TGS OktoberRevolution (N-Conference+TGS)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Sasuke
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Na dann wärs wirklich interessant zu wissen, was angekündigt wurde. Wobei wohl eher weniger für Wii rausspringt, da uns Namco eh schon gut bedient.
 
Vielleicht während der TGS?

Hoffentlich wirds nicht allzu ruhig in Sachen Ankündigungen. Ein Wii-Spiel, welches man dankend annimmt könnte doch dabei rausspringen?
 
Das hat mir tatsächlich ein bisschen Hoffnung gegeben. Aber damit gerechnet hätte ich trotzdem nicht. Zumal man ja nicht weiß, wie gut sich S&P für VC verkauft hat (aber scheinbar sehr gut). Es gab aber noch andere Argumente, die gegen eine Fortsetzung sprachen:

- Der Entwickler musste Treasure sein. Niemand sonst hätte es gekonnt.
- Treasure macht generell nicht gerne Fortsetzungen.
- Treasure macht nur dann eine Fortsetzung, wenn sie das alte Team zusammenbekommen.
- Lead Designer und Lead Artist von S&P arbeiten nicht mehr bei Treasure.
- Zum S&P-Team gehörten auch die beiden Leute aus dem Arcade-Team bei Treasure.
- Das Arcade-Team arbeitet(e) an einem Shmup für Xbox360.

Um eine Fortsetzung zu machen, musste man also die alten Leute irgendwie zurückholen, und das Xbox360-Projekt musste aufgegeben oder auf Eis gelegt werden. Sofern sich Treasure treu geblieben ist, zumindest. Davon ist allerdings auszugehen, Treasure konnte sich Prinzipientreue immer leisten, und sie wissen, dass ihre Fans es von ihnen erwarten.
Und ich lag richtig: Der alte Lead Artist ist zurück, und der Xbox360-Shooter wurde auf Eis gelegt. Treasure bleibt sich treu. :)
 
Xbox 360 Shooter
And now for bit of bad news... Maegawa said that the Xbox 360 shooter that Treasure has been working on is on hold. Even though they had put in a good year's worth of work into the title, Treasure had to put it aside to work on Sin and Punishment 2 and its other projects. According to Maegawa, it also has to do with the audience -- he has some reservations about whether it could sell enough units to warrant all of the development time. At least for the moment -- if the Xbox 360 picks up in Japan, the odds of this game getting prioritized higher are much better. He doesn't rule out that the shooter will still happen (he doesn't necessarily see this as a case of another Gun Beat, a Naomi arcade game Treasure was working on that never saw the light of day), but he says that it's definitely not being developed right now.


Radiant Silvergun for Xbox Live Arcade
The same goes for the Radiant Silvergun port for Xbox 360 -- right now, there aren't any resources for them to work on the game. Maegawa says that they'd like to do it, but if they do, they want to make sure to take advantage of the Xbox 360 hardware -- not just port the game over as it was. He mentioned that Ikaruga was originally supposed to be just a 6 month project, but when they polished it as much as they did it took two years. So he's a bit weary of doing the same right now -- but again, if the Xbox 360 continues to sell more units, the concept may become more viable. Here's hoping.

Beides leider sehr traurige Nachrichten - sehr schade.


Aber so können sie sich auf S&P 2 konzentrieren und in Zukunft hoffentlich die beiden Sachen noch machen - wünschenswert wäre es.
 
morgen bei der arbeit/nach der arbeit werd ich dann alles auf einmal mitkriegen :shakehead:. ich erwarte auch granicht so viele neue ankündigungen (außer vieleicht für den DS) aber viele infos zu bereits angekündigten spielen. das kann man erwarten :-)
 
Xbox 360 Shooter
And now for bit of bad news... Maegawa said that the Xbox 360 shooter that Treasure has been working on is on hold. Even though they had put in a good year's worth of work into the title, Treasure had to put it aside to work on Sin and Punishment 2 and its other projects. According to Maegawa, it also has to do with the audience -- he has some reservations about whether it could sell enough units to warrant all of the development time. At least for the moment -- if the Xbox 360 picks up in Japan, the odds of this game getting prioritized higher are much better. He doesn't rule out that the shooter will still happen (he doesn't necessarily see this as a case of another Gun Beat, a Naomi arcade game Treasure was working on that never saw the light of day), but he says that it's definitely not being developed right now.


