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PS4/PS5/PC Final Fantasy VII Remake (First on PS4) - Spoilerfrei!

Dann eben optional als DLC. :brit:

Von mir aus, Hauptsache ich muss im normalem Spiel davon nichts sehen, da ich alles mittelmäßig bis schlecht fand. Vor allem Genesis ist im Internet so richtig gehasst, kann mir nicht vorstellen, dass die bei SE sowas machen.
 
Von mir aus, Hauptsache ich muss im normalem Spiel davon nichts sehen, da ich alles mittelmäßig bis schlecht fand. Vor allem Genesis ist im Internet so richtig gehasst, kann mir nicht vorstellen, dass die bei SE sowas machen.


Im Internet gehasst, oder auf CW? Denn hier wird bekanntlich so ziemlich alles gehasst :v:

Als das FF.de Forum noch groß war, hab ich dort sehr, sehr selten schlechtes über Genesis gelesen. Und ich glaub kaum, dass Crisis Core insgesamt so hohen Anklang gefunden hätte, wenn alle die Storyerweiterung so sehr verabscheuen würden.
 
Im Internet gehasst, oder auf CW? Denn hier wird bekanntlich so ziemlich alles gehasst :v:

Als das FF.de Forum noch groß war, hab ich dort sehr, sehr selten schlechtes über Genesis gelesen. Und ich glaub kaum, dass Crisis Core insgesamt so hohen Anklang gefunden hätte, wenn alle die Storyerweiterung so sehr verabscheuen würden.

Auf CW wird alles gehasst. Ne, hab ich im Internet selten was gutes über den Typen gelesen, und ich kenn ich persönlich gar nicht, hab CC nach paar Std schon abgebrochen. Deine These kann ich persönlich so nicht wirklich unterstützen, viele kaufen sich Storyerweiterungen, weil sie eben so viel Spaß mit dem Main Spiel hatten, das heißt noch lange nicht, dass die Erweiterungen auch wirklich Sinnvoll sind.

Edit:
Aber wurde das nicht eh schon mal von Nomura angesprochen? So viel ich weiß, werden Erweiterungen im Remake auf jeden Fall nicht auftauchen, die Rede war nur von HD Remasters, aber sogar das können sie zur Zeit nicht bestätigen.

GamersFlag : Would it take sense to you to create an HD Remaster of Compilation of Final Fantasy VII ( Before Crisis, Crisis Core and Dirge of Cerberus) on a unique platform like you did with Kingdom Hearts ? Beyond the possibility of making it, would you like to do this ?

Tetsuya Nomura : Concerning Final Fantasy VII Remake, which is a title loaded with a lot of mystery for now, it will be different from the original Final Fantasy VII. If we make a compilation, these games will hardly have an overall coherence. It will be difficult because there is no more continuity between the Compilation and the Remake for the moment.

http://kh13.com/news/tetsuya-nomura-interviewed-by-final-fantasy-dream-at-magic-2017
 
Zuletzt bearbeitet:
Genesis hatte Stil, aber mir persönlich ist es egal, ob er im Remake wieder dabei sein wird oder nicht.
 
@Mythos

Ja, da wurde etwas zu gesagt... und zwar vor einigen Tagen ;) und darum kam diese Diskussion ja erst ins Spiel.

Und naja... CC kaufen und dann nicht mögen ist eine Sache, aber ich meine wirklich sehr, sehr viel positive Resonanz zu Crisis Core vernommen zu haben über die Jahre. "Bestes Spiel für die PSP" kam da nicht selten als Kommentar. Imho würde man doch so was nicht sagen, wenn man die Story nicht gut fand?
 
Dafür war das KS nun wirklich Müll...

Gewöhnungsbedürftig. Und zu Zack... gegen ihn wirkte Cloud wie der letzte Lappen. First Class Soldier... ja sicher. :rolleyes: Es dauerte ne Weile bis ich danach wieder das normale FF7 spielen konnte ohne Cloud zu hassen.
 
Cloud hat auch einen ganz anderen Charakter als Zack, und als Lappen würd ich ihn nicht bezeichnen. Die Reise die er hinter sich hat, die Selbstzweifel, Lügengeschichten und konstruierte Scheinwelten die er auf den Spieler loslässt, machen ihn zu einem der interessantesten Protagonisten überhaupt imo.
 
Cloud hat auch einen ganz anderen Charakter als Zack, und als Lappen würd ich ihn nicht bezeichnen. Die Reise die er hinter sich hat, die Selbstzweifel, Lügengeschichten und konstruierte Scheinwelten die er auf den Spieler loslässt, machen ihn zu einem der interessantesten Protagonisten überhaupt imo.

