Playstation 3 - NUR Playstation 3

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Stike
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
BigBilly schrieb:
akikaze schrieb:
BigBilly schrieb:
nightelve schrieb:
naja egal was sony nun macht, es ist falsch :
a)sie subventioniern die Konsole und bringen sie billiger raus -> buh sony, sony = böse buh und d00m3d
b)sie bringen sie teuer raus und subventioniern nix -> buh sony, sony = böse und d00m3d


Eins von beiden wird auf uns zukommen ;) wobei ich glaube dass sie die Konsole nicht gross subventioniern werden/können.

Ich schätz ein Preis von bis zu 400€


ähm wieso wäre es schlecht für uns wenn sie viel subventionieren?
meinetwegen verscherbelt die ps3 für 250€ und zahlen halt paar 100€ drauf ,glaub kaum das irgendein user da Buh schreihen würde :)
Den Verlust schlagen sie aber auf die Spiele drauf. Mir sind billige Spiele wichtiger (weil's letztlich eben nur auf die Spiele ankommt, mir persönlich sowieso) als 'ne billige Konsole.

Ich glaub kaum das sich sony es leisten kann 10-15€ mehr für ein spiel zu verlangen kann.Da würde doch jeder zur billigeren Xbox360 variante greifen.Ich geh eher davon aus das die games für ps3 und xbox360 +-dasselbe kosten werden,keiner der beiden wäre so doof wesentlich mehr für die software zu verlangen und das sie sich absprechen könnten ahlte ich für unwarscheinlich :)
Wer sagt denn was von 10-15€? :)
Weiß der Geier wie die Leutchen kalkulieren, da können nur die Sonyinternen Leute was drüber sagen. Aber es ist 'ne Möglichkeit.
Aber wenn man sich an Kutaragi hält ('Überstunden um sie zu kaufen' und 'wird teu(r)er') wird wohl die Konsole teurer.
 
Von der Playstation Meeting

psm2_21.jpg


Nach diesem Bild zu urteilen sieht es so aus, als ob Sony sich entschlossen hat die PS3 flacher zu machen. Kein (merkbar) rundes Dach mehr.
Ich finde so sieht sie gleich viel besser aus. 8-)
 
ich mag das design vom controller :)

und die PS3 farbe wird bei mir silber oder schwarz... mal schauen was mir besser gefällt, wenn ich im laden davor stehe :D

achja, die PS3 sieht auf dem bild wirklich flacher aus. find ich super! :)
 
HellFireWarrior schrieb:
Von der Playstation Meeting

psm2_21.jpg


Nach diesem Bild zu urteilen sieht es so aus, als ob Sony sich entschlossen hat die PS3 flacher zu machen. Kein (merkbar) rundes Dach mehr.
Ich finde so sieht sie gleich viel besser aus. 8-)

ich frag mich immer, wie so eine monsterhardware in das kleine gehäuse
reinpassen soll...

immerhin muss ja noch das laufwerk und netzteil im gehäuse platzf finden o_O.


nebenbei:

die ps3 sieht sowas von stylisch aus und die ähnlichkeit zur ps2 ist sehr gut erkennbar ;)
 
TOKYO--This week at Sony Computer Entertainment's PlayStation Meeting, company president Ken Kutaragi appeared on stage to discuss further information on the current status of the PlayStation 3, and gave a glimpse of some new titles in development.

Kutaragi started out by reconfirming that the PS3 will be backwards-compatible with PlayStation and PlayStation 2 games and support high-definition TVs. "We're looking at a life cycle of 10 years with the PlayStation 3. We're currently shifting from standard TVs to HD TVs," said Kutaragi. "But in the next couple of years, most flat-panel TVs will be full HD. We're releasing the PS3 with full HD features from the start so that consumers won't have to buy another version of the console in the future. For the same reason, we're using Blu-ray as the PS3's disc format."

"I'm aware that with all these technologies, the PS3 can't be offered at a price that's targeted towards households. I think everyone can still buy it if they wanted to," said Kutaragi to a mostly Japanese crowd. "But we're aiming for consumers throughout the world. So we're going to have to do our best [in containing the price]."

Then Kutaragi issued a somewhat ominous warning. "I'm not going to reveal its price today. I'm going to only say that it'll be expensive," he stated.

The rest of the discussion on the PS3 during the meeting was mostly oriented towards developers. Kutaragi began by showing a few slides of the PS3's development kit hardware, the first time it was officially unveiled. The preliminary development kit, code-named "Shreck", was a huge square metallic machine that ran with a 2.4Ghz Cell chip and 256MB XDR memory. The machine got a face-lift during spring and was renamed to "Cytology", and it is currently at about the size of a normal PC. Though it still runs at 2.4Ghz, it comes with an upgraded memory size of 512MB.

