Xbox360 Halo 4

  • Thread-Ersteller leon_kennedy
  • Erstellungsdatum
Singeplayer/Coop hört sich fantastisch an, Grafik schaut soweit echt toll aus, aber die Infos zum MP drücken meine Laune doch sehr... X-Ray Vision, zufällige Waffenspawns? Srsyl 343, srsly? :fp:

Aber wohl kein behinderter ArmorLock mehr. :win:

Und die zufälligen Waffenspawns finde ich recht gut. Hat immer genervt wenn es kurz vor Spwan war und alle stürmen zum Rocketlauncher.
 
Zuletzt bearbeitet:
die scans haben nicht die beste qualität aber soweit man erkennen kann und was man bereits im vidoc gesehen hat braucht sich halo 4 von den grafisch besten spielen dieser gen nicht verstecken und das spiel ist dabei noch ein sandbox game und läuft mit 720 p und fxaa
das ist schon eine echt starke leistung von 343 industries
die next gen wird amüsant :-D
 
Kommt schon jungs abwarten und tee trinken , der mp wird schon eine granate da mach ich mir keine sorgen .
Und das sich einige dinge ändern müsste jeden klar sein zeiten ändern sich :p
Und wayne ob etwas von CoD abgeguckt wird hauptsache es wird gut :nix:

Es ist traurig das Activision den Shooter markt beherrscht. Jeder nimmt was von CoD. Keine neuen Ideen mehr.
 
die scans haben nicht die beste qualität aber soweit man erkennen kann und was man bereits im vidoc gesehen hat braucht sich halo 4 von den grafisch besten spielen dieser gen nicht verstecken und das spiel ist dabei noch ein sandbox game und läuft mit 720 p und fxaa
das ist schon eine echt starke leistung von 343 industries
die next gen wird amüsant :-D

Also auf grafischer Sicht scheint 343i Bungie schonmal deutlich zu schlagen.

Die bringen mit Ihrem ersten Game für die XBox360 eine wohl deutlich bessere Grafik hin als Bungie nach 6 Jahren Erfahrung.
 
Also ich steh den anstehenden Änderungen ja ziemlich offen gegenüber, aber was soll der Mist mit den Waffenspawns?

Zufall und Glück soll sich aus dem Spielverhalten der Teilnehmer ergeben und nicht aus Waffendrops, die irgendwo auf der Map auftauchen. Was ist es das denn bitte für eine schwachsinnige Änderung? Klar gab es Spawncamper, und? Der Kampf um den Besitz dieser Waffen war eine Eigenheit des Halo Multiplayers und sicherlich keine schlechte. Man hat seine Spielweise darauf anpassen können; es gab Strukturen die man als guter, erfahrener Spieler nutzen und ausnutzen konnte. Jetzt hat einfach der die PW verdient, der näher am random Droppot steht? Na tolle Wurst.
 
Also ich steh den anstehenden Änderungen ja ziemlich offen gegenüber, aber was soll der Mist mit den Waffenspawns?

Zufall und Glück soll sich aus dem Spielverhalten der Teilnehmer ergeben und nicht aus Waffendrops, die irgendwo auf der Map auftauchen. Was ist es das denn bitte für eine schwachsinnige Änderung? Klar gab es Spawncamper, und? Der Kampf um den Besitz dieser Waffen war eine Eigenheit des Halo Multiplayers und sicherlich keine schlechte. Man hat seine Spielweise darauf anpassen können; es gab Strukturen die man als guter, erfahrener Spieler nutzen und ausnutzen konnte. Jetzt hat einfach der die PW verdient, der näher am random Droppot steht? Na tolle Wurst.

eben. jetzt musst du dich von dem größten noob umnieten lassen, nur weil er zufällig über die rocket stolpert. was hat das mit skill zu tun? coregamer am cry :(
 
eben. jetzt musst du dich von dem größten noob umnieten lassen, nur weil er zufällig über die rocket stolpert. was hat das mit skill zu tun? coregamer am cry :(

Vorher musst ich mich von dem Noob umnieten lassen, der immer in der Nähe der Rockets rumrennt. Klar, taktischer ist es, wenn die Waffen immer am selben Platz sind.

