Wii Battalion Wars 2 : Wii

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Evili
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
@ neues video

wirklich schade, hätte gedacht das es mittlerweile weit weniger miserabel aussieht. dem ist leider nicht so, am schlimmsten sind diese billigexplosionen, in der grafik steck einfach überhaupt kein flair.

Das Video wurde rausgenommen bevor du deinen Post verfasst hast, wie konntest du es bitte sehen??!:oops:
 
@ neues video

wirklich schade, hätte gedacht das es mittlerweile weit weniger miserabel aussieht. dem ist leider nicht so, am schlimmsten sind diese billigexplosionen, in der grafik steck einfach überhaupt kein flair.
Dafür ist es online spielbar. Das muss als grosse Erneuerung reichen. Nin ist ebend etwas langsam und schafft nichts beides: Online und für dich gute Grafik. ^^
 
Wieso wurde das Video eigentlich von der Seite herunter genommen? Das bringt doch eigentlich nichts oder hat man eben Bugs, Glitches... gesehen, welche dem Ruf des Spiels schaden könnten?
 
@Kun3

Vielleicht weil es nicht die neuste Build war und N das nicht zeigen wollte.
Und anhand von Coreians Bemerkung wohl zurecht^^
 
Wieso wurde das Video eigentlich von der Seite herunter genommen? Das bringt doch eigentlich nichts oder hat man eben Bugs, Glitches... gesehen, welche dem Ruf des Spiels schaden könnten?

nein aber nintendo will das spiel selbst "enthüllen". es gibt bisher nur videos zu einer sehr frühen version (von der gc 2006) und seit dem gabs nichts zu sehen.

falls wirklich am 10.10 ein event stattfindet dann kann man davon ausgehen das dort mario galaxy, smash brothers, wii fit, bwii, zelda crossbow, forever blue und vielleicht noch ein paar third party titel präsentiert werden.

so möchte nintendo wohl die werbetrommel für weinachten rühren und den leuten ihre spiele näher bringen.
 
Hat von euch einer das Video runtergeladen???
Habs nämlich auch noch nicht gesehen und würde es gerne sehen. =)
 
Hat von euch einer das Video runtergeladen???
Habs nämlich auch noch nicht gesehen und würde es gerne sehen. =)

Kann es dir zwar nicht anbieten, aber das Video an sich war ziemlich müllig, da der Spieler nahezu alles falsch gemacht hat, was man falsch machen kann:lol:

Das IGN Video von 2006, bietet da fast die gleiche Kost. Wenn du das nicht kennst kannst du das ja runterladen (--> rechte Maustaste)

http://media.wii.ign.com/media/849/849911/vids_1.html
 
Hat von euch einer das Video runtergeladen???
Habs nämlich auch noch nicht gesehen und würde es gerne sehen. =)

nee leider nicht aber die quali des videos war sehr mies und das was man erkennen konnte sah nicht anderst aus wie die version von der gc 2006. zumindest konnte ich kaum eine verbesserung erkennen....
 
preview der aktuellen version

3.JPG


Battalion Wars (Wii) Preview

Imagine a game that combines Advance Wars, superb level design, glorious 3D graphics and addictive gameplay; the outcome? Battalion Wars of course. Released back late 2005 as one of the Gamecubes last ever games to appear on the console, it delivered what was one of the best real time strategies ever. Players controlled their own character as well as an entire battalion consisting of soldiers, tanks and aircraft. Sounds confusing, well it wasn’t. Kuju created a great control scheme implanting the C-stick to select the different parts of your battalion and by pressing either Y or X would send them to attack the enemy or defend different areas. Each level was incredibly well designed and it could take ages to master. Fast forward to 2007 and Kuju are in the final stages of the long awaited sequel Battalion Wars 2 (Also known as BWii - see what they did there). So what have Kuju done to improve on the already great Gamecube game?

So the game follows on from where the first Battalion Wars left off. Tricked into believing that the Solar Empire is developing a devastating super-weapon, Commander Pierce and Colonel Windsor of the Anglo Isles launch a pre-emptive strike. General Herman and Brigadier Betty of the Western Frontier are on garrison duty in the Solar Empire when the Anglos strike and assist Empress Lei-Qo and Admiral A-Qira in repelling the invaders. But as the nations of the world, including the Tundran Territories, are once again propelled into all-out conflict, it becomes clear that a shadowy figure is pulling the strings from afar. This time, players will travel back in time back to when the Solar Empire are at war with the Iron Legion and try to change the course of history. Like the original Battalion wars, the main story is split into 20+ chapters.

So Kuju have really taken advantage of the Wii’s graphical power. Screenshots really don’t do the game justice, sure they look ok in the stills, but its nothing compared to what it will look like in motion. The game runs at a solid 30 Frames Per Second with literally hundreds of bullets flying through the air and with explosions constantly going off; its none stop stuff. Also character expression has been improved over the previous game, for example taking your men into a patch of flowers will cause them to start sneezing and wipe their nose or when you’re reversing in a recon unit, you’re character will look behind them to see where they are going. Although small, the details add a lot of personality to the characters and despite the cartoony graphics build a more realistic effect.

