PS4/XOne/PC Final Fantasy XV-Beachtet den OP!

Finde es übrigens dann doppelt bescheuert dass es trotz (angeblich) riesiger Worldmap keine Luftschiffe geben soll.


Huh? Es wurde doch immer wieder gesagt, dass man Luftschiffe einbauen möchte bzw. gerade dabei ist und deswegen mit Avalanche Studios (Just Cause) zusammenarbeitet. Steht auch nochmal in Kieras verlinktem Interview.
 
Huh? Es wurde doch immer wieder gesagt, dass man Luftschiffe einbauen möchte bzw. gerade dabei ist und deswegen mit Avalanche Studios (Just Cause) zusammenarbeitet. Steht auch nochmal in Kieras verlinktem Interview.
Außerdem wurde afair bereits gesagt, dass Luftschiff schon möglich sind! Nur eben maximal auf Ramuhs Augenhöhe oder so. Man schaut aktuell, ob man das ganze höher schafft...
 
Neues Keyart:

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Und nicht ganz so neuer Trailer:

[video=youtube;-g1CwNw2i88]https://www.youtube.com/watch?v=-g1CwNw2i88&feature=youtu.be[/video]

Edit:

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:3

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Final Fantasy XV Devs Brave The Great Outdoors In Search Of Inspiration

Square Enix recently shared a video showing us that game development isn’t all about being cooped up in the office. The Final Fantasy XV development team went out location hunting, gathering inspiration for the locales and monsters found in the upcoming Final Fantasy title. Here’s a look at their excursion.

The team braved dark, narrow caves, home to bats and insects alike, before coming across a forest creek. They then got up close with a couple of lions and even a giraffe. The small inset at the bottom of the video shows what monsters in Final Fantasy XV were inspired by the creature’s behavior and movements.

[video=youtube;lwng-2-IWEQ]https://www.youtube.com/watch?v=lwng-2-IWEQ[/video]

Next, the team navigated some rocky cliffs before arriving at a summit and catching a dazzling sunset. It then shows them camping and cooking up a few dishes that Ignis has been seen preparing in-game.

After spectating some military training, they caught some footage of a storm that seemed to have been conjured by Ramuh himself.

Final Fantasy XV is currently in development for the PlayStation 4 and Xbox One.

-Quelle
 
[video=youtube;rQK7wapSzWQ]https://www.youtube.com/watch?v=rQK7wapSzWQ&feature=youtu.be[/video]

[video=youtube;4zqxNNkSPa0]https://www.youtube.com/watch?v=4zqxNNkSPa0&feature=youtu.be[/video]
 
Das Chocvo Gameplay sieht extrem spassig aus und super umgesetzt :) Da Video maht so Lust auf mehr und grafisch haut es mich doch um.

sieht sehr hübsch aus und witzig gemacht, aber immer noch wirkt die welt so unglaublich leer :oops: und eine stimmungsvolle musik hört man auch nicht außer das chocbo theme und das battle theme beim fischen ... so langsam macht mich das schon wurrig dass die welt immer so leer wirkt
 
Das stimmt natürlich, etwa mehr Vögel udn Wildtiere wären wünschenswert. gab ja einige beim Sumpf und so aber nicht genug. Ist ja unberührt Wildnis, das da keine Menschen rumlaufen ist klar aber etwas mehr Tierreich wäre wirklich toll. Bin aber sicher man hat auch Gebiete wo Menschen rumlaufen auf den Feldern und so.
 
Also irgendwie zündet FF XV bei mir nicht.
Wie schon gesagt wirkt mir die Welt zu leer und eintönig.
Und mich spricht dieses Roadtrip-Setting absolut nicht an. Hoffe dahinter verbirgt sich noch eine epische Story.
Wenn es keine fesselnde Story gibt, motiviert mich das Erkunden dieser Welt bisher nicht zum beenden dieses Spiels :/

Für mich fällt das Spiel bisher in die Kategorie FF XII, da war mir die Story auch zu seicht.
 
Es gab doch Tiere in dem Video? Und die Demo war auch alles andere als leer? Ok, es könnten vielleicht schon ein paar mehr sein, aber bei uns ist ja auch nicht so dass einem permanent irgendwelche Wildtiere über den Weg laufen. ^^

