- Seit
- 27 Okt 2013
- Beiträge
- 57.340
Die Verkaufszahlen von WipEout 2048 waren auch für einen Launchtitel zum kotzen
Wie unser liebstes Genre doch beim Mainstreampublikum als totale Nische verschrien ist.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Die Verkaufszahlen von WipEout 2048 waren auch für einen Launchtitel zum kotzen
Wie unser liebstes Genre doch beim Mainstreampublikum als totale Nische verschrien ist.
MK (m)acht doch jetzt eine gute Figur dadrin :v:.
Ich wusste es war eine gute Idee MK8 mit in die Umfrage zu nehmen. Prov würde dir in diesem Punkt bestimmt zustimmen.
Wie unser liebstes Genre doch beim Mainstreampublikum als totale Nische verschrien ist.
Ist halt kein 3er BMW drin und vor der Polizei muss man auch nicht fliehen :aehja:
Flatout: UC ist auch stellenweise extrem schnell.
Aber ja, ein neues F-Zero wäre der Burner.
2005 habe ich nur F-Zero und Resi4 abwechselnd gespielt, sonst nichts anderes.
Das war ein guter Jahrgang.
:freude:
Boah FlatOut war damals so geil...
Auf LANs der absolute Renner. Hab damals während wir gezockt haben nur um meine Freunde zu nerven das Gummibärenbande Intro auf Dauerschleife laufen lassen...
Vor allem war die Grafik damals schon geil und das lief auf fast jedem Gurken PC mit 60 FPS...
good times
Formula Fusion will get its very first public release at the end of July, developer R8 Games have announced. The game will make its debut via Steam Early Access.
The Early Access build of Formula Fusion will comprise a “polished demo” with a single track and craft AI. It is meant to represent a vertical slice of the game, and everyone that has paid for the PC version will receive a Steam key.
The full release of Formula Fusion will consist of eight tracks, and local and online multiplayer. Any content beyond that is still up in the air, depending on if and how R8 secure funds for additional development resources.
SO WHAT WAS SO GREAT ABOUT IT?
The course design in WipEout has been seared into my brain for the best part of 20 years and there’s a reason – it felt so fresh and so futuristic. This game delivered on the promise of the PlayStation and 3D gaming in general. The racing was fast, the soundtrack was amazing and the courses sent you along technically demanding but utterly thrilling race courses. Up insanely steep slopes before launching off the apex and soaring through the air. Slaloming through treacherous chicanes. Gliding around banked corners. It’s still thrilling. And it's still a serious challenge.
It’s also worth noting that the tone of the series shifted with each subsequent game. WipEout 2097, for instance, felt like it made more of an effort to be edgy, with its neon-tinged future cityscapes, obtuse iconography and more adversarial gameplay. The soundtrack also moved from the bespoke, in-house productions by CoLD SToRAGE – which were rooted in early 90s rave/club techno – to a largely licensed soundtrack featuring the likes of The Future Sound of London and The Chemical Brothers. There’s something special about the tone of the original game, and while each iteration took steps forward, to me they also moved laterally, ensuring the original is still special in its own way.
Danke IGN... :cry:
Es ist absolut wahr, wipEout ist zeitlos und hat eben seine feste Com mit echten Liebhabern auf der ganzen Welt.
Gleich mal wieder eine Runde fahren. >>
Lohnt sich eigentlich das erste Wipeout heute noch zu spielen? Ich überlege es mir aus dem PSN auf die Vita zu ziehen. Würde ziemlich lustig aussehen als Icon neben Wipeout 2048.
Nen Röhren TV brauchste nicht. Alles was man braucht ist ne Wii+Komponentenkabel+F-Zero! Sieht auf meinem riesiegen LCD-Fernseher immer noch super aus
[video=youtube;hWnXQL3B4KY]https://www.youtube.com/watch?v=hWnXQL3B4KY[/video]
https://www.kickstarter.com/projects/1420158244/power-drive-2000