Ist ja auch so. Er ist depressiv, shizophren usw... ein gefundenes Fressen für jeden Psychologiestudenten. Aber dann kommt Zack, der früher nur eine schemenhafte, wenn auch sehr interessante Randfigur war. Mit dem selbstbewussten Zack als Protagonisten begann dann plötzlich Cloud zu verblassen, und das fand ich noch nie besonders gut.
 
Final Fantasy VII Remake battles are entirely action-based; covering is optional

In the latest issue of Weekly Famitsu, Final Fantasy VII Remake director Tetsuya Nomura shared a couple of interesting details on the upcoming action RPG in an interview with the organisation. Specifically, the director has confirmed that battles won’t be command-based, but action-based.

Here’s what Nomura said:
“Because there was an imperfection in the interpretation of an interview we did at the site [of MAGIC 2017], I will explain here.

“Battles are not command-based, they’re action-based. Regarding cover actions, there are places where they can be done on the map, but they are not required. Because it’s seamless, I showed that there can be actions in response to various scenes.

“The Guard Scorpion battle has map destruction and a great number of attacks that weren’t in the original, so it has become a significantly flashy battle. If you look closely, I think that you can see that there are a number of missiles are coming down.”

Final Fantasy VII Remake is currently in development for PlayStation 4.

-Quelle
 
Tetsuya Nomura talks in depth of the recent Final Fantasy VII Remake and Kingdom Hearts III screenshots

Famitsu has published a short, but informative interview with director Tetsuya Nomura, the man leading Kingdom Hearts III and Final Fantasy VII Remake, who recently provided a little bit of context about the new screenshots revealed at the MAGIC 2017 event in Monaco last month.

Read it all below:

For Kingdom Hearts III, you showed a battle scene in the city of Thebes in Olympus. A huge Heartless was your opponent, but is that a boss battle?

Nomura: “It’s a battle scene against the Rock Troll. It will be treated as a mid-boss.”

We’ve heard that Keyblades have two transformation patterns, but which Keyblade is that?

Nomura: “The Keyblades we’re currently making have two transformation patterns. It should be noted that similar to the Keyblade that transforms into a tank and shield that we showed this time, there is not always a division of attack and defense. The Keyblade that appeared in the previous trailer transforms into a pair of crossbows for each hand and a bazooka. How a Keyblade transforms depends on the Keyblade.”

What is that “Link” command in the menu?

Nomura: “That I’ll explain as we put out more information in the future. (Laughs.)”

Let’s talk about Final Fantasy VII Remake. In the screenshot, Cloud is using a cover action…

Nomura: “In the story, in situations where you’re sneaking around, you won’t just be able to march down the middle of the path. The original version had random encounters, and such parts were in the realm of imagination, but since this title is seamless and you see the path that you’re infiltrating, I decided it was necessary for the sake of realism. You can use it in ways such as to hide in cover until enemy soldiers move along, or to throw a hand grenade from cover to annihilate the enemy. Of course, those who find it bothersome can just throw themselves into the fight.”

Can Barret also use cover actions?

Nomura: “He can. While I can’t say any details just yet, there is a special element in gunners.”

The Guard Scorpion battle scene with Cloud fighting alongside Barret also made an impact.

Nomura: “Rather than just ending it at that scaffold, we’ve made wide use of the space and developed a battle that takes advantage of the map’s characteristics where you’ll fight while switching between Cloud and Barret. For example, when there’s an enemy in a position that can’t be reached by Cloud’s sword, it’s more effective to switch to Barret. It’s becoming strategic in that way, as well. The Guard Scorpion will change modes in the middle of the battle and demonstrate behavior not in the original version. Also in this screenshot, it should be noted that missiles and such are coming down. It’s become a significantly flashy battle.”

With the battles being action-oriented, it seems that you can experience a different type of gameplay from the original version.

Nomura: “Map and object destruction will also happen, and there are part-based destruction elements like breaking the Guard Scorpion’s legs.”

The UI isn’t complete, but the ATB Gauge seems to stock three bars, there is a technique name and level in “Lv. 1 烈攻斬り,” and “Materia” can be seen in the command list…

Nomura: “As for the ATB and techniques, those are for another time. Regarding Materia, what I can say is that it’s something like a skill. Different from magic, you can use it when you’ve set a Materia that has an effect that can be used in battle.”

We’re looking forward to future updates on Kingdom Hearts III and Final Fantasy VII Remake.

Nomura: “We prepared new materials this time for MAGIC. Since promotional plans are being decided for both titles, there isn’t much that I can say right now, but we are strengthening our systems and steadily making progress, so please wait a little while longer.”

Final Fantasy VII Remake is currently in development for PlayStation 4. Kingdom Hearts III is also in development for PlayStation 4 and Xbox One.

Via: Gematsu.

-Quelle
 
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