Ich warte mal ab, wie es sich spielen wird.
 
Halo 4 is set in 2557 - four years, seven months and ten days since the FUD was split into two and the finale of the events of Halo 3.
True native 720p with FXAA
New HUD, features subtle paralla movement during athetic actions and additional visual cues indicating that you are actually wearing a helmet.
Chief, Cortana and other characters animated with the assistance of motion capture.
Cortana impending rampancy will be a critical theme as will be exploring Master Chief as a person.
Cortana has chosen a new visual identity whilst the Chief has been sleeping.
The Covenant, at least Elites and Grunts, return but are not the primary enemy.
The FUD eventually crash lands on Requiem, a planet enclosed in a massive Dyson Shell.
A new faction from Reqium is introduced. Like the Covenant they will have unique and different enemy types, weapons and equipment. "If anything, they're kind of elevated in terms of their intelligence and complexity relative to the Covenant."
Huge, alive environments - a piece of concept art depicts a floating air squid in a jungle setting.
The skybox is filled with massive pillars reaching down from above and the surrounding view is painted by the inside of the Dyson Shell.

Game is split between Campaign and Infinity - the new term of the entire multiplayer experience seperate from the Camapign.
Multiplier directly and in-directly ties into the Campaign.
Multiplayer features Spartan IV's - adult volenteers taken from the the best of special ops soliders, equippe with a new version of the Mjolnir armour (lightweight variation) and deployed onboard the UNSC Infinity.
The UNSC Infinity is the largest ship the UNSC has ever created. Over three kilmetres long, it was designed with cutting edge technology and features some additional technological enhancements provided by the study of Forerunner technology - including faster and more accurate slipspace travel.
The UNSC is deployed on a top scret mission into deep space but will cross paths with the Master Chief during the campaign.
The Spartan IV's onboard train in the Infinity's "combat deck" (think holodeck or Danger room). The deck and simulate any known environment and plays host the the multiplayer games players are familar with.
Firefight is absent and it is stated that there are no plans for it to return.
New Co-Op mode called Spartan Ops for up to four players in online Campaign-esque missions.
Spartan OPs introduces new movies sequences and missions on a weekly basis which tells the story of the UNSC Infinity's mission and battles the new Spartan IV's face.
Spartan Op missions are objective based and feature new content, events and locations each week. Spartan Ops missions also reward Spartan Points and feature selectable difficulty levels like Campaign.
Spartan Ops missions are not DLC, they are included in the overall Halo 4 package but it is unclear if the content is available on the disc or must be downloaded separately.
Weapons in the overal sandbox include Assault Rifle, Battle Rifle, DMR, Assault Carbine, Covenant Carbine, Shotgun, Rocket Launcher, Sniper Rifle, Magnum and Plasma Pistol. There are numerous unrevealed, new weapons.

holy fuck :nerd:
 
Zuletzt bearbeitet:
Vorher musst ich mich von dem Noob umnieten lassen, der immer in der Nähe der Rockets rumrennt. Klar, taktischer ist es, wenn die Waffen immer am selben Platz sind.
selber schuld, wenn du nicht selber dort umher läufst oder? man kann ja selber etwas dagegen machen, aber bei random waffen spawns hat man gar keine chance, wenn die rockets neben dem gegner spawnen

was ist eigentlich wenn man nicht x drückt? spawnt man dann überhaupt?

die änderungen hören sich richtig scheiße an...
 
Halo 4 is set in 2557 - four years, seven months and ten days since the FUD was split into two and the finale of the events of Halo 3.
True native 720p with FXAA
New HUD, features subtle paralla movement during athetic actions and additional visual cues indicating that you are actually wearing a helmet.
Chief, Cortana and other characters animated with the assistance of motion capture.
Cortana impending rampancy will be a critical theme as will be exploring Master Chief as a person.
Cortana has chosen a new visual identity whilst the Chief has been sleeping.
The Covenant, at least Elites and Grunts, return but are not the primary enemy.
The FUD eventually crash lands on Requiem, a planet enclosed in a massive Dyson Shell.
A new faction from Reqium is introduced. Like the Covenant they will have unique and different enemy types, weapons and equipment. "If anything, they're kind of elevated in terms of their intelligence and complexity relative to the Covenant."
Huge, alive environments - a piece of concept art depicts a floating air squid in a jungle setting.
The skybox is filled with massive pillars reaching down from above and the surrounding view is painted by the inside of the Dyson Shell.

