Wii COD3 [Wii]

Sasuke schrieb:
Stimmt das wirklich? Falls ja wäre das schon beeindruckend - haste ne Quelle dazu?

yo das stimmt, hat mich auch gewundert als ich das gelesen hab. musst nur ein paar seiten vorblättern hier im thread, dort hab ich den link gepostet.

edit:

Visual Design:
Moving away from the general gameplay specifics and into the visual design, Call of Duty 3 is again a bit of a mixed bag at this point. We were surprised to see that the game was actually making Wii launch, as the team has already been shortchanged this time around in the amount of development time Call of Duty 3 is getting in comparison to its predecessor. While the final look isn't exactly on par with the other versions its releasing next to, the Wii version still has a ton of action going on at all times. Though the models and textures are a definite downgrade from the 360 version I saw running at QuakeCon a few months back, the amount of pure action and effects that are happening around the playfield are nearly identical, as there are tons of troops fulfilling secondary objectives, smoke pillars rising everywhere, muzzle flashes sparking from all angles, and debris being blown everywhere.

Call of Duty 3 prides itself on the destructible environments, and that aspect of the game doesn't seem to be missing a beat when compared to other versions. If you see a German hiding behind some rubble, try to flush him out by demolishing his hiding place. The game doesn't have the same polish and shine that it does on other systems, but the overall amount of action happening around you seems to be directly on part with the sister versions.

In addition, Call of Duty 3 is running in 480p and widescreen, and uses Dolby Pro Logic II for simulated surround sound. The overall experience is definitely on par with other Wii titles, and the amount of immersion found in all the action (with use of both graphics and sound) is pretty impressive.

As a final note on the game's engine, Call of Duty 3 is essentially running an adaptation of the 360 engine (when looking at physics and visual effects), and features tons of destructible objects, motion/firing blurring which gives the experience a very solid feel, and the same smoke and dust effects found in the sister versions of Call of Duty 3.

http://wii.ign.com/articles/736/736563p2.html
 
and the same smoke and dust effects found in the sister versions

die selben rauch und staub effekte wie bei den anderen versionen! das heißt, auf dem wii hinterlassen die kugeln auch spuren, wenn sie durch eine rauchwolke fliegen. sehr cool!
 
Ok, danke für die quotes Tweaker.....

Das fidne ich dann schon sehr nice - wenn man überlegt das es sich um nen Quick-Port handelt. Dachte bis vorhind as es wieder kleinere Leves,weniger Phisyk etc. ind er Wii Fassung geben wird + die schäwchere Grafik.

Jetzt sieht es schon was anders aus - warte mal die ersten Reviews ab.
 
und schaut man sich mal ingame videos der xbox360 fassung an, sieht man wirklich brachial viele effekte und einstürzende mauern und überall rauch mit explosionen. das wäre in diesem maße wohl kaum auf einer xbox möglich. deshalb ist es besonders schön zu lesen, dass all diese effekte auch in der wii fassung dabei sind.
 
Man muss sich eben mal die Sachen durchlesen, die ich hier gepostet habe ( ign und Gamespot Preview)anstatt immer nur das negative zu sehen. :rolleyes:
 
JethroTull schrieb:
Man muss sich eben mal die Sachen durchlesen, die ich hier gepostet habe ( ign und Gamespot Preview)anstatt immer nur das negative zu sehen. :rolleyes:

Hey auch ein "Sasuke" kann nicht alles mitbekommen was im BigN Forum geposted wird... ;)

Aber freue mich nun auf die Wii Fassung , bin auf die Wertungen gespannt.
 
Sasuke schrieb:
JethroTull schrieb:
Man muss sich eben mal die Sachen durchlesen, die ich hier gepostet habe ( ign und Gamespot Preview)anstatt immer nur das negative zu sehen. :rolleyes:

Hey auch ein "Sasuke" kann nicht alles mitbekommen was im BigN Forum geposted wird... ;)

Aber freue mich nun auf die Wii Fassung , bin auf die Wertungen gespannt.

