Playstation 3 - NUR Playstation 3

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Jack schrieb:
solid2snake schrieb:
laut nintendo braucht man anno 1997 auch nur max. 50MB speicherplatz! ;) man weiß nie was die zukunft bringt und deshalb halte ich diesen schritt für richtig! für ein Tetris muss ja nicht gleich die XXL-blu-Ray herhalten! da gibts bestimmt verschiedene größen!

Ne, die Produktion ist zu teuer und ein Game wird in der nächsten Gen definitiv keine 100 GB benötigen. Das ist schlicht zu teur und durch die vielen schichten viel zu empfindlich und dazu noch mit laufwerksprobs evtl. verbunden da die Lasereinheit springen muss.
Standard bis Dual layer blu-ray reicht völlig. Selbst ne HD-DVD ist mehr als ausreichend.

Aber man könnte, und darum muss man auch damit promoten.
 
Kleine Aufklärung bezüglich HDMI:

Kompatibel zu DVI
HDMI basiert auf DVI und ist zu 100% abwärtkompatibel zu DVI. Das bedeutet, dass sich DVI-Signale (via DVI-HDMI-Adapter-Kabel) über die HDMI-Schnittstelle übertragen lassen. In der anderen Richtung wird allerdings nur eine Untermenge der HDMI-Signale an die DVI-Schnittstelle übertragen. Möglich ist dies auch deshalb, weil HDMI das gleiche Kopierschutzverfahren wie DVI nutzt: HDCP (High Bandwidth Digital Content Protection).
Beide Schnittstellen sind digital, allerdings überträgt DVI kein Audio. D.h. mit einem entsprechenden Kabel kann man PS3 --> DVI + Audio verbinden.
VGA ist nicht digital und verliert etwas an optischer Qualität.

Und der MSN-Artikel: Interessant!? Bioware für PS3? O.o
 
Interview mit Hideo Kojima über Metal Gear Solid 4, MGS Subsistence & Kojima Productions

20.05.05 - Gamespot sprach mit Hideo Kojima von Konami über Metal Gear Solid 4, das für die PS3 erscheinen soll - außerdem ging es um das neu gegründete Studio 'Kojima Productions'. Die wichtigsten Aussagen im Überblick:

- Durch die Gründung von Kojima Productions hat Hideo Kojima mehr Zeit für die Spieleentwicklung und muss sich nicht mehr zur Hälfte ums Management kümmern, wie es vorher der Fall war.

- Bei Kojima Productions will man sich auf verschiedene Produktlinien konzentrieren, wozu die Metal Gear- (MGS4, MGS3, MGS3 Subsistence und MG Acid) und Boktai-Serien gehören. Diese Serien wird man weiter entwickeln. Außerdem will er gerne einen Original-Titel mit einem völlig neuen Konzept entwickeln.

- Es ist nicht Kojimas Ziel, Spiele in einer Massenproduktion herauszubringen, wie es bei Hollywood-Filmen der Fall ist. Vielmehr will er den Schwerpunkt auf die Kreativität von ihm und seinem Team legen: Wenn man eine verrückte Spielidee hat, wird man sich den Markt anschauen und prüfen, ob das Konzept passt.
Man wird bei der Entwicklung aber nicht auf die zu erwartenden Verkaufszahlen schauen, sondern allein die Kreativität in den Mittelpunkt stellen.

- Boktai für PSP sei nicht vorgesehen, eine Nintendo DS Version sei dagegen geplant. Details sind wohl erst auf der Tokyo Game Show zu erwarten.

- Es gab zunächst keine Pläne, Metal Gear Solid 3: Subsistence herauszubringen. Nachdem Kojami aber im März 2005 durch Europa tourte und viele Pressevertreter und Fans sagten, sie würden gerne so etwas wie Metal Gear 2: Substance haben, entschied er sich, Subsistence zu machen.