Kutaragi revealed that Sony plans to shrink the developer kit to a "rack mount" size of a server (around 19 inches wide) when the next, near-final version is released in December. Called the "PS3 Reference Tool", the kit will run at 3.2Ghz, equal to the PS3's spec. Kutaragi commented that he also plans to offer a free-standing PS3 Reference Tool.

Kutaragi surprised the crowd by revealing that, to date, only 450 PS3 dev kits have been shipped worldwide. Sony plans to release an additional 200 units in August and 300 more in September, but most developers probably will have to wait until October, when the company will ramp up its production to 3,000 units per month. For the time being, though Kutaragi admitted the current shortage is a problem. "We've been getting a lot of requests from developers since E3 that they want more development kits for the PS3," he said. "The demand for the kits has gone beyond what we can handle. We've been discussing what we can do about it."

Ever since the PS3's debut at E3, the biggest concern amongst publishers has been a rise in development costs due to the complexity of making games for the console. Currently, developers lack familiarity with the console's technology, such as how to use the seven synergistic processing elements (SPEs) of the PS3's Cell CPU. Those fears returned during the meeting, as Kutaragi showed the "duck in the bathtub" demo from E3 and explained it uses a total of 16 programs, including eight physics simulations and eight programmable shaders.

To assuage the audience's fears, as Kutaragi said Sony has been looking in into ways to make PS3 development easier and support game designers. Kutaragi revealed that SCE has signed licensing agreements with a number of renowned development-tool companies to include their programs as a part of the software developer kit that will be provided to PS3 game developers.

Sony has signed licensing agreements with two of the leading developer middleware providers, Havok and Ageia. Based in Dublin, Ireland and San Francisco, Havok has seen its physics engine used in Max Payne 2 and Half-Life 2. The agreement will let Sony include a "Havok Complete" middleware suite in its PS3 development kit, which will come with an optimized physics engine, animation engine, and other tools, including linkers and debuggers.

Ageia is a physics tool and hardware developer based in California, which is best known for its Ageia PhysX physics library, also known as NovodeX. According to Sony, the PhysX's multi-threaded capability makes it ideal to leverage the power of the Cell. Sony's licensing agreement with Ageia will allow a PhysX optimized for the PS3 to be included in the third-party publisher SDKs.

Sony Chief Technical Officer Masami Chatani was also present at the PlayStation Meeting. He disclosed that Nvidia, maker of the PS3's RSX graphics processor, is currently working on a line-up of programmable shader tools for the console. These include: a CG compiler, a standard for PC graphics that's oriented towards C language; an FX composer, which is a program for creating shaders of various textures such as skin and hair; PerfHUD and ShaderPerf, which are evaluation tools to optimize the quality of the shaders; and Melody, which allows normal maps to be used in order to drop polygon volumes without lowering graphics quality.

Chatani reconfirmed that the PS3 will support Open GL/ES as its standard API, and he also revealed support for Collada, an open-interchange file format for the interactive 3D industry.

In terms of supporting developers on their use of the Cell processor, Sony is forming an alliance with chipmaker Transmeta Corporation, a company renowned for its software emulation technology and it x86-compatible, software-based microprocessors. Transmeta will be offering an SPE optimizer and software that will allow developers to effectively program for the Cell processor and its seven SPEs. The tools will allow Statistical Process Control (SPC) simulation on PCs, and it will also let programmers debug and tune their programs with runtime info. Transmeta's tools will be shipped to developers in Q4 2005.

As reported yesterday, Sony has acquired SN Systems Limited, a leading middleware supplier best known for its renowned ProDG tool. The company has had a 10-year-plus relationship with SCE. With its agreement to become a part of Sony, SN Systems will continue to deliver upgraded editions of its ProDG and other development tools as well as provide extensive support to developers.

Chatani revealed that there are already nine major middleware vendors that will be releasing development programs for the PS3, including Metrowerks, CRI Middleware, NDL, Web Technology, Alia, Dolby, Softimage, Autodesk, and RAD. He said that there are currently 2,000 SDK libraries available for development of PS3 games, but that number will expand to over 20,000 libraries when those of new licensing partners such as Havok and Ageia are added.

For developers that want to learn the basics of how to program for the PS3, Sony will be releasing the source code, documents, and graphics for the "duck demo" in August. According to Chatani, the demo is a good example of how the PS3's physics and shader programs can be used; if even just one duck in the bathtub moves, it impacts the movement of all the other ducks in real time.

Also as reported earlier, Sony has also signed an agreement with Epic Games. It has obtained sublicensing rights to Epic's Unreal Engine 3, a game development framework which was the basis of the flashy "Man versus machine" technical demo at E3. Unreal Engine 3 includes a programmable shaders tool, physics engine, and GUI-based physics attribution tool, as well as other tools, such as scenario development, movie-scene development, and particle animation tools.

