Mass Effect 3

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Hab das Spiel gerade auch beendet. Hab tausend Fragen, aber da werde ich mir jetzt in Ruhe die ganzen Spoiler Diskussionen anschauen.

Nur eine Sache ..

Hab ich wirklich den Extended Cut gespielt? Das kam mir irgendwie recht kurz und abgehackt vor.
Also ich hab den definiert runtergeladen und installiert, aber das Ende kommt mir strange vor.
Ich hab ganz zum Schluss den rechten Eingang genommen. Fands nebenbei kacke dass einem nicht noch mal gesagt wurde welcher Eingang welchen Effekt hat.
Die Reaper wurden zerstört, wobei ich nicht gecheckt habe wieso die ganzen Raumschiffe anschließend noch funktionierten. Dieses KI Kind sagte doch dass der Tiegel keinen Unterschied zwischen Reaper Technologie und normaler Tech macht. Aber ok ..
Die Normandy stürzt auf nem Dschungelplaneten ab und man sieht den Joker, Garrus und co aussteigen.
Ganz zum Schluss sieht man dann wie Shepard sich in den Trümmern rührt.
Und nach dem Abspann sieht man dann nen Vater der seinem Kind Geschichten über Shepard erzählt.
Und dann bin ich wieder auf der Galaxy Map. Wtf. xD
War das der Extended Cut? Wenn ja möchte ich nicht wissen wie der normale war.:ugly:
 
War das alles was du gesehen hast?

Wenn ja dann war, dass das alte Internet am rage ende ;)

so wie ich das verstanden habe wir anorganisches leben vernichtet und nicht die a.i.'s und k.i.'s. Edi hat war durch ihre. Körper keine k.i. mehr.
 
Hast Recht, hab grad nochmal im Mass Effect Wiki nachgeschaut...

"In the years following the Battle of the Citadel, a further interest in dark energy itself has begun to emerge. Quarian studies upon the planet Haestrom reveal that its sun, Dholen, is aging prematurely as a result of the influence of dark energy. In addition, Gianna Parasini of Noveria Internal Affairs mentions that her superiors are worried about the potential issues of their clients' increased dark energy interests.

The manipulation of dark energy also figures into the events of Arrival. The mysterious Object Rho found in the Bahak system's asteroid field utilizes vast amounts of dark energy to maintain itself and the barriers protecting it so that it can continue broadcasting its enigmatic signals. The nearby Alpha Relay, the oldest known mass relay in the galaxy, can also make use of hidden dark energy reserves. When Alpha's control switches are adjusted, the relay taps into an unprecedented amount of dark energy, dramatically extending its range to sixteen other mass relays and even the Citadel.

Quelle: http://masseffect.wikia.com/wiki/Dark_energy

Ausdrücklich erwähnt wird sie aber anscheinend wirklich nur in ME2. In ME3 haben sie dann wieder die andere Richtung eingeschlagen. Wobei die dunkle Energie generell ja auch für den Massen Effekt an sich zuständig ist, der die Grundlage für die komplette Serie bildet :kruemel:

Wieso eigentlich Spoiler, für einen ursprünglich geplanten Verlauf ;)

Ich ergänze nurnoch, dass die Entscheidungen am Ende wohl ausgesehen hätten (Quelle find eich in den tiefen von Biowares Community nicht mehr). Paragon: Reaper zerstören, junge Völker suchen selber eine Lösung. Passt zum Ton der ersten beiden Teile, dass Paragon auf Zusammenarbeit setzt und auf das Finden eines eigenen Weges ohne Reapertech (siehe diverse Entscheidungen sowie Zerstörung der Kollektorenbasis und Gespräch mit Legion). Bei Renegade wäre man zu einem zweiten Saren geworden: The end justifies the means. Man lässt die Reaper gewinnen, opfert die verschiedenen Spezies, um das große Ganze zu retten.

