Wii COD3 [Wii]

jo sry beim anderen Thread hab ich was geschrieben und da stand irgendwas von connection prob deswegen hab
ich das hier noch geposted
sry ist mir erst später aufgefallen :blushed:
 
ich weiß nicht wieso, aber irgendwie bin ich an CoD3 für Wii interessiert. war eigentlich nie WWII shooter fan, aber hier mache ich wohl eine ausnahme und an der 360 fassung habe ich null interesse. ich will endlich die neuartige wii-ego-shooter steuerung erleben. ich warte nun die wertungen ab, entweder CoD3 oder Red Steel zum launch. Zelda ist ja schon länger vorbestellt^^
 
mich interessiert das spiel auch sehr. die steuerung soll angeblich richtig gut gelungen sein und deshalb überlege ich mir auch ob ich es mir holen soll. bisher favorisiere ich aber red steel aber die ersten tests kommen ja bald und dann weiß ich genauer welches von den beiden spielen was taugt.

schlechte spiele waren die cod-shooter aber nie, viel falsch machen kann man also mit einem kauf nicht. einzig das setting ist nicht jedermanns sache...
 
Ich würde zur Zeit eher Red Steel bevorzugen @solid :)
ICh seh einfach dass sich Ubisoft bei dem Titel einfach mehr Mühe gibt, zumindest, wenn man die Grafik der beiden Spiele vergleicht. Insofern sind die Chancen einfach höher, dass RS das bessere Spiel wird. Aber lass uns mal die ersten Wertungen abwarten :)
 
ganon1947 schrieb:
Ich würde zur Zeit eher Red Steel bevorzugen @solid :)
ICh seh einfach dass sich Ubisoft bei dem Titel einfach mehr Mühe gibt, zumindest, wenn man die Grafik der beiden Spiele vergleicht. Insofern sind die Chancen einfach höher, dass RS das bessere Spiel wird. Aber lass uns mal die ersten Wertungen abwarten :)

dass sich ubisoft auch nicht sooo die mühe gibt sieht man an Far-Cry ;)
aber einen ego-shooter werde ich mir zum launch neben Zelda ins regal stellen. wie gesagt, favorisiere gerade eher CoD3.
 
Cod 3 ist nur n port und kommt für 360 so wies kommen soll......
Red Steel dürfte 100% Wii ready sein und deshalb sicher mehr durch gerade die Steuerung fesseln.................
 
Seeti schrieb:
Cod 3 ist nur n port und kommt für 360 so wies kommen soll......
Red Steel dürfte 100% Wii ready sein und deshalb sicher mehr durch gerade die Steuerung fesseln.................

naja, dafür bietet mir Red Steel bis jetzt keinen anreiz. CoD3 interessiert mich vorallem wegen dem genre (WWII shooter) und der neuartigen Wiimote steuerung. ich würde mir etwa kein CoD3 für 360 holen, weil es dort nur ein weiterer WWII shooter ist, aber auf dem Wii ist es was besonderes und deshalb interessiert es mich.
 
ich mochte schon CoD 1 und wenn ich jetzt mit der neuen Steuerung auf dem Wii zocken kann.. bin ich froh. Ich mag Weltkrieg Stimmung, aber naja nicht dauernd.


Wenn sie die Graphik verbessern bin ich zufrieden und hol es mir. :D Das wird ein gezocke.. Endlich ein Mausersatz..

/ajk
 
folgender bericht hört sich sehr gut an. ich glaube sogar das cod3 eine bessere wertung als red steel bekommen wird.

31-Oct-2006 Hands-on: CVG gets the first play of the Wii version outside of Activision

With Red Steel and Far Cry from Ubisoft joining CoD3 for Wii's launch, it's going to be a battle for the FPS throne come December 8. But with the controls being the most prominent factor of Wii, it's down to how developers have used the Remote that will be most crucial. We're pleased to say CoD3 does an excellent job.

The basic control layout is the same as Red Steel's; you control forwards, backwards and strafing with the Nunchuk analogue stick, and use the Wii Remote like a pointer to control the on-screen crosshair and look view.

But even though the principles of the control system are the same as Red Steel, CoD3 feels immediately more responsive and easier to control. Red Steel has a large neutral zone in the centre of the screen which gives your on-screen arm a disembodied feel as you're forced to swing your aim right out to the extreme edge of the screen to make camera adjustments.