Unlike the other development tools, the Unreal Engine 3 will not be for free. Publishers will be given an evaluation version in September, and they can choose whether to purchase the suite at the end of November. Sony did not disclose the Unreal Engine 3's price during the meeting, but assured developers that it will be "extremely affordable."

Epic Games' founder and CEO Tim Sweeney appeared on stage to show the powers of the PS3 and Unreal Engine 3's programmable shader tool, using the man-against-robot demo from E3 and a new first-person demo that featured a corridor with different effects. With the Unreal Engine turned on, the graphics looked like they were taking full advantage of the PS3's capabilities, with realistic shadows and water effects. Turned off, the graphics looked much blander, like PS2 games with higher resolutions. "The shader programs here [in the demo] are typically about a hundred instructions long [per pixel]. With the PlayStation 2's graphic capabilities, it was about one to one, or two shader instructions [per pixel]," explained Sweeney, emphasizing the PS3's power.

Following Epic Games, Bandai showed off a real-time demo of its PS3 Gundam game. The game is clearly still in development, as the demo featured a low frame rate, but high-resolution graphics and detailed mechs. Bandai Games company president Shin Unozawa revealed that the demo is only using one of the Cell's SPEs, and that he was amazed at the power of the PS3. The demo was developed by Bandai subsidiary BEC, and was made solely with in-house developed engines and shading programs.

After Bandai, Koei showed a real-time demo of its PS3 game, Ni-Oh, which featured a Dynasty-Warrior-esque character fighting multiple enemies. Pausing the game and changing the camera angles, Koei chairman Keiko Erikawa zoomed in on the character's face to show its detail, which even showed the pores on the skin. Flanked by an assistant wielding a PS2 controller, Erikawa explained that with the PS2, developers were able to allot about 1,000 polygons on a character's face. With the PS3, Erikawa's team was able to allot up to 1.5 million polygons. Erikawa explained that additional polygons allow for more subdivision surfaces, allowing more wrinkles and personalities to the face. Erikawa also zoomed in on the door of the room in the demo, and showed how the PS3 allows the reflection on the floor to change naturally when the camera's angle is shifted around. Like Bandai, Koei developed its demo using its self-produced program engines for the PS3. "Our challenge will be to create a game that is as high quality as the graphics the PS3 can create. We look forward to the Tokyo Game Show," commented Erikawa at the end of her presentation.

Following the real-time demo presentations, Sony announced a number of new PS3 games and showed their trailers, which were created solely with in-game footage. New titles announced at the meeting were; Lair, developed by game studio Factor 5 and Sony Computer Entertainment America; Endless Saga, developed by Korean maker Webzen; a new Genji title, developed by Game Republic; a new mech game tentatively named as "Project Force", developed by From Software; and Resident Evil 5 by Capcom. The trailers are available for viewing below.

In his final remarks, Kutaragi hinted that PS3 demos of games will be playable at the Tokyo Game Show in September. "We hope to use the Tokyo Game Show as a chance for everyone to get to know, or possibly experience, what next-generation entertainment is all about," he said.

http://www.gamespot.com/ps3/adventure/residentevil5/news_6129611.html

Es kristallisiert sich immer mehr heraus, daß die PS3 genau das Mördergerät wird, das wir - fast alle ;) - erwarten.

1.000 Polygone für ein Gesicht bei der PS2, 1,5 Millionen bei der PS3, Das ist eine 1.500 fache Steigerung ... :o

Und spielbare PS3-Spiele-Demos im September ... :)
 
Ein Lebenszyklus bei der PS3 von 10 Jahren?

Das kannst du vergessen, weil Microsoft bestimmt 2008 die XBox1024 rausbringt und Sony dann auch handeln muss...

EDIT:
Spielbare Demos auf der TGS? Geil :happy3:
 
jap, dank MS (und wahrscheinlich auch nintendo) wirds wohl nix mit den 10 jahren. könnte mir höchstens softwarenachschub für diese zeit vorstellen.

und PS3 spielbar auf TGS - das rockt! :happy3:
 
Mittlerweile ist die neue EGM erhältlich und hat einmal mehr ein paar Interessante Spekulationen in der Gerüchteküche auf Lager:

SSX für Next-Gen
Wenig überraschend soll bereits ein Ableger von Electronic Arts´ SSX-Serie für die nächste Konsolengeneration in Entwicklung sein. Überraschend ist dabei aber, dass es angeblich auch möglich sein soll zu surfen. Möglicherweise wird sogar eine weitere Extrem-Sportart im Spiel enthalten sein.

