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PlatformWAR PC ULTIMATE Gaming - road to Master Race ...

Ich denke nach der letzten Direct oder Whatever von Sony, wo man nix Neues sah, außer der PC Ankündigung eines ihrer games(glaube Returnal?) wollten sie nicht, dass es wieder nur um den PC geht, deshalb wohl nicht angekündigt. Ghost of Ushibushi wie ein Sony User es hier taufte, können sie aber gerne releasen, ist sicher ein netter 20-30 Stunden Quickie für Zwischendurch.
Ghost of Tsushima ist ein absolut grandioses Game. Hab da weit über 100 Stunden reingesteckt. Ich fand es einfach grandios.
 
Die Leute finden es bis heute nicht lustig, das ND versucht über den Vram und CPU die stärken der PS5 zu emulieren und bisher macht das nur ne 4090 mit dem mega schnellen Ram und Top CPU am besten. Wurde ja schön im reddit veröffentlicht wie die das versuchen (ERA gabs nen Thread dazu und DF hats etwas erwähnt), statt es richtig für PC angepasst zu haben, was halt noch paar Monate gebraucht hätte ;)
 
Die Leute finden es bis heute nicht lustig, das ND versucht über den Vram und CPU die stärken der PS5 zu emulieren und bisher macht das nur ne 4090 mit dem mega schnellen Ram und Top CPU am besten. Wurde ja schön im reddit veröffentlicht wie die das versuchen (ERA gabs nen Thread dazu und DF hats etwas erwähnt), statt es richtig für PC angepasst zu haben, was halt noch paar Monate gebraucht hätte ;)

Ich spreche nicht vom Vram der Graka.
 
Die Leute finden es bis heute nicht lustig, das ND versucht über den Vram und CPU die stärken der PS5 zu emulieren und bisher macht das nur ne 4090 mit dem mega schnellen Ram und Top CPU am besten. Wurde ja schön im reddit veröffentlicht wie die das versuchen (ERA gabs nen Thread dazu und DF hats etwas erwähnt), statt es richtig für PC angepasst zu haben, was halt noch paar Monate gebraucht hätte ;)
Die von ND recommended Specs für den PC waren 8 GB VRAM. Wo ist das eine top GPU? Wovon redest du?
 
Entweder wirstdu ne SSD brauchen oder ne menge Vram um es wie auf der PS5 zu erleben, suchs dir aus was dir lieber ist :D
Aber schön das es von Nixxes geportet wird :goodwork:
hab 8 ssd im system um die 12tb+/- von daher kein problem, speicher und gpu hat auch genau ram und leistumg und cpu hat auch genau cache brauch da wohl keine sorgen zu haben
und was mit nixxes? machen die halbwegs gute ports?
 
Die von ND recommended Specs für den PC waren 8 GB VRAM. Wo ist das eine top GPU? Wovon redest du?
Die recommended specs waren doch ein witz wie man gesehen hat. Ich rede von dem was tatsächlich sache ist, und da hat man mit ner 4090 leider die beste chance keine Probleme zu haben.

@PlayerOne
Nixxes hat HZD nach kurzer zeit gefixt :goodwork:
 
32 GB Ram, da wird es eingespeißt, man hat 10 Jahre 32 GB Ram und endlich wird es mal genutzt :coolface:
Deine 10 Jahre alten 32GB RAM sind auch deutlich flotter als die SSD der PS5. Selbst DDR3 1600MHz Ram hat einen Datendurchsatz von rund 13GB/s, die PS5 Wunder SSD hat 5,5GB/s und mit Kraken Kompression sinds 9GB/s also noch immer weniger als uralter DDR3 Mittelklasse RAM(aktuellerer DDR4 3200MHz RAM schafft übrigens rund 26GB/s da hinken auch modernste PC-SSDs noch eine Weile hinterher und DDR5 ist ja bekanntlich noch mal schneller). Das Einzige was einen erwarten könnte sind etwas längere Ladezeiten bis man dann IM Spiel ist, weil der RAM natürlich auch erstmal gefüllt werden muss. Aber 32GB sollten wirklich für einige komplette Level des Games reichen.
 
Die recommended specs waren doch ein witz wie man gesehen hat. Ich rede von dem was tatsächlich sache ist, und da hat man mit ner 4090 leider die beste chance keine Probleme zu haben.
Die empfohlenen Specs sind von ND selbst und kein Witz sondern eben tatsächlich Sache, da kannst du dich noch so sträuben :nix:
 
Hier mal eine kleine Erinnerung

Witcher 3 made possible thanks to the consoles​

"If the consoles are not involved there is no Witcher 3 as it is. We can lay it out that simply. We just cannot afford it, because consoles allow us to go higher in terms of the possible or achievable sales; have a higher budget for the game, and invest it all into developing this huge, gigantic world. Developing only for the PC: yes, probably we could get more [in terms of graphics] as there would be nothing else - they would be so focused, like if we would develop only on Xbox One or PlayStation 4. But then we cannot afford such a game."

