mal ne zusammenfassung bzw ein paar fakten^^
Technische Dinge:
"Precise and responsive."
"True 3D postition and rotation from cameea and internal inertial sensor.
"Accurate 3D location and orientation."
"PS Eye - vision always on, multi-directional mic input"
The PS Eye is tracking the ball. The camera tracks the X, Y position. Depth is tracked by the "size of the ball".
Camera:
"Face recognition".
"Position and direction of head"
"Gender and age of face"
It can detect smiles.
Can detect "shape of mouth"
Detect different parts of the face - nose, mouth, eyes, etc.
"Augmented reality" - they're using EyePet as an example.
Demos etc.
Skelett demo:
He's going mental, throwing dozens of shuriken very quickly.
It was flawless.
"Very, very quick response."
Invizimal. (PSP)
Girl with the PSP camera stuck in a PSP 3000.
Walking round following a tracker. Monsters appear on the screen "in the real world".
You can swap them once you capture them.
Pokemon-style battling with special moves.
Es gab verdammt vieles über die Hardware architektur der PS3 und technische dinge wie Z prepass, Deferred shading G-buffer, brute force super-sampling und andere Dinge, die unteranderem bei killzone und wipeout verwendet wurden. Für alle, die sich dafür interessieren gibt es später noch ein Audiofile von dieser keynote^^
edit: Die batterie des livblockers gibt gleich auf und der rest scheint eh nur techkram zu sein. Für einen Technikfreak oder developer sicherlich verdammt interessant aber hier geht es ja nur um das motionzeug^^