Aber was natürlich stimmt ist dass die Final Fantasy Teile doch Probleme hat, das Konzept der alten Teile in die heutige Zeit zu bringen. Ich spiel gerade ja FF IX: Dort war die Worldmap auch ziemlich leer! Nur waren die Laufwege zwischen den Städten halt deutlich kürzer, ich meine man konnte ja in wenigen Minuten mit dem Luftschiff durch die ganze Welt reisen.
Wie will man das adäquat und zeitgemäß umsetzen? Entweder man setzt auf Open World und kriegt dann Schwierigkeiten damit, diese mit Leben zu füllen.
Oder man Setz auf Schlauchlevels wie bei FFX und XII und kriegt dann auch wieder einen auf den Deckel von den Fans. ^^
 
ich hätte lieber nen schlauch/tunnel wenn dafür die story und die charaktere stark sind wie z.b in ff6, statt wieder ff12 style mit technik zu protzen. sowas hab ich die letzten 10 jahre z.b bei atlus rollenspielen null vermisst dieses reise element. es ist cool wenn man es machen kann, entscheidet aber quasi null darüber wie gut ein rpg ist. warum heult so gut wie keiner bei z.b persona3/persona4 bei ihrem fazit das ihnen sowas fehlt ? weil story/charaktere eben genial sind - das ist aber die grösste schwäche von square enix in letzter zeit gewesen
 
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Wieso nicht einfach so machen wie in NiNo Kuni, einfach eine schöne Worldmap - scheiß drauf dass die Proportionen nicht optimal zueinander passen. Aber das finde ich bis heute noch am stimmigsten. Vor allem vermittelt das wirklich das Gefühl die gesamte Welt zu bereisen.

Bin da mal aufs FF7 Remake gespannt, da MUSS das mit der Worldmap ja irgendwie gelöst werden...
 
Das FF7 Remake wird sowieso ganz ganz anderes als die Leute es sich vorstellen/wünschen....

Bei FF13 haben sich ja einige wegen den Schlauch-in-Schlauch Leveln beschwert und nun wird halt FF15 Open World, wobei sich halt Leute wieder darüber bechweren. FF13 hat mir persönlich auch überhaupt nicht gefallen, aber wegen der Story/Charakteren. Die Schlauch-Level wären mir mit einer spannenden Story auch vollkommen egal gewesen bzw wären mit garnicht so stark aufgefallen. Versteh den Hype über Openworld Games sowieso nicht (find zB Wichter 3 stinklangweilig).

Sollte Versus 13 eigentlich auch Open World werden?
 
Nun, FFXV hat einfach das Problem, dass es auf "Fantasy based on reality" basiert, damit haben sie sich imho absolut keinen Gefallen getan. Auch finde ich die Farben und das Design meistens sogar etwas hässlich, klar ist die Grafik an sich auf einem gehobenem Level, das streit ich nicht ab, aber es ist alles ohne Leben irgendwie...

FinalFantasyXV-11.jpg
 
Ja, das hat irgendwie alles so was "tristes", wobei es dabei nicht hässlich ist.
Das soll jetzt auch kein Hate gegen FF15 sein, aber irgendwie spricht mich das nicht richtig an.
Kann sich aber ändern wenn Square mal 1-2 vernünftige Story-Trailer raushaut.

Verstehe auch nicht warum inzwischen jedes Spiel irgendwie Open-World wird.
Bei West-RPGs finde ich das auch vollkommen ok, bei Games wie GTA sowieso, aber JRPGs brauchen das meiner Meinung nach nicht. Das war halt früher etwas ganz anderes. Bin damals auf einer Seite mit Games wie FF7 - 9 und auf der anderen Seite mit WEST-RPGs wie Gohtic 1 und Ultima 9 aufgewachsen, ich fand da dieses komplett andere Spielgefühl perfekt.
Heutzutage gleichen sich West und JRPGS einfach immer mehr :/
 
Die bisherigen Außenareale haben zwei große Probleme, die sie auf viele Leute trist und dunkel erscheinen lassen:
1) Das triste, eintönige Farbschema des Ganzen. Das ganze Grün und Braun, oftmals dunkel und ungesättigt, wird man optisch schnell satt. Es wirkt eher so, als würde die Natur gerade absterben.
2) Die dunkle Vignette um den Bildschirm.

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Dadurch wirkt alles nochmals dunkler und beim normalen Blickwinkel, wirkt dadurch nicht mal der Himmel am oberen Bildschirmrand wirklich satt und blau sondern ebenfalls sehr duster.

Zumindest über die Vignette haben sich mittlerweile sehr viele aktiv beschwert. Weg damit, die ist unnötig und zugleich echt unansehnlich.
 
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Final Fantasy XV Details Lunafreya, King Regis, And Reveals The Black-Haired Woman

Square Enix’s Active Time Report at Tokyo Game Show 2015 for Final Fantasy XV is currently going on, and the game’s English Twitter account is sharing some of the latest information that is being discussed.

Here’s what they had to share via tweets:

- The Niflheim Empire has achieved world domination — except for the Kingdom of Lucis, who has defied them with the crystal’s power

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- King Regis is the crystal’s current guardian, and he too can wield weapons from thin air. In his youth he fought beside Cid and General Cor.