Wieso die dunkle Materie erst in ME2 auftaucht, wird wohl daran liegen, dass man a) im ersten Teil ja keine Zeit dazu hat. Man hetzt Saren hinterher und findet erst einmal heraus, was es mit den Reapern auf sich hat und b) ME2 wohl eher den dritten Teil vorbereiten sollte. Viele Squadmates sammeln (die wohl eine größere Rolle im dritten Teil gespielt hätten denke ich mir) und erste Hinweise auf eine mögliche Motivation oder Lösung des Konflikts (Dark Energy, toter Reaper)

Finde auch, dass es besser gepasst hätte als organisch vs synthetisch. Bei letzterem kam doch immer wieder durch, dass zum einen die Geth gar nicht so böse sind und sich damals nur verteidigt haben bzw. erst von den Reapern zu Aggressionen haben verleiten lassen und zum anderen, dass ein Ausgleich zwischen beiden Lebensformen möglich ist und somit der alles vernichtende Konflikt nicht so sicher ist wie Spacekiddy uns glauben lassen will.
 
War das alles was du gesehen hast?

Wenn ja dann war, dass das alte Internet am rage ende ;)

so wie ich das verstanden habe wir anorganisches leben vernichtet und nicht die a.i.'s und k.i.'s. Edi hat war durch ihre. Körper keine k.i. mehr.


Naja, es ist schon ein bisschen mehr passiert als das. :ugly:
Ich habs jetzt mal mit Youtube verglichen. Ich hab tatsächlich den Extended Cut gespielt.
Ich hatte wohl einfach überzogene Erwartungen. Nachdem sich die meisten positiv über den EC geäußert haben dachte ich, dass das jetzt ein Ende ist das alle Fragen beantwortet und einen zufrieden zurücklässt.
Dem ist imo aber nicht so.

Schuld sind daran eigentlich auch gar nicht allein die letzten 10 Minuten sondern halt der ganze Story Verlauf ab dem Zeitpunkt als Shepard die Citadel betritt. Wirkte auf mich halt alles ziemlich cheesy.

Noch ein paar Worte zum Ende an sich:

Ich selbst hab ja das Destroy Ende gewählt, hab mir jetzt aber auf Youtube die anderen beiden Enden angesehen.
Das Synthese-Ende finde ich mal unglaublich kitschig. Fehlte eigentlich nur noch, dass sich die Meschen und Husks umarmen.
Und dass dann alle mit grünen Augen herumliefen, wirkte auf mich irgendwie auch ziemlich billig.

Das Control Ende fand ich ganz nett. Shepard als KI die alle Reaper kontrolliert. Das hätte sogar Potenzial für einen möglichen Plot nach Mass Effect 3.
Man stelle sich mal vor, Shepard würde irgendwann im Laufe der Jahrhunderte wahnsinnig werden und die Reaper irgendwann gegen seine eigenen Leute hetzen, und man spielt dann einen neuen Charakter der Shepard besiegen muss - hätte was.

Leider ist der Plot Twist nicht eingetreten, mit dem ich die ganze Zeit gerechnet habe, nämlich dass der Tiegel in Wahrheit von den Reapern konstruiert wurde und gar nicht die Reaper, sondern im Gegenteil alles organische Leben vernichtet, sodass Shepard beim aktivieren des Tiegel für den Untergang allen Lebens verantwortlich ist.
Das wäre ein denkwürdiger Abschluss gewesen. :coolface:
 
Zuletzt bearbeitet:
Oder man wählt das Destroy Ende für ein mögliches Mass Effect 4 und spielt dann mit Shepard als Opa seine finale Mission ala MGS4 :kruemel:
 
@ Front604

Hast eigentlich Recht, aber ich setze lieber zu viele Spoiler als zu wenige ;-)

Hatte es so in Erinnerung dass man bei der Dark Energy Theorie die Wahl gehabt hätte, aus - wie du gesagt hast - Zerstörung der Reaper und finden eines eigenen Weges, oder aber Aufopferung der Menschheit (und zwar nur der Menschheit!), die in ihrer Gesamtheit auch zu Reapern werden und somit die Galaxie retten können.

Die Menschheit war nach Ansicht der Reaper ja aufgrund ihrer genetischen Vielfalt am Besten dazu geeignet, die Ausbreitung der dunklen Marterie zu stoppen, siehe Human Reaper in ME2...

Hätte man auf jeden Fall sehr gut drauf aufbauen können. Leider ist Karpyshyn gegangen, das Ende wurde vorher bekannt oder was auch immer... :(
 
Was mich am Ende auch gestört war das Ausbleiben von nem "richtigen" Showdown.