Gleichzeitig hat man die Möglichkeit, die neuen Kamera und Online-Modi hinzuzufügen, was Kojima sehr wichtig ist. Denn so kann er die Meinung der Fans darüber erhalten und diese beiden Funktionen (Online & Kamera) in Metal Gear Solid 4 entsprechend weiterentwickeln.

- Als man bei Konami über Online-Tests nachdachte, hatte man zunächst an Xbox Live gedacht. Laut Kojima hat Xbox Live die bessere Infrastruktur. Allerdings hätte man die PS2-Version von Metal Gear Solid 3 auf die Xbox konvertieren müssen, was zuviel Zeit gekostet und Metal Gear Solid 4 verschoben hätte.

- Bei der neuen Hardware-Generation sieht er keine Revolution wie es sie damals beim Übergang von 2D zu 3D gab. Mit PS2 und Xbox gab es einen Durchbruch seitens der Online-Anbindung. Doch jetzt sieht er in dem Bereich bei den angekündigten Systemen nichts Neues.
Eine Revolution könnte es seiner Meinung nach deshalb nur im Spieldesign geben, wie es z.B. Half-Life 2 machte. Die Hardware [PC] selbst wäre keine Revolution gewesen, aber die Software (u.a. Physik-Routinen).

- Man sei jetzt nicht in der Ära, in der man aus einem 2D- ein 3D-Spiel macht und automatisch einen Hit landet. Deshalb wird die Person, die sich am meisten Gedanken macht oder die meisten großartigsten Ideen hat, der Gewinner im 'Next Generation Krieg' sein.

Q: Gamefront
 
PC Watch hosts the interview with Masayuki "Masa" CHATANI, SCEI CTO, about PS3. Here's a translation.




Q. You must have a good reason to add 2 HDMI transmitters, what usage do you expect for dual HDMI?

A. It's purely because we wanted to add them. Since multi display expands gaming like a horizontally wide dual display or an extended game screen, we've wanted to add it at any cost. You don't have to connect 2 HDTVs, a small sub-display is enough.

Q. Does HDMI contain S/PDIFx6?

A. Yes it's totally compliant to the HDMI spec and audio output is assigned to it.

Q. This is related to the OS too, when you have a communication tool (such as IM) in the firmware and play games talking with your buddies by the same tool, can you use a sub-display even in games that don't support dual display?

A. Yes. A communication tool is embedded in the firmware of course. You want to communicate while gaming, don't you? You can popup a chat window in the main screen or in the sub screen.

You know PSP has much more functions in the OS than PS2 does. Likewise, the PS3 system will be extended and evolved one, in which a communication tool via internet is included.

Q. Judging from the message that you recommend PS3 as a digital media center, it's very natural, in a sense, that it has an SD card slot. But in a Sony-branded product as a default feature? It's unprecedent, isn't it?

A. To begin with we expect use with a digital camera as you can see from the fact that it has a CF slot too. Also, SD card is in many devices including mobile phones. Users will be annoyed if media have to be converted except for memsticks. Of course you want to put save data in all media types, don't you?

Q. I can see you need those 3 slots to support digital cameras, but is it possible to put music purchased via EMD onto an SD card by this SD slot?

A. It's dependent on DRM rather than on the slot types. If you need Magic Gate, you have to use a memstick. All media types including memstick are equivalent except for such aspects.

Q. In the spec sheet it has remote-control via IP network, what kind of usage is expected?

A. Controlling a game via IP, or controlling PS3 via an IP-based remote controller.

Q. It's supposed to play BD-ROM video format, is it implemented on sale?

A. Yes of course. The video application format is not finalized but almost done and HD video decoding is very easy for us. Interactive functions will also be implemented in software, just after it's finalized.

Q. The published PS3 diagram doesn't contain a sound chip.

A. This time it has no sound chip because Cell can generate all sounds. In the leaf demo in the event we create sound data by running a code to simulate sound of a leaf in a wind then assign it to 5.1 channels to synthesize surround sound. CELL has abundant processing power and can do sound processing with ease so it doesn't need a dedicated chip to create a sound wave in the DSP style.