Ich hab doch die ganze Zeit... ach egal...
Hauptsache die Missverständnisse sind äh weggekehrt... ^^

Ich hoffe auf eine Spieldauer von 25+ Stunden
Wobei ein CoD nie Weltmeister in Spieldauer war
 
COD3SUCKAGE.jpg



Das einzigste was einigermaßen mithalten kann, ist der Rauch.
Naja, kann ja trotzdem sehr spassiges Spiel sein/werden mit der Steuerung..
 
cod3 Wii preview von gamespot

"The Wii version, as it turns out, is content-identical to the 360 and PS3 versions, for the most part. It's reasonable to expect that the relatively weaker system will have fewer enemies and simplified geometry in some parts, but in terms of storyline, basic level design, and so on, you're getting the same game across all three platforms. The Wii version naturally doesn't feature the extreme detail of the other versions, but it does play much like we're coming to expect first-person shooters to play on this unique new platform. Like Metroid Prime 3 and Red Steel, COD3 has you using the remote for fine aiming, and moving the cursor to the edges of the screen will make you turn. The analog stick on the nunchuk makes you move, and the various other buttons of the Wii's controllers let you perform other actions like ducking, jumping, and going to iron sights.

The Wii version will have scaled-down visuals but more realistic, motion-based controls to make up for it.

There are a few more motion controls available on the Wii. Thrusting the remote outward will perform your melee attack, while twisting it to the sides will make you lean. Finally, you can switch weapons by flicking the nunchuk to the side or throw a grenade by moving it in a tossing motion. The Wii level we played was Crossroads, which featured more-typical house-to-house fighting through a ruined, bombed-out village. When we entered one doorway, we engaged in one of Call of Duty 3's scripted hand-to-hand combat sequences, which have you struggling with an enemy soldier in a cinematic fashion. When we last saw one of these minigames on the Xbox 360, we had to merely hit the right buttons at the right time to succeed, but on the Wii, you'll actually have to hold the controllers out in front of you in a facsimile of the onscreen action and struggle as instructed by the game to save your skin and take down the bad guy.

Aside from this difference, the game played like you'd expect. All the core mechanics are the same here as in the PS3 and 360 versions--the difference is merely in how you interface with the game. Luckily, horizontal and vertical sensitivity adjustments were available in the build we played, so we could fine-tune the aiming to our liking, and afterward, we found the actual shooting gameplay to be more satisfying and skill-based than when played with a standard analog thumb stick. With the more flexible aiming, it became more realistic to switch to iron sights and squeeze off a quick headshot to take out that soldier just barely peeking over the barrier. We're looking forward to getting more time with this and other Wii games to get a better feel for this sort of unique FPS gameplay, which seems to approximate the feel of mouse aiming on the PC."

http://www.gamespot.com/ps3/action/...topslot;action;1&om_act=convert&click=topslot
 
Also mit COD 3 werd ich wohl nie warm, liegt wohl daran das es ein ww2 shooter ist.

grafisch ist das game unter aller this gen.
da zock ichs auf dem pc :D
 
GoTchA schrieb:
COD3SUCKAGE.jpg



Das einzigste was einigermaßen mithalten kann, ist der Rauch.
Naja, kann ja trotzdem sehr spassiges Spiel sein/werden mit der Steuerung..
Von /v/ "vernextgent":
1160332377893iy0.jpg


Was man mit nen paar Filtern alles machen kann XD
 
mit wenigen veränderungen kann man schon sehr viel erreichen. hab da auch mal was gebastelt:

call-of-duty-3-20061006114012052.jpg

neump4.jpg
 
Den einzigen WW2-Shooter, den ich bisher wirklich gespielt habe, war vor rund 3 Jahren CoD 1 fürn PC. Hat mir super viel Spaß gemacht. Das beste daran war wirklich diese tolle Atmosphäre, ein unglaubliches Mittendringefühl. Diese Gefühl ist imo im Vergleich zu z.B. Medal of Honor oder auch den Konsolen-CoD(mit Ausnahme von CoD2 für die 360, aber das ist ja auch eigentlich die PC-Version...), um Welten besser.
Die Wii-Version ineressiert mich sehr, da ich mir schon vorstellen kann, dass dieses Mittendringefühl durch die Steuerung noch erhöht wird. Die Grafik ist zwar nicht die modernste, aber ich finde sie bisher ganz annehmbar. Ist ja auch erst 1stGen Software. Und mal abwarten, wie das ganze am Ende wirklich in Bewegung aussieht.
 
@kalas

Kann dir nur zu stimmen die Steuerung wird mit sicherheit zur noch tolleren Atmospähre beitragen, bin am überlegen ob ich mir auch den 3 teil gönnen soll alleine wenn ich an das Gameplay denke mit dem Wii Controller reizt es sehr :D
 
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