Ich hätte beispielsweise schon noch mit ner Konfrontation mit dem Vorboten/Harbinger gerechnet und nicht so ein ödes "Ich weich dem Laserstrahl aus" -Minispiel.
Hät jetzt nicht zwingend nen Bossfight erwartet, aber irgendeine Konfrontation mit Dialog vielleicht? Immerhin machte der Vorbote im zweiten Teil ja nen sehr mächtigen Eindruck.

Definitiv so was wie nen Bossfight hätte ich mir beim Unbekannten erwartet. Da erwartet man ewig die Superkräfte, jetzt wo der Unbekannte die Reaper Tech so gut beherrscht, und dann lässt sich der Typ einfach abknallen.

Hab nebenbei ein nettes Fan Theorie Video zu einer möglichen Indoktrination von Shepard gefunden.

http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck
 
Zuletzt bearbeitet:
Nur mal aus Neugier: Was wäre vor dem Patch eigentlich am Ende passiert, wenn man nicht die erforderlichen Bereitschaftspunkte gesammelt hätte, also nicht den MP oder die App benutzt hätte?

Ich hab so nebenbei die "Galaxy at War" App doch noch zum laufen gebracht und "spiele" sie nebenbei. Eigentlich ja sinnfrei da man immer das gleiche macht, der Gegner sich nie wehrt und ich die Punkte nicht brauche - aber wenn man die App schon mal runtergeladen hat kann man sie auch "durchspielen". :ugly:

Ich hab allerdings sowieso kein Zugriff auf die in der App gesammelten Prozente. Wenn ich im Spiel (Mass Effect 3) im Kriegsterminal auf "Galaxy at War" gehe sagt er bei mir immer "Informationen nicht verfügbar", oder so ähnlich.
Und ja, bevor jemand fragt, ich bin online mit der Xbox 360 und unter dem selben Origin Account angemeldet wie in der App. Aber ich hab halt keinen Online-Pass, und scheinbar geht es ohne wirklich nicht.
 
Ja wird Zeit. Zillionen MP DLCs, aber für den wichtigen SP nur den bräsigen Extended Cut...

Und am liebsten noch einen Post-Crucible DLC wo endlich die IT-Theorie bestätigt wird :ugly:
 
naja den hinweis auf shepard nimmt ja schon mal vielen spekulationen die luft aus den segeln und der neue ort wirkt auch :lick:
 
Nur mal aus Neugier: Was wäre vor dem Patch eigentlich am Ende passiert, wenn man nicht die erforderlichen Bereitschaftspunkte gesammelt hätte, also nicht den MP oder die App benutzt hätte?

Bestimmt, welche Entscheidungen man treffen kann und einige Auswirkungen (u.a. Normandy / Begleiter)
If EMS is between 0-1749, only the Destroy or Control option will be available (determined by whether or not the Collector Base was destroyed or preserved in Mass Effect 2). If the Collector base was left intact, only the Control option is possible, if it was destroyed, only the Destroy ending will be available and both will result in massive physical damage to Earth, with Destroy killing everyone on Earth.
If EMS is between 1750-2349, the choice between Destroy or Control options becomes available, but either choice will cause some substantial damage to the galaxy.
If EMS is between 2350-2649, the Control option will cause no physical damage and the Destroy option will still massively damage the galaxy.
If EMS is 2650+ the Destroy and Control options will no longer cause any physical harm to the galaxy.
If EMS is 2800+ the Synthesis ending becomes available.
If EMS is 4000+ and the Destroy option is chosen, Shepard is seen barely alive, gasping for breath (if Anderson is shot by the Illusive Man, the player needs 5000+ EMS to see this short scene)


If EMS is substantially low (below ~2000), nobody exits the Normandy.
If EMS is moderately high (above minimum, below maximum) and Destroy or Control are chosen, Joker and the player's most-favored crew mate will exit the ship.
If Synthesis is chosen, Joker, EDI, and the player's most-favored crew member will exit the ship. Joker and EDI will embrace.
If EMS is 4000+ then three crew members will exit in the Destroy and Control endings; Joker and two of the player's most-favored crew mates.
http://masseffect.wikia.com/wiki/Priority:_Earth#Aftermath
 
