PS4 Bloodborne

Dark Souls hat auch großartige Wertungen und ist vom selben Entwickler... Gefallen hat es dir trotzdem nicht.

Ja, dass stimmt. Aber Bloodborne soll wie gesagt mehr Horror sein. Und ich liebe Horror. Ich sehe mir selbst denn größten Müll an, wenn Horror draufsteht ;) Vielleicht leihe ich es mir ja auch erstmal aus. Aber ich denke, dass das Spiel locker Wochenlang vergriffen ist. Und das wäre mir zu lange. Kann es ja immer noch verkaufen.
 
Ich mag es ja bei Rpg in Städten rumzulaufen und zu quatschen und die freien Entscheidungen die man hat. Das bot ja Dark Souls nicht.
So ein Spiel ist DS halt nicht und will es auch nicht sein. Bloodborne aber genauso wenig.

Und es war mir doch ein wenig zu nervig immer wieder draufzugehen und dann am Checkpoint anzufangen und die ganzen Monster erneut zu erledigen.
Anfangs etwas ungewohntes Prinzip aber man gewöhnt sich dran und erkennt irgendwann auch, wie essentiell wichtig dieses System für den Suchtfaktor des Spiels ist.

Ich sollte wirklich den Spiel nochmal ne Chance geben alleine auf Vorbereitung auf Bloodborn. Vielleicht kann es mich nach paar Stunden mehr Spielzeit begeistern.
Hols lieber irgendwann später nach wenn du vor hast Bloodborne zu spielen. Die Souls-Spiele verschlingen ungemein viel Zeit.
 
Ja, dass stimmt. Aber Bloodborne soll wie gesagt mehr Horror sein. Und ich liebe Horror. Ich sehe mir selbst denn größten Müll an, wenn Horror draufsteht ;) Vielleicht leihe ich es mir ja auch erstmal aus. Aber ich denke, dass das Spiel locker Wochenlang vergriffen ist. Und das wäre mir zu lange. Kann es ja immer noch verkaufen.

Ganz ehrlich: Bloodborne ist nix für dich.
Du hast falsche Vorstellungen. Vorstellungen, die das Spiel nicht erfüllen wird und darum wirst du dann enttäuscht sein.
 
Jo, ich würd auch sagen: probiers halt einfach.

Aber diesmal halt am Besten nicht mit falschen Erwartungen und dem Spiel etwas mehr Zeit geben.
 
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http://blog.eu.playstation.com/2015/01/30/might-playing-bloodborne-long-long-time-2/

"Hitting stores across Europe from launch day, the Bloodborne PS4 bundle ..."

Seitdem nichts mehr gehört, ob das wirklich noch kommt?

Amazon soll es drin haben am besten für 399€
Dann verkaufe ich denen noch ein paar Games und bin dann mit 300€ aam Start :goodwork:
 
Der Artikel liest sich wirklich wie von jemandem der die Spiele alle gar nicht kennt und gezwungen wurde zum Preview Event zu gehen^^

Deswegen fand ichs auch so lustig.

Während unseres etwa einstündigen Anspieltermins wollen wir vom eigentlichen Spiel eigentlich nur einen Abschnitt schaffen, bei dem wir eine längere, von Häusern eingefasste Straße entlangkommen und dann am Ende über eine etwas höhere Ebene bis zu einem Bossgegner gelangen.

Um es gleich zu sagen: Wir haben es nicht geschafft. Mal sind einfach zu viele Feinde über uns hergefallen, mal haben wir einen Werwolf in einer dunkeln Ecke übersehen, mal sind wir kurz vor dem Gelingen doch noch übermütig geworden und wollten den letzten Gegner auch noch erledigen, obwohl es in Bloodborne ausdrücklich nur darum geht, die Abschnitte zu überleben und es in den nächsten zu schaffen.

xD
 
...das Action-Rollenspiel von den Dark-Souls-2-Machern...

Da hab ich aufgehört zu lesen weil ich wusste dass mich nur Inkompetenz erwartet. :ugly:

Die "Journalisten"-Auslese funktioniert bei den Souls-Spielen besonders gut. :scan:
 
Ja, dass stimmt. Aber Bloodborne soll wie gesagt mehr Horror sein. Und ich liebe Horror. Ich sehe mir selbst denn größten Müll an, wenn Horror draufsteht ;) Vielleicht leihe ich es mir ja auch erstmal aus. Aber ich denke, dass das Spiel locker Wochenlang vergriffen ist. Und das wäre mir zu lange. Kann es ja immer noch verkaufen.

wo soll das mehr, oder überhaupt iwie horror sein?
es ist nur recht dunkel.
wobei ich auch schon hellere gebiete gesehen habe.

dark souls und vor allem demon's souls hatte diesen dunklen abschnitte auch.
 
Bei aller Liebe zum Spiel aber ich will jetzt Wertungen sehen :evil:

wat?

hab mich nochmal in den fiesen GAF-spoilerfred gewagt und habe eindrücke von einem weiteren "serien" neuling. könnte helfen (keine spoiler btw) :)

Oracle schrieb:
I figured I would crawl from the depths of my basement home theatre to give some more impressions

Currently, im level 24? and still in the first area that was previewed during the alpha/beta tests. My playtime is probably within the 8 hour range. As a first timer still working on the mechanics I mostly feel things have clicked. I know how to essentially play the game working within its constraints and now I am having a blast.

