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PS4/PS5/XOne/XSeries/Switch/PC Grand Theft Auto Trilogy Definitive Edition

Patch 1.06 auf der Switch ist da. Ohne Patchnotes schwer zu sagen, was genau verbessert wurde, aber eines ist klar: Das ist inzwischen kein Vergleich mehr zur Day 1 Version. Hab eben mal ne halbe Stunde SA auf der Lite gespielt und das geht aufm Handheld völlig in Ordnung inzwischen von der Performance. Kann man sich zumindest im Sale durchaus geben auf der Switch.
 
Patch 1.06 auf der Switch ist da. Ohne Patchnotes schwer zu sagen, was genau verbessert wurde, aber eines ist klar: Das ist inzwischen kein Vergleich mehr zur Day 1 Version. Hab eben mal ne halbe Stunde SA auf der Lite gespielt und das geht aufm Handheld völlig in Ordnung inzwischen von der Performance. Kann man sich zumindest im Sale durchaus geben auf der Switch.
Ist das Dauerruckeln bei allen Titeln weg. Prüfe bitte mal.
 
Ist das Dauerruckeln bei allen Titeln weg. Prüfe bitte mal.

Für einige sind ja 30 FPS anscheinend unspielbares Dauerruckeln :kruemel:

Die Verbesserungen sind definitiv spürbar. Gerade wenn man mit hoher Geschwindigkeit durch die Stadt fährt, fühlt sich die Lenkung viel besser an, was wohl an der stabileren Bildrate liegt und man diese Nachlade-Stotterer kaum noch hat.

Ich hab natürlich keine Möglichkeit die framerate zu messen, entscheidend ist aber eh die Spielbarkeit und da gibt es seit Launch schon stark spürbare Verbesserungen. Schön der letzte Patch war da ja ein großer Schritt in die richtige Richtung.

Ein weiterer großer Pluspunkt für die Spielbarkeit ist, dass die quasi direkt vor einem plötzlich auftauchenden Fahrzeuge gefixt wurden. Gerade bei Vice City auf der langen Geraden am Strand war das schon lustig zu beobachten. Hab ich eben getestet und Fahrzeuge blenden jetzt sehr viel weiter entfernt langsam ins Bild, so dass es nur noch auffällt wenn man darauf achtet und man nicht plötzlich wo gegen fährt.
 
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Für einige sind ja 30 FPS anscheinend unspielbares Dauerruckeln :kruemel:

Die Verbesserungen sind definitiv spürbar. Gerade wenn man mit hoher Geschwindigkeit durch die Stadt fährt, fühlt sich die Lenkung viel besser an, was wohl an der stabileren Bildrate liegt und man diese Nachlade-Stotterer kaum noch hat.

Ich hab natürlich keine Möglichkeit die framerate zu messen, entscheidend ist aber eh die Spielbarkeit und da gibt es seit Launch schon stark spürbare Verbesserungen. Schön der letzte Patch war da ja ein großer Schritt in die richtige Richtung.

Ein weiterer großer Pluspunkt für die Spielbarkeit ist, dass die quasi direkt vor einem plötzlich auftauchenden Fahrzeuge gefixt wurden. Gerade bei Vice City auf der langen Geraden am Strand war das schon lustig zu beobachten. Hab ich eben getestet und Fahrzeuge blenden jetzt sehr viel weiter entfernt langsam ins Bild, so dass es nur noch auffällt wenn man darauf achtet und man nicht plötzlich wo gegen fährt.
Als wenn die Dauerruckler beim fahren besser geworden sind ist das schonmal eine absolute Verbesserung! Das wäre echt gut! Danke Dir!
 
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Als wenn die Dauerruckler beim fahren besser geworden sind ist das schonmal eine absolute Verbesserung! Das wäre echt gut! Danke Dir!

Das kann ich auf jeden Fall bestätigen. Wird sicher nie ganz perfekt laufen, aber so ist es schon okay und gut spielbar. Vor allem der Unterschied in der Sichtweite des Verkehrs ist echt auffällig. Das hatte mich bisher am meisten gestört. Jetzt kann man wenigstens rechtzeitig ausweichen xD
 
San Andreas hat nach dem Patch nur noch 12,7GB. Nice.

Und deine sonstigen Eindrücke?

Mal ein Vergleichsvideo:


Nahezu stabile 30 FPS (rote Linie) in allen Teilen mit nur minimalen Schwankungen hier und da und das alles mit deutlich erhöhter Sichtweite vor allem beim Verkehr. Denke gerade aufm Handheld passt das schon so. Man merkt das beim Spielen auch deutlich, dass es sich jetzt besser anfühlt und mehr Spaß macht.
 