Ich würde vom Leviathan-DLC jetzt nicht zu viel erwarten

weil er ja zeitlich nur vor dem Angriff auf die Cerberus-Station spielen kann.
Es sei denn man erklärt das Destroy Ende zum Kanon und erzählt im DLC wie es Shepard nach Aktivierung des Tiegels ergangen ist, oder man schreibt den Dialog zwischen Shepard und der Reaper-KI auf der Citadel komplett neu und passt ihn an das neue Hintergrundwissen an.
Wäre sonst komisch, wenn man im DLC die Wahrheit über die Reaper und ihre Schöpfer auf dem Silbertablett serviert bekommt und Shepard sich dann bei der anschließenden finalen Konfrontation trotzdem noch genauso dumm anstellt.
 
Im World Of Players Forum waren heute im Chat zu Gast Chris Priestly, Jessica Merizan, und Daniela Heine ( EA)

hier sind die Antworten in Englisch:
18.07.2012 19:03 #2
Evil Chris Priestl
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Hello or Guten Tag to everyone.

I'm BioWare's Community Specialist "Evil" Chris Priestly. I want to thank you all for coming to chat with us and for the fine folks at Masseffect-Universe.de like Butzilla for having us here. I know we have a lot of fans in Germany, so Jessica and I are happy to have this opportunity to talk with you.

Please keep in mind we may not be able to answer all of your questions, but we'll do the best we can.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:06 #3
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von CaptainLoco Beitrag anzeigen
Hello,

I would like to know what we can expect from Mass Effect 4 . Will it play before , while or after Mass Effect 3
Sorry CaptainLoco, we do not have any information about a Mass Effect 4 or other future games. We can talk about Mass Effect 1, 2 or 3 and DLCs, books, comics, life at BioWare, etc though.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:08 #4
Jessica Merizan
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Zitat Zitat von Majed Beitrag anzeigen
Hi there,

thank you for answering our questions! Here are mine:


After EC, is IT still a valid interpretation among other forms of interpretations?

I heard that certain parts of the game are not meant to be taken literal - beside the dreamsequences. Is this true?

IT concentrates on Shepard beeing indoctrinated. But are there friends, allies etc. that shouldn't be trusted anymore by the end of the game (no names, I just wanted to know if there are any)?
Hi Majed! Thanks for joining us.

Yes, the Extended Cut should not affect the overall IT as I understand it (however, there are multiple iterations of this popular theory and it's possible that some speculations have been proven untrue). I actually have a dedicated saved game in which I play keeping IT in mind and I have another game that I view as a strictly literal interpretation.

The team went to great lengths to put meaning and layers of metaphor into the game. There's a lot of cool symbolism if you take the time to look for it. Definitely intentional and we want players to decide what those meanings are for themselves. These games are all about player agency so we feel that it would be wrong to provide a "canon" path or one "true" narrative. Ultimately, the work has to stand on its own and players decide what they think is happening.

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18.07.2012 19:11 #5
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von LiaraT Beitrag anzeigen
Also, can you give us any info of when approximately can we expect the SP DLC?
Nothing we can confirm yet. It is being worked on now and until the ME3 team are sure it is complete, tested and ready, we don't want to give hints in case we are too soon or too late. It is on the way though. As soon as possible, as long as it is 100% ready.

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18.07.2012 19:13 #6
Jessica Merizan
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Zitat Zitat von Moondust82 Beitrag anzeigen
Thanks for the chat!

The Gay Romance was a very big thing: I haven't seen any big gay/lesbian romance in a game before. And this means much to gay people. There are a lot of things were acceptance and tolerance is not the way it should be. Sport is one and yet video games have been one.

About future games: Will romances and in special gay romances stay as an important part of future bioware games?
Inclusiveness has always been an important part of BioWare and we don't include things because it's "politically correct" but rather because our games represent a world with many choices and different kinds of people. It's the right thing to do and we will continue making games that try to capture the wonderful diversity that exists within our world and the fantasy/sci-fi universes we create

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18.07.2012 19:18 #7
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von noni Beitrag anzeigen
Hi everybody

Are there any further information to the coming Mass Effect film (not the anime)?
And when can we expect it?
Not much I'm afraid. I can say Legendary Studios is still working on it and are writing it as we speak, but not much more detail yet. Sorry.

