PS4 vs. Wii U vs. Xbox One: Der große Current-Gen-War

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Quelle: http://www.golem.de/news/amd-20-nanometer-fuer-playstation-4-und-xbox-one-1310-102261.html

Wenn es für Sony und MS sinnvoll ist schon den Schritt mitzugehen und nicht auf 16nm zu warten, holen sie sich gleich nochmal einen Preivorteil gegenüber Nintendo, die noch immer bei 45/40 sind und die berechtigte Frage im Raum steht ob weitere Shrinks bei der alten Architekur überhaupt sinnvoll und realisierbar sind.

Erneut erweist sich Nintendos Raffgier als negativ für sie, kurzfristig konnten sie mit Asbach Uralt Technik ein paar Yen sparen, auf lange Sicht aber haben sie sich selbst aus dem Wettbewerb geschossen. Es ist wohl nur eine Frage der Zeit bis die PS4 günstiger als die WiiU gefertigt werden wird - Ob sie letztlich auch günstiger als die WiiU verkauft wird, steht natürlich auf einem anderen Blatt, wie immer regelt Angebot und Nachfrage den Preis...
 
Resident Evil Creator Says PS4 And Xbox One Are "Almost Identical"

Shinji Mikami, creator of Resident Evil:

"We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical.

So either will do."

http://www.thesixthaxis.com/2013/10...r-says-ps4-and-xbox-one-are-almost-identical/

Comcept’s Keiji Inafune also agrees – “I don’t think there’s a major difference between them,” he says “If you get down to the tiny details then maybe each is better at one thing than the other, but it doesn’t really impact the way you make a game. It’s not like PS4 or Xbox One are particularly hard to develop for. Quite the opposite: you can make whatever you want on either one, and that should be enough for anyone.”
 
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Meanwhile in Sony Land;

Killzone Shadowfall - No splash screens, no logos, no epilepsy warning. Just game.

Whether played from hard disc or Blu-ray, van der Leeuw is particularly proud of how fast and seamlessly the game loads; it's been a pet project for the tech director, who hates how slow modern games have become to operate. Guerrilla has completely eliminated in-game load times after an initial 30 seconds, and removed all logos and splash screens from the game's start-up routine. It may take a while to download Killzone Shadow Fall, but once you have it, the game comes to you very quickly indeed.

"To me, that's still something that fills my heart with joy when I see it. You insert the disc and go straight to menu," he says. "People here worked very hard... We had to ask legal and Dolby, the epilepsy warning stuff, the logos from Havok - we had to negotiate with them that we could put it in the credits and not the title screen... All the rules are built around the previous generation. I'm really happy that we're one of the first ones in, and I hope it's an example that people are going to follow

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Xbox One CPU speed boosted by 10% in vain attempt to keep up with PS4


While a free speed boost is of course nice, this isn’t going to make up the massive performance lead granted by the PS4′s GPU, which has 50% more compute units (cores), and thus 50% higher theoretical peak performance.
http://www.extremetech.com/gaming/1...ted-by-10-in-vain-attempt-to-keep-up-with-ps4


PS4-and-Xbox-One-GPU.jpg


Die sprechen auf die doppelt so hohe ROP Anzahl an, was helfen dir 10% mehr Leistung der GPU, wenn diese über nur halb so viele Recheneinheiten verfügt? Richtig: Nichts :clown:
 
Dass sich Multi-Entwickler nicht die Finger schmutzig machen wollen -und speziell Capcom nicht, die einen (zeit)exklusiven xBone Launchtitel im Ofen haben, sollte jedem mit ein wenig Grips in der Birne klar sein.

Außerdem heißt almost auf deutsch fast. Und die Specs sind auch fast ident, gleiche x86-Architektur der CPU und großteils baugleiche GPU. Das "almost" kommt aber wegen den mangelnden ROPS der xBone zu Stande, programmiert wird noch immer gleich, aber Power für 1080p wird bei der xBone halt keine übrig bleiben :nix:
 
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