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Gestern/Heute kam/kommt ein grosses Update für dir GTA Trilogy auf allen Plattformen. Umfangreiche Fixes, auch Texturen, Performance, Stabilität etc.

Patch Notes:

General - All Platforms, All Titles
  • Improved game performance across all platforms and graphic modes
  • Stability improvements
  • Fixed several issues when attempting to retry a mission from the last checkpoint
  • Fixed a number of collision issues
  • Fixed a number of texture art and signage issues
Grand Theft Auto III – The Definitive Edition
  • Added the ability to hold the Sprint button to do a partial sprint when using Tap to Sprint
  • Improved collision near the Shoreside Vale safehouse
  • Improved collision near the Cochrane Dam
  • Improved collision near the Phil Cassidy Army Surplus
  • Improved collision near SupaSave!
  • Improved the zoom behavior on the classic mini-map
  • Improved the pathing of the armored car under certain circumstances at the end of mission “Escort Service”
  • Improved collisions on yellow railings
  • Improved several textures found on the Manana that appears in mission “Dead Skunk in the Trunk”
  • Improved visibility on some of the “Pay 'n' Spray” signs at night
  • Improved GPS behavior during the Vigilante missions
  • Improved the cinematic camera behavior during the RC Toyz missions
  • Improved camera behavior when equipping the Sniper rifle
  • Improved details on the Triad Fish Van when viewed from a distance
  • Fixed an issue that resulted in misplaced textures and text on the Chinatown market arches
  • Fixed an issue affecting multiple Pay 'N' Spray signage textures
  • Fixed an issue that resulted in the player being unable to enter a car unless standing still
  • Fixed issues with a number of NPC interactions
  • Fixed an issue that resulted in Claude not looking over his shoulder when using the rear facing camera
  • Fixed an issue that resulted in the Social Club Accomplishment “Am Walkin' Here'” not being awarded to some players when conditions were met
  • Fixed a geometry issue near the bridge in Staunton
  • Fixed an issue with the 'K-JAH Radio' icon
  • Fixed an issue that resulted in the Cartel Cruiser details not initially appearing when approaching the vehicle
  • Fixed a texture issue under the Callahan Bridge near the dockyard entrance
  • Fixed a texture issue on the Enforcer
  • Fixed a water collision issue in Belleville Park
  • Fixed an issue in “Payday For Ray” that resulted in some players being unable to progress after reaching the first payphone
  • Fixed an issue that prevented the mission “Liberator” from starting when the player entered the corona
  • Fixed an issue that resulted in lighting being visible inside during the cutscene for the mission “Evidence Dash”
  • Fixed an issue that resulted in the end cutscene repeating for some players during the mission “Bomb Da Base: Act II”
  • Fixed multiple text issues in the Briefs menu
  • Fixed an issue that resulted in the parcels appearing too dark at night during “A Drop In The Ocean”
  • Fixed an issue that resulted in the Rhino tank spawning without doors
  • Fixed an issue with the GPS during the mission “The Exchange”
  • Fixed an issue that resulted in the door at the Staunton Pay 'n' Spray appearing closed
  • Fixed an issue that resulted in fog effects flickering under some conditions
  • Fixed an issue with the fire and explosion effects during the mission “Paparazzi Purge”
  • Fixed an issue that resulted in vehicles going missing if the player moved too far away from them
  • Fixed an issue that resulted in Kanbu's location no longer displaying on the mini-map after being freed during “Kanbu Bust-Out“
  • Fixed an issue that resulted in all traffic lights always displaying green
  • Fixed an issue that resulted in two Marias being visible during the cutscene at the end of the mission “The Exchange”
  • Fixed an issue that resulted in Diablo members not dying if they fell into the water during the mission “Pump-Action Pimp”
  • Fixed an issue that resulted in the Social Club Overlay becoming unresponsive for some PC players
  • Fixed an issue with the flight controls for the Dodo on PC
  • Fixed an issue that resulted in the 'Achievement Unlocked' message failing to trigger when the player is offline on Xbox One
Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition
  • Improved wall textures at the Colon Hotel
  • Improved the alley wall beside the Deacon Hotel
  • Improved enemy spawn behavior in the mission “Demolition Man”
  • Improved the camera behavior in the helicopter during the mission “Phnom Penh '86”
  • Improved windows on the Moist Palms Hotel
  • Improved collision around El Banco Corrupto Grande
  • Improved collision on the fence surrounding Moist Palms Hotel
  • Improved collision near the parking lot outside the Print Works
  • Improved collision near the bridge between Starfish Island and The Mainland
  • Improved collision in the Ocean View Hotel lobby
  • Fixed an issue that resulted in the Achievement “Chopper'd Up” not being awarded
  • Fixed an issue that resulted in burning vehicle blips to not appear on the mini-map and the timer freezing during Firefighter missions
  • Fixed an issue that resulted in the player failing the mission “Cop Land” whenever the cafe blew up
  • Fixed an issue that resulted in the player not failing the mission “Cannon Fodder” after dying
  • Fixed an issue that resulted in the Achievement “Take the Cannoli” not being awarded
  • Fixed an issue that resulted in the player failing the mission “Publicity Tour” after driving the limo into the corona at a high rate of speed
  • Fixed an issue that resulted in the cops turning white and disappearing when they are killed during the mission “No Escape?”
  • Fixed an issue that resulted in the GPS route being visible on the mini-map for the courier during the mission “Hit the Courier”
  • Fixed an issue that resulted in objective markers remaining on the mini-map after failing the mission “Shakedown”
  • Fixed an issue that resulted in Tommy’s health being restored after getting on the bike in the mission “Pizza Boy”
  • Fixed an issue that resulted in traffic lights not illuminating
  • Fixed an issue that resulted in objectives and locations of suspects during Vigilante missions only appearing in Briefs menu
  • Fixed an issue with front door texture at “Pole Position”
  • Fixed an issue with the garage door texture on the back side of the Police Station
  • Fixed an issue that resulted in the Joe’s Beds sign board inside the North Point Mall appearing reversed
  • Fixed an issue that resulted in the glass not breaking when smashing the shop windows at Howlin’ Petes Biker Emporium
  • Fixed an issue with planes appearing in incorrect colors when landing at the Airport
  • Fixed an issue that resulted in BJ appearing incorrectly during the cutscene after purchasing Sunshine Autos
  • Fixed an issue that resulted in rain being visible inside the print factory during the cutscene for the mission “Hit the Courier”
  • Fixed an issue that resulted in footstep sounds not being audible while moving and aiming with a one-handed weapon
  • Fixed an issue that resulted in the scanner audio repeating when getting into an Ambulance
 
