Stammtisch Nintendo Studios Stammtisch

Retro wird denke auch an Metroid sitzen, das könnte also diese Kategorie werden, EAD4 könnte auch mal wieder was ankündigen, Pikmin3 ist jetzt ja auch schon länger draußen.

Von Intelligent Systems würd ich nicht zu viel erwarten, die sitzen an dem 3DS Game und an Fire EmblemXSMT, denke, die sind ausgelastet.

jepp, ich denke auch, dass ein neues Retro-Metroid am wahrscheinlichsten ist. EAD 4 arbeitet momentan an Mario Maker, dürften allerdings parallel noch irgendwas in der Mache haben. In den letzten Jahren hat EAD 4 eigentlich immer an zwei oder sogar Games parallel gearbeitet (NSMBU, Pikmin3, NSMB2) und ich glaube jetzt auch nicht, dass Mario Maker die vollkommen auslastet. Könnte also gut sein, dass man von denen noch was neues sieht demnächst.

IS hat ja bereits vor längerem bestätigt, noch an einem weiteren U-Rollenspiel zu arbeiten, könnte also gut sein, dass die noch ein Paper Mario in der Pipeline haben.
 
Hat IS das? Ist mir vollkommen neu, du bist dir aber sicher, dass da nicht FExSMT gemeint ist? :nerd:
 
ja!

http://nintendo-online.de/news/14956/intelligent-systems-entwickelt-unangekuendigtes-wii-u-spiel

FE x SMT war zu dem Zeitpunkt ja schon lange angekündigt, denke also, dass die hier ein anderes Spiel meinen.

Ja, da steht das:

us dem LinkedIn-Profil des Programmierers James Anderson geht nun hervor, dass Intelligent Systems an einem noch unangekündigten Wii U-Spiel arbeitet.

Da steht nichts von einem Rollenspiel, ich geh davon aus, dass es sich dabei um Pullbox World gehandelt hat.
 
neben den mario kart 8 dlc's hilft EAD Group 1 bei splatoon mit.

hmm von wem wird denn Splatoon hauptsächlich entwickelt? Dachte eigentlich von EAD Group 2? Dann fände ich es etwas merkwürdig, wenn die noch Mithilfe von EAD 1 bräuchten? Immerhin ist Splatoon ja jetzt auch nicht sooo ein aufwändiges Spiel. Es sei denn EAD2 haben parallel noch etwas anderes in der Pipeline, beispielsweise ein Animal Crossing.
 
Quelle: http://derstandard.at/2000007625700/Nintendo-will-Schlaf-mit-Mikrowellen-Sensoren-ueberwachen



Ganz nach dem Motto "Wenn du nicht schlafen kannst, spiel Wii U" :D

Der Witz war einfach aufgelegt und das sag ich als langjähriger Nintendo-Nerd. ;-)

Also will uns Nintendo jede Nacht mit Mikrowellen beschallen?

Da steckt bestimmt so nen böser Masterplan hinter. Die pflanzen irgendwelche Gedanken ins Gehirn wie zum Beispiel: "Ich muss unbedingt eine WiiU kaufen"!^^
 
Ich finds an sich nicht schlecht. Ich habe das Pedometer von WiiFitU bei mir und übertrage Daten einmal in der Woche in meine Statistik.

Zufälligerweise habe ich heute allerdings gelesen (stern.de), dass Microsofts Smartuhr recht gern genommen wird. Ich habe jetzt nicht nach weiteren Infos gesucht, aber könnte mir bei dem Smartwatch-Gehype sehr gut vorstellen, dass Nintendo schlichtweg zu langsam ist. Die Konkurrenz, sei es Microsoft jetzt, Google oder Apple im nächsten Jahr, ist immer noch schneller als Nintendo mit Ihrem 2016er Plan. Und die Konkurrenz verbindet ihre Produkte mit unseren Smartphones.

Bei Nintendo steht halt nun wieder ein Sensor neben dem Bett.
 
Hmm wobei EAD Tokyo 1 ja wiederum seit Ewigkeiten nichts mehr gemacht hat. Insofern sind es wohl doch wieder nur zwei "effektive" Teams.
 
Sicherlich arbeiten einige Entwickler schon an Projekten für den 3DS Nachfolger und es wird nicht mehr lange dauern, dann werden wohl erste Projekte für den WiiU Nachfolger so langsam anlaufen.
 
Hayashida ist super cool, er hätte es sich verdient. :)
Galaxy 2, 3D Land und 3D World waren super Spiele :D

Seine Präsentation auf der GDC 2012 war scheinbar auch sehr emotional, gibt ja leider kein Video davon:
http://www.gamasutra.com/view/news/164906/GDC_2012_Super_Mario_3D_Land_From_adversity_to_joy.php

In a moving talk, Koichi Hayashida, the director of the first true 3D Mario game, explained how last year's earthquake helped him understand what's truly important when developing games.

"At the moment, I thought, 'This is it, I could die," said Koichi Hayashida, the director of Super Mario 3D Land, recounting his experience of the massive earthquake which hit Japan on March 11, 2011.

At the time, he and his team at Nintendo EAD Tokyo were developing the game -- and, in fact, he recalls, he was explaining the design of one of the levels of Super Mario Galaxy 2, another game he directed.

"The office was closed for a week," he said. "We weren't sure whether we would be able to continue development in Tokyo at all. No one knew."

