Xbox One Der Xbox One Thread

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller finley
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Wrdet ihr euch den XBOX360 Nachfolger kaufen?

  • Ja, mich hat die XBOX360 berzeugt!

    Stimmen: 198 70,2%
  • Nein, ich bin von der XBOX360 enttuscht!

    Stimmen: 29 10,3%
  • Vielleicht!

    Stimmen: 55 19,5%

  • Stimmen insgesamt
    282
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Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Es hängt doch davon ab, was für eine Rolle Kinect 2.0 in den Planungen von Microsoft spielt. Wenn man das Ganze ordentlich auf ein neues Level bringen möchte, muss es von Anfang dabei sein, bei jeder Xbox. Nur so kann man Publisher & Entwickler dazu bringen, Games für Kinect zu entwickeln. Natürlich muss MS selbst auch einige Games entwickeln, die dann später auch zum Erfolg führen. Anders macht das Ganze nicht wirklich Sinn.

Ich glaube nicht, dass Kinec 2.0 auf die selbe Art & Weise released wird, wie Kinect 1.0, nämlich optional. Darunter kann ich mir nichts vorstellen. Auch wirtschaftlich nicht. Ich weiß nicht, wie man das dann an den Kunden bringen möchte.
 
Kinect wird der Grundbaustein, um das Wohnzimmer zu erreichen. :)
 
Es deutet einiges darauf hin, aber wenn MS klug ist, drängen sie Kinect den Cores td nicht auf. Durchaus möglich.
 
Bin mir nicht mehr sicher, ob dies damals gepostet wurde. Durch die bereits geleakten Microsoft Patente und Roadmaps könnte es natürlich auch nur eine clevere Zusammenfassung der bereits bekannten Details sein...
"All units will come with Kinect 2 built in which can track up to four people, all objects in the living room, clothing, face structure and fingers. It can also understand different voices and has its own PPU. In 2014, Microsoft will introduce the “LiveWall”, a omni-projection unit that will allow game environments to be projected nearly 360 degrees around the user. Using Kinect 2, they have two demos of one that is a battlefield RTS and one that is a kung fu game with guys attacking all around. The LiveWall can also project different images on the wall, so people can play different games on different walls. Microsoft is prepared to champion this unit as a cheaper and more effective alternative to wearing a “goofy stupid VR headset” to combat Sony’s Omniviewer while Sony is going to point out the low resolution quality and the lack of privacy."
 
Oder so. Eventuell soll dieses Livewall dann neues Leben ein hauchen. Kinect 2 Standard und jeder Xbox-Käufer hat das und LiveWall dann das neue Gerät, ähnlich Kinect in dieser Gen.
 
Features of the AMD Radeon HD 8000M Series of GPUs:

Engineered for Performance: AMD App Acceleration drives GPU-accelerated features in Windows 8 improving graphics performance and application speed, while advanced GPU compute capabilities enable users to run multiple applications smoothly, enjoy beautifully rich and clear video playback, and revel in lightning-fast game play.4

- das liest sich wie die vermutete Xbox 3 Feature-Liste

Stable, Reliable, Feature Rich: The AMD Catalyst™ Technology is designed to allow users to control every aspect of their GPU and ensure hardware stability, as well as enabling them to unlock new features and improvements with each driver release.
Immersive 3D Visuals: AMD HD3D Technology enables 3D display capabilities for many PC applications allowing users to view, create, share and download in full stereoscopic 3D5.
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-radeon-hd-8000m-2013jan07.aspx
 
kinect zielt doch auf die casuals.........

besonders in usa hat sich kinect als multimediaeingabegerät ganz gut etabliert und ich glaube kaum das ms auf dies verzichten möchte

Es deutet einiges darauf hin, aber wenn MS klug ist, drängen sie Kinect den Cores td nicht auf. Durchaus möglich.

ms wird die thirds nicht zwingen das zu benutzen nur weil es bei jeder box dabei ist aber sollten die gerüchte stimmen das kinect 2 vier spieler gleichzeitig erkennt, einzelne finger erfasst, noch bessere sprachsteuerung liefert und der abstand zwischen kinect und einem sehr gering sein soll werden es viele devs freiwillig für unterschiedliche sachen nutzen
 
Es deutet einiges darauf hin, aber wenn MS klug ist, drängen sie Kinect den Cores td nicht auf. Durchaus möglich.