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18.07.2012 19:19 #8
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Zitat Zitat von Hunter91 Beitrag anzeigen
Greetings,

First of all I want to thank you for the Extended Cut (and all other Mass Effect Games and DLCs of course).
It is such a great DLC, which enclousures the endings of Mass Effect 3.
Still there a quite a few questions:

1. After the Destruction Ending (with more than 3100 EMS): Why is it not possible to see how Shepard is found by his crew or Citadel workers and maybe a wedding scene, if you have a Love Interest? For me, as a Tali Fan, it would have been great to see a wedding scene at Rannoch.


2. How many DLCs for Mass Effect 3 are planned? First I read 3, but then I found out, that this was a translation mistake.


Thank you
1. It was important to us that our endings were open enough to allow for a range of interpretations. For me personally, I wouldn't have wanted to see a wedding scene. However, the game allows for us to walk away with our own conclusions about what happens. So in my game, there's no wedding scene and Shepard has to grapple with her decision that wiped out EDI and the Geth. In your ending, it sounds like Shepard and Tali were able to build a new life together on Rannoch. And from a technical stand-point, everything has to come to an end. The team felt that this allowed for closure while still giving various possibilities without a "canon" post-end plot.

2. I can't say exactly how many we have planned but I'm excited for great singleplayer and multiplayer content ahead. We'll of course share more details as soon as we are able to

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18.07.2012 19:26 #9
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Zitat Zitat von Moondust82 Beitrag anzeigen
BW has announced Mass Effect 3 for WII U. Is it planned to bring Mass Effect 1 and 2 to this platform? Or will decisions from ME1 and 2 be non changeable at the beginning of ME3?
We're not in the position to reveal details about ME3 for Wii U yet - sorry!

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18.07.2012 19:27 #10
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Zitat Zitat von Moondust82 Beitrag anzeigen
In the new EC Synthesis end there is a reunion between Kei Jo and Kasumi. AFAIK Keiji is not alive, only the last message is recorded to the grey box in hologram form. What does the scene mean. Did Synthesis end bring Kei Ji back?
Great question. I honestly didn't know the answer to this one, so I asked Patrick Weekes, the man who wrote Kasumi in Mass Effect 3 and this is what he said:
"In Synthesis, the improved communication/relationship between synthetics and organics is enough for Keiji's greybox memories to be reconstructed. This would let Kasumi reunite with her lover (at least mentally and emotionally). Whether it really is Keiji, based on his memories, or just a very good AI reconstruction of him, is up to the player to determine -- that type of question is one of the core questions of Synthesis."

Now we know.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:36 #11
Jessica Merizan
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Zitat Zitat von Untitled Beitrag anzeigen
I try to translate it. Sorry for my bad english ;-)

From the point of view of BioWare: What did you try to say with the endings? Are they more symbollicaly than "realistic"?

Did you consider to destroy the Sol System to beat up the Reapers asses? I missed that radical option, where I can fight the reapers more in a guerilla-fighting-way
This has been a very personal project that the team has worked on for years. We wanted a truly fitting goodbye to the trilogy with the endings and we were able to do that with the Extended Cut. There is a lot of symbolism in the games with heavy themes like destruction/salvation and organic/synthetic conflicts. You see a mix of literal and symbolic meanings within ME3 and it's up to you to determine which is which.

It was very heavily insinuated all the way back in ME1 that the Reapers could not be defeated by conventional means. Destroying the Sol System wouldn't have worked because other Reapers were still in other systems harvesting. Only a device such as the Crucible could change the course of history.

Jessica Merizan ist offline
18.07.2012 19:37 #12
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Majed Beitrag anzeigen
During the chat with the catalyst, certain dialog seems to contradict the known lore from the former games. Has the lore been "bend" to fit the storyline of ME 3 or is the lore from the first two games still valid, including conversations, events?

Working as community managers, you are in the front line when it comes to fan reactions. Are you sometimes personaly dissapointed when fans are angry or hostile because of missing game features, not so detailed romance options for there love interests etc.? Or you see this things relaxed? Would your be job possible without dedication to the games, fans etc in the first place?
"Lore" is never 100% set when you are talking about a product that is still not finished. What is "lore" in game one may have new details revealed about it by the end of game 3 for example. It is not so much that the Lore is changed, it is that the lore is not yet fully complete.

