Kein Multiplayer :banderas:

Cory Barlog, Game Director of new God of War, in a recent interview with Spanish website Level Up, has revealed that the game will not include multiplayer content. God of War series has always focused on delivering a spectacular campaign. Santa Monica has tried out multiplayer component in God of War: Ascension but it did not receive much of a praise from critics and fans of the franchise and was not as interesting as the single-player mode.

This confirmation of "No Multiplayer" in God of War PlayStation from Barlog is a blessing in disguise for fans because this is no less than an assurance from the development team that all their efforts and resources are focused on delivering a spectacular campaign, and above all, change the course of the series.

http://www.gamepur.com/news/23389-cory-barlog-god-war-ps4-will-not-include-multiplayer.html
 
Interessante Theorie aus dem Netz:
Der Sohn könnte Ullr sein - Sohn von Sif, was aus Thor den Stiefvater machen würde. Vater unbekannt. Ullr ist ein ausgezeichneter Bogenschütze und Jäger....Gott des Winters und der Jagd.
Perfektes Setup um für Spannungen zwischen Kratos und Thor/Odin zu sorgen? Jop. Gefällt mir.

Der Trailer übrigens mittlerweile bei über 7M Klicks. Könnte noch Watchdogs 2 und Battlefield 1 überholen.
 
Im gaf gibts grad auch nen coolen Thread, der die ganzen Details zeigt.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1235828

Die riesige Schlange - whatever - am Ende ist mir noch gar nicht ins Gesicht gesprungen. Laut Barlog (Twitter) gibt es auch weiterhin riesige Bossgegner, auch vom Kaliber des Drachen. Anscheinend sieht man auch am Anfang die Hermes-Treter.

Im Spiel wird auch erklärt, wie Kratos das Ende von Teil 3 überleben konnte und wie es ihn nach Norwegen (?) verschlagen hat. Klingt alles ziemlich geil zusammen mit der neuen Theorie, die Brod gepostet hat. Gibt wieder unendlich viele Möglichkeiten für eine super Story.
 
Mir hat das ganze echt gefallen und hat mich sogar richtig geflasht.

Die neue Ausrichtung gefällt mir sehr gut, und wer mich kennt weiß das ich mir schon für den 3. Teil gewünscht habe das man näher auf Kratos eingeht und seinen Character näher bringt.

Damals wollte ich mehr von seiner Familie sehen und die Interaktion zwischen denen, und jetzt bekomm ich genau das nur eben mit einer neuen Familie, was auch O.K. ist.

Besonders gefällt mir der Kampf den Kratos im inneren führt, mit dem Zorn und der Wut. Vorallem die Stelle am Schluß wo er sich nicht dazu entschließen konnte seinen Sohn zu umarmen und stattdessen das Messer hervorgezogen hat. Richtig Richtig Nice :D

Das ganze bringt frischen Wind in die Serie den es bitter nötig hatte, denn so wie vorher konnte es garnicht weiter gehen.

Schade finde ich nur das sein Markenzeichen die Chaosklingen nicht mehr da sind, aber würde wohl nicht zum Gamedesign und Kamera passen.

Will unbedingt noch mehr von dem Game sehen und kann den Release kaum noch abwarten :(

wird das erste gow was mich wirklich hypt. Veränderungen sind banderas.
 
holy shit

snake21ektp.png


giphy.gif
 

sehr gut :)
freut mich das sich sony gegen diesen mp und coop wahn stemmt und weiterhin auf gute sp kampagnen setzt !

spiele wie gow4,gravity rush 2,detroit,days gone,horizon und spiderman konzentrieren sich voll auf den sp.
nur bei gts scheint (leider) der mp stak im fokus zu stehen...
 
Der Trailer übrigens mittlerweile bei über 7M Klicks. Könnte noch Watchdogs 2 und Battlefield 1 überholen.

klicks sind natürlich eine guter gradmesser, aber seitdem auch werbeeinblendungen als klicks gezählt werden ist das ohne bessere mittel schwierig zu deuten.
mittlerweile achtet man eher nach likes per view, comments per view oder views on subscriber.
 
klicks sind natürlich eine guter gradmesser, aber seitdem auch werbeeinblendungen als klicks gezählt werden ist das ohne bessere mittel schwierig zu deuten.
mittlerweile achtet man eher nach likes per view, comments per view oder views on subscriber.

Bei den Likes läge WD2 z.B. deutlich zurück und BF1 noch einiges vor GoW. Da geht die Schere weiter auseinander als bei den Views.
Allerdings gibt es den Trailer bei GoW nochmal hochgeladen mit 1.6M Views...könnte also durchaus der Trailer mit den meisten Views der E3 sein, aber ich will das auch nicht mehr als oberflächlich betrachten und es ist ja eigentlich auch egal. GoW scheint jedenfalls noch zu ziehen.
 
