KuroKazuma
Gesperrt
na toll...das ist ja mal richtig ätzend
hast wohl paar probleme ganz oben :v:
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
na toll...das ist ja mal richtig ätzend
hast wohl paar probleme ganz oben :v:
In the absence of any updates to the contrary, many people have said that the Vita version is canned. Not true! Honestly, though, it's kinda hairy how it all unfolded - the original plan was that Mono would come out for Vita and I would just port over the same code I used for PS4, but I think something happened with Xamarin, and the Mono port never materialized (perhaps they wanted more money from Sony than the Vita games could reasonably return? I don't know the details, this is just a guess). But then a small miracle happened and the folks at Sickhead (who also develop Monogame) started developing a C# to C++ cross compiler, and Sony asked them to do the Vita ports for both AV and Towerfall.
The really great thing about a C#/C++ cross-compiler is it makes it possible to port XNA/FNA/Monogame stuff to all kinds of platforms without having to involve Xamarin in the picture. So when PS5 and XBox Two or whatever come out, I won't have to switch over to a whole other engine just to support them. And bypassing the virtual machine should also yield some performance benefits.
The downside is that this work is really, really hard. Originally they were thinking the tech would be ready in June, but it's obviously slipped. C# does a great job of shielding users from complex native underpinnings, and this is what Tom Spilman and folks need to replicate in full. From what I gather they have Towerfall running to some degree but AV is a more difficult beast in terms of things like executable size, memory usage, graphical complexity, etc. My personal prediction would be it'll be ready late this year, but it's hard to know for sure.
But it is coming.
Eine Vitaversion würde sich hier wirklich anbieten. Hatte über 2 Wochen Spass mit dem Game und die Platin ist hoch motivierend.
Ich will auch mal mitreden können. :sad5: Allerdings kann ich dann keine Vergleiche zu Metroid ziehen, weil ich nur kurz die Hunters Demo auf dem DS gezockt habe, und das zählt nicht. Der Stil von Axiom Verge und die Musik sagen mir sehr zu, deswegen sollen sie so langsam mal hinne machen mit dem Port. :aargh3:
Super Metroid ist eines meiner absoluten Lieblingsspiele aller Zeiten und seit diesem ist Axiom das beste "metrovania"-Spiel was ich gespielt habe. Sozusagen hat die PS4 aktuell das beste Metroid, trotz des offensichtlichen Vorbilds hat es viele neue und innovative Ideen und entwickelt ein eigenständiges Spielgefühl. Es fühlt sich nicht wie ein Klon an.
saliduchen... Diese Werbung verkürzt nicht gerade meine quälende Wartezeit. :v:
Dann kauf dir endlich eine PS4 statt die WiiU 2 Mal zu kaufen und wieder zu verkaufen. ;-)
Mittlerweile kostet die ja auch nicht mehr so viel und diese Gen führt sowieso kein Weg an ihr vorbei.
Hmmm, kaufen oder nicht kaufen?
Eigentlich mag ich das 2D-Platform-Metroidvania-Spielprinzip ja nicht allzu sehr