Man muss es ja nicht zwangsläufig benutzen.
Wenn Kinect 2.0 bei der Next Box integriert sein sollte, dann als eine optional alternative Eingabe/steuerungsmöglichkeit.
Und ganz ehrlich, dass tut keinem Coregamer weh.

Ich selbst besitze kein Kinect aber die Möglichkeit zum Navigieren oder per Sprache etwas aufzurufen/suchen ohne gleich eine Tastatur (on Screen/Physisch) benutzen zu müssen finde ich schon sehr praktisch.

Da Kinect 2.0 wohl auch weitaus besser funzen sollte macht das ganze sogar noch mehr sinn.
 
Features of the AMD Radeon HD 8000M Series of GPUs:

Engineered for Performance: AMD App Acceleration drives GPU-accelerated features in Windows 8 improving graphics performance and application speed, while advanced GPU compute capabilities enable users to run multiple applications smoothly, enjoy beautifully rich and clear video playback, and revel in lightning-fast game play.4

- das liest sich wie die vermutete Xbox 3 Feature-Liste

Stable, Reliable, Feature Rich: The AMD Catalyst™ Technology is designed to allow users to control every aspect of their GPU and ensure hardware stability, as well as enabling them to unlock new features and improvements with each driver release.
Immersive 3D Visuals: AMD HD3D Technology enables 3D display capabilities for many PC applications allowing users to view, create, share and download in full stereoscopic 3D5.
http://www.amd.com/us/press-releases/Pages/amd-radeon-hd-8000m-2013jan07.aspx


Ist nicht umsonst ein Customchip. Daher sind direkte Vergleiche mit PC Komponenten auch völlig quatsch.
Die GPU wird schon ein fettes Teil werden und die ganze Architektur sogar weitaus besser an die ganzen Anforderungen angepasst sein als bei der X360.
Da kam im Nachhinein einfach zuviel on Top wofür diese gar nicht konzipiert war .... dennoch hat es recht gut funktioniert.

Gar nicht auszudenken was alles machbar sein wird, wenn das komplette System von anfang an darauf ausgelegt ist.
 
aegies hat zu den dokumenten aus dem jahre 2010 folgendes geschrieben

Ist doch klar, der Markt verändert sich ständig, verschiedene Dinge werden gestestet und die Konkurenz ist ja auch noch da.

Wie würde Joda sagen "In ständiger Bewegung die Zukunft ist" :scan:
 
Gar nicht auszudenken was alles machbar sein wird, wenn das komplette System von anfang an darauf ausgelegt ist.

Ich denke schon dass einiges machbar sein wird, zumindest verglichen zum Vorgänger. Eigentlich kam man sich das kaum vorstellen. Die XBox 360 wird dieses Jahr unfassbare 8 Jahre alt. 8 Jahre vor Launch der Xbox 360 gaben sich die Leute noch mit FF7 Grafik zufrieden. Und 8 Jahre vor Xbox 1 Launch war der SNES noch gar nicht so alt.

@ Hazuki: Es heißt Yoda. :x:-P
 
Das habe ich doch geschrieben :wink2:

@Yoda
ja hast recht, ich ändere es aber jetzt nicht mehr :scan:
 
Bin mal gespannt ob der 360 Controller großartig überarbeitet werden wird. Imo braucht es nur ein besseres Digikreuz und man hat den perfekten Controller...
 
Bin mal gespannt ob der 360 Controller großartig überarbeitet werden wird. Imo braucht es nur ein besseres Digikreuz und man hat den perfekten Controller...

Jo, am Controller gibts bis aufs Kreuz nix auszusetzen. Aber da ja schon ein Schwung Patente für Steuerkreuz vergeben sind wird es schwer ein neues Design zu etablieren. Cool wäre auch eine Scheibe wie beim Intellivision - 16 Richtungen ;)
 
Microsoft’s London studio nixing packaged for connected products

Microsoft’s European VP Phil Harrison has announced the firm’s new London Studio, Lift London, which will focus on cloud gaming instead of physical releases.

