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PlatformWAR Nintendo vs. Sony vs. Microsoft

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47 Dezibel beim zocken :lol:

Das ist eigentlich viel zu laut zum zocken :coolface:
Es sei denn die Blauen sagen uns gleich noch, die spielen nur mit Kopfhörer, dann lache ich aber richtig xD


Meine Grafikkarte ist in der Overclocked Variante unter 100% Last mit 26 dBA deutlich leiser :lol:

Muss auch so. Das muss leise sein.

ja, jetzt ruckeln die Spiele nicht nur in etwas höherer Auflösung, jetzt hört man nichtmal mehr was vom Spiel. Klasse Design.
:coolface:

Sie finden immer einen Weg es schön zu reden :coolface:
 
Dann hast du die falsche Grafikkarte zu deinem System, wenn sich die Grafikkarte langweilt.
Ne, die war schon eine gute Investition, sorgenfreies Zocken ftw.


Anders als bei den Sonies, die sich ja die Pro holen müssen und dann immer noch nicht wirklich toll oder in nativer Auflösung zocken können :coolface:
 
Playstation ist auch sowas wie XBox.
Als Psychologe hab ich da deutlich mehr wahrgenommen. Auch wenn die Pro erst morgen aufmarschiert, war doch in den Gesichtern der Verkäufer eine nervöse Anspannung sichtbar. Einer schwitzte sogar. Vor der Spieleabteilung waren auffällig viele attraktive Frauen. Wohl im Gerangel um die besten Plätze für morgen. Um einen guten Fang zu machen wenn die männlichen Sonys den Markt betreten. :sorry:
Die dürfen da drin Übernachten?
 
So hier eine sehr ausführliche Übersicht zu den ps5 pro Vorteilen, den Auswirkungen auf games, genau aufgelistet uns wo sie keinen Vorteil bringt. DIGITAL FOUNDRY


General Impressions from Digital Foundry:

• Roughly +30-35% performance uplift on average with Game Boost depending on the game

• Some early image quality issues to work out with PSSR in certain games like Alan Wake 2 and Dragon's Dogma 2

• CPU heavy games like BG3 still have performance issues with only minor gains despite being Pro enhanced

• Some unpatched games show little improvement because the DRS is favoring higher resolution over framerate (FF16 for example).

• Noise levels about the same, power draw only about 10-20w higher

• PS4 Image Quality Enhancement - Seems to be using a basic upscaler (more than just a sharpening filter) to try and make PS4 games look better at 4K. Works best on 2D and pixel art games. Mixed results but worth trying.

Game Specific:

• Elden Ring - 30-35% perf. boost on average with Game Boost only. Better performance but still not locked 60. Seems to be prioritizing 4K over higher framerate.

• FF7 Rebirth - Big boost to image quality with PSSR. Better LOD and motion blur. Dynamic 4K PSSR @ 60 FPS (~1152p internal resolution).

• Silent Hill 2 - Stutter mostly eliminated with Game Boost. Now runs smoother in both modes. Pro Enhanced patch coming soon which should improve things even more.

• Metaphor ReFantazio - Now runs at a near locked 60 FPS

• Alan Wake 2 - Fidelity mode now includes RT Reflections with a 30 FPS cap. Performance mode has better foliage, AF, LOD, lighting, and shadows @ 60 FPS. Some image quality issues to work out with PSSR.

• Stellar Blade - Big boost to image quality with PSSR. One of the best implementations.

• Dragon's Dogma 2 - 4K PSSR @ 50-60 FPS. Some issues with ray tracing and PSSR.

• Gran Turismo 7 - 4K PSSR with locked 60 FPS. Optional 120 FPS mode with lower internal resolution. Added RT Reflections during gameplay.

• Horizon Forbidden West - 4K 60 with better foliage, shadows, DOF, and volumetrics. No PSSR but uses a proprietary upscaler to produce one of the best looking console games.

• The Last of Us Part 1 - 4K PSSR upscaled from 1440p. Locked 60 FPS with better foliage.

• The Last of Us Part II Remastered - Same as above

• Marvel's Spider-Man 2 - Better ray tracing in all modes. Better LODs, fur, and particles. Dynamic 4K PSSR in all modes.

• Ratchet & Clank: Rift Apart - Added RT in both Performance (Reflections) and Fidelity (RTAO, Reflections) mode. Better fur, crowd density, and LOD.

• Demon's Souls - New PS5 Pro mode adds dynamic 4K PSSR @ 60 FPS.

• Black Myth Wukong - Roughly 10-15 FPS improvement with Game Boost only.

 
Dann denk über ein CPU Upgrade nach. Was bringt eine potente GPU, wenn du immer im CPU Limit hängt und die GPU nicht schnell genug gefüttert werden kann?
Wie kommst du jetzt auf CPU Limit? xD

• Some early image quality issues to work out with PSSR in certain games like Alan Wake 2 and Dragon's Dogma 2

• CPU heavy games like BG3 still have performance issues with only minor gains despite being Pro enhanced
und mal wieder recht gehabt ^^
• Dragon's Dogma 2 - 4K PSSR @ 50-60 FPS. Some issues with ray tracing and PSSR.
ups :coolface:
 
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