In contrast, CoD3's neutral zone is tiny. This means that moving your crosshair even slightly off centre incites an immediate reaction from the camera. The speed at which the camera turns is also more gradual, starting off slow and building up speed the further away from the centre of the screen you aim. This made it far easier to control than Red Steel, having no problems reacting and shooting enemies that appeared above or behind us.

CoD3 also uses the tilt function in the Wii Remote in some interesting ways. As you take cover behind scenery, you can lean your head out by twisting the Remote in the direction you want to look. You can perform a melee attack by shoving the controller forwards, and you change ammo by flicking the Nunchuk. It all works brilliantly which is fortunate because, as you'd expect from a CoD game, the action is brutal.

As dozens of soldiers run around, firing bullets in all directions, planes fly around overhead, swooping low and dropping bombs that rock the ground with huge explosions, which look absolutely awesome. The smoke and dust effects look great in motion, and truly play a factor in gameplay because you have to wait for the dust to clear before you battle on.

Just to make things even more hectic, CoD3 will give you the choice of multiple routes through levels. You've heard that before though, right? This is different; instead of simply giving you a change of scenery, each of the routes will give you a different role to play, but they're always connected with each other to achieve the main goal.

One level saw us storming a large building full of zie enemy. The commander ordered the group to split into three units and advance separately - the first unit to go through the top floor of an adjacent building to provide support for unit 2, who will advance on ground level. And the third unit would go through an underground passage to emerge from a trapdoor for an ambush.

You simply head down whichever route you prefer, and your AI comrades will automatically splinter off down the other routes. So you can be the sniper, covering AI advancers, or run straight in with support from AI snipers. Your choice.

CoD3 also packs the new hand-to-hand fights which have you wrestling to overpower enemy soldiers. It's tense stuff - we walked unsuspectingly into a building only to be suddenly charged at, have our gun grabbed and yanked from our virtual hands.

On other consoles, you tackle these bits by rapidly tapping the L and R shoulder buttons, but on Wii you have to perform a series of bigger, more aggressive motions.

On-screen prompts show you how to move the controllers. First we had to wrestle our gun free by repeatedly punching forward with both hands. Then we had to flick both hands diagonally down and right to make our man pull the pin out of a grenade on our opponent's belt, who then falls back over a wall and explodes.

Your movements in these sections don't directly control your soldier's arms - the Wii Remote wouldn't be able to push your hands back to simulate the opposing force of your foe - but the large, aggressive movements it has you perform better simulate the tension than tapping shoulder buttons.

CoD3 played fantastically on Wii. It looked great and ran at a solid 60 frames per second without a hitch. With the same level layouts as the Xbox 360 version, you've got an interesting choice to make.

Do you play the Wii version with its enhanced control system that delivers a more visceral experience, or do you go for the Xbox 360 version which will cost about £10 more and use conventional controls, albeit looking better in HD?

Look for the review soon.
 
Oh, man... Ich glaube ich hole mir CoD3 zum Launch anstatt Red Steel. Das hört sich einfach zu genial an. Naja, erstmal Wertungen abwarten... :)
 
Klingt alles wirklich sehr gut und mit der Wertung könntest sogar recht haben Tweaker. Obwohl ich eher an n untentschieden glaub :P

vor allem:

In contrast, CoD3's neutral zone is tiny. This means that moving your crosshair even slightly off centre incites an immediate reaction from the camera. The speed at which the camera turns is also more gradual, starting off slow and building up speed the further away from the centre of the screen you aim. This made it far easier to control than Red Steel, having no problems reacting and shooting enemies that appeared above or behind us.

das lässt mich sehr hoffen.
 
Mein Bruder holt es sich sofort,also brauche ich es net kaufen^^ Hört sich aber gut an^^
 
Hmm ich hab mir mal das Video der Gamepro von CoD3 (X360 Version) angeguckt. Leider wieder ein WWII Shooter ohne wirklich etwas rießen zu können. Auf dem Wii scheint es aber doch interessant zu werden. WWII ist meiner Meinung nach sowas von ausgelutsch, da ist sogar...peeeeeeeeeeep Ab 18 Jahren.....Wie auch immer, wenn die Wii Version was bieten kann, dann kann ich zum Titel auch vielleicht ein JA sagen.
 
auf dem video kann ICH nicht viel erkennen :rolleyes:

und zu dem was ich grafisch erkennen kann:mehr schlecht als recht
wird wahrscheinlich trotzdem gekauft
 
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