PS4/XOne/PC No Man's Sky

Spidey264

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Spidey_264
Krass, auf der PS4 sind es mal wieder nur knapp die Hälfte. xD

Ich kann die verbesserten Ladezeiten mittlerweile bestätigen. Ganz besonders das anfängliche Laden geht spürbar schneller.
 

Sushi72

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Wenn ich die Portal-Adresse für das Multitool umwandeln will, bekomme ich immer die Meldung, das die Adresse nicht gültig ist. Ich kann auch nur 12 Zahlen/Buchstaben eingeben. Muss ich da noch was beachten?
 

Otis_Laurey

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Kurze frage, ich habe es vor paar Monaten gelöscht.
Sind die Savegames noch auf meiner PS4?

Bin am überlegen es neu zu installieren.
 

Spidey264

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Spidey_264
Wenn ich die Portal-Adresse für das Multitool umwandeln will, bekomme ich immer die Meldung, das die Adresse nicht gültig ist. Ich kann auch nur 12 Zahlen/Buchstaben eingeben. Muss ich da noch was beachten?
Ja, die ersten vier Zahlen und die Doppelpunkte musst du glaube ich weglassen. Das ist ein bisschen kompliziert, hatte da das gleiche Problem.

Hier die Portal-Adresse für das S-Klasse-Multitool:

https://aminoapps.com/c/no-mans-sky-amino-hub/page/item/the-hallelujah-and-experimental/70rD_NNuNIabVXjM2DMr3GGwmrMYDPdEVq

@Otis: Wenn du deinen Speicherstand nicht gelöscht hast, solltest du es problemlos weiterspielen können.
 

Spidey264

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Spidey_264
Also ich habe mittlerweile 65 Stunden Spielzeit mit NEXT angesammelt und bin im Grunde immer noch genau so begeistert wie am ersten Tag. Im Endgame hat das Grinding dann auch ein Ende, weil man über die eigene Flotte und die Raumstationen einfach alles innerhalb von Sekunden kaufen kann. Einmal alle paar Tage kaufe ich mir einfach tausende Einheiten Eisen, Tritium, Kobalt und Co. Danach kann ich stundenlang zocken, ohne auch nur einen Krümel beim Erkunden abbauen zu müssen. Erleichtert wird das Ganze durch das deutlich größere Inventar. Da man jetzt auch 48 Fracht-Slots hat, haben die Platzprobleme im Inventar ab einem bestimmten Punkt ein Ende. Ich glaube, seitdem ich alles auf Maximum habe, war mein Inventar nur ein einziges Mal voll.

Und auch das Geld ist zum Ende kein Problem mehr. Mit nur einem Scan einer großen Kreatur bekommt man bei allen Scanner-Upgrades knapp eine halbe Million Units, meine Farm wirft einmal täglich 5 Millionen Units ab, Schätze in Ruinen können mehrere Millionen wert sein und im Frachter kann man Missionen annehmen, für die man mit tragbaren Reaktoren und dergleichen belohnt wird (Wert liegt bei 4-5 Millionen und man muss nur einen Walker dafür zerstören). So kommt man locker auf mehrere Millionen in nur einer kurzen Spielsitzung.

Dadurch kann man sich voll und ganz auf das Erkunden konzentrieren und das wurde in NEXT so krass verbessert, dass ich selbst nach so langer Spielzeit noch neue Planeten entdecke, die ich noch nie vorher gesehen habe. Erst gestern war ich auf einem, der von spitzen Felsformationen übersät war, die hunderte Meter in den Himmel geragt haben. Dazu war alles in einem bläulichen Schimmer gehalten, was das Ganze richtig außerirdisch hat wirken lassen. Als ich mich dann einer Ruine genähert habe, ist sogar noch ein anderer Spieler in meiner Nähe gelandet und wir haben uns kurz hingesetzt, gechillt und die Atmosphäre auf uns wirken lassen. Einfach nur genial.

Man hetzt auch nicht so in Richtung Zentrum wie zuvor. Um ehrlich zu sein, bin ich immer noch in dem Cluster unterwegs, in dem das Spiel für mich begonnen hat. xD Irgendwann werde ich dem Zentrum wahrscheinlich über die Portale einen Besuch abstatten, aber bis dahin erweitere ich meine Sammlung an exotischen S-Klasse-Schiffen.