For people that have never played the previous games like myself, here is what to expect so you are not disappointed. it is not an adventure or hack and slash game were your goal is to get from the start to the end of the level in one quick sitting. your placed (what seems) in a large game world that so far has no real end. Your main objective is to slowly move forward and backtrack to piont A in order to cash in your blood echoes to get gear and level up. It is very similar to an MMO were you will be visiting the same area MANY times over to gain blood echos eventually getting strong enough to venture forward a few more rooms in the search of a short cut back to point A. These short cuts are then your new method of progress to bypass the area you were grinding your blood echos from previously. After many hours you will be able to quickly travel from point A through numerous short cuts to progress further.

The difference between an MMO is you never feel overpowered. Every fight is a potential for death due to a mistake you make that allowed the enemy to kill you. If your playing the game right and learn when to attack, when to dodge and how the enemy behaves you can make short work of them but death is always very real possibility. This is what keeps the grind so to speak so challenging and rewarding without getting too repetitive.

Performance wise it is basically a full 30 FPS with only slight dips if I kill numerous enemies at the same time. All the shimmering issues from previous videos has been eliminated and the graphics actually are really impressive. I seem to appreciate them more and more as I play due to the art style. Load times can be a bit rough depending on how far you have progressed before you died. Everything makes sense control wise and nothing seems overly clumsy or out of place- but I must adjust the enemy tracking can sometimes be a bit wonky.

The music and sound design is remarkable. You can pinpoint where every enemy is and you hear them comming before you see them. You also can tell what enemy your fighting due to their distinct sounds that they make. I am playing on a 7.1 system and the sound positioning is spot on.

I think the game is really what we all need right now. its different and does everything it sets out to do perfectly. the sense of challenge is always there and even when your "winning" you always feel like your a few steps behind everything your facing.

:lick:
 
Eurogamer

Old habits are hard to break, especially when they’re ones that kept you safe through trying times. When you walked through the Valley in the shadow of Drakes, when you descended into the toxic depths of Blighttown, and when you paced the gleaming ramparts of Anor Londo, the old sword and shield combo was a reliable fallback in Dark Souls. Block, slash, back off, wait. It was a mantra you repeated to yourself over and over, a song whose comforting words saw you through the darkest nights. Block, slash, back off, wait. Dark Souls’ creator Hidetaka Miyazaki doesn’t want you to get comfortable, which is why his latest title, PS4 exclusive Bloodborne, is taking that fallback away. And as suspected, learning to get by in a From Software game without relying on a sword and shield doesn’t come easy – at least at first.

It’s at this point that the difference in combat between Bloodborne and From Software’s previous titles really becomes apparent. You move much faster, for starters, the dodge button enabling you to weave quickly, though sometimes clumsily, in and out and around several enemies at once. With a sword and shield combo in Souls, the instinct was to remain unmoved, allowing combatants to come to you while keeping your defences up and waiting patiently for the right time to attack. In Bloodborne, enemies come so thick and fast that this approach would be suicide, even before factoring in your lack of defensive equipment. Your foes are faster and smarter, too, and have a wide array of attacks. Some prod you with a pitchfork while their comrades call you an accursed beast and wave fire in your face to scare you off. Some drag their scythes along on the ground behind them as they patrol, filling the air with a horrible scraping sound as they screech across the cobblestones.

GameSpot

My usual reliance on brawn and bulk was the first Souls game inclination I had to unlearn. Flailing mutants and diseased rats needed to be vanquished, but there was no shield to hide behind. Instead, I wielded weapons in both hands, and could easily switch between two right-handed blades with the press of a button. In my left hand was a shotgun, which could do some damage from a moderate distance, but which (of course) provided more offensive power up close. I could also hold a torch aloft in place of my gun, which was a boon when the corridors darkened. (If you are worried that Bloodborne would make torches as pointless as they were in Dark Souls II’s original release, you can rest your mind in that regard.) However, it was the blades, in tandem with my firearm, that saw the most onscreen action.

It was a tense and eerie gameplay session, with each new enemy crushing my soul as I gripped the controller. One creature–a looming skeletal arthropod–looked like an ancient fossil come to life, and several of them lobbed balls of fire towards me. It was a phenomenal sight and a challenging area, given that I had to deal with bell-ringers and other adversaries in addition to the fireball-spewing freaks. But once I learned to close the distance and flail away on the skittering things’ tails, they weren’t long for this world. And so it will go in the full game, I imagine: moving through the darkness and fog, and discovering new ways to destroy whatever gross brute stands in your path. We’ll know soon enough–and I am already stocking up on anti-anxiety medicine in anticipation.

Kotaku UK

The rhythm and style of the combat is different, you see, even if it might look broadly similar. In Souls you’re usually on the defensive – you walk into a room with your shield up and can take a few hits before reacting. That just does not happen in Bloodborne. You don’t even have a shield. When something hits you, you have to hit back, and quickly, to regain health. My initial instinct was to dodge backwards and regroup after getting hit by some screaming madman with a cleaver, but after a while my mindset changed and I was lunging back aggressively with my own transforming cleaver after every blow I took. It’s exceptionally aggressive and exciting and on-edge. Every single encounter feels like life or death, and it usually is.

I’m not usually a fan of gore, or of horror, which made me nervous about Bloodborne – I’m still not convinced that I’ll be able to get through it mentally unscathed. This isn’t dark fantasy any more. It’s more gruesome than that. But it’s not gross-out – there’s no viscera gushing from wounds, no gore-porn, nothing that made my nose wrinkle in disgust. I’ve been scared and occasionally shocked by the things I’ve seen so far in Bloodborne, but not repulsed. This shouldn’t be surprising, really, as this is a Miyazaki game, and rarely has there been a game creator more devoted to aesthetic beauty – even if that beauty is also gruesome.
 
was meint ihr, wird es in den chalice dungeons die bosse geben, die auch in der kampagne vorkommen? dann würde ich diesen nähmlich nur spielen wenn ich einen durchlauf komplett habe.
 
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