Game is split between Campaign and Infinity - the new term of the entire multiplayer experience seperate from the Camapign.
Multiplier directly and in-directly ties into the Campaign.
Multiplayer features Spartan IV's - adult volenteers taken from the the best of special ops soliders, equippe with a new version of the Mjolnir armour (lightweight variation) and deployed onboard the UNSC Infinity.
The UNSC Infinity is the largest ship the UNSC has ever created. Over three kilmetres long, it was designed with cutting edge technology and features some additional technological enhancements provided by the study of Forerunner technology - including faster and more accurate slipspace travel.
The UNSC is deployed on a top scret mission into deep space but will cross paths with the Master Chief during the campaign.
The Spartan IV's onboard train in the Infinity's "combat deck" (think holodeck or Danger room). The deck and simulate any known environment and plays host the the multiplayer games players are familar with.
Firefight is absent and it is stated that there are no plans for it to return.
New Co-Op mode called Spartan Ops for up to four players in online Campaign-esque missions.
Spartan OPs introduces new movies sequences and missions on a weekly basis which tells the story of the UNSC Infinity's mission and battles the new Spartan IV's face.
Spartan Op missions are objective based and feature new content, events and locations each week. Spartan Ops missions also reward Spartan Points and feature selectable difficulty levels like Campaign.
Spartan Ops missions are not DLC, they are included in the overall Halo 4 package but it is unclear if the content is available on the disc or must be downloaded separately.
Weapons in the overal sandbox include Assault Rifle, Battle Rifle, DMR, Assault Carbine, Covenant Carbine, Shotgun, Rocket Launcher, Sniper Rifle, Magnum and Plasma Pistol. There are numerous unrevealed, new weapons.

holy fuck :nerd:

Firefight is absent and it is stated that there are no plans for it to return.
was soll dender scheiss nur weil ff in reach müll war müssen die den doch nicht streichen
sollen lieben ff aler odst mache und gut ist

New Co-Op mode called Spartan Ops for up to four players in online Campaign-esque missions.
was mit klassischen sp coop gibts den nicht kann mal einer sagen was esque bedeuten soll?

sry aber klingt vieles mehr schlecht als recht
 

was soll dender scheiss nur weil ff in reach müll war müssen die den doch nicht streichen
sollen lieben ff aler odst mache und gut ist


was mit klassischen sp coop gibts den nicht kann mal einer sagen was esque bedeuten soll?

sry aber klingt vieles mehr schlecht als recht


Spartan Ops is structured like a TV season. Each week, players gain acces to a new CG movie sequence that slowly unfolds the story of the UNSC Infinity mission, chronicling the struggles the Spartans encounter along the way. Along with each story componant, five-objective-based cooperative missions will release. These missions are new content, offering unseen events, locations, and challenges to overcome for that week.

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Zuletzt bearbeitet:
selber schuld, wenn du nicht selber dort umher läufst oder? man kann ja selber etwas dagegen machen, aber bei random waffen spawns hat man gar keine chance, wenn die rockets neben dem gegner spawnen

was ist eigentlich wenn man nicht x drückt? spawnt man dann überhaupt?

die änderungen hören sich richtig scheiße an...

Ist doch doof, wenn sich dann das Game auf diese Plätze verlagert. Wenn ich da rumrennen muss, wo die Powerwaffen rumliegen. Hat mich aber schon immer genervt und ich hab das tatsächlich auch nicht gemacht. War ich zufällig gerade da hab ich die Rockets natürlich genommen. Aber gezielt eigentlich nie. Außer am Start der Map vielleicht manchmal.

Dann lieber mit der BR oder der DMRs aus der Ferne denjenigen abballern die in die Nahtstelle rennen.
Ich muss aber sehen, wie sich die Veränderung tatsächlich auf das Gameplay auswirkt. Nach etlichen Stunden habe ich mir dann meine Meinung dazu gebildet und werde ich erneut dazu äußern.
 