Abstürze habe ich für meinen Teil auch seit 1.54 nicht mehr erlebt, aber ganz rund läuft es immer noch nicht. Viele Bugs wurden schon behoben, aber es gibt trotzdem noch eine Menge zu tun.

Jetzt bin ich echt gespannt, wie es mit den wöchentlichen Events weitergehen wird. In Patch 1.57 wurde bereits das Erscheinungsbild der Händler in den Raumstationen geändert:





Wie man sieht, sind bei den Händlern jetzt schon Exo-Suit-Bestandteile und Displays mit hervorgehobenen Raumschiff-Komponenten zu sehen. Für mich ist das ein klarer Hinweis darauf, dass demnächst weitere Anpassungsoptionen für den Anzug und das Raumschiff und wahrscheinlich auch für die Exo-Fahrzeuge folgen werden. Man darf gespannt sein.
 

machito

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machito
... Einmal alle paar Tage kaufe ich mir einfach tausende Einheiten Eisen, Tritium, Kobalt und Co. Danach kann ich stundenlang zocken, ohne auch nur einen Krümel beim Erkunden abbauen zu müssen.
was genau macht man denn dann in der zeit? irgendwie ist mir das immer noch nicht klar.
ich habs auch immer noch nicht gekauft, deine posts machen mir trotzdem jedesmal lust auf das spiel :)
 

Spidey264

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Spidey_264
was genau macht man denn dann in der zeit? irgendwie ist mir das immer noch nicht klar.
ich habs auch immer noch nicht gekauft, deine posts machen mir trotzdem jedesmal lust auf das spiel :)
Also zunächst mal gibt es drei Hauptquests, deren Abschluss ca. 20-30 Stunden in Anspruch nimmt. Damit hat man erstmal ein klares Ziel, auf das man hinarbeiten kann. Danach kann man das Universum einfach nach eigenem Gutdünken erkunden. ;) Du kannst Schätze ausbuddeln, Piraten jagen, Missionen abschließen, Alien-Sprachen lernen, Produktrezepte aus Fabriken herunterladen, eine Flotte aufbauen, Schiffe kaufen und ausrüsten, Meilensteine abschließen usw. Durch den Multiplayer kann man natürlich auch immer in das Spiel eines anderen Spielers hüpfen und gemeinsame Sache machen.

Ich baue zum Beispiel gerade meine Basis aus, rüste mein viertes exotisches S-Klasse-Schiffe mit den dazu passenden S-Upgrades auf und arbeite darauf hin, den Meilenstein für Zoologie (alle Kreaturen auf einem Planeten scannen) abzuschließen. Das sind quasi die "übergeordneten" Ziele, die ich mir nach Abschluss der Story selbst gesetzt habe. Aber selbst die sind für mich eigentlich nur schmückendes Beiwerk, da ich am liebsten von einem System zum nächsten springe, um den nächsten verrückten Planeten mit wolkenkratzerhohen Pilzpflanzen oder Seifenblasen-Ansammlungen (kein Witz, gibt es wirklich) zu finden.

Bei diesem Spiel geht es ab einem bestimmten Punkt nur noch darum, was du selbst in dem Universum erleben möchtest. Und das ist natürlich nicht jedermanns Sache. Wenn du also immer etwas haben willst, auf das du hinspielen kannst, dann wirst du das Spiel nach Abschluss der Story wahrscheinlich zur Seite legen. ;)
 
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Sushi72

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Mahlzeit!

Ich zitier mich mal selbst:
Ich habe mehrere Bio-Kuppelräume gebaut. In einem kann ich Pflanzen einpflanzen (aber nicht in allen Plätzen), in den anderen jedoch nicht, obwohl alle verbunden sind und auch Wasser vorhanden ist. Ich bekomme nur die Fehlermeldung "Bauen nicht möglich - Ungültige Position". Mache ich was falsch oder ist das auch ein Bug?
Ich habe es jetzt selber rausgefunden. Man darf unter die Kuppeln nicht die normalen Stützen bauen, sondern muss die einfachen Stelzen nehmen, die genau unter der Mitte sind. Oder die Stützen ganz weglassen. Jetzt klappt es auch mit den Pflanzen und zwar an allen Plätzen.