Unlike Advance Wars, Battalion Wars didn’t use bases so you couldn’t rebuild your units if they died or were destroyed, but this time you can. Scattered around the map are various buildings that you can capture. These can include airfields, docks (more on that in a minute) and factories. Each base obviously develops their own type of unit. So airfields would develop aircraft and factories would develop tanks and infantry. How is making each unit done, well to be honest that hasn't been announced yet but in Advance Wars you had to spend money to make a certain unit and once you had built the unit you would have to wait a turn before you could use it so we're expecting something along those lines. This will be cleared up in an upcoming review for the game. As well as bases there are HQ‘s to capture, (your main base - if that gets captured its game over) and defensive barracks, so already the game is more strategic than its prequel.

So as I semi-mentioned earlier, naval units now make an appearance in the game. There will be 5 naval units in the final game. They are: Battleships, Frigates, Submarines, Dreadnoughts and Transport ships. Each unit has its own special ability. Battleships can be used like artillery and fire across large areas both over land and sea while Frigates are used to attack mainly submarines since they are fast and well armed. Submarines are vulnerable when exposed, but deadly underwater, they should be used mainly to attack Battleships and Dreadnoughts - the most powerful unit in the fleet. With various different weapons that can attack any unit, the dreadnought units will be key for the success of your battle. Finally, the transport ships; pretty self-explanatory, these units can carry units from one beach head or port to another.

Some of you may of played the original, but you couldn’t help but feel how great a multi-player mode would of made the game. Well Kuju thought that too. But, not only have they added split screen multiplayer, they’ve added full online play as well. There are three different modes to choose from, these include Assault (which is just an all out standard war), Skirmish (much more tactical than assault and with smaller armies) and finally Co-Op (work with friends) - I’ll go into more detail for each mode below.

First off, assault. So as the name suggests more or less, you have to search for your opponent on the map and go all out with your team and shoot every single one of their battalion. Its up to you whether you incorporate tactics or not, but the main idea of the game is to destroy the enemy as quickly and as effectively as you can.

Now for the Skirmish mode, this is the most tactical of the three modes since it involves you having to use strategy to out-wit your enemy; so you’ll need to use everything to your advantage. Whether that would be, using navel units to send troops in via sea or using the base’s to deploy more units into the enemies territory, the battles could last hours.

Last but not least is the inclusion of the Co-Op mode. This can be done with either 2 players playing through on one Nintendo Wii console or it can be done wirelessly through the Nintendo Wifi Connection. This is a fantastic addition to the game since it will be the first time players can control battalions with a friend on all 15 co-op missions. Hopefully Nintendo will include full voice chat for the game, since it would seem impossible to do co-op online without any communication as you couldn't discuss tactics or battle plans; perhaps this is why the game is taking so long.

If like me you loved the original, you should already be saving up to purchase the game but if you didn’t you should start planning as well. With improvements the game needed over the original, you can expect this to be a finely crafted game. With the addition of online, bases and new naval units, this is one game you simply must consider to purchase. With the game getting released in America on the October 29th and Europe sometime in 2007 stick around with Nintencast for a full review and plenty more media to come before.

und noch ein paar neue pics

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p2_tn2_screenshot_2.jpg


hört sich sehr fein an :-) freu mich schon auf das spiel :-D
 
Also war kein Fan vom ersten teil, aber die beiden Bilder sehen schon ganz nett aus.
Das Spiel wird auf jeden Fall von der Wii Mote profitieren.
 
Also mal ganz ehrlich, ich hab den Vorgänger, er hat seine Schwächen, aber ich kauf mir Teil 2 schon deswegen ganz sicher, weil's 06 auf der GC ziemlichen Spaß gemacht hat und das war noch ne sehr frühe Version :D
Da fällt mir ein, ich muss eh mal Teil 1 durchzocken.
Ich hoff mal, der Online-Modus bei Teil 2 wird gut, die Steuerung wird sowieso ziemlich gut, weil schlechter als auf der GC 06 wird die Steuerung kaum werden und dort war sie passend :)
 
der coop modus ist natürlich genial...

meine frage..jetzt wo medal of honor schon 32 spieler bieten wird...
was denkt ihr..kann battalion wars 2 auch damit aufkommen?
 
glaub ich nicht. das konzept von BW ist doch, dass ein spieler eine ganze armee steuer, oder? befürchte, dass wir da nich mehr als 2 oder aller höchsten (aber glaube nicht mal das) 4 spieler gleichzeitig sehen werden.


sry und korrigiert mich bitte, falls ich mich irre ^^
 
der coop modus ist natürlich genial...

meine frage..jetzt wo medal of honor schon 32 spieler bieten wird...
was denkt ihr..kann battalion wars 2 auch damit aufkommen?

BW2 wird natürlich besser als MoH, schon allein die Entwicklungszeit bei BW ist viel länger. Man kann die Games eh nicht so toll vergleichen
 
Klingt soweit ganz gut und die Bilder gefallen mir auch. :D
Wenn die Einspieler-Kampagne rockt kauf ich es wohl, wenn ich mir auch für den Onlinemodus Voice-Chat wünschen würde. Darauf werd ich jedoch nicht hoffen, ich versuche einfach mit dem eigentlichen Spiel zufrieden zu sein und sehe den Onlinemode als Zusatz.
 
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