specs werden nur von Nintendo selbst veröffentlicht, vermutliche Leistungsgrössen lassen sich schon eher ableiten. Nintendo kann wohl immer noch am besten Geheimnisse bewahren, daher Fake!
Irgendwie lustig , als vor paar Tagen die schwachen Daten zum N-Rev genannt worden haben alle geschrien , nintendo macht nur mist ,der nrev wird viel zu schwach usw.....obwohl es sicher auch nur ein Fake gewesen ist.
Kommen mal gute Daten ist natürlich von vornerein klar, das es ein Fake ist^^![]()
One of the two sources who gave us information on IBM's "Broadway" processor today gave us information on the "Hollywood" GPU from ATi. Details inside.
The source provided the following information under conditions of anonymity, as well as some other general Revolution statements:
- "Hollywood" is based on ATi's RV530 GPU
- The GPU has been optimised significantly (more on that below)
- The graphics are not as bad as IGN might make them sound
- The Revolution's RAM, whilst being around 128MB, is highly optimised
Here are the specs for the RV530, thanks to Anandtech:
RV530
600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
512MB Maximum Memory for "XT"
256MB Maximum Memory for "Pro"
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3
High Optimisation
The source described the Revolution's optimisation like this:
Although he acknowledged that Revolution will not be as powerful as 360 or PS3, he said that the optimisation level of Revolution is similar to that of the GameCube: although it did not have the highest hardware specification, it managed to churn out the best graphics in titles such as Resident Evil 4.
RAM
The RAM is 1T-SRAM, as previously reported. The source mentioned some optimisation of the RAM but did not clarify.
We remind you that this source is very trustworthy: the information that we broke exclusively on IBM's "Broadway" is now mirrored in the comments of various developers to IGN.
There is no official word from Nintendo, however. Take this as you will.
RevoGaming will keep you updated.
NeSS schrieb:Matt responds: Well, naturally that's what Iwata is going to say. He's certainly not going to tell crowds of Nintendo fans that Revolution's graphics are going to suck. And they're not. The console is more than capable of outputting some gorgeous standard definition games. But all the same, I'm offering you two valuable tips: stop clinging to the idea that Revolution is on par graphically with 360 and PS3 or you're going to set yourself up for a disappointment! Second, don't believe every marketing catch phrase that comes out of a Nintendo executive's mouth. You realize that Iwata usually doesn't even write those speeches, right? They come by way of Nintendo of America.
NeSS schrieb:Matt responds: Well, naturally that's what Iwata is going to say. He's certainly not going to tell crowds of Nintendo fans that Revolution's graphics are going to suck. And they're not. The console is more than capable of outputting some gorgeous standard definition games. But all the same, I'm offering you two valuable tips: stop clinging to the idea that Revolution is on par graphically with 360 and PS3 or you're going to set yourself up for a disappointment! Second, don't believe every marketing catch phrase that comes out of a Nintendo executive's mouth. You realize that Iwata usually doesn't even write those speeches, right? They come by way of Nintendo of America.
NeSS schrieb:stop clinging to the idea that Revolution is on par graphically with 360 and PS3 or you're going to set yourself up for a disappointment!
Starlord schrieb:Muss aber Ness auch teilweiße recht geben (bis auf das etwas bescheidene Gehabe von nur 2 Next Gen Konsolen).
Wieso kann NIntendo nicht beides bieten. Technik und Inovation. Ich meine das eine schließt doch das andere nicht aus. Okay es ist schon recht cool, dass der Revolution nur 3 DVD Hüllen groß ist, aber hätte man ihn nicht etwas größer machen können und wenigstens auch geniale Technik bieten.
Neue Physik, bessere KI, neues Engines das alles wäre von Vorteil.
Die Entwickler, die nicht das Geld besitzen müssen die Konsole auch nicht ausreizen (keiner zwingt sie dazu).
Ich warte aber auch ab, bis ich die finalen Specs sehe und die ersten bewegten Bilder angeschaut habe.
Denn es widerspricht sich wie sooft gesagt einiges. Ich glaube einigen Seiten voher wurde etwas geschrieben (auch von IGN) dass es sehr leicht sein soll SPiele von den anderen beiden Next Gen Konsolen auf den Revolution zu porten. Aber dafür benötigt man Hardwarepower.
Auch die Aussagen von Iwata (!) dass man WoW sagen wird, oder Mijamoto...
Einfach mal abwarten.