Meinjanur,
Sushi
 

Spidey264

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Spidey_264
Mit dem heutigen Patch wurden die Community Events auch offiziell auf Konsolen eingeführt:

DEVELOPMENT UPDATE
August 30, 2018.
Hello Everyone!

No Man’s Sky NEXT launched just a few weeks ago. We have been absolutely overwhelmed by the positive response. We are excited to be on this journey with you.

We’ve been listening intently, and hard at work on fixes and improvements. We wanted to share a little news from behind the scenes.


Galactic Website

Last month we launched a new website dedicated to the community, which we called the Galactic Atlas. The site features points of interest in the No Man’s Sky Euclid Galaxy, all nominated by you through the survey we created earlier last month.

This has grown in functionality and expanded based on your feedback.

We have now added:

  • New regional hubs submitted by NEXT explorers, including official community links for those who would like to join, as well as Euclid portal addresses for explorers who would simply like to visit.
  • Discovery progress for all regional hubs, revealing how many bases have been claimed in each region, as well as how much space is yet to be discovered. All explorers from community-led factions can contribute to their region’s progress by uploading their system and planet discoveries.
  • The names of the current leading explorers for each regional hub.
  • An indication of where the first community research mission is taking place within the galaxy.
  • The final batch of Atlas Rises POIs, completing this archive of memories.


Community Events

Hello Games has planned its first season of free weekly content and community events.


Specialist Polo and Priest Entity Nada, blinking around the edge of reality in their anomalous spacecraft, are broadcasting a request for assistance. Polo’s advanced boundary monitoring equipment has located a previously undetected iteration of the universe and they urgently need explorers to examine and explore this glitch in reality.

Beginning on Thursday 30th August, they will reach out to all explorers who have completed the first Space Anomaly mission. They need all the volunteers they can gather to help explore and document the reborn galaxies.

The first chapter of Polo’s research project examines a specific corner of the galaxy, where strange objects have begun spawning underground. Dedicated explorers who excavate and return them to the Space Anomaly will be rewarded with Quicksilver. Polo has constructed a new robotic companion to process this valuable substance into exclusive exotic collectables.


The initial range of items offered by Polo’s Quicksilver Synthesis Companion Bot are 6 new base building parts, 3 decals, a new emote, and a new character customisation. Over the coming weeks this will expand to 50+ items, including further base parts, emotes, customisations, exocraft, and more.


The ways to earn Quicksilver will also expand, and community events will grow in functionality.


Community Spotlight

No Man’s Sky has always been a game that is built on the community and the stories that you generate. Your screenshots are exactly the fuel we need for development. Keep them coming.

Too many incredible screenshots to possibly show, but here are some of the team’s favourites:

(Credit to amoebae, u/gamesofsteele, @ValTrust and @AziliaTheGreat)

As well as screenshots, we’ve also been impressed by some amazing fan art, both digital and traditional – including some beautiful paper journals recording player experiences and discoveries.

(Credit to u/sincity1886 and @CandykillerNews)

(Credit to u/devcor, u/Turist-n and u/Grat1234)

We loved this brilliant tribute to 2001: A Space Odyssey from u/rrrbin. We’ve also loved this secret underground basefrom u/JacksonWallop, this water base from u/PiffTheSkull, and this orbital base from u/Choopsha

Players have also been busy constructing physical things outside the game. We were blown away by these Lego recreations from u/D4PP3RD0LPH1N.


We were heartened by all the tales of people exchanging gifts with interlopers in random multiplayer. u/Long_Nose_Jim, for example, who played Father Christmas and delivered Stasis Devices to lucky Travellers all across the universe. We also loved these stories from @WritNelson and @BMCarbaugh.

My face also appeared in several places.


Development Update

1.58 is a large new patch now live on PC, PS4 and Xbox One. You can find the long list of fixes and improvements below. Over the weeks since launch there have been near daily releases between experimental PC and all three platforms. Development has been intense, and very productive.

As the current hotfixes are tackling critical issues, I’m so happy to see the team more free to focus on gameplay and quality improvements / fixes, as well as more rare issues.

Right now the team is split between high priority bugs, as well as longer term, larger gameplay improvements. More on this coming soon.

Thank you so much,

Sean





Patch 1.58

  • Added user permissions for multiplayer, on a per-save slot basis. Settings for visibility, damage + base editing can be customised to apply to all players, friends only, or no-one.

  • Improved the terrain edit saving system, reducing the chance of terrain regenerating. Further improvements to this system are in progress.
  • Improved the visuals of player starship trails.

  • Added archaeology missions to the available pool of missions from planetary NPCs.
  • Fixed an issue that could prevent players with very large save games from saving.
  • Fixed a number of issues that prevented save games from loading.
  • Fixed an issue that incorrectly synced information in multiplayer.
  • Fixed a number of issues that could cause mission markers to be attached to the wrong destination.
  • Fixed a number of issues around the refiner and general inventory systems. Improved the pick and drop system of inventory management.

  • Fixed an issue that caused visual glitches in clouds at higher resolutions.
  • Fixed occasional crash in geometry streaming when exiting planet atmosphere.
  • Fixed issue where cloud shadows would interfere with reflection rendering.
  • Improved consistency between tessellated and non-tessellated terrains.
  • Improved performance when leaving planets.
  • Various memory savings, improving overall stability.
  • Various performance optimisations.
  • Fixed an issue that could prevent players from going through black holes.
  • Fixed an issue where players were able to warp and get stuck on the other side of a portal.
  • Fixed an issue where players were able to enter their freighter base when it was not loaded in memory.
  • Fixed an issue where players could start their game in inappropriate systems when starting in multiplayer.
  • Fixed an issue that could cause vast numbers of Sentinel Drones to spawn.
  • Fixed an issue that prevented players with pre-NEXT saves from fully upgrading their Exosuit.
  • Fixed an issue where freighter crew would change race on warp.
  • Fixed an issue where player ships could spawn on the same landing pad in multiplayer.
  • Fixed a number of cases where freighter battles were not correctly synced in multiplayer.
  • Fixed an issue where players were not able to land on other player’s freighters.
  • Fixed a number of issues affecting the interaction with captains of freighters not owned by the player.
  • Fixed an issue that caused expedition length, difficulty and rewards to scale incorrectly relative to the power of the player’s fleet.
  • Fixed an issue that caused players to exit their ships / exocraft while tagging a marker.
  • Fixed an issue where ships landed on freighters to be labelled ON PLANET.
  • Fixed an issue that caused player ships to have incorrect information when viewed through the Analysis Visor.
  • Fixed an issue that could cause Sentinels to appear as undiscovered creatures when viewed through the Analysis Visor.
  • Fixed the axes used to calculate planet coordinates shown on the Analysis Visor.
  • Prevented players with freighters from warping other players in multiplayer to systems they would get stuck in.
  • Fixed an issue where the freighter dock lights were not correctly lit/unlit when a save was loaded on a freighter.
  • Various text fixes.
 

Spidey264

L14: Freak
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Spidey_264
Also bei dem derzeitigen Community-Event ist echt eine Menge los. Wenn man die Mission annimmt, reist man durch ein Portal zu dem betreffenden Planeten, auf dem die Ausgrabungen stattfinden. Schon bei der Ankunft wird man von dutzenden Kommunikationsstationen anderer Spieler begrüßt. Der ganze Bereich um das Portal ist quasi damit zugepflastert. :ugly:

Ich bin sofort in einer vollen Lobby mit 16 Mann gelandet, die alle munter durcheinander gequatscht haben. Nachdem alle stummgestellt waren (bin nicht so der soziale Gamer, will lieber meine Ruhe haben :v: ), habe ich mich auf die Suche nach den Hex-Kernen begeben. Die findet man in den Technologiemodulen und sobald man 25 gefunden hat, kann man bei Polo vorbeischauen, um Zugriff auf den neuen Quecksilber-Händler zu erhalten. Nach Abschluss der anfänglichen Quest erhält man 2.000 Quecksilber. Nur so als Vergleich: Der im Quecksilber-Laden erhältliche Anzughelm kostet 3.000 Quecksilber. Danach wird die Quest auf die ganze Galaxie ausgeweitet, was bedeutet, dass man die Hex-Kerne nun auf jedem Planeten finden kann (aber nicht mehr in jedem Technologiemodul, in gefühlt jedem Dritten ist jetzt ein Hex-Kern), um noch mehr Quecksilber zu verdienen. Pro Kern verdient man glaube ich 25 Quecksilber

Neben dem Helm kann man im Laden auch ein "Mind Blown"-Emote kaufen, wodurch das Sean Murray-Meme nun offiziell im Spiel vertreten ist. xD Außerdem gibt es diverse Statuen und Decals für die eigene Basis (z. B. einen lebensgroßen Astronauten oder eine Blob-Kreatur in Bronze, Silber und Gold).

Es war schon echt cool, die ganzen Spieler im System zu sehen. Sogar auf der verlassenen Raumstation waren drei, vier Mann unterwegs. Leider waren die meisten nur als leuchtende Kugeln zu sehen, da die Spielermodelle ja momentan noch auf die eigene Party beschränkt sind, aber man hat trotzdem das Gefühl gehabt, Teil eines regen Treibens zu sein. :) Der Planet, auf dem die Ausgrabungen stattfinden, ist zudem echt angenehm: Keine Stürme, 20 °C, zieht kaum Anzugenergie ab usw. Könnte mir vorstellen, dass man früher oder später auch mal auf fiesere Planeten geschickt wird.

Also das Potenzial ist definitiv da. Jetzt bleibt nur abzuwarten, was Hello Games in Zukunft daraus macht. Ich werde mir definitiv alle Community-Belohnungen holen, so viel steht fest. Der Helm sieht schon ziemlich cool aus, aber ich hoffe, dass man bei späteren Events auch noch richtig abgefahrene Sachen abgreifen kann.
 

CEIsar

L13: Maniac
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CEIsar
Nice,ich brauchte mal ne Auszeit aber sieht so aus als starte ich jetzt mal wieder durch :)

Mein Problem mit den glitches auf dem Frachter wenn ich dort Lager baue ist aber leider immer noch nicht behoben so scheint es.Ich muss echt aufpassrn wo ich hintrete,damit ich nicht wieder aus dem Schiff falle wenb ich nahe an die Lager Boxen ran trete.ist ziemlich luftig geworden auf meinem Basis Deck,man sieht halt auch den Weltraum links/rechts und auch unten wenn man ein Lager an einer Ecke baut :ugly:

Habe denen das natürlich geschickt inklusive screenshots (wie kann man hier eigentlich welche hochladen?)
 

Sushi72

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Bei dem Event war sogar auf der XBox viel los. Allerdings waren alle so beschäftigt mit der Schatzsuche, dass niemand Flora und Fauna gescannt hat. Naja, ein Meilenstein mehr für mich... :goodwork:
 

frames60

L20: Enlightened
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Habe gestern meine ersten zwei Stunden gespielt... anfangs sehr verwirrend (was wie woher für was benötigt wird), aber die Atmosphäre ist schon toll... freu mich weiterzuspielen!
 

Sushi72

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Mahlzeit!

Für die XBox gibt es gerade ein neues Update. 2,4 GB, Versionsnummer ist 1.59
Release-Log habe ich noch keines gefunden...

Meinjanur,
Sushi
 

Spidey264

L14: Freak
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Spidey_264
Patch 1.60 ist heute samt Development Update erschienen.

https://www.nomanssky.com/2018/09/development-update-1-60/

Hello Everyone!

Seeing all the player stories and creations emerging from the recent updates has been fantastic motivation for the team here. Thank you for the tremendous effort in highlighting important issues with clear feedback – but thank you also for simply enjoying the game (and for sharing that enjoyment online where we can see it!) It’s why we continue to do what we do.

As we touched on in the last Development Update, we are busy brewing up some larger features as part of the longer journey for No Man’s Sky. We are aiming to share further previews of what’s coming up, as soon as we are ready. In the meantime, this week introduces a new update, 1.60, which includes the features highlighted below.


Community Research Update

Specialist Polo has collated all the data they’ve received about creature appetites, diets, and digestion, and are currently analysing the results. Any travellers who collected a mysterious new substance during this research mission may be able to fetch a reasonable price for it at a Trade Terminal… or find a different method of converting it into valuable currency.

However, scientific progress is never without adversaries, and an old threat is weighing on Polo and Nada’s minds. Polo will again reach out to their Traveller-friends for assistance. This time, they wish to gather data on the sentinels that patrol the galaxy and seek to eliminate anomalous entities such as non-convergent Gek and Korvax lifeforms.



Polo believes that a deeper understanding of sentinel intelligence may help give the Space Anomaly an edge in their evasion of the sentinel forces, and reveal more insight into this renewed galactic generation. Quicksilver will be awarded to all Travellers who participate in the research, and can be processed by Polo’s Synthesis Bot in exchange for a number of items – including several new to this week.



For Traveller bases, a statue of a relatively rare, but consistently awe-inspiring, long-necked quadrupedal species.





A placeable portrait of a Traveller who will be familiar to many explorers.





A miniature, autonomous drone is available to build at your base, to provide silent but reliable robotic companionship for weary Travellers on their return home.





A lively dancing gesture, to commemorate moments of victory and celebration.

Even if you missed out on some of the previous research missions, you can still participate in this week’s mission – and more diverse means of earning Quicksilver will soon be available too.


Community Spotlight

No Man’s Sky has always been a game that is built on the community and the stories that you generate. The friendly, inclusive, and welcoming spirit of the player community is a constant inspiration to us – as well as the quirky sense of humour we often see rising to the top of Reddit.

We really enjoyed these 40s-style advertisements by /u/xxGOOSEGREENxx, celebrating farming, the coveted Large Refiner, and a theoretical product refined from Hexite…

We are also excited to see explorers making extensive use of their Quicksilver reward items…





(Credit to /u/jbx1896 for their base decorating skills, and /u/CrashyBoye for sharing that mind-blowing moment of learning the final Vy’keen word.)

The community’s photographic skills continue to impress and reveal new corners of the universe to us. Some of our recent favourites:

(Credit to @BreogansSky, /u/HiggiWiggi, /u/PaViHahn, and /u/SilverWolf9300)


V&A Exhibition: Design / Play / Disrupt
The Victoria and Albert Museum in London, UK, is currently featuring art from and behind-the-scenes insights into a number of video games, including No Man’s Sky. It is humbling to see our work featured alongside some truly stunning, influential titles. The exhibition is open now, and will continue to run until Sunday, 24 February 2019.


Development Update – Current Patch and Future Plans

Patch 1.60 is live on all platforms today. It includes a large list of fixes and improvements – notably the new features we previewed last week, as well as the new Quicksilver Synthesis Bot items. The complete list is available below.


Last week we gave you a sneak peek of upcoming features, I’m delighted that most of them are already made it into version 1.6, along with a whole bunch of fixes and tweaks.

We have some exciting features in the pipeline for No Man’s Sky which we’re looking forward to sharing with you all. In the meantime, thank you again for being here with us, for reading these updates, and for playing the game.

Thank you so much,
Sean


Ich habe den Community Event vorhin schon abgeschlossen und dabei gleich eine riesige Basis in Form von Pacman entdeckt. xD Richtig klasse, dass die Basen anderer Spieler endlich zuverlässig heruntergeladen werden. Die Monstrositäten an den Außenposten wurden auch deutlich stärker gemacht. Ich habe sechs Schild-Upgrades und bin quasi unverwundbar und sie haben mich trotzdem schnell auf 25 % herunterbekommen. Außerdem haben sie eine neue Attacke spendiert bekommen. Tesselation sieht auf felsigen Planeten auch richtig klasse aus. Und endlich wurden diese nervigen Audio-Glitches beim Impulsflug behoben. Insgesamt ein ordentliches Update! :goodwork:

Die Anpassung der Körperformen ist momentan leider noch etwas rudimentär. Hoffe, die bauen das noch aus.

Da die Basen jetzt richtig heruntergeladen werden, schaue ich demnächst mal beim Galactic Hub vorbei. Da sind schon richtige "Städte" entstanden mittlerweile. :)
 

Spidey264

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Spidey_264
Die Raketenstiefel funktionieren übrigens auch endlich! :goodwork: Damit wurde ein ehemaliger Glitch nun endgültig zu einem offiziellen Feature gemacht. xD Wenn man den Melee-Boost verwendet, kann man jetzt in der Luft immer wieder den Sprung-Knopf drücken, um riesige Entfernungen zu überbrücken. Wenn man zwischenzeitlich auf dem Boden aufkommt, kann man den Sprungknopf sogar gedrückt halten, um aus dem Stand sehr weit zu springen.

Das braucht etwas Eingewöhnung, aber wenn man es erstmal verinnerlicht hat, fliegt man wie Superman durch die Gegend.

Anbei noch die Patch-Notes:

Patch 1.60

  • Enabled terrain tessellation on PS4 and Xbox One X.
  • Added the ability to customise the player’s body shape in the Appearance Modifier.
  • Enabled quick menu keybinding for PC players.
  • Fixed an issue that could prevent other players’ bases from downloading while exploring.
  • Restored the ability to use keys/buttons on the Quick Transfer inventory popup.
  • Dying after falling into space no longer removes items from your inventory. Falling into space in Permadeath will reset your character into a safe position instead of killing you.
  • Added additional landing pads to the Space Anomaly and Atlas Stations.
  • Fixed an issue that prevented deleted bases from being cleared out from the teleporter list. Any new deleted bases will be automatically removed. Existing entries may have to be visited to successfully be removed from the list.
  • Fixed an issue that caused players with Teleporters to be returned to their Base Computer instead of the Teleporter Terminal.
  • Introduced a number of optimisations to the audio system and fixed some audio glitches.
  • Fixed some missing audio in the Quicksilver shop.
  • Introduced a number of additional general optimisations.
  • Fixed an issue that caused ricochet projectiles not to damage some objects.
  • Fixed an issue that prevented rocket boots from functioning (double-tap A to activate or chain boost jumps).
  • Added the ability to untag markers.
  • Fixed an issue that caused tagged markers to vanish when entering Exocraft.
  • Fixed an issue that caused too few predators to be interested in hunting the player.
  • Replaced storage containers on freighters with purpose-built storage rooms. Materials have been refunded and new blueprints added automatically. Build the new rooms to access stored items.
  • Added text chat functionality to Orb multiplayer on PC.
  • Added new attack behaviours to the Biological Horrors…
  • Fixed a number of issues around Nada + Polo’s dialogue onboard the Space Anomaly.
  • Fixed a network error in base building.
  • Fixed a crash in base building.
  • Fixed a crash in the main menu.
  • Fixed a crash in the inventory system.
  • Fixed a crash related to multiplayer Monuments.
  • Fixed a crash in region generation.
  • Fixed a number of miscellaneous crashes.
  • Added rich presence text for the Steam client.
  • Fixed an issue that caused discoveries made in a multiplayer session to not immediately sync with other players in that session.
  • Fixed an issue that could cause technology to vanish when being repaired.
  • Fixed an issue that caused the value of repaired ships + weapons to be too low when trading in.
  • Fixed an issue where Pugneum was refined into Big Ball.
  • Replaced some duplicated item icons.
  • Fixed a number of visual glitches with terrain rendering.
  • Fixed an issue that caused timers not to function properly in multiplayer.
  • Fixed an issue that could stop base parts being deleted despite the player not being inside the object.
  • Fixed an issue that could cause creature feeding missions from the Mission Board to have not appear in the log.
  • Fixed an issue where multiplayer Monuments had a missing label.
  • Fixed an issue where ship summoning was missing a sound.
  • Improved the animations of various alien creatures (particularly those with an above average number of legs).
  • Fixed an issue that could cause the Multi-Tool to rotate out of place in the player’s hands.
  • Fixed an issue that prevented players with two-handed Multi-Tools from melee boosting.
  • Fixed an issue where the camera change key in the Appearance Modifier didn’t work on PC.
  • Removed some outdated items from the Guide catalogue.
  • Fixed an issue where Quads + Walkers showed incorrect information when viewed through the Analysis Visor.
  • Fixed a number of collision issues onboard frigates.
  • Fixed a collision issue with base doorways.
  • Allowed Exocraft geobays to be built on top of other structures.
  • Added a visualisation of the terrain complexity cap for bases, to notify players when no further edits can be saved. (Please note this relates to terrain carved by placing base parts, not edits made directly by the Terrain Manipulator.) A system to allow players to remodel base terrain and reclaim edits is in progress.
  • Improved interaction camera positioning on Boundary Failure objects.
  • Fixed an issue where Hexite could continue to spawn after the relevant community event.
 