LEGO Star Wars, die Zweite
Nachdem George Lucas die Star Wars-Episoden endlich unter Dach und Fach gebracht hat, heißt das noch lange nicht, dass auch bei den Videospielen Ruhe einkehrt. Vielmehr soll ein zweiter Teil von LEGO Star Wars erscheinen, der die Highlights der Episoden IV - VI beinhalten soll.

Remakes von Sega
Dass sich Sega verstärkt neuen Entwicklern zuwenden will, ist mittlerweile kein Geheimnis mehr. Interessanter ist es vielmehr, dass diese westlichen Firmen alte Serien aufleben lassen sollen. Dabei fallen Namen wie Space Harrier, Daytona oder auch Golden Axe. Man munkelt in diesem Zusammenhang von Silicon Knights...

Auf der Suche nach dem heiligen Konsolen-Gral
Der Da Vinci-Code bzw. das Sakrileg ist ein voller Erfolg, wenngleich auch einige Dinge der blühenden Fantasie des Autors entsprungen sind. Grund, aber kein Hindernis, um nicht doch einen passenden Kinofilm mit Tom Hanks zu bringen - und angeblich auch eine dazu passende Versoftung.

Ein Trio für die PlayStation 3
BioWare, Valve und Id Software haben die Xbox bisher tatkräftig unterstützt. Gerüchterweise sollen diese drei Entwickler Spiele für die PS3 in der Mache haben - und zwar exklusiv! Allerdings wird auch die Microsoft-Front weiterhin unterstützt.

Q: Gaming Universe
 
prome schrieb:
ich frag mich immer, wie so eine monsterhardware in das kleine gehäuse
reinpassen soll...

immerhin muss ja noch das laufwerk und netzteil im gehäuse platzf finden o_O.
Die größe ist nicht entscheidend, sondern die Technik. Das gleiche gilt auch für den Revo. Nur weil die Technik größer wird, heißt es nicht, das die Größe der Hardwareteile auch mitwächst. Im Gegenteil. Die Hardwareteile werden mit der Zeit immer kleiner, weil die Größe Platz und Geld kostet.

nasagoal schrieb:
Ein Lebenszyklus bei der PS3 von 10 Jahren?

Das kannst du vergessen, weil Microsoft bestimmt 2008 die XBox1024 rausbringt und Sony dann auch handeln muss...
Das würde gehen. Die Technik ist ja stark genug. Aber dazu müssten Microsoft und Nintendo mit ihren neuen Konsolen mitziehen.
Bei Nintendo wäre es ja kein Problem. Nintendo konzentriert sich ohnehin auf andere Dinge mehr als Technik. Nur Microsoft wird da nicht mitziehen und wahrscheinlich nach vier Jahren wieder einen Nachfolger auf den Markt bringen. Außer vielleicht MS wird überlegener Marktführer mit ihrer X360, dann hätte ein Nachfolger keine Eile. Aber das ist sehr unwahrscheinlich. Wenn da nur einer aus der Reihe tanzt, dann müssen alle anderen mit Nachfolgekonsolen nachziehen. So wird das leider nichts für die PS3 mit 10 Jahren. Aber 6-7 Jahre sind maximal drin.

Und was die PS3 angeht, denke ich, das wird eine Megaleistungsmaschine werden. Mit dem Vorgänger in nichts zu vergleichen. Ein Vergleich mit dem Vorgänger ist schwachsinnig. Die PS3 ist von der Technik schon eine andere Dimension. Und das ist eine Konsole, die mit der Celltechnik ausgestattet ist. Ein sehr leistungsfähiger Chip, der erst in Zukunft seine Stärken entfalten wird. Und wenn der Cell wirklich auf 3,2GHz getaktet wird, dann Gute Nacht.

@ Cell
P.S Die flachere Version der PS3 gefällt mir auch wesentlich besser.
 
M$ = böse!!!

wenn der revo sich nicht besonders gut bzw nicht gut verkaufen würde,glaube ich kaum,dass nintendo noch geld für nen neuen nintendo hat ;/
10 jahre währe echt geil,für mich jedenfalls.
 
RWA schrieb:
Ein Trio für die PlayStation 3
BioWare, Valve und Id Software haben die Xbox bisher tatkräftig unterstützt. Gerüchterweise sollen diese drei Entwickler Spiele für die PS3 in der Mache haben - und zwar exklusiv! Allerdings wird auch die Microsoft-Front weiterhin unterstützt.

Q: Gaming Universe
ID Software wäre ziemlich geil, von Valve fällt mir außer Half Life ehrlich gesagt nichts ein, und Bioware brauche ich nicht, solange SquareEnix die PS3 mit RPGs versorgt.
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom