Xbox One Der Xbox One Thread

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller finley
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Wrdet ihr euch den XBOX360 Nachfolger kaufen?

  • Ja, mich hat die XBOX360 berzeugt!

    Stimmen: 198 70,2%
  • Nein, ich bin von der XBOX360 enttuscht!

    Stimmen: 29 10,3%
  • Vielleicht!

    Stimmen: 55 19,5%

  • Stimmen insgesamt
    282
  • Poll closed .
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Wäre ein bisschen schwach wenn man überlegt dass wohl im Januar schon mittelklasse GPUs rauskommen die 4TFlop haben :D
Muss nur noch irgendwie meine 680 loswerden nun bevor der Mainstream mitkriegt dass bald ne Mittelklasse GPU rauskommt für 199$ die so gut ist wie die 680 :D
 
Zuletzt bearbeitet:
Wäre ein bisschen schwach wenn man überlegt dass wohl im Januar schon mittelklasse GPUs rauskommen die 4TFlop haben :D
Muss nur noch irgendwie meine 680 loswerden nun bevor der Mainstream mitkriegt dass bald ne Mittelklasse GPU rauskommt für 199$ die so gut ist wie die 680 :D

warte ab bis der Gk110 (GTX780) rauskommt dan werden die AMD karten wieder alt aussehen.
Denn unsere 680 ist auch nur ne performance karte die dank AMDs schwacher leistung bei der 7xxx reihe von Nvidia als Highend garte verkauft werden konnte :goodwork:
Nvidia hat uns geigentlich ganz schön verarscht xD
 
AMD war schuld daran. Würden die bessere Karten bringen, wäre die Entwicklung bei den GPUs schneller.

das meinte ich ja mit "dank AMD"
so ist NVIDIA eigentlich fast ne Gen vorraus und kann uns den performance kram teuer verkaufen und im hinterstübchen ihre high end weiter perfektionieren.
Hoffe das es stimmt das AMD jetzt bei den 8xxx wirklich zugelegt hat.
 
das meinte ich ja mit "dank AMD"
so ist NVIDIA eigentlich fast ne Gen vorraus und kann uns den performance kram teuer verkaufen und im hinterstübchen ihre high end weiter perfektionieren.
Hoffe das es stimmt das AMD jetzt bei den 8xxx wirklich zugelegt hat.
Es bräuchte unbedingt einen dritten Anbieter. Konkurenz belebt das Geschäft...man sollte alle Patente abschaffen und dann würds abgehen :goodwork:
 
Senior Animation Engineer-IEB-Microsoft Studios Vancouver (798474) Job Job

Date: Oct 5, 2012

The Senior Animation Engineer will partner with the Technical Animation Director to prototype and develop cutting edge character animation tools and workflows. This position supports the needs of our Core Publishing team, responsible for all internal/external development of our Core titles at Microsoft (Halo, Fable, Gears of War and other yet to be announced titles).

http://www.microsoft-careers.com/jo...tudios-Vancouver-(798474)-Job-Job-BC/1953316/
 
Ich hoffe nur MS bringt nächste Gen mal viele frische neue IPs. Manche alten kann ich schon nicht mehr sehen.
 
habe paar neue sachen im internet gefunden

MGS Vancouver

We're hiring for a LEAD CHARACTER ARTIST! Full-time position on a VERY cool core video game project. http://www.microsoft-careers.com/jo...tudios-Vancouver-(809609)-Job-Job-BC/2158839/ … Please RT!

https://twitter.com/mgsvancouver/status/247803792031096832

Graphics Programmer - Microsoft Studios - Lionhead Job

Lionhead Studios is seeking a talented and enthusiastic Graphics Programmer to be a key contributor on an unannounced title. The ideal candidate is someone who is passionate about games (and game development) and has experience designing and implementing modern rendering engines (DX11). The role will initially focus on working with the Lead Graphics Programmer to implement the Art department’s rendering vision for the game in the context of an existing codebase. It will then focus on additional features and helping to ensure performance and quality requirements are met.

