God of War - Gänsehaut-Moment: Zwei Blasorchester spielen Titelmelodie von God of War im Stadion
http://www.gamona.de/games/god-of-w...-blasorchester-spielen-titelmelodie:news.html

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Die PlayStation-Marke war der Sponsor des diesmaligen Fiesta Bowls. Und diese Gelegenheit nutzte Sony, um den kommenden und erwarteten Blockbuster God of War in das prominente und gigantische Licht der Halbzeit-Show zu rücken. Hierzu wurden die Blasorchester der beiden Teams Washington Huskys und Penn State Blue-White rekrutiert, die gemeinsam den Theme-Song von God of War spielten, während auf dem Stadion-Display Szenen aus dem kommenden Spiel gezeigt wurden. Das steigert definitiv die Spannung auf das Spiel von Entwickler Santa Monica Studios, das angeblich am 22. März dieses Jahres auf dem Markt erscheinen soll. Auch wenn bislang nichts dergleichen kommuniziert wurde, aber das könnte sich ja im Januar noch ändern.
 
Wird noch 100% verschoben werden.
Aktuell kommen Yakuza 6, Ni no Kuni 2 und Far Cry 5 auch Ende März.
Wäre bereits ohne FC5 3x PS4 Exlusive, die sich im Wege stehen.
Hoffe auch Ende April oder halt kurz voe E3.
 
Lol, deswegen wird GoW sicherlich nicht verschoben. Man verschiebt eher die anderen Games wegen GoW.

Kann sein, dass man aufgrund von Polishing das Spiel verschiebt, aber sicherlich nicht aus Angst vor der Konkurrenz.
 
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February Cover Revealed – God Of War
https://www.resetera.com/threads/god-of-war-is-game-informers-february-cover-story.14290/

For our February cover story, we visited Santa Monica Studio to play God of War ourselves, diving into the combat to see how Kratos’ new array of gear and abilities change the battlefield. We interviewed the team about reimagining the God of War formula, bringing players closer to the action, and how Kratos’ relationship with his son manifests in gameplay. Whether you’re a newcomer to the series or an old fan, you’ll want to learn all about this epic journey through Norse mythology.
 
Die Artwork waren schon immer State of Art bin schon gespannt wie sich die neue Ausrichtung spielen wird, vor allem wie gehaltvoll wird bei 35 - 40 Std Spielzeit.
 
Infos aus dem ERA

To get the big one out of the way, the game is listed as Early 2018 and the developers won't say anything beyond that.

A few tidbits from the article that just went up on Game Informer:

Combat:

-Combat is based on prioritizing enemies, it's not as chaotic as in the past. For example certain enemies are resistant to Leviathan which is Kratos Axe, others are impossible to stagger.
-Use of your surroundings is important to get through combat scenarios. Gives players a few different choices in completing combat scenarios.
-Leviathan is can be thrown to freeze certain enemies and a button needs to be pushed to summon it back to you.
-Not sure if this was known, but there's no jump button
-Shield is used to parry and as well in melee combat
-Arteus (Kratos' Son) is an extension of Kratos moveset, can be used to attack certain enemies by pushing the square button.
-While not being directed in combat Aretus will rain arrows on enemies which will increase their stun meter, once they are stunned Kratos can grab the enemies and either rip them apart or use them as weapons. The example given is a specific enemy creates an area of effect attack that launches the rest of the enemies in the air

Traversal:
-No more jumping or swimming
-Kratos and Arteus use boats to traverse the environment when appropriate

Upgrade System:
-Skills, armor, weapons can all be upgraded
-Uses some type of crafting system that the developers are being tight lipped about
-Can craft different types of armor
-Skill upgrades and crafting of armor applies to Arteus as well
-There are rune slots on the axe that can change the properties of the weapon for both light and heavy attack

Weapons:
-Being tight lipped about other weapons appearing in the game, but say that the Axe and Shield are the star of the show.

Miscellaneous
-They wanted to get away from the destroy all Gods mentality that they had in previous God of Wars so they Made Kratos more vulnerable. The only time he really goes insane in combat is during Spartan Rage where he starts demolishing characters with just his fists.
-After Ascension it was hard to get the higher ups to sign off onto another God of War game, they were pretty much done with the franchise, Cory had to pitch something great and fresh in order to get the game greenlit.
-Cory speaking about the future of God of War mentions the Mayan Era or the Egyptian Era
-Cory mentions he wants this new direction of God of War to reach way more people and go into Uncharted and Assassins Creed levels and to grow the franchise

to be continued...
 
Keine manuelle Sprungmöglichkeit fände ich auch erstmal komisch, aber wenn es gut gemacht bzw. für das Gameplay nötig ist, es wegzulassen, passt es schon.

Dieser "Reboot" muss erstmal zu 100% sitzen, danach kann man dann wieder mehr hinzufügen ;).

@anderes Setting:
Finde das nordische Setting bereits sehr gut und darauf sollte man sich erstmal konzentrien.
 
Bei "The Last Tinker" dachte ich auch das ich mit der fehlenden Sprungfunktion klarkommen würde. Dem war aber nicht so. :v:
 
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