Resonance of Fate (PS3/360)

Tri-Ace, the team behind Star Ocean, Valkyrie Profile, and Infinite Undiscovery, has forgone its usual publishing partner Square Enix and has instead partnered with Sega to bring us Resonance of Fate. The Japanese role-playing game is set in an enthralling city full of vile hoodlums, mysterious heroes and intricate machines. We got a first look at the game at Sega's Summer Sizzle event in Central London, and it left us wanting more.
In Resonance, you play three mercenaries employed by high society. Zephyr is a talented young merc, Vashyron is an experienced gunslinger, and Reanbell is a diminutive girl. Anyone who plays J-RPGs will know not to judge a book by its cover, and from what we've seen Reanbell can certainly hold her own on the field of battle. We don't know much about their stories so far, or how they came to work together, but we're told that all will be revealed in the course of the game.



You encounter numerous battles along the way, from simple gangsters in the city's seedier parts, through to boss battles. The gameplay is semi-real-time, and enemies will move only when you do, which allows you to pause and think your strategy through without being explicitly turn-based. It's possible to "shatter" an enemy's healthbar into separate fragments to make them easier to defeat, and this looks like an interesting concept. You can also activate a bullet time sequence and use this to perform more powerful attacks. Aiding you in combat is an impressive arsenal including machine guns, pistols, Molotov cocktails, and grenades.
Resonance is set in a fictitious Earth city, with a setting that looks to be heavily influenced by the current fashion for steam punk fashions and modernised Victoriana. We don't know the exact time frame, but we saw cobblestone streets and plenty of industrial age contraptions including huge clockwork gears. The storyline will sound familiar to science fiction fans: unbeknownst to the general populace a gigantic machine runs the world of Resonance, and even decides when people should be born, and die. The city appears to be a huge cylindrical structure suspended above the planet's surface, with many individual levels to explore. The only ones privy to the truth is the aristocracy, who live on the structure's lofty upper platforms, and it seems you're destined to come to blows with them at some point.
While the main story is linear, you can unlock side missions. Completing these will earn you XP, and uncover more of the game's plot. Visiting guild halls scattered throughout the city will give you details about both current and side missions, and you can talk to NPCs to uncover more clues about the city.



There's an interesting visual design at work in Resonance. A grainy art style gives the world a gritty look that fits the edgy setting. Backgrounds are pre-rendered and rotate on an axis as you move around corners. The result makes the game look like an elaborately detailed 3D pop-up book, and we look forward to seeing more of it in the future.
Resonance of Fate will be heading to the Xbox 360 and PS3 in early 2010. You can discover more from Sega's Summer Sizzle event by reading our just-published previews of Super Monkey Ball: Step and Roll, and Mario and Sonic at the Olympic Winter Games.
http://www.gamespot.com/xbox360/rpg/endofeternity/news.html?sid=6214723&mode=previews
 
Schraub lieber deine Erwartungne zurück, Zelos, es ist immer noch tri-Ace, vermutlich wird der Schwerpunkt also wieder auf dem Gameplay liegen. Nichtsdestotrotz lass ich mich gerne überraschen, vielleicht wird das endlich mal das erste tri-Ace Game mit einer guten Story (wobei IU auch shcon ganz okay war).
 
Wurde das Video schon gepostet?

http://www.youtube.com/watch?v=57jkGg4pnUU

Sehr atmosphärisch, erinnert mich ein wenig an VP2, auch wenn der Stil futuristischer ist.

boah die stadt sieht genial aus nur die musik find ich etwas nervig für meinen geschmack bisschen zu langsam und verträumt
ich hoffe sowas wird in den battles nicht als theme genommen da brauch ich richtigen gitarren rock :rox:
die Stadt erinnert mich schon ein wenig an eine mischung FFVII und FFVI
einfach nur bezaubernd ^^
 
fuck sieht ja ma richtig cool aus o_O
ich denk mal dass die musik mehr der theme für diese stadt ist
bzw scheint er sich ja tageszeit abhängig auch zu ändern
mir gefällts
 
Tri-Ace FTW - in 3 Jahren 3 Next-Gen RPG, so arbeitet man flexibel. SE am Cry.
naja bisher war es alles so la la la. Aber jetzt hat Sega ja das sagen und die sind in diesr gen verdannt gut geworden. Ich gehe sogar soweit zu sagen, dass es das beste Sega ever ist :P
 
naja bisher war es alles so la la la. Aber jetzt hat Sega ja das sagen und die sind in diesr gen verdannt gut geworden. Ich gehe sogar soweit zu sagen, dass es das beste Sega ever ist :P

Sega hat das sagen ? :rofl3:
Die sind Publisher und finanzieren das Spiel, die haben da wohl kaum viel mitzubestimmen, was wollen die nem erfahrenen Studio wie tri-Ace auch großartig an Anweisungen angeben.

Und die Qualität ist vll. net immer überragend gewesen - aber immerhin haben sie Games releast und wenn man sich anschaut wie es von IU zu SO4 und jetzt zu RoF entwickelt hat geht es immer weiter Berg auf. Schön das sie sich jetzt erstmal von SE ne Auszeit genommen haben.
 
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