Developers, he said, can understand "how damaging the loss of even one week could be" to a schedule, and that alone caused him stress.

But beyond that, he said, "I didn't know what to do with myself at the time."

When the office reopened, he told the development staff, "We're all asking ourselves what we can do to help right now. I think that bringing smiles to the faces of people with a fun game by the end of this year is maybe something only we can do."

Still, he said, he lost sight of this in the face of the uncertainty after the quake.

"I had to ask myself, 'Is it really possible to enjoy your work under these conditions?'"

"About a month after that, I asked one of our team members why he had gotten into this kind of work. The reason he gave was 'Because making games is fun'."

This statement reminded him of working on his first game in 1991 -- a Japan-only NES game called Joy Mecha Fight, which he began developing during a game seminar taught by Shigeru Miyamoto.

This helped him realize, once again, that "making games is fun in and of itself," said Hayashida.

He originally had thought of the project as a way to build on the legacy of the 3D Mario games that came before -- but after that experience, he began to realize the true importance of joyfully creating.

This led him to bring the team closer together, making a more tight-knit style of development the norm for Super Mario 3D Land.

For example, "I don't normally do this kind of thing, but I thought it would be fun to get a group picture of our team," said Hayashida.

"I am so very proud of our team," he said. "Enjoying work was a great source of strength for me after the earthquake."

The team started having weekly group playtests 3D Land, where all the developers sat in the same room and played together, instead of working at their desks alone. This "felt sort of like playing games at a friend's house while we were kids." In turn, "thinking about how to have fun made a real difference to us here."

"It became very important, more than ever, to think about the need to enjoy everything, from the point of view of team management, even," he said.

"Enjoy Everything," as it turns out, is a mantra handed down by Miyamoto to Hayashida, and though it wasn't Hayashida's original concept for the development of 3D Land, it took over by the end of development.

"Enjoying making something leads to making something enjoyable," said Hayashida.

After the game was released, a Japanese player wrote a letter to the team, thanking them for the game:

"This game has been like a light finally shining into what has been such a depressing time. I feel like this game has given me the power to go on living," the player wrote. "It's something like a miracle. It's helped me remember pure feelings from a more innocent time. I want to thank the development team."

"As game developers, our work is special," said Hayashida. "All of us here can put smiles on very many people's faces with our work."
 
Nintendo Online hat mal zusammengefasst, woran Nintendos Interne Studios aktuell so arbeiten/gearbeitet haben. Auch ein paar Spekulationen dabei, ist aber soweit ein guter Überblick:

EAD Kyoto 1

Last game: Mario Kart 8
Currently working on Mario Kart 8 DLC
Confirmed to research on new two screen concepts -> new projects still in the planning phase

EAD Kyoto 2

Responsible for Wii Sports and Animal Crossing
Working on Splatoon, to be released next year
Heavily speculated to develop Animal Crossing Wii U

EAD Kyoto 3

The Zelda team is currently developing Zelda Wii U
Co-developing Majora’s Mask 3D with Grezzo
A completely new handheld Zelda game is speculated to be in the planning phase

EAD Kyoto 4

Last games: New Super Mario Bros. 2/U, Pikmin 3
Currently working on Mario Maker and co-developing Yoshi’s Woolly World with Good-Feel
Speculated to (co?)-develop Project Giant Robot and Project Guard
A new Pikmin project is likely, maybe for the New 3DS

EAD Kyoto 5

No current projects confirmed
Likely to co-develop Star Fox Wii U

EAD Tokyo 1

Development supervision for Majora’s Mask 3D

EAD Tokyo 2

New 3D Mario confirmed to be in development
Many possibilities for the new game, none of which are confirmed: 3D Land/3D World successor, Super Mario Galaxy 3, Super Mario Sunshine remake, or a completely new Mario game

EAD Tokyo 3

Last games: Ultimate NES Remix and Captain Toad: Treasure Tracker
Next projects completely unknown

Da Hayashida bei den genannten Tokyo Team 3-Spielen als Direcotr auftaucht, ist auch die Existenz des 3. Teams nun offiziell bestätigt.

Quelle: http://nintendo-online.de/news/19218/drittes-ead-tokyo-entwicklerteam-bestaetigt
http://nintendoeverything.com/an-overview-of-what-nintendos-ead-teams-are-confirmed-and-rumored-to-be-working-on/#more-180828
 
sehr interessante Übersicht, dürfte auch alles ziemlich gut hinkommen :) Wobei ich glaube, dass die Miyamoto-Demos von EAD 5 enwickelt werden und EAD 4 mit denen nichts großartig zu tun haben dürfte.
 
Furchtbar was die Japaner aufführen und sich einfach nichts sagen lassen. Wii Crush...omg :ugly:
 
Nintendo and DigiPen Launch DigiPen Game Studios

digipen.jpg


DigiPen is a leader in game development education, and Nintendo has realized this and found a way to make it benefit them. Nintendo and DigiPen have teamed up to launch DigiPen Game Studios, a game studio company in Singapore. The goal of DigiPen Game Studios is to work with game developers and third-party companies in Singapore and bring and create titles for the 3DS.

DigiPen Game Studios is hoping to have 10 3DS releases next year. No word was given on the Wii U development-side of things, but there is a chance that they will end up spreading out to other platforms. It will be very interesting to see what games come from DigiPen Game Studios.

Quelle
 
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