Radiant Silvergun for Xbox Live Arcade
The same goes for the Radiant Silvergun port for Xbox 360 -- right now, there aren't any resources for them to work on the game. Maegawa says that they'd like to do it, but if they do, they want to make sure to take advantage of the Xbox 360 hardware -- not just port the game over as it was. He mentioned that Ikaruga was originally supposed to be just a 6 month project, but when they polished it as much as they did it took two years. So he's a bit weary of doing the same right now -- but again, if the Xbox 360 continues to sell more units, the concept may become more viable. Here's hoping.

Beides leider sehr traurige Nachrichten - sehr schade.


Aber so können sie sich auf S&P 2 konzentrieren und in Zukunft hoffentlich die beiden Sachen noch machen - wünschenswert wäre es.
Jo, ist schade. Kann nie genug Shmups geben. Auch wenn ich eher zur Cave-Fraktion gehöre...


Es ist Wsippel,was er sagt ist Gesetz^^
Sag' das nicht - ich liege nun wahrlich oft genug mit meinen Spekulationen daneben. ;)
 
Wann kann man den mit dem News Blowout rechnen? Also wann sind die Konferenzen?
 
Und weil's so schön ist, poste ich den Trailer hier auch noch - für die Frühschicht:

http://www.gametrailers.com/player/41032.html

Fred ist auch schon offen: http://consolewars.de/messageboard/showthread.php?t=63884


Außerdem: 39 neue Bilder zu Muramasa, und ein Offscreen-Video zu Monster Hunter 3.


EDIT2: Und noch ein Wii(Ware?)-Spiel von Marvelous: Discipline. Kazutoshi Iida (Doshin the Giant) ist scheinbar involviert. Gibt nur ein Logo:

122353134400.jpg
 
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Xbox 360 Shooter
And now for bit of bad news... Maegawa said that the Xbox 360 shooter that Treasure has been working on is on hold. Even though they had put in a good year's worth of work into the title, Treasure had to put it aside to work on Sin and Punishment 2 and its other projects. According to Maegawa, it also has to do with the audience -- he has some reservations about whether it could sell enough units to warrant all of the development time. At least for the moment -- if the Xbox 360 picks up in Japan, the odds of this game getting prioritized higher are much better. He doesn't rule out that the shooter will still happen (he doesn't necessarily see this as a case of another Gun Beat, a Naomi arcade game Treasure was working on that never saw the light of day), but he says that it's definitely not being developed right now.


Radiant Silvergun for Xbox Live Arcade
The same goes for the Radiant Silvergun port for Xbox 360 -- right now, there aren't any resources for them to work on the game. Maegawa says that they'd like to do it, but if they do, they want to make sure to take advantage of the Xbox 360 hardware -- not just port the game over as it was. He mentioned that Ikaruga was originally supposed to be just a 6 month project, but when they polished it as much as they did it took two years. So he's a bit weary of doing the same right now -- but again, if the Xbox 360 continues to sell more units, the concept may become more viable. Here's hoping.

Beides leider sehr traurige Nachrichten - sehr schade.


Aber so können sie sich auf S&P 2 konzentrieren und in Zukunft hoffentlich die beiden Sachen noch machen - wünschenswert wäre es.

erst gerade mit bekommen, das ist mehr als traurig und sehr sehr schade. der 360 shmups von treasure wurde als projekt radian silvergun 3 bezeichnet. habe mich schon gigantisch drauf gefreut. los ms verkauft noch mehr konsolen im japan, ich will das spiel sehen.

tresure soll aber neben S&P2 auf 3 weiteren spielen für wii arbeitet. gibt es schon dazu infos?
 
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