Und hier noch zu GTA San Andres die Patch Notes (waren mehr als 10000Zeichen sonst )

Grand Theft Auto: San Andreas – The Definitive Edition
  • Improved the High Fade haircut
  • Improved the first-person camera view while in certain vehicles
  • Improved collision in the back room of Zero's RC Shop
  • Improved Firefighter and Paramedic UI messages at 4k resolution
  • Improved the UI on the driving school TV when resolution is set to 3440 x 1440 on PC
  • Improved the audio during the mission “Sweet's Girl”
  • Fixed an issue with the window texture at the security checkpoint of the Los Santos Airport
  • Fixed an issue with the ground texture at the Angel Pines Motel
  • Fixed a collision issue in the alley at the Small Town Bank
  • Fixed an issue that resulted in the instructions remaining onscreen for the duration of Taxi Driver missions
  • Fixed an issue that resulted in CJ’s reflection not appearing in mirrors when aiming with the sniper scope or using the camera
  • Fixed an issue that resulted in the music continuing to play and cars becoming unusable after loading a save during the “Cesar Vialpando” Lowrider Challenge
  • Fixed an issue that resulted in the crates not clearing upon completion of the mission “Stowaway”
  • Fixed an issue that resulted in NPCs clipping through their beds during a burglary
  • Fixed an issue that resulted in the Achievement “Ain't Nothing But a G Thing” not being awarded
  • Fixed a number of issues where the player was unable to get on bikes and motorcycles during certain missions
  • Fixed an issue that resulted in building debris collision not resetting after retrying the mission “Yay Ka-Boom-Boom”
  • Fixed an issue that resulted in missing lip sync during the end of the mission “Wrong Side of the Tracks”
  • Fixed an issue that resulted in traffic lights ceasing to function
  • Fixed an issue that resulted in the cutscene on the cargo ship ending prematurely during the mission “The Da Nang Thang”
  • Fixed an issue that resulted in the Big Head cheat persisting when switching between games without closing
  • Fixed an issue that resulted in some settings not saving after exiting the game
  • Fixed a number of progression issues within the mission “Pier 69”
  • Fixed an issue that resulted in the corona at The Panopticon appearing oversized in the mission “Photo Opportunity”
  • Fixed an issue with the GPS during the mission “Robbing Uncle Sam”
  • Fixed an issue that resulted in the music persisting after loading a save during a dance routine at the Nightclub
  • Fixed an issue that resulted in the player being unable to drive vehicles after loading a save during the Lowrider Challenge
  • Fixed an issue that resulted in pedestrian cars being able to enter the cemetery during the mission “Los Sepulcros”
  • Fixed an issue that resulted in Ryder able to be killed after completing the mission “Home Invasion”
  • Fixed an issue that resulted in players being unable to retry the mission “High Stakes, Low Rider”
  • Fixed an issue that resulted in an autosave not being created after completing the mission “High Stakes, Low Rider”
  • Fixed an issue with Snapshots being visible without using the camera while CJ is on the phone
  • Fixed an issue that resulted in the help text prompting the player to return at a later time only appearing the first time when attempting to start the mission “Home Invasion” outside of the correct time
  • Fixed an issue that resulted in a pickup effect appearing above the Johnson house after completing the mission “Sweet & Kendl”
  • Fixed an issue that resulted in the fire effects disappearing after retrying from a checkpoint in the mission “Burning Desire”
  • Fixed an issue that resulted in two wheeled vehicles becoming invisible after doing a wheelie while in first person
  • Fixed an issue that resulted in the Achievement “I Ain’t No Buster” not being awarded
  • Fixed an issue that resulted in help text persisting throughout the opening cutscene of the mission “Management Issues”
  • Fixed an issue that resulted in help text persisting throughout the opening cutscene of the mission “Cleaning the Hood”
  • Fixed an issue that resulted in CJ and Ken popping into the cutscene as they enter the meat factory in the mission “The Meat Business”
  • Fixed a reversed window texture at Los Santos Pawn Shop
  • Fixed an issue with the Rhyme Book texture in the mission “Madd Dogg’s Rhymes”
  • Fixed an issue that resulted in the African Pendant, Dog Tags, and Stop Watch appearing black when equipped with other clothing
  • Fixed an issue with the High Afro hairstyle missing a section at the back of CJ’s head
  • Fixed an issue that resulted in the Map Key language not changing after being changed in the Settings menu
 