As for the "are you ever disappointed" question, I am never disappointed that fans are angry or hostile, etc over one of our games. I know that when our games create strong emotion in fans (love, anger, joy, hate, etc) it is because they care about the game. This is a very good thing. I do occasionally get upset when some fans choose to express their negative thoughts in stupid or extremely negative ways. We love to hear feedback, both the positive and negative, from fans, but having people swear, threaten violence, etc is just dumb and is an immediate way to get your feedback ignored.

I do think that since the Extended Cut was released, fans are now much happier overall with Mass Effect 3. And without our fans, I do not think my job would be possible.

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18.07.2012 19:42 #13
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Zitat Zitat von Luceija Beitrag anzeigen
Some questions from Lady of Darkness:

Why did you choose to give the Illusive Man such a great role in the second game, while in episode 3 he doesn't even felt as threatening as he did before? I wished he had such a great appearance like saren did.
I also missed the atmospheric music in the final scene in ME3 like the track "suicide mission" in ME2. Why didn't you choose to add a more "animating" song..?



(Entschuldige die schlechte Übersetzung ;D )
In ME2 The Illusive Man was a major part of the story as the leader of Cerberus. He was both an ally and an enemy at the same time. In ME3, the galaxy was under attack by the Reapers, a much larger and wider spread enemy than Cerberus, so T.I.M. sat back a bit in terms of confrontation until the end. I also kind of liked his indoctrinated look. It may not have been quite as "techno" as Saren, but I think it looked more chilling.

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18.07.2012 19:43 #14
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Zitat Zitat von Antauronius Beitrag anzeigen
If Shepard was on the Citadel and it exploded in Destroy, how could he survive in the breath scene?
You assume Shepard survived. That could have just been a final breath before he/she died.

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18.07.2012 19:44 #15
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Zitat Zitat von Antauronius Beitrag anzeigen
Why did you say during PAX that everybody on the Citadel is fine after the Reapers' attack on it? Is it possible? How?
As with previous attacks on the Citadel, there are presumed to be casualties. However, as we know with those same previous attacks, the Citadel has safety features that can be activated to prevent mass destruction. I wouldn't say that everyone is "fine", but this is why it's possible for Shepard to survive if you have high EMS when choosing the destroy option.

Jessica Merizan ist offline
18.07.2012 19:46 #16
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Zitat Zitat von Winyett Grayanus Beitrag anzeigen
Here's a question from Virdo:

As to upcoming DLC, would it be possible or do you plan to release a romance DLC which makes it possible to start a romance with Jack or other characters?
The team does have plans for future story based single player DLCs. We can't really go into detail as to what they would contain yet. Sorry.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:48 #17
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Zitat Zitat von Antauronius Beitrag anzeigen
Why the Catalyst's voice has Shepard's in the background?

What does Harbinger say just before hitting Shepard with the laser beam? "Save us" or "Serve us"? Something else?

Why Harbinger in ME3 didn't say a word with his ME2's voice?
The Catalyst's voice is partially formed from Shepard's memories, so his/her voice is part of the speech.

Harbringer doesn't actually say anything at that point. I know, I thought it did as well, but I asked teh Audio team and they told me it is just sound effects, not actually speech.

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18.07.2012 19:53 #18
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Untitled Beitrag anzeigen
What did you two do all day? Can you describe us a normal work-day?
After I get to the office I read and respond to all the emails that came though since I left work the day before. Emails happen throughout the day along with IMs, drop by meetings, etc
I usually have meetings during the day that take up time. I always have a chat window open with Jessica (she works in our Los Angeles studio and I am in Edmonton) so we can talk about things.
I read through the BioWare Social Network threads, answering PMs, working with moderators, replying in threads, enforcing the rules, etc
Jessica and I are currently planning our convention plans, so we send emails to vendors and partners while we get our plans set.
If the game is ready, I play through upcoming content (I am playing through the next SP DLC for example)
And I drink a lot of coffee.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:54 #19
Jessica Merizan
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Zitat Zitat von Untitled Beitrag anzeigen
What did you two do all day? Can you describe us a normal work-day?
Hmm, I don't really have a normal work day. Here's my schedule for today:

9:00am Answer emails
10:00am Livechat with German community
11:00am San Diego Comic Con debriefing
12:00pm Social Media updating
1:00pm Community meeting with Chris about plans for the rest of the year
2:00pm Department meeting
3:00pm Answer BSN PMs
4:00pm Go over my personal objectives to send to my manager
5:00pm Remember that I skipped lunch and scrounge around for candy in my desk
5:15pm Interview with a gaming magazine
6:00pm Answer emails
7:00pm Watch Game of Thrones!!!

