Finanzen Finanzthread

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Der Playstation Abteilung kanns egal sein ob der ganze Konzern Gewinn macht oder nicht. Der muss nur auf sich schaun, und da ist eine Preissenkung die beste Lösung.

Ehm das glaubst du doch wohl selber nicht? Meines Wissens nach ist SCE nach wie vor im Mutterkonzern verwurzelt. Und wenn da die Lichter ausgehen, dann ist auch in der PlayStation-Sparte Ebbe.
 
Der Playstation Abteilung kanns egal sein ob der ganze Konzern Gewinn macht oder nicht. Der muss nur auf sich schaun, und da ist eine Preissenkung die beste Lösung.

SCE gehört zum sony konzern und somit ist das nicht egal wie es dem konzern geht.

Sony Computer Entertainment, Inc. (株式会社ソニー・コンピュータエンタテインメント, Kabushiki Gaisha Sonī Konpyūta Entateinmento?) (SCEI) is a video game company specializing in a variety of areas in the video game industry, mostly in video game consoles and is a full subsidiary of Sony that was established on November 16, 1993 in Tokyo, Japan.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sony muss und wird die Preise senken. Wie sie das im Endeffekt machen ist egal, dem Kunden wirds auch egal sein.
 
Naja ich sage nicht vor dem 2. Halbjahr. Vorher is einfach keine Preisssenkung drin
 
Wenn die PS3 auf 299 fallen würde, dann ist es 100% sicher, dass MS mit ner 169$-Premium oder so kontert.

Sony würde dabei wieder Milliarden-Verluste machen...Ende Gen haben sie dann locker -10 Milliarden bei SCE.
 
99% des Wachstums der Branche in den USA für das Jahr 2008 ist Nintendo:

Dec_NPD_Chart.jpg


Quelle: NPD
 
Ich hätte nicht gedacht, dass der Rest überhaupt Wachstum erzeugen würde. Inflationsbereinigt haben sie also nur wenig verloren, immerhin.

Würde mich interessieren, ob unter "Rest" auch der PC reinfällt. Denn so oder so ist das ganze als reine Umsatzsteigerung sehr sehr wenig. Das Plus hat vermutlich Blizzard alleine mit dem Mehr an Abonnenten bei WoW erwirtschaftet :ugly:
 
Hm... Ohne Nintendo sähe es also relativ düster aus.
Aber ja, der Markt geht kaputt.
 
Sony Ericsson posts $247M loss amid drop in sales

Sony Ericsson posted a $246 million loss for the fourth quarter, down from a profit of $495 million in the year-ago period, as sales dropped amid weakening consumer demand during the economic recession.

The joint venture between Japan's Sony and Sweden's Ericsson had net sales in the quarter of $3.86 billion, down from $5 billion in fourth quarter 2007, and said it expects a weaker handset market in 2009, especially in the first half of the year.

The handset maker shipped 24.2 million phones in the quarter, down from 30.8 million in the year-ago period and down sequentially from the 25.7 million units it shipped in third quarter 2008. The average selling price of its handsets declined to $160.69, down from $163.34 in the fourth quarter last year. The company's global handset market share was 8 percent, down from 9.4 percent in the fourth quarter of 2007, but unchanged from the 8.1 percent in the third quarter of 2008.

Sony Ericsson CEO Hideki Komiyama said last week at the Consumer Electronics Show in Las Vegas that the company would focus more on high-end handsets in 2009 that would bring larger margins, even if that meant a less diverse product portfolio. Komiyama said he expects the handset maker to maintain the 8 percent global market share, but that consumer sales, crimped by weaker demand, could be down as much as 6 percent in 2009.

http://www.fiercewireless.com/story/sony-ericsson-swings-246m-loss-amid-drop-sales/2009-01-16

:happy3:
 
Ich sag ja...Sony ist ab absteigenden Ast.

Auch in der TV-Branche siehts düster aus.
 
Würde mich interessieren, ob unter "Rest" auch der PC reinfällt. Denn so oder so ist das ganze als reine Umsatzsteigerung sehr sehr wenig. Das Plus hat vermutlich Blizzard alleine mit dem Mehr an Abonnenten bei WoW erwirtschaftet :ugly:


B]NPD: PC Game Sales Fall 14% in 2008 [/B]

While U.S. video game software sales approached nearly $11 billion, PC game sales at retail totaled only $701 million, NPD has revealed.

While the console video game market has been soaring (as demonstrated by the just released NPD 2008 totals), PC game sales aren't so hot – from a retail perspective, that is. The NPD Group has revealed to GameDaily BIZ that PC games totaled just $701 million in 2008, which is down 14 percent from 2007.

It's important to keep in mind, however, that this NPD data concerns retail data only and does not include sales of digitally downloaded games, micro-transactions, online subscriptions, etc. The NPD Group recently started paying more attention to online revenue with its quarterly subscription tracker, but this data does not include that. NPD is expected to release more in-depth information on the PC games market next week.

When looking at the complete PC games picture, many in the industry would argue that the market is actually quite healthy. Games for Windows - Live Senior Marketing Manager Michael Wolf told us back in November, "The PC gaming industry is not in decline; it's evolving and it's definitely evolving to a more online market. I believe the PC is the cradle of innovation; there's always new things happening on the PC."

http://www.gamedaily.com/articles/news/npd-pc-game-sales-fall-14-in-2008/?biz=1
 
Hm... Ohne Nintendo sähe es also relativ düster aus.
Aber ja, der Markt geht kaputt.

Du meinst eher Nintendo zerstört den Markt.

Wenn Sony irgendwann SCE abgestoßen hat wird daran warscheinlich auch einzig und alleine die Wii schuld sein. Wie auch imer, Darji wird schon ein Grund einfallen :uglylol:
 
Eine imo traurige Meldung, nach 35 Jahren im Geschäft verlässt Jaleco das Business:

Longstanding Japanese publisher and developer Jaleco, best known for the Bases Loaded and RodLand franchises, has announced that it's set to exit the video game business, after selling its game assets to online game company Game Yarou.

Although always a relatively minor player, Jaleco first entered the coin-operated business in the early ‘80s, before moving into the home console market.

American gamers will likely know the company best for the Bases Loaded series of baseball simulators, as well as arcade game RodLand and Dreamcast survival horror Carrier.

The company also published a number of third-party console titles on the NES and SNES in the U.S., such as Atari’s Rampart, Irem’s R-Type III and LucasArts’ (then Lucasfilm Games) Maniac Mansion and The Young Indiana Jones Chronicles.

Parent company Jaleco Holdings, which also has real estate and securities interest, has now transferred 100 percent ownership of games subsidiary Jaleco to Game Yarou. The purchase was made for only ¥1 -- Game Yarou agrees to take on ¥700 million ($7.75m) of Jaleco Holding’s ¥16 billion ($177.0m) outstanding loans.

In a press release translated by blog site Kotaku, Jaleco Holdings officials said the company's departure is because of "increasing competition in recent years in the video game market."

"The risk factors for our profitability will be removed after withdrawing from the game industry," said a spokesperson.
Quelle: http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=21930

R.I.P.
 
Sony macht riesige Verluste und SCE ist zu einem großen Teil mitschuldig. Bin gespannt wie lang sich Sony das noch antut und wann sie die PS Sparte verkaufen.

Eine PS4 unter Sony wirds definitv nicht geben.
 
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