Hab noch keine Zeit gehabt groß weiterzuspielen, Ersteindruck nach dem Patch ist aber gut.
Bin mal etwas mit dem Auto rumgefahren und der Schluckauf, wenn man bei der Fahrt den Radiosender wechselt, ist mir nicht mehr aufgefallen. ^^
Dann könnte die Retail ja doch nicht nur fürs Regal sein! :eek:
Die Ruckler beim fahren gingen überhaupt nicht und ich gehöre sicher zu denen die extrem schmerzfrei sind. Aber das war bis dahin unspielbar.
 
Dann könnte die Retail ja doch nicht nur fürs Regal sein! :eek:
Die Ruckler beim fahren gingen überhaupt nicht und ich gehöre sicher zu denen die extrem schmerzfrei sind. Aber das war bis dahin unspielbar.
Wie gesagt, mittlerweile finde ich die Performance echt ganz ok.
Ich bin da aber auch nicht so empfindlich und habe zB auch Deadly Premonition 2 (vor den ganzen Patches) auf der Switch durchgespielt. ^^
 
Hab die letzten Tage auch immer mal bissl VC und SA auf der Lite weiter gespielt und das kann man sich schon geben jetzt, wenn man es mobil spielen will.

Nicht nur weil die Performance jetzt besser ist, sondern es wurden auch extrem viele Bugs gepatcht, die Sichtweite ist besser, man hat für die Fahrzeuge endlich auch Schatten und hat nicht mehr ganz so den Eindruck in der Luft zu fahren usw.

Das bestätigt die größtenteils positiven Eindrücke noch mal. Noch nicht perfekt aber immerhin in einem akzeptablen Rahmen:

 
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Die Switch-Version gibt es gerade für 35+5€ bei Amazon und mich juckt es etwas am Finger..

Ich kann mich gerade nicht durch Monate Shitstorm wühlen: Was sprach denn noch gegen die Trilogie? Die fehlenden Songs ist klar, aber haben sie die zumindest angemessen ersetzt? Gibt es sonst noch einschlägige Nachteile?

Es scheint ja seit dem digitalen Release mit den Patches deutlich aufwärts zu gehen, oder lese ich das falsch?

Speziell zur Switch-Version: Funktioniert das Gyro-Aiming brauchbar? Haben sie die Spiele überwiegend auf dem Modul untergebracht oder ist das Modul wieder nur eine Lizenz zum Downloaden?
 
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