- Knowledge of CPU and GPU optimisation, and ideally multi-core CPU architectures

Fluent in C++ and shader languages (ideally HLSL, but possibly GLSL/Cg).
- Ability to balance aesthetic requirements with performance needs.
- A good knowledge of at least one modern graphics API (D3D9, LibGCM or OpenGL)
- Knowledge of Direct3D 11 (shader model 5, compute shaders, tessellation etc.) - Desired, but not essential
- A good knowledge of existing graphics techniques (e.g. shadow mapping, dynamic lighting, effects, culling).
- Active interest in new graphics developments, such as advances in real-time GI or new uses for GPU compute.

http://www.microsoft-careers.com/jo...ammer-Microsoft-Studios-Lionhead-Job/2205414/

rare hat 21 neue stellen zu vergeben

Creative Roles

• Principal Environment Artist
• Principal Lighting Artist
• Character Technical Director
• Lead Character Artist
• 3D Artist
• 2D UI Artist
• Design Manager
• Lead Game Designer
• Principal Game Designer
• Designer



Engineering Roles

• Network Programmer
• Gameplay Lead
• Gameplay Engineer
• Gameplay Engineer
• Audio Engineer
• Principal Physics Engineer
• Principal Tools & Workflow Engineer
• Business Intelligence Engineer



Business/Support Roles

• Product Manager
• Lead Producer
• Associate Producer

- Work closely with Art and Programming Teams to create industry leading visuals across a variety of environments, characters and cinematic sequences

- Good knowledge of both real-time and pre-rendered lighting principals (dynamic lighting, light bake solutions, sub surface scattering, HDR)

We are looking for a highly talented Character Technical Director to enhance and drive all aspects of rigging/binding to achieve truly believable future characters for Rare. Teamwork, innovation, attention-to-detail and gaming passion are characteristics we look for in all of our artists.

- Develop and maintain character motion and deformation systems that are industry leading


We currently have a prized opportunity for a Lead Character Artist with the skill to model characters from highly stylised to ultra-realistic, whilst setting a high quality bar for character creation and direction within the studio.

To be successful in this role you will have the ability to create and build inspiring characters. You should also have strong technical knowledge which would include enveloping and facial topology. You will work with Leads and PMs to build out production schedules and manage a character team from prototype through to production and completion. If you have the panache and expertise that we are looking for, we would like to hear from you.

Complete understanding of texturing and building material shaders specific to characters
Broad and expert knowledge in enveloping characters
Understanding of realistic facial topology

This role will involve you working as part of our Engine team to produce a cutting edge audio solution and drive our game audio to the next level. You will work closely with Sound Designers and Gameplay Engineers to understand their needs and then deliver the software and assistance they require to ensure the game sounds truly outstanding.

During prototyping you will occasionally be working with extremely early prototype hardware and software co-developed with teams located off-site. You will need to showcase possibilities to inspire our designers, quickly iterating even when the underlying platform may be unstable or rapidly changing.

In the later phases of development, you will be involved in any retooling required to further improve our audio capabilities. You will take responsibility for the direction of the Studio’s audio software and will assist in planning and execution of any changes. You will work on both the tool chain and engine runtime on a daily basis and will perform any necessary support and maintenance for our audio systems throughout the life of each product.

- Plan, develop and maintain the audio solution for our in-house game engine and asset pipeline.

- Work with the Audio Content Director to define scope and requirements for delivering world class audio.

http://www.rare.net/careers/permanent-opportunities121012
 
Wer weiß. Vielleicht darf Rare in der nächste Gen so richtig angreifen und wenn die neuen Leute gute sind ( und das MS gute Leute bekommt beweist 343i ) ist das vielleicht die Gen in der Rare wieder aufsteigt und uns die erhofften Topgames bringt.

Ich hoffe nur, dass MS genug Power in die 720 steckt. Allein das 343i beim nächste Halo aus dem vollen schöpfen kann.
 
Wer weiß. Vielleicht darf Rare in der nächste Gen so richtig angreifen und wenn die neuen Leute gute sind ( und das MS gute Leute bekommt beweist 343i ) ist das vielleicht die Gen in der Rare wieder aufsteigt und uns die erhofften Topgames bringt.

Ich hoffe nur, dass MS genug Power in die 720 steckt. Allein das 343i beim nächste Halo aus dem vollen schöpfen kann.
Ich hoffe ja noch immer auf einen echten Perfect Dark Nachfolger :goodwork:
 
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