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- Wondering why Regis has aged so dramatically? It lies in the need of his energy to maintain the shield around Lucis.

- Sadly, Noctis’s mother and Regis’s queen actually died when Noctis was still an infant.

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- Luna is a highly revered "oracle," with the ability to talk to the gods. She is the youngest oracle ever.

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- Also, what’s that double-sided spear Luna is holding?

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- Luna lives in Tenebrae, a city under Niflheim control that has some autonomy thanks to her role as oracle.

- Luna is courageous—unfazed, even when surrounded by the Niflheim soldiers, as she possesses extreme inner strength.

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- Luna and Noctis made a promise as children. We aren’t saying what yet, but it connects to the story.

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- In the new artwork of Luna, there is a “black haired woman” behind Luna. Her name is Gentiana and she plays an important role.

-Quelle

Final Fantasy XV Director On Chocobos, Moogles, And More From The TGS 2015 ATR

Final Fantasy XV director Hajime Tabata had a bunch of questions to answer during their Active Time Report at Tokyo Game Show. Here’s a look at some notes on the information we got from the Q&A session.

- They’re considering adding Gilgamesh and others into the game via DLC.

- Chocobos can be called with a whistle, so you won’t always have to go to the Chocobo Post to get them. They will be rentals and can be rented out for several days.

- The Chocobo will follow you around when you’re not riding on them, but will leave after a while. But no worries, they’ll come back if you blow the whistle.

- There won’t be any double jumps in Final Fantasy XV, but there will be aerial combos.

- Final Fantasy XV will feature various mini-games, called “Activities,” such as fishing, Chocobo racing against NPCs, and more.

- There won’t be a Chocobo raising/breeding system like in Final Fantasy VII, but there will be a way to track which Chocobo you’ve been riding, along with special buffs such as increased speed.

- Hajime Tabata said that if they’re able to add things into Final Fantasy XV, they will—even if it means having to do so through DLC.

- Should they add content [features, mechanics] to the game via DLC, it will always be for free. For example, if they are to add airships through DLC, it will be a free download.

- There will be a variety of familiar magic for Final Fantasy XV, and one brand new “main” magic.

- Guns won’t have combos similar to regular weapons, but they will have rapid fire shots, and will require reloads. Think of them as traditional gameplay with guns in other games.

- There will be a variety of lures for fishing, and Square Enix are considering adding special rods that you might be able to get from certain NPCs.

- Hajime Tabata says that Final Fantasy XV’s CERO rating will be at around CERO B or C, around ages 13 and up.

- There will be a variety of foods that you can cook up, along with cooking skills.

- You’ll get something for defeating Archaeans (Summoned Beasts,) as in something to prove that you beat them, and will sometimes get to “borrow” their power after doing so.

- There are plans to have other languages (voicing) to be available via DLC.

- There will be scenes that show Lunafreya fighting, but that’s all they were able to say for now.

- Players won’t be able to equip sub-weapons, but other party members will be able to. For example, Gladio can equip a shield. Players can rotate through various weapons, but party members will switch through their sub-weapons.

- The “Black Chocobo” isn’t just a regular Chocobo, please be excited.

- You won’t be able to go inside all of the buildings, but there are plenty you will get to enter.

- Tabata would like to add stuff like background stories of when the characters were in high school, and other similar episodes. He’d like for fans to be able to see more of the characters from when they were younger, so they can get to know them better, rather than just from what’s going on in the current story.

- “Cidney” is the Japanese name. “Cindy” is the English name. Tabata calls her Cindy while speaking to the Western media, and vice versa

- There will be more music and changes to the game. For example, you’ll get a different song while dashing on a Chocobo.

- After a long while of consideration, Square Enix dropped the idea of having Moogle in Final Fantasy XV; however, if there’s enough demand for it, they’ll find a way to put them in the game.

- There won’t be any Limit Breaks from Final Fantasy VII in the game, but there will be something similar.

- When fields are connected, there won’t be any required loading time while traveling. There will, however, be some when the story moves you from place to place.

- More details on Final Fantasy XV, such as character or monster profiles, will be revealed periodically before March, when they’re expected to announce the release date of the game.

Final Fantasy XV is in development for PlayStation 4 and Xbox One.

-Quelle

[video=youtube;pjZYTvU27Sw]https://www.youtube.com/watch?v=pjZYTvU27Sw[/video]
 
Die Bilder und Infos aus dem ATR begeistern mich schon wieder etwas mehr.
Ich glaube das Spiel gewinnt bei mir an Sympathie, je mehr Infos zur Story rauskommen :D
 
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