Speaking during a press conference in London this morning, Harrison said the studio was created from scratch as a “21st century studio, not a studio that would make retail products.”

“The shift is from packaged goods to connected products,” he said. “We will continue to support retail with our products for sure. But we are going to keep creating features that are enhanced and improved by the network.

“Moving from being the maker of packaged products to the operator of connected services. Purchasing a product from retail on a disc is a great starting point, and 90% of your content is on that disc.

“What I would encourage you to think is that the disc is the start of a five-year relationship with the gamer, we will try to refine and extend the product over many years. We don’t have to stop doing disc products to be cloud-centric.”

Lift London will be headed by Rare veteran Lee Schuneman, who said the studio’s purpose is to create “new IP in new business models.

Europe is our main focus,” he said. “We are here to deliver entertainment as a service, when, where and how you want it. We are going beyond the box, onto tablets, mobile and TVs. And we are made in London, a diverse city that’s full of opportunities.

The traditional retail games release model, massive up-front-design and development costs, will change and as we do know is change. We will still see the big blockbuster games. But for the larger, networked gamers, we need to think of new business models.

One of the studios incorporated into Lift London is called DLaLa, which will continue to work as an independent studio. Lift London will also provide support to “young and talented start-ups.”

Microsoft’s shift to focusing more on digital isn’t surprising. Back in November, Harrison said Microsoft Game Studios was becoming a “multi-format” studio, due to more competitors entering the marketplace.

“We are now really a multiplatform studio,” he said during the London Games Conference. “We’re no longer just competing with the traditional console companies, but our competitive landscape includes the likes of Google, the likes of Amazon, it includes obviously the likes of Apple.

“We think it’s good for us, we think it’s good for the industry and we think it also moves us into this network generation more aggressively and with more determination.”

Thanks: MCV, GI International.

http://www.vg247.com/2013/01/10/lift-london-is-microsofts-new-studio-to-focus-on-cloud-gaming/
 
Zuletzt bearbeitet:
Jo, am Controller gibts bis aufs Kreuz nix auszusetzen. Aber da ja schon ein Schwung Patente für Steuerkreuz vergeben sind wird es schwer ein neues Design zu etablieren. Cool wäre auch eine Scheibe wie beim Intellivision - 16 Richtungen ;)

Es müsste ja nichtmal neu sein, einfach nur weniger schwammig wäre für mich schon ausreichend :)
 
Microsoft announces Lift London, a new developer focused on cloud games for tablets, mobiles and TVs

Plus, Rare's Scott Henson takes over at Lionhead.

Lift London will act as an incubator studio of sorts. It has already partnered with indie developer DeLaLa Studios, which is hard at work creating a new IP in the Lift London office, itself situated in the Soho Productions building. The set-up is similar to Sony Santa Monica, which has worked with the likes of thatgamecompany to build PlayStation exclusive games.

Meanwhile, Microsoft announced that Fable developer Lionhead is now helmed by Scott Henson, who had been chief of Rare before a brief stint supporting Harrison following his arrival last year. Mark Webley, who co-founded Lionhead alongside Peter Molyneux, has moved on "very amicably", Harrison said, "and with our best wishes and admiration for everything he has done. He felt it was time to seek alternative challenges."

Harrison outlined the new Microsoft Studios developers in Europe as it stands now: Rare, Lionhead, Soho Productions, Press Play, based in Copenhagen, Denmark, and now Lift London.

Craig Duncan is the new studio head of Rare following Henson's exit. Duncan, an industry veteran with experience at Codemasters, Midway and Sumo Digital, has in fact been running Rare for over nine months, but Microsoft formally announced the appointment today.

Harrison said Microsoft is building an external development organisation to extend the reach of its developer relationships in the UK and across Europe. This will manage and support production outside of Microsoft with a raft of companies.

http://www.eurogamer.net/articles/2...ed-on-cloud-games-for-tablets-mobiles-and-tvs
 
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