Originally Posted by lybertyboy: View Post
For those expecting a podcast release this weekend, don't. All of the information you're getting at this point is from leaked scans of the GI article. As is the case with all cover stories, the magazine needs to start hitting more hands before we offer full clarifications.

I will say this, some of the conclusions that are being reached are not entirely accurate. Some of the mp items mentioned in the story have changed since the media visit. I can't really say too much more at this time, but please be patient while we begin clarifying and answering questions in the near future.

As Frank has said previously, we knew some elements of the Halo mp evolution would be controversial in some circles, while many others would be less so. Keep in mind that none of these design decisions have been made lightly, but have been carefully thought out and continue to be tweaked based on feedback from people playing the game.

And yes, Spartan Ops is as awesome as it sounds. Can't wait to share more.

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Originally Posted by OuterWorldVoice: View Post
The magazine scans were always going to come out the day after the cover debuted, that almost always happens. We can't talk about the story in detail, because it is GI's exclusive. I will say that some of the things that "invested, emotional" players are "raising eyebrows slightly at" are being very misinterpreted ("random" weapon spawns for example) but we will be able to clarify some of those things in due time.

Some of the other features, abilities, are also being discussed with no context (not your guys' fault, obviously) and frankly, a video of TS would probably allay many of the especially hysterical reactions, but we're not there yet.

We haven't seen a single reaction we didn't expect (apart from the Dax love story) and we will clarify a lot of this stuff 100% in the coming weeks and months. SOME of the things in here won't be properly understood outside of a holistic experience (modes, progress, fictional setting, etc) but I am going to say one thing and leave it at that:

It feels like Halo, it does NOT feel or act like the other game(s) it's being compared to. Again, without playing it, you can't be blamed for jumping to certain conclusions.

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Zuletzt bearbeitet:
Ich finde es persönlich auch fairer, wenn die Waffen zufällig gespawnt werden, dass macht die Sache nämlich spannender und fairer. Für jeden.

Und wenn ich einige hier richtig verstehe, ist man also ein "Pro", wenn man einen Kill macht mit den >Powertools< (nur weil man weiß wo sie zu finden sind und dann dort "campt"). Wird man aber selber mit sowas gekillt, ist der andere gleich ein "Noob", ja?

Sorry, aber ... Das ist mal sowas von :lol: hoch 10.
 
Gibts die Scans auch in guter Qualität? Oder nur dieses Miniformat?

Ansonsten: Sehr, sehr geil! Halo 4 :goodwork:

Legendary Edition wird vorbestellt sobald es sie gibt.
 
re: remake aller halo titel in h4 grafik währe cool oder dann für die neue box inkl. teil4 als ultra collection:-D
 
Hab mir gerade die Bilder mal genau angesehen und die Scans durchgelesen:

FUCK YEAH!

Die Schildwelten werden eine sehr große Rolle in Halo 4 spielen! Oh man, das warten wird von Tag zu Tag härter. Halo 4 ist für mich jetzt schon vom Singleplayer das beste Halo bisher. Einfach VIEL mehr Story... can't.. fucking... wait :D
 
Originally Posted by OuterWorldVoice: View Post
You cannot start with snipers whenever you want. (unless you are playing a sniper mode)
The weapon drops are not "random." They are telegraphed and in some ways, predictable. There is variation, however. Map control will still be key, but yes, changed. Custom games will be heavily customizeable, and initial playlists will be clean and focused. Players will not be presented with stacksof lists, but there will be variety for different tastes.

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Hab mir gerade die Bilder mal genau angesehen und die Scans durchgelesen:

FUCK YEAH!

Die Schildwelten werden eine sehr große Rolle in Halo 4 spielen! Oh man, das warten wird von Tag zu Tag härter. Halo 4 ist für mich jetzt schon vom Singleplayer das beste Halo bisher. Einfach VIEL mehr Story... can't.. fucking... wait :D

Du meinst die Schildwelt ;) Nicht welten.
 
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