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Stammtisch Halo Stammtisch

Dieser "Social Gaming" Aspekt hat Halo aber mit so groß gemacht, darf man nie vergessen. Ich habe bisher selbst JEDES Halo (mit Ausnahme von ODST) zusammen im Couch Co-Op mit meinem Nachbarn und Freund durchgezockt.

Und, wie es auch Ollilol bereits in der News kommentierte: HALO im LAN mit bis zu 12 Leuten. Einfach Legendär.
 
Eigentlich ironisch, wenn man bedenkt, dass gerade der Teil mit dem größten Koop-Fokus in der Kampagne keinen Splitscreen-Modus unterstützt :lol:
Was ist denn, wenn da mal die Server abgeschaltet werden sollten? Dann ist die Kampagne absolut fehldesignt (wobei es ja 100%ig noch weitere Remaster und Neuveröffentlichen der Halo-Reihe geben wird).

Aber davon abgesehen würde ich die Halo 5-Kampagne auch so nicht freiwillig nochmal spielen, selbst mit Splitscreen-Modus... xD
 
Wer von euch ein Bastler ist und mal nach einem Projekt sucht

[video=youtube;8B2beu08Mno]https://www.youtube.com/watch?v=8B2beu08Mno[/video]

Der genannte "Longshot" Blaster von NERF, der als Basis dient ist auch hierzulande (in einer neueren Version) erhältlich.
Im Spielzeughandel oder Amazon
 
The Complete, Untold History of Halo

The story behind the Halo franchise as it's never been told—by the key individuals that made it.

The first Halo I ever finished was 2009’s real-time strategy affair Halo Wars. That has to be something you don’t often hear. Most players’ first brush with a series as monstrous as this is undoubtedly some core Halo spectacle viewed from behind the muzzle of an assault rifle, not highlighting a convoy of units in eagle eye as a stand-in, custodial god of war. It feels like a fitting way to measure my unusual relationship with Master Chief, the UNSC, Covenant and everything else that Halo is, so we’ll go with it.

Somewhat ironically, Halo began from a strategic position, rather than being mapped from the outset as a shooter. The project evolved spiritually as a kind of outcropping from the clotted battlefields of Bungie’s 1997 tactical game Myth, trading a Braveheart aesthetic for more of a Starship Troopers vibe, and then rendering everything in anthill 3D. Even as a primitive vehicular prototype, emphasizing the physicality of the terrain, there wasn’t really anything that looked quite like it.

Its rise would be inevitable. In my early teens, a friend once showed me a few screens of some rudimentary marines riding a now-iconic buggy over a sweeping plain, talking about how this, not yet outside of Mac exclusivity, was going to be the next big thing. At least, that’s how I remember it.

hier gehts weiter... https://waypoint.vice.com/en_us/article/the-complete-untold-history-of-halo-an-oral-history#ulf-1

sehr umfangreicher artikel + eine menge weiterer stimmen rund um bungie und co.
 
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