Q. Gigabit Ethernet connectors are listed as In x 1 + Out x 2, what does it mean? Does it have router function and are they for WAN/LAN? Or do you use a special connection to connect multiple PS3s together?

A. It has no router function. It's supposed to be a switching hub internally, but I don't know about the meaning of In/Out frankly so will answer about it at the next opportunity. Of course you can connect PS3s together. After it's on sale, some will make a supercomputer by connecting many PS3s. Apparently Sony Picture Entertainment is considering to use PS3 in a rendering farm for movies.

Q. For the connectors or the design, it looks very AV-oriented. It's based on the PS2 design and just rounded, but when put horizontally it has the atmosphere of B&O (Bang & Olufsen) in the top-loading era. Is it strongly meant as one of AV products?

A. When TVs in home get HD, we recognize PS3 as the standard in HD era. Thus we made it to be able to play all 12cm-disc formats.

Q. Considering power of CELL and GPU, the case size, and the internal power unit, it seems tough to manage heat. How is the noise?

A. Since quietness is very important, our hardware team is trying to make it as quiet as possible. Of course it has all power-saving efforts in the chip-level. Though it's not compared with PS2 yet, I'd like to make it more quiet in the final product.

Q. The demo in the press conference suggested the possibility that physics simulation can change games. Though it has the aspect that it's done to utilize the idiosyncrasy of CELL, I think whether PS3 can be an attractive game console is dependent on how it can achieve in this area.

A. In PS3, in addition to full HD output, rendering quality per se is very high. But more high-def and more real it gets, more wierd it's felt when it animates with a strange manner that's not experienced in a real life. For example it's very uncomfortable if skin contours don't change naturally when facial expression is changed in rendering a face where even cutaneous sensasion is conveyed.

It's only an example, but on all occasions we have to actualize natural animation proportionally to the improvement in graphics. In games it backfires if graphics improves while AI/simulation stays the same.

Q. To which part of physics simulation does parallel processing by 7 SPEs contribute?

A. So far, a simulation code in games had handled an in-game character as one rigid body. From now on more soft things such as human, plants and fluid can be represented more naturally. When you represent one character, you can generate natural animation and natural facial expression by spliting it into multiple parts and calculating them separately.

Likewise in a car-race game each part can have a different behavior calculation. For example, how a car moves when left and right wheels are on different kinds of surface can be solved by calculating behavior of each part.

Q. Physics simulation includes such games as Gran Turismo such as simulation precision per se is connected to the value of the game and games where it's used as an assistant. How easy will it be for developers to use physics simulation as a tool?

A. Of course there'll be a vendor that can implement and tune simulation code. It always surprises us, entertainment software developers have very high skill. No matter how difficult some processing seems, they come up with a very fast code. One point is to supply a tuning tool to make use of their skill.

Another point is, since there are middlewares for physics simulation, it can be easily implemented with them. In the case of PS2 it had taken some time until they got usable, but this time Havok and others are already in. For example, automatic generation of natural terrain or cloth simulation code are supplied.

Q. Is the PS3 development environment different from that of PS2?

A. Basically it doesn't change very much. The target hardware, the regular development environment, and tools. The difference is Cg compiler and tools, OpenGL/ES support by the change to nVIDIA.

Q. Is it the same kind of approach in performance tuning?

A. Since we have performance analyzer tools for cache usage and bus usage that game developers have evaluated so far, we extend them further. We concentrate on tools to extract programmers power. Also, CELL has the function to emit processor usage statistics as a log. By using this, you can know detailed usage statistics of each core in CELL.

Q. In regard to PS3, because there are small number of devkits are supplied, I hear 2 kinds of opinions, some expect it'd be hard to extract performance and others are surprised as they can extract performance very easily in an actual development. How is it in the real development scene?

A. To be honest, since it has so much margin in performance, we've heard no such feedback that it's difficult to develop on it. It's different from single-core programming naturally, but it doesn't add to man hours required for game development that much. I repeat it but entertainment programmers have tremendous ability.