Die Schlange ist die Midgardschlange (Jörmunr) ist Odin selbst in anderer Form. :shaded:

Odin, Vili und Veh sind Brüder die von den Riesen (Titanen) und somit Ymir stammen, sie töteten Ymir im Schlaf (wach wär eher kontraproduktiv gewesen wegen Zermalmung:lol:)mit Eisblöcken, und Ymirs Leiche bildete die Welt, sein Schädel den Himmel, sein Blut die Meere so riesig war er. ;-)

Um das mal zu verdeutlichen.

https://www.youtube.com/watch?v=Fv5Zza9Dkt8
 
Zuletzt bearbeitet:
Der Name Midgardschlange ist in den Eddaliedern und durch die Skalden nicht überliefert. Dort wird von Jörmungandr ("Erden-Zauberstab" - eine Kenning für "gewaltiges Ungeheuer"), Ormr oder Naðr (Schlange, Drache) gesprochen. Das Lexem "Jörmunr" (der Gewaltige) wird in den Thulur auch als Kenning für Odin verwendet.

Mein Tipp, mach dich schlau. :shaded:
 
Offizielle God of War Homepage ist online
http://godofwar.playstation.com/


GodOfWar-ds1-670x377-constrain.jpg



What Lies Ahead:

It is a new beginning for Kratos. Living as a man, outside of the shadow of the gods, he seeks solitude in the unfamiliar lands of Norse mythology. With new purpose and his son at his side, Kratos must fight for survival as powerful forces threaten to disrupt the new life he has created…

A New Beginning:

His Vengeance against the gods of Olympus far behind him, Kratos now lives as a man in the lands of Norse Gods and monsters. It is in this harsh, unforgiving world that he must fight to survive… and teach his son to do the same.

Second Chances:

As mentor and protector to a son determined to earn his respect, Kratos is faced with an unexpected opportunity to master the rage that has long defined him. Questioning the dark lineage he’s passed on to his son, he hopes to make amends for the shortcomings of his past.

Midgard and Beyond:

Set within the untamed forests, mountains and realms of the Norse lore, God of War features a distinctly new setting with its own pantheon of creatures, monsters, and gods.

Vicious, Physical Combat:

With an intimate, over-the-shoulder free camera that brings the action closer than ever, combat in God of War is up close, frenetic and unflinching. Kratos’ axe -powerful, magic and multi-faceted – is a brutal weapon as well as a versatile tool for exploration.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sony’s Cory Barlog answers our questions about the amazing God of War demo

GamesBeat: He seems like a giant holding the little child in his hands. What are you trying to get at with the contrast between father and son?

Barlog: For me, human beings have a very difficult time changing. It’s one of the hardest things to do. Having a kid motivates you to really take stock of yourself and how much of yourself you want to be reflected back in the actions of your kid.

Kratos has had a tumultuous past. He killed his previous family. He found out that he’s pretty much going to end up walking the earth forever. He wants a chance to break the cycle, to have a son who could potentially not fear him, not want to kill him, maybe not even be a god. His hope is that he’ll never have to tell the kid about his past, because then maybe the kid won’t turn into a god. He might come up lucky on the genetic dice and the kid won’t end up being a god.

He truly does believe that godhood is a disease, a disease that was forced on him against his will. The side effect of being a demigod, human and god in one vessel, is this uncontrollable rage. He’s the Hulk. He’s never had a chance to let Bruce Banner get an equal amount of control. He’s exploring that idea here.

GamesBeat: That axe, why would you come up with that? It almost seems like a character in itself?

Barlog: We were fundamentally changing the controls. Right away we realized that if we just put the old weapon in there, even if we changed the controls, people would always be trying to do things like they used to. Wiping the slate clean and putting something new in there gave us the opportunity to focus on the play loop we wanted to create, rather than everyone constantly going back to the feeling of the old game.

The axe has a history, a connection to their family, and a connection to other characters in the game. It’s a very important artifact in the overall story.

GamesBeat: Mixing the Norse and Greek mythology is maybe something people wouldn’t do in the movies, but it seems easier to pull it off in a game. What kind of opportunities does that give you?

Barlog: It’s interesting. In some of the Eddas, the Norse myths—it’s probably the Christianization of the myths at work to some degree, but there are references to Odin having contact with the Roman god Mars. You already see these connections forming. I think it’s their way of trying to shift and connect a lot of these things. To me it’s almost a natural fit. The Greek element is just Kratos. He’s this stranger in a strange land, experiencing the world in the same way as the player is. He and the player are both figuring it out at the same time.
 
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