Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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Eine Rendering-Technik: http://de.wikipedia.org/wiki/Scanline_Renderingwas sind den scanlinies ?
Ich glaube trotzdem dass in einigen Jahren Innenlevel zu 90% Renderqualität annehmen werden. Es geht ja gar nicht darum nahezu identische Qualität zu erreichen, man darf den Unterschied nur nicht mehr merken obwohl man ihn klar erkennen würde wenn man den direkten Vergleich hätte. Das nenne ich dann "representativ" und wenn du auf cw mal durch die Runde schaust, manche haben heute schon Probleme damit Offline-Render von Bullshots zu unterscheiden. ;-)Ich halte sehr viel von John, aber in erster Linie entwickelt er Engines, und möchte die auch verkaufen...
Da liegt das Problem: "Innenlevel zu 90%" - aber dann besser auch nur, wenn keine Charaktere in den Räumen sind, oder die Charaktere Roboter sind. Es gab vor vielen, vielen Jahren mal ein Programm namens Realizer von der Firma Opticore, das hat Dir in Echtzeit Krempel auf's Display gezaubert, dass es nur so gequalmt hat (nach damaligen Standards). Aber die Einschränkungen waren eben massiv. Und so ist es hier auch. Ansonsten gebe ich Dir aber natürlich Recht. Solange man nicht so genau hinsieht, wird man in einigen Bereichen den Eindruck eines guten Renderings oder gar Photorealismus erwecken können.Ich glaube trotzdem dass in einigen Jahren Innenlevel zu 90% Renderqualität annehmen werden. Es geht ja gar nicht darum nahezu identische Qualität zu erreichen, man darf den Unterschied nur nicht mehr merken obwohl man ihn klar erkennen würde wenn man den direkten Vergleich hätte. Das nenne ich dann "representativ" und wenn du auf cw mal durch die Runde schaust, manche haben heute schon Probleme damit Offline-Render von Bullshots zu unterscheiden. ;-)
Conclusion: Ok, ok. Let’s collect ourselves. Notice that the only time the Xbox 360 won one of these speed tests above was on Patrick’s wired connection. The Wii never won these contests, supporting my theory that it is a bit slow.
The PS3 is the console that won most of these races. So that’s the headline for now: PS3 Downloads Games Fastest Over Wi-Fi.
Da liegt das Problem: "Innenlevel zu 90%" - aber dann besser auch nur, wenn keine Charaktere in den Räumen sind, oder die Charaktere Roboter sind.
Mal Fight Club gesehen? Die Sex-Szene? Das ist eine Computeranimation...Dir ist aber schon klar, dass alles außer dem Gesicht ein normales Video ist? Klar kommt man zu verdammt guten Ergebnissen (für einen Film wär's aber noch immer zu schlecht, warum denkst du werden Menschen nie realistisch dargestellt? ;-)) aber auch nur dann wenn man "fertige" Eingangsdaten hat. Bei Spielen wirst du meistens darauf angewiesen sein die Animationen aus Parametern dynamisch zu generieren obwohl man die Kamera und die Beleuchtung durchaus verändern könnte. Für Cutszenes ist das sicher genial, bleibt nur die Frage ob es finanziell auch durchführbar ist.
Heavy Rain ist da schon ein realistischeres Ziel, afaik berechnen die Haare und Kleidung in Echtzeit über PhysX.
Ich konnte nach kurzer Zeit sehen, dass es eine Animation war... Uncanny Valley lässt grüßen.
Sowas will ich besser nicht in Spielen haben.
Du hast so dermaßen überhaupt keine Ahnung, was Du da siehst und wovon Du redest...nach kurzer zeit erst?sehr schwach...sowas wirst du auch nie in spielen haben wenn du weiterhin nur nintendo consolen kaufst
das ding ist ausserdem 2 jahre alt,es ging sowieso um "in ein paar jahren wird photorealismus erreicht sein" bis dahin wird die technik noch viel weiter sein
nach kurzer zeit erst?sehr schwach...sowas wirst du auch nie in spielen haben wenn du weiterhin nur nintendo consolen kaufst
das ding ist ausserdem 2 jahre alt,es ging sowieso um "in ein paar jahren wird photorealismus erreicht sein" bis dahin wird die technik noch viel weiter sein
Intel will design PlayStation 4 GPU
FOR THE NEXT next generation of consoles, PS4, XBox3 and Wii2, it looks like Intel is in, Nvidia is out. The picture for their GPUs is starting to become clear.
Yeah, Intel won the PS4 GPU, no shock considering how much they needed a console win to get people coding for Larrabee. They can either convince companies to put in a code path for the chip in Big Budget Mediocre Sequel 7: Vengeance of the Farmland Creatures by sending people with wads of money and begging, or get a console win. They got a console win, and it was the right way to go.
Some people hanging around the Sony booth at CES were nice enough to let us in on the scoop. It seems Nvidia has proverbially bent Sony over like they did MS on the XBox, and are not really welcome there any more. Couldn't happen to a nicer bunch of guys, either way, but hardly an unexpected outcome.
Sony is looking pretty desperate nowadays with a multi-billion dollar loss in 2008, and more pain on the way for 2009. The PS3 has utterly failed in the market, and there was a lot of talk about whether or not there was going to be a PS4 at all. Sony needed a reliable partner with deep pockets which would actually be there in 2012 to fund this exercise in DRM, and it found one in Intel. Damn good choice really.
The nice Sony engineering lady at CES told us that Intel essentially bought the win, a theoretically good architecture, no imminent threats of going bust, and not being hated by Sony all contributed too. With a couple of deliverables satisfied, the PS4 GPU belongs to Intel. No word if this is going to be the entire architecture, CPU as well, or not. That, from what we are told, is not final yet.
Moving on to the the XBox3 GPU, also due in 2012, we hear strong rumors (but have not confirmed yet) that it is an ATI design. Given the close ties between ATI and MS over DirectX, the bad blood between Nvidia and MS over the grand Nvidia DX10 neutering, plus memories of the XBox1, this is not a surprise either. The bed was made for short-term profits years ago, time to lie in it.
That brings us to the Wii2, also due around the same time. Given that the ArtX / ATI guys have won about every Nintendo GPU since they went 3D, this one appears to be a no-brainer. If you take into account that it will likely be evolutionary, it is almost assuredly an ATI win as well, but we haven't confirmed it either way.
So in the end, you have Intel with one GPU confirmed, Larrabee, and ATI with another almost totally confirmed. The third is still unknown but likely will be ATI as well. Notice there is no Nvidia in this equation.
That will hamstring the egos in green badly soon, forcing them to spend a lot more on developer relations and tools if they can't claw back a console win. The games for 2012 start coding in a year, so the effects will be leading, not trailing for them.
The only real way for them to get a win at this point is to buy it, and they 1) don't have any money. 2) are bidding against someone who has money 3) are bidding against someone who they picked a stupid public fight with and 4) are hated by the two companies that make the consoles they target. This brilliant management strategy combines to mean they are locked out, if they survive that long.
Next next gen consoles also will likely have a CPU which we know nothing about. That said, given that Intel will basically be designing large swathes of the PS4, it would seem to be leaning toward x86. Given that, and MS's inclination toward x86 software, that would seem a natural path for them to follow as well, if for no other reason than to protect the living room from the ARM scourge running Linux.
With that, we have the first hard info on the next next generation gaming boxes. Given silicon time scales, three years out means work starts about now. ATI and Intel have work to do, but it should be very interesting when all things are done, a radical shift towards the PC of a magnitude not seen since the Playstation replaced cartridges with CDs.