So there you have it. No need to blame the consoles. PC owners have actually benefited from Sony and Microsoft's consoles rather than missing out.

Die nächsten Rechnungen schicke ich an euch, da ich nicht einsehe, für geizige PCler zu zahlen.....
 
Da sollte sich EA mal ne Scheibe abschneiden:alt:


A patch for The Last of Us Part I is now live. This update primarily focuses on performance improvements, Steam Deck performance, various crashes, and more.

Alongside this patch, The Last of Us Part I is now Steam Deck Verified. You will find the latest patch notes for Steam Deck below.

Downloading this patch will trigger a full shader rebuild.

  • Optimizations to improve global CPU and GPU performance throughout the game
  • Overall improvements to texture and environment loading
  • Improved shader compilations times
  • Fixed a crash that could occur after changing custom controller settings
  • Fixed a crash that could occur in Photo Mode when saving images in 4K
  • Fixed a crash that could occur when playing on Ultra graphics preset with DLSS enabled
  • Fixed a crash that could occur when using a mouse with a high DPI
  • Fixed a crash that could occur when entering Options > Graphics
  • Fixed multiple crashes affecting players with Intel GPUs
  • Fixed an issue where players could lose the ability to aim or shoot immediately after exiting menus
  • Fixed an issue where the Flashlight tutorial would not leave the screen if ignored
  • Fixed an issue where exiting Photo Mode could cause the player to throw an equipped item
  • Fixed issues where players could see outside the game world in some locations
  • Addressed issues where screen tearing could still occur with V-Sync enabled
  • Fixed an audio issue that could occur when using a USB audio device alongside Spatial Audio Plug-Ins
  • Added support for players using third-party audio drivers
  • Fixed an issue where changing graphics presets (Options > Graphics > Graphics Presets) in-game would not save
  • Fixed an issue where the Speedrun timer could roll back after a crash or when quitting to desktop
  • Fixed an issue where scrollable menu descriptions could not be navigated with a mouse scroll wheel
  • Updated the QTE button UI to correctly display when using Xbox controllers
  • Corrected several in-game, menu, and text-to-speech translation errors
  • GPU Performance HUD more accurately displays usage when launched, CPU Performance HUD now more accurate
  • Corrected an issue where the Aiming Mirror settings did not affect motion sensor aiming
  • Fixed an issue where settings would not Reset to Defaults if players had any of the menu drop downs still open
  • Fixed an issue so that scrolling in Photo Mode does not affect the in-game camera
  • Fixed an issue where the game could reset a user's Monitor setting when launching the game
  • Fixed an issue where the shader loading could be shown as complete before it actually was
  • Fixed an issue with Corsair and Logitech device LEDs turning off on start-up
  • Display settings are now saved per device and not shared through cloud saves
  • [The Suburbs] Fixed a crash that could occur in the sniper fight
  • [The Suburbs] Fixed an issue where Sam would appear wet during a cinematic in a dry area
  • Added a new Very Low graphics preset (Options > Graphics > Graphics Presets)
  • Added a new AI Quality setting in the graphics menu (Options > Graphics)
  • Added a new Dynamic Lights Quality setting in the graphics menu (Options > Graphics)
AMD

  • Fixed an issue where the game could crash while shaders were building on AMD hardware
  • Fixed an issue where FPS could be impacted while enabling the GPU Usage monitor (Options > HUD > GPU Usage)
Epic Games Store

  • Fixed a crash that could occur when quitting to the main menu
  • Fixed an issue where vibrations did not work for some players
Steam

  • Fixed a crash affecting players missing a Steam user folder
Steam Deck

  • Overall improvements to performance while playing on Steam Deck
  • Addressed a memory leak issue that could cause crashes
  • Fixed an issue where certain button prompts would be misaligned
  • Fixed an issue where changing (Options > Graphics > Graphics Preset) could trigger an intense lighting effect
  • Fixed an issue where in-game HUD did not match Steam Deck Performance Overlay FPS value
  • Fixed a crash that could occur during loading screens
  • Effects Density now defaults to Very Low instead of Low
  • [Lakeside Resort] Fixed a crash that could occur at the start of a cutscene
  • [Pittsburgh] Fixed a crash that could occur at certain checkpoints
  • [The Outskirts] Fixed an issue where locked FPS could make it difficult to move pushable objects
We at Naughty Dog and our partners at Iron Galaxy are closely watching player reports to support future improvements and patches. We are actively optimizing, working on game stability, and implementing additional fixes which will all be included in regularly released future updates.
 
Von Dictator (DF) die CPU verbesserungen bei CPU limitierten abschnitten

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GPU limitierte abschnitte haben sich nicht so große verbessert, muss er aber noch mehr testen. Aber 60fps lock ist jetzt auf alten CPUs drin.
 
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