AllGamer
L20: Enlightened
lassen wird das thema wie mtc gesagt hat
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Solid_Snake schrieb:oder andersrum :
Die meisten lesen nur das was sie hören wollen!
MTC001 schrieb:Hmm... Hitman... Achjaaa
Das war ja dieses Mafia game in dem man nen Kopfgeldjäger oder sowas spielte oder?
AcRo schrieb:MTC001 schrieb:Hmm... Hitman... Achjaaa
Das war ja dieses Mafia game in dem man nen Kopfgeldjäger oder sowas spielte oder?
Nee, da spielst du nen Auftragskiller. Aber vielleicht meinst du das selbe wie ich.
Kenn das game nicht, aber sicher kein echtes 3d. Interaktionen mit der Umgebung[auf Bäume klettern wie bei Mario64] sind ein Indiz für echte 3D Grafik. Die PSX hatte, wie Acro schon erwähnte, ähnlich wie der GBA oft auf optische Tricks zurückgegriffen um eine 3D Atmosphäre zu erschaffen. Das N64 hatte jedes einzelne 3D Objekt einzeln berechnet und von jedem Blickpunkt sichtbar 3D gemacht.
Ein 3D Model ist etwas anderes als ein 2D Bild, das in 3D gehalten wurde!
Das bezeichnete man damals immer als 2 1/2D!
darkiord schrieb:Der N64 war um einiges stärker, die Hardwarespecs sind da ein ganzes Stück weiter. Stelle dir den N64 als einen Bullen vor und die Modultechnik ist die Kastriermaschine
CPU MIPS 64-bit RISC CPU (customized R4000 series)
Clock Speed: 93.75 MHz
MEMORY RAMBUS D-RAM 36M bit Transfer Speed: maximum 4,500M bit/sec.
CO-PROCESSOR RCP: SP (sound and graphics processor) and DP (pixel drawing processor) incorporated.
Clock Speed: 62.5MHz
RESOLUTION 256 x 224 ~ 640 x 480 dots.
Flicker-free interlace mode support
COLOR Color frame buffer support
21-bit color video output
GRAPHIC PROCESSING Z buffer
Anti-aliasing
Realistic texture mapping: Tri-linear filtered MIP-map interpolation, Perspective correction, Environment mapping
CPU: 32-bit RISC (R3000A), running at 33MHz
RAM: 2MB main, 1MB video, 512K audio
Graphics processor: GPU - 180,000 texture mapped, Gouraud-shaded polygons/second
Screen resolution: 256x224 up to 640x480
Sound: 24-channel ADPCM audio
CD-ROM: 2x speed (300K/second transfer rate)
CPU
R3000A
32 bit RISC processor
Clock- 33.8688MHz
Operating performance - 30 MIPS
Instruction Cache - 4 KB
Data Cache - 1 KB
BUS - 132 MB/sec.
CD-Rom drive
Data Transfer Rate (DMA TO RAM) - 150 KB/sec. (Normal) - 300 KB/sec. (Double speed)
Maximum Capacity - 660 Megabytes
Features : Audio CD play - XA Interactive Audio
HARDWARE RENDERED POLYGONS (GPU)
Rendered in hardware - Up to 360K polygon/sec.
Texture mapping
Flat or Gouraud shading DATA DECOMPRESSION ENGINE
Operating performance - 80 MIPS
Directly connected to CPU bus
Motion JPEG-like Hardware Decompression Engine
MEMORY CONFIGURATION
Main RAM: 2 Megabytes
Video RAM: 1 Megabyte
Sound RAM: 512 Kilobytes
CD ROM buffer: 32 Kilobytes
OS ROM: 512 Kilobytes I/O SYSTEM OVERVIEW
Control Pad : Two control pad connectors, expandable with multitap connector
Backup RAM : Two removable cards, 128 KB Flash Memory, OS support for File Save, Retrieve and Remove
Serial Port I/O : Link Cable Connectivity
SPRITE AND BACKGROUND GRAPHICS
Virtually Unlimited:
size (up to 256 x 256)
number of sprites on a line
number of sprite images
number of CLUTs SOUND PROCESSOR
24 Channels
44.1KHz sample rate
PCM audio source
Digital effects include: Envelope, Looping, Digital Reverb
Load up to 512K of sampled waveforms, supports MIDI Instruments
SPRITE SPECIAL EFFECTS
Rotation
Scaling up/down
Warping
Transparency
Fading
Priority
Vertical and horizontal line scroll
CPU: MIPS 64-bit RISC CPU (customized R4000 series)
CLOCK SPEED: 93.75 MHz
CO-PROCESSOR: 64-bit RISC processor running at 62.5 MHz
RCP SP (Sound and Graphics Processor)
and DP ( Pixel Drawing Processor)
GRAPHICS PROCESSING FUNCTION: Z-Buffering, Anti-aliasing, eliminates jagged
lines and edges, mostly in low res. Realistic
texture-mapping. Alpha Channel effects\Fog,
Transparency, etc. Ray-Tracing/sophisticated
form of light tracing ability. Gouraud shading,
(Featuring: Tri-Linear filtered mip-map
interpolation, Perspective correction,
Environment mapping)
MEMORY: Rambus D-RAM 36 Mbits
TRANSFER SPEED: Maximum transfer speed 4,500 M bits/sec.
running at 500Mhz.
RESOLUTION: 256 X 224 - 640 X 480 dots with flicker free
interlace mode support
COLOR: Maximum: 16.8 million colors, 32-Bit RGBA
Pixel Color Frames Buffer Support
& 21-Bit color video output
out of a 16.8 million color palette it can
display 32,000 on screen colors at once
VIDEO OUTPUT: RF, RGB, and HDTV compatible
AUDIO: Stereo 16-bit/64 PCM channels sampled at 44.1 kHz
BENCHMARK PERFORMANCE: Main CPU clocked at 125 MIPS (millions
of instructions per second)
Graphics Co-Processor clocked at
100+ MFLOPS (millions of floating point
operations per second)100,000 polygons per second,
with all hardware graphic features turned on.
CONTROLLER: Input for four controllers
Analog/Digital
Total of nine buttons