For example we showed the demo that renders London City, it's not rendered in the GPU but the CELL does lighting and texture processing then outputs it to the frame buffer. Even without GPU, only CELL can create good enough 3D graphics.:eek5::eek5::eek5:

Q. A few years ago it seemed you were lost for how you use CELL in augmenting entertainment factors. Have you found the answer?

A. As I told you here, physics calculation, simulation, and AI. Better graphics gets, more often you see unnaturalness. To extract reality that matches graphics quality, programming abstract animation is not enough already. CELL exists to represent the worldview closer to nature. In future, expression in games will evolve into the different level from until now.
:eek5:

lest mal das Fettgedruckte, ich glaube es nicht!!!
 
For example we showed the demo that renders London City, it's not rendered in the GPU but the CELL does lighting and texture processing then outputs it to the frame buffer. Even without GPU, only CELL can create good enough 3D graphics.

"... und hinterher brätst du dir 'n Spiegelei auf der PS3." ;).
(Also nope,@Kalapaso. :P)
 
Nope! Sony benötigt keine GPU. Sony benötigt nur ein paar Lemminge, die ihnen jeden Scheiss abkaufen den sie erzählen. Und wie mir mal wieder (genau wie kurz vor dem DC-Launch) auffällt, haben sie auch genug davon zur Verfügung. :shakehead:
 
Mayls schrieb:
Nope! Sony benötigt keine GPU. Sony benötigt nur ein paar Lemminge, die ihnen jeden Scheiss abkaufen den sie erzählen. Und wie mir mal wieder (genau wie kurz vor dem DC-Launch) auffällt, haben sie auch genug davon zur Verfügung. :shakehead:

Xboyler? Lol ich lach dich aus und tschüss, deine Comments jucken hier keinen, Kauf du mal schon deine 1.5 Box und wir lachen dann auch mal später ;-)
 
Mayls schrieb:
Nope! Sony benötigt keine GPU. Sony benötigt nur ein paar Lemminge, (bla bla gelöscht)
Mit No Rank stehst du auf der Kippe, falls dir das nicht klar ist!
Deine Troll-Phase hilft dir gewiss nicht, ihn zurück zu bekommen...
:shakehead:
 
Fragt sich nur noch wo hier die Trolle sind. :shakehead:

Wenn du mir sagen möchtest ich hätte irgendwas falsches gesagt, muss ich dich leider enttäuschen. Aber so ist das nunmal wenn man nur sehen möchte was einem nicht missfällt lieber Stiky.
 
Also wenn ein SCEI CTO sowas von sich gibt hat das nichts mit Wunschdenken oder ähnlichem zu tun (zu mal sie es ja de facto so gemacht haben), von daher kann man das ruhig so stehen lassen.

Wie auch immer, gerade im Zusammenhang mit dem Kojima-Interview (wachsende Pflanzen im Spiel etc.) sehe ich da ungeheure Möglichkeiten die nun realisierbar werden. :)
 
in dem interview steht, die ps3 hat keinen soundchip, da der cell das übernimmt....wäre es nicht trotzdem besser gewesen einen echten soundchip zu haben, oder braucht der sound(immerhin dd5.1,dts) nicht so viel performance??

wäre jedenfalls schade wenn es einen größeren anteil der performance frisst...physik, ai UND sound (und was weiß ich noch alles) lässt den performancevorteil zur xbox360 cpu(die soweit ich weiß doch einen soundchip hat) doch schmelzen oder?
 
360 hat ja auch keinen Soundchip mehr, die werden sich schon irgendwas dabei gedacht haben. Kann also gar nicht so performancefressend sein.
 
Mayls schrieb:
360 hat ja auch keinen Soundchip mehr, die werden sich schon irgendwas dabei gedacht haben. Kann also gar nicht so performancefressend sein.

Spielt hier auch keine Rolle mehr, bei der Leistung. Bei der 360er ist im SIS Chipsatz noch ein ALC Chip eingebaut.
 
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