Spidey264

L14: Freak
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Spidey_264
Bin etwas spät dran, aber letzte Woche wurde Update 1.61 veröffentlicht und 1.62 steht ebenfalls schon in den Startlöchern. :) Man kann jetzt Bäume im Quecksilber-Shop kaufen und sie in seiner Basis pflanzen. Das nächste Update 1.62 bringt ein neues (und anpassbares!) Bike-Exocraft! :goodwork: Damit stehen die Chancen sehr gut, dass in absehbarer Zeit auch die Raumschiffe individuell angepasst werden können.


Hier noch das Update zu 1.61:

DEVELOPMENT UPDATE – 1.61
September 27, 2018.
Hello Everyone!

We hope you have been enjoying the most recent additions to the game with last week’s large update! The team here are concentrating hard on the upcoming features, but we continue to balance this with time dedicated to optimisation and ironing out issues that are important to players and to us.

This week’s update addresses a few high priority issues and introduces the Space Anomaly’s next community research mission!



Community Research Update

Specialist Polo’s research has taken a new direction this week, after their analysis of the Sentinel data yielded some surprising results. The Sentinels are tracking other anomalous signals, signals currently unknown to Nada and Polo.



They have pinpointed the location of what appears to be the echo of another Traveller-Entity. The Anomaly itself cannot travel to this location, for fear of further alerting the Sentinels. Polo asks for help in finding this mysterious being – or in finding whatever trace of them still remains in this reality…



As always, Quicksilver will be awarded to all participating Travellers, and can be processed by Polo’s Synthesis Bot in exchange for exclusive collectibles.

Placeable portraits of two more familiar Traveller characters: Artemis, and Null.
Create vivid horticultural displays at your base with three customisable tree varieties:


A fragrant fruit tree.




An elegant spindle tree.




A hardy evergreen tree.






Community Spotlight

It is always humbling and slightly overwhelming to see how much time and love the community put into some of your tributes to the game. A few amazing pieces highlighted below…

This fan-made cinematic trailer for No Man’s Sky NEXT is stunning (by EvilDr.Porkchop)




We were charmed by this lovely demake created by @Liquidream for itch.io’s #DemakeJam (Playable here)




/u/Artic1994 shared a beautiful rendition of the Atlas on their forearm.




Some absolutely gorgeous shots from /r/Noderpsy

Before and After

And thank you to /u/ArcturusMint for compiling this collection of screenshots comparing No Man’s Sky v1.0 with NEXT.



It got us talking in the studio about some of the things that have changed in the engine from launch to today… the many subtle features that have contributed to creating prettier worlds.

  • Texture streaming
  • High res textures
  • Temporal antialiasing
  • Crepuscular rays
  • New clouds system
  • New water system
  • Tessellation
  • Depth of field
  • Improved lighting
  • Colour grading
  • Ringed planets
  • Ocean and continents
  • New atmospherics system
  • An awful lot of memory savings to make that list possible…
Looking at this made us even more excited for the future. Thank you /u/ArcturusMint!



Development Update

Patch 1.61 is live on all platforms today, with the notes available below. We will have some more news to share with you very soon!

Our next update is larger and has a focus on making exocraft. Making them more valuable and interesting, as well as fixing exocraft issues.

Thank you so much,
Sean



Patch 1.61

  • Fixed a crash in the quick menu.
  • Added a warning message when attempting to upload a base which exceeds the existing server upload limit.
  • Fixed an issue where the build menu would occasionally switch to the quick menu.
  • Fixed an issue where multiple mission markers could appear over moving objects.
  • Fixed an issue on PS4 where players could join multiplayer sessions with players on a different patch version of the game.
  • Improved some translated text.
 

IRO

L16: Sensei
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6 März 2008
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Inferno Romeo
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InfernoRomeo
Hab No Mans Skys vor paar Tagen auf der XBOX gespielt. DISK scheint die reinste Verarsche zu sein:

Die 101,93 MB auf Disk sind niemals das Spiel, komischerweise steht auf der Verpackung nicht überdeutlich drauf, das man zwingend Internet benötigt... nur mal so als Warnung, für die die Games klassisch sammeln, wie ich.

 
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