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Moses schrieb:Ich glaube Sony weiß was die Leute von Killzone 2 erwarten und die können sich kein 80% Game mit miesem Gameplay erlauben.
Ich denke es wird ein super Game
GDC 07: Killzone footage used to hype PlayStation Edge
Phil Harrison uses new glimpse of elusive PS3 shooter to tout Sony's new suite of Maya-based developer tools.
By Tor Thorsen, GameSpot
Posted Mar 7, 2007 12:32 pm CT
By almost all accounts, the most controversial moment of the 2005 Electronic Entertainment Expo came during Sony's press conference. As part of a montage of trailers for games coming to the then-just-announced PlayStation 3, the company showed off an intense trailer for a new Killzone title. While many dismissed the trailer's nearly photorealistic graphics as CG animation, Sony insisted that the clip was rendered in real time using the PS3's RSX graphics chip.
Since then, though, the PS3 Killzone has disappeared, save for a report in a Dutch newspaper claiming the game's budget will run close to $20 million. The absence of any new footage led to further doubts about the E3 05 trailer's authenticity, and rampant speculation that a new trailer and/or demo would be flaunted at each subsequent Sony press event.
Last night at Sony's 2007 Game Developers Conference press briefing in San Francisco, the company did indeed show off the first clip of Killzone in nearly two years. The segment was presented by Sony Worldwide Studios president Phil Harrison to help hype PlayStation Edge, a new suite of development tools Sony is offering to PS3 game developers free of charge.
"The purpose of this clip is to show you the technology, not the game," Harrison said before rolling the footage. PlayStation Edge has two major components. The first is GCM Replay, an "incredibly powerful, RSX profiling tool" to help designers "get maximum performance" out of the PS3's GPU. Second is a suite of "lightweight, optimized libraries" to help developers take advantage of SPU geometry processes like animation and compression using the console's powerful Cell processor.
After the tech-speak, the Killzone trailer rolled--and showed in-game sequences of varying quality. Set in a desolate urban wasteland, the segment showed human commandos fighting house-to-house with heavily armored Hellghast troopers. Interior sequences ran smoothly, looking reminiscent of F.E.A.R. with slicker graphics. A suitably chaotic Call of Duty 3-like tank battle with armored personnel carriers blasting alleyways was also shown. However, several in-engine slow-motion sequences failed to impress, with some in the back rows grousing that the shots looked like they were taken from the original Killzone. For more details, check out GameSpot's impressions of the clip.
Debate aside, the Killzone clip did pique the interest of the audience. It also ended with a teaser--a black screen with the Killzone logo and "E3" in stylized letters at the bottom. "You can expect to see much more in July," promised Harrison.
Megamold schrieb:- a tank used to get stuck on a fence now the world will be full of stuff to blast to bits everything is destructible
- they can experiment more with lighting and shadows and come close to photorealistic graphics
In der Spielwelt soll fast alles zerstörbar sein.
MAD_GoDD schrieb:@ Maggi:
technisches Know-how bewiesen haben, diesmal haben sie weniger Zeitdruck, was also nur noch besser werden kann.
Maggi schrieb:ich hoffe 10000000 mio male das es besser aussieht wie crysis.
meines erachtes nach ist ja motorstorm schonmal ein gutes beispiel, wobei das jetzt auch noch nicht die obergrafik ist und viele meinen das es nur deswegen so gut aussehen würde weil halt alles wüste/stand/felsen sind..
wie gesagt ich hoffe das es besser aussieht aber vorstellen kann ich mir es eigentlich nicht. auf jeden fall würde es den verkaufszahlen sehr gut tun wenn das crysis toppen würde!! und dann würden evtl auch wieder mehr exklusiv titel für die ps3 kommen (weil ja momentan der trend von ps3 zu multi ist anscheinend) - vorrausgesetzt die hardware-verkaufszahlen würden halt mit hoch gehen.
Ich finde es muss n icht besser werden als Crysis, aber es muss dennoch richtig gut werden - wenn ihr versteht was ich meine ^^
Warten wir mal ab was die nächsten Killzone news/(ingame) bilder/(ingame) trailer bieten und drückt die daumen das es zumindest nah an crysis rankommt ^^
edit: es muss jedoch unbedingt GoW und Lost Planet grafisch toppen da das nun mal "die Vorzeigetitel" der XBOX sind, meines Erachtens nach.
Red schrieb:Da zocke ich lieber Army Of two. Bei Crapzone ist eine gewisse Skepsis angesagt.
BMW-PoweR schrieb:ich hoffe nur mal dass wenigtens die grafik von killzone2 an den rendertrailer rankommt und somit gears of war überlegen ist und mir bestätigt dass ich für 599 eine leistungsfähigere konsole als die xbox360 gekauft habe.