I'm usually working on things like our strategies for online communications, planning live events, meeting with developers to discuss fan feedback and issues within the community, and continually refining the way BioWare creates a dialogue with fans.

Jessica Merizan ist offline
18.07.2012 19:56 #20
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Untitled Beitrag anzeigen
How many social networks (like facebook, biowareforum, twitter, etc) did you administrate to communicate with the community?

Note: You can always come back to this place to make an announcement or to talk to the german fans ;-)
We work on the BSN, Facebook and Twitter mostly, but we are always looking at other places to talk with fans or share discussion.

Visiting sites like this one is great and I hope we do more in the future. I'd be happy to come back and chat with you all again in the future.

18.07.2012 19:57 #21
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Karateka Beitrag anzeigen
If the question of the month continued?
Yes, we'll be doing more Dragon Age questions of the month.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 19:58 #22
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Rapptor Beitrag anzeigen
Are there plans for "high detailed" merchandise like statues/figures (not action figures or something)? I realy would like to have the complete crew as high detailed figures.
Yes there are. For example, there is a Shepard Statue in the works form Sideshow Collectibles that looks stunning.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 20:01 #23
Evil Chris Priestl
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Zitat Zitat von Majed Beitrag anzeigen
Thanks again for your answers. This is certainly an interesting and enjoyable event. Can we (the german community) look forward to similiar events in the future?
I hope so. I know Germany and Europe has many huge BioWare fans and we don't get to talk with you all nearly enough. We usually get to meet some of you at Gamescom in August. I hope we'll see some of you there this year.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 20:02 #24
Jessica Merizan
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Zitat Zitat von noni Beitrag anzeigen
Last questions from me:

What do you think of the polls, which were organized by fans. Do you take ther feedback seriously?

And

How do you feel about these statements (link to cvg.com)?
We take everything seriously. It's important to provide things with context however, so we generally compare against our larger telemetry data when it comes to reporting and seeing how accurate a sample we're receiving. For instance, I find that many of the community polls had a much higher ratio of PC and FemShep players than you would expect to see in our entire playerbase. That doesn't mean that we shouldn't listen to them, but it does indicate that it's not representative of the "entire" community. We try to keep that in mind, but unless someone is exhibiting violent speech or hostility, they've always got my ear!

I read the headline for the link you just sent and then closed it. Talking about "entitled gamers" and who is at fault is SUCH a waste of time. BioWare would never consider our loyal consumers to be whiny or entitled - you buy our games and we can't thank you enough for that. The entitled issue is something that people need to move past. We're all on the same side. You want to buy games and we want to make them. Everything else is silly and hyped up in the media when they don't have real news to report. That's just my opinion

Jessica Merizan ist offline
18.07.2012 20:03 #25
Evil Chris Priestl
BioWare

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Zitat Zitat von Moondust82 Beitrag anzeigen
EDIT What is the budget for a game like Mass Effect? How did it increase thruout the series?
Budgets and such are the sorts of things that Casey Hudson along with Ray Muzyka and Greg Zeschuck handles, so I can't really say. Sorry.

Evil Chris Priestl ist offline
18.07.2012 20:09 -
Thank you and farewell for now
#26
Evil Chris Priestl
BioWare

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Well, that's all the time I have currently. Thankyou all for joining us for this. As we said, we want to work and talk more with our fans in Germany and other parts of the EU. Hopefully we'll do this again.

I hope to see many of you at Gamescom in August to talk face to face.

Thanks for having us. Auf Wiedersein.

http://forum.worldofplayers.de/foru...e-Antworten-vom-BioWare-Team-(Livechat)/page2
 
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