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Der letzte Gegner auf Level 4 ist ein schlechter Scherz oder was? Was da abgeht ab dem letzten Viertel der HP
Wtf Nintendo ihr seid doch krank...
Ok der letzte Boss ist doch irgendwie... dumm. Der Typ kommt mit Angriffen von der Seite überhaupt nicht klar. Salamander = easy win.
Rangliste hab ich bisher nur 4 Kämpfe gemacht. Waren im Vergleich angenehm einfach. :aehja:
Denke eher das sie die Stärken der Switch direkt im ersten Jahr aufzeigen wollen. Switch ist die Portabelste Konsole und hat zwei Controller immer dabei. Sie ist die perfekte lokaler Multiplayer Konsole. Und mit Zelda, Mario + Rabbids, Fire Emblem Warriors und Mario Odyssey kommen ja auch genug nicht auf Multiplayer fokussierte Spiele.
"Because Nintendo": 'Arms' Producer Explains Why Fighters Have Stretchy Arms"
- Arms is a pretty quirky game concept – how did it come about?
Most fighting games are like Street Fighter or Smash Bros., you know? Games that use a side view. And the reason for that is simple – it's because it's important to understand how far away you are from your opponent. Our initial concept was to try and make a fighting game that was from behind the back, over the shoulder kinda of view but in doing that, it can be really hard for the player to judge distances. When we were trying to solve for that problem, we ended up realizing that it would make things a lot easier if we could just make the arms extend. And that's how the whole thing came about, really.
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- You're adding more too, right? Will you just keep adding for as long as the game is popular?
Kosuke Yabuki: Yes, we're adding more. We have a specific number in mind, but we're keeping that secret for now. That said, if Arms is still very popular after all those characters have been rolled out and people are still playing it after all that time and they want more characters – I'll definitely think about it.
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- Is there a backstory to the game? Are you going to explore the lore in more detail somewhere other than the game like Overwatch does?
Kosuke Yabuki: We're doing a bit of that right now. So far it's only happening on Japanese social media, but it's starting to provide some background on where the arm abilities come from, and we've started to talk about why people have stretchy arms in the game. That's the kind of thing we're creating to bring a greater sense of reality to the game. We're hoping to do a lot more of that as time goes on. That said – if you really want to know why they have stretchy arms? The real answer is: because Nintendo.
Masaaki Ishikawa: The most important thing for us is that it's more fun if the arms extend. So that's what we did. We are preparing a proper background story though. Don't worry.
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- When you're designing the characters, are you thinking of a story? Does that live somewhere and we just haven't been exposed to it? Or does the gameplay come first and you worry about that stuff later?
Masaaki Ishikawa: It's a matter of priorities. Fun is more important than anything. The setting and the story has be fun too, but has to be subordinate. I'm thinking about backgrounds and stories, but if it gets in the way of the game – it has to take a back seat. We have a lot of fans that really get into the lore of the game. That's a powerful thing.
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- Buttons. Should I be using the motion?
Kosuke Yabuki: I do recommend motion controls – but it will also be hard. There haven't been many games that really ask people to hold a controller in each hand and master the controls like this. I think in some ways it's almost like asking someone to sit down at a piano and play. When you finally get used to it, you'll definitely appreciate what it allows you to do. You'll reach a point where you won't want to go back to using the buttons.
das schlimme ist echt dass dadurch für mich das level im ranked mode fast zu hoch ist. zumindest keine totalen noobs... :/
Der letzte Boss ist ein reiner Test der Basics. Du kannst ihn bspw. auch dadurch besiegen einfach 2 schwere Arme zu wählen weil du dann seine Arme aus dem Weg räumst. Er hat keine Schwäche per se, was du gerade auf den höheren Schwierigkeitsgraden merkst.
Einfach mit Ribbon Girl slappen und schocken = Win. Klappt auch auf Level 7.Die sind doch bekloppt bei Nintendo. Ich habe Luftsprünge gemacht, dass ich die 10 Runden auf Level 4 gewonnen habe, und dann kommt noch Hedlock, gegen den ich überhaupt keine Chance habe. :o
Mit 44 Habe ich halt nicht mehr eine so gute Reaktion. :cheers:
Kriegt man eigentlich irgendwas, wenn man mit allen Chars den Grand Prix schafft?
Einfach mit Ribbon Girl slappen und schocken = Win. Klappt auch auf Level 7.
Einen erfüllenden Haken rechts unten bei den jeweiligen Charakter Portraits
Ich muss da irgendwie mit Min Min durch. 20 Versuche sind schon ins leere gelaufen. :o
Wenn man bedenkt, dass auch kleinere Kinder das Spiel spielen, und fast keine Chance haben alle Modi frei zu spielen, finde ich das schon arg von Nintendo.
Ich muss da irgendwie mit Min Min durch. 20 Versuche sind schon ins leere gelaufen. :o
Wahnsinn wie unterschiedlich der Skillgap hier wohl ist, ich hab das Spiel zum Japanrelease gekauft, und den Singleplayer auf Stufe 4 beim First Try geschafft. (Habe zuvor jedoch bei 3 ARMS Global Testpunches mitgespielt)
Und mit Motion ? Zurückziehen ?Spiele das Spiel seit drei Tagen und hab jetzt erst gerafft, dass man durch kurzes und längeres Drücken der Schlagtasten die Ausfahrweite der Arme steuern kann.