PewDiePie, Rassismus, Sexismus und die Gamingindustrie

Harlock

L99: LIMIT BREAKER
Seit
1 Dez 2005
Switch
4410 0781 0148
Crash Team Racing Nitro-Fueled skin renamed to be less racially insensitive

For the first Grand Prix season in Crash Team Racing Nitro-Fueled, Tawna and her “Watermelon Tawna” skin were added. Players quickly took issue with the name. Because of her darker fur and watermelon shirt, many people felt that this was racially insensitive.

Activision and Beenox have since taken action. The skin has since been changed to Summertime Tawna along with a few others. “White Tawna” is now known as “White Tiger Tawna”, for instance. A number of other skins with “Black” or “White” in front of them have also been given a slight change such as “Black N. Tropy” and “Black Zem”.

Probleme gibts, die gibts gar nicht.

salidu

L14: Freak
Seit
16 Feb 2014
PSN
lion_el_johnson1
Switch
4969 8848 5168
Crash Team Racing Nitro-Fueled skin renamed to be less racially insensitive

For the first Grand Prix season in Crash Team Racing Nitro-Fueled, Tawna and her “Watermelon Tawna” skin were added. Players quickly took issue with the name. Because of her darker fur and watermelon shirt, many people felt that this was racially insensitive.

Activision and Beenox have since taken action. The skin has since been changed to Summertime Tawna along with a few others. “White Tawna” is now known as “White Tiger Tawna”, for instance. A number of other skins with “Black” or “White” in front of them have also been given a slight change such as “Black N. Tropy” and “Black Zem”.

Probleme gibts, die gibts gar nicht.
Ich werde diesen BS nie verstehen. Leute, welche in diesem Zusammenhang Rasissmus wahrnehmen sind die eigentlichen Rassisten. Noch weniger verstehe ich, dass Publisher und Entwickler immer gleich den Schwanz einziehen wegen ein paar wenigen SJWs.

Lacrimosa

Seit
26 Dez 2011
Switch
1820 6736 1315
Was ist an "Summertime" jetzt weniger rassistisch als "Watermelon".
Dafuq :uglylol: .
Beides sind gängige Bezeichnungen für Sommer-Skins von Charakteren.

• Lob
Reactions: Avi

3headedmonkey

L17: Mentor
Seit
18 Apr 2006
PSN
HoemBOY
Es gibt wohl ein Klischee, das schwarze ganz besonders auf Wassermelonen stehen ... Wie so ziemlich der Rest der Welt, aber das nur nebenbei.
Es ist mehr als ein Klischee, weil es stereotypisiert wird.

• Lob
Reactions: Avi

Naru

Seit
25 Feb 2011
Switch
1391 2371 8534
Steam
Naru
Discord
Naru#4138

Da reicht es die Smashdebatte zu zitieren was am Sachverhalt Gaga ist.

Das T-Shirt mit dem Motiv Wassermelone kann sowohl mit hellem als auch mit dunklem FELL vorkommen.

Ich betone. F E L L.

F

E

L

L

:labr:

Zuletzt bearbeitet:

Swisslink

L20: Enlightened
Seit
18 Okt 2004

Da reicht es die Smashdebatte zu zitieren was am Sachverhalt Gaga ist.

Das T-Shirt mit dem Motiv Wassermelone kann sowohl mit hellem als auch mit dunklem FELL vorkommen.

Ich betone. F E L L.

F

E

L

L

:labr:
Ich glaube die Kritiker dieser Darstellungen merken noch nicht mal, dass sie nach jeder Definition von „Rassismus“ die eigentlichen Rassisten sind.

Top Bottom