VKZ Allgemeiner Verkaufszahlenthread

Also das kann einfach nicht stimmen, hier wird sooo oft geschrien das die Sony Spiele floppen, wie ich finde auch zurecht, aber dann kann man nicht auf einmal hergehen und sagen 3rd verkauft sich auch nciht.

Klar hat MS die Nase teils deutlich vorne, aber ich denke COD oder GTA waren auch auf der PS3 erfolgreicher als jedes Sony Spiel.
Und bitte jtzt keiner mit Zahlen zu Motorstorm, Resitance oder Uncharted kommen. Die waren gebundlet, das zählt nicht:-P
ich geh jetzt nur von CW aus. Die Heimat dieser Besonderen Spieler. Wenn du mal die Threads verfolgst wirst du bemerken das jedes Exclusive Spiel gehypt wird bis zum Erbrechen. Und Konkurrenzprodukte gelich als Müll abgestempelt werden. So schön die Solidarität für Sony ist , desto schlimmer ist diese für die anderen Hersteller.
 
Capcom surprised by Marvel vs. Capcom 2 sales

The enhanced remake Marvel vs. Capcom 2 is doing quite well on the Xbox Live Marketplace of the Xbox 360. In fact, the downloadable title is actually exceeding expectations from Capcom.
Christian Svensson, Corporate Officer and Vice-President of Strategic Planning & Business Development of Capcom, stated the following in the Capcom-Unity forums when confronted by a member saying that Marvel vs. Capcom 2 won’t sell:
“Your assertion that MvC2 wont' sell is a bit off. It could become our best selling digital title so far. It's actually surprised us.”
That is quite impressive when you considered that Capcom’s other enhanced remake of a 2D fighter, Super Street Fighter II Turbo HD Remix, broke numerous sales records for a downloadable title when it sold 250,000 units in less than a month after its launch in late November.
Marvel vs. Capcom 2 was released on the Xbox Live Marketplace of the Xbox 360 on July 19th. The Playstation Network version came out on August 13th. The statement from Christian Svensson was made just before the Marvel vs. Capcom 2 was released on the Playstation Store. So it should be interesting to see if his stance has changed at all.

http://www.examiner.com/examiner/x-...-Capcom-surprised-by-Marvel-vs-Capcom-2-sales
 
drogen.jpg


Sony: “We’re head-to-head with MS”

GAMESCOM’09: SCEE boss Andrew House talks up fight with Xbox 360
PlayStation platform holder Sony is in bullish mood ahead of the upcoming launches of both PS3 Slim and PSPgo, believing that its two new machines have given it the footing it needs to square up to the challenge posed by Microsoft’s Xbox 360.
“We've competing very seriously, head-to-head, with Microsoft in Europe right now – and this gives us a major opportunity to do that more aggressively,” House told MCV at Gamescom.
“We have very high hopes for the new PS3 and think it will deliver a significant increase in our sales.”

House stopped short of making any 'further bold predictions' saying “it's a little dangerous to make statements like that given the seasonality of our industry and the current climate”, but admitted Sony is quietly confident about its offer in Q3 and Q4.

http://www.mcvuk.com/news/35517/Sony-Were-head-to-head-with-MS
 
Wieso keine Macht den Drogen ? Europa ist nicht umsonst Sony stärkster Markt und dank der Slim gibts jetzt nen netten Push - wenn MS mithalten will sollten die Preis am besten wieder purzeln ^^
 
Wieso keine Macht den Drogen ? Europa ist nicht umsonst Sony stärkster Markt und dank der Slim gibts jetzt nen netten Push - wenn MS mithalten will sollten die Preis am besten wieder purzeln ^^

Da hoffe ich auch, denn die Pro fällt ja ausm Programm, denn dann wäre der preisliche Unterschied zwischen Arcade und Elite zu groß.
 
Bomberman Live

Über 500.000 Downloads über Xbox Live


Der kleine Bombenleger aus dem Hause Hudson macht nun schon seit unzähligen Jahren die verschiedensten Konsolen und Handhelds unsicher und viele der Ableger können jedes Mal aufs neue die Fachpresse begeistern und verkaufen sich darüber hinaus auch noch oft wie geschnitten Brot.

Da macht auch der für Xbox Live erschienene Ableger Bomberman Live offenbar keine Ausnahme, denn wie Hudson nun bekannt gibt, wurde der Titel bisher bereits über 500.000 mal heruntergeladen. Für ein Xbox Live Arcade-Spiel auf alle Fälle ordentliche Verkaufszahlen.

Wer jetzt Lust auf den Titel bekommen hat, der kann sich wie üblich eine kostenlose Testversion des Spiels vom Xbox Live Marktplatz herunterladen und Bomberman Live einmal auf Herz und Nieren prüfen. Einen Blick ist das Spiel aber unbedingt wert, denn in unserem Review konnte der Xbox Live-Ableger ganze 8,7 von 10 möglichen Punkten abstauben.


Quelle: www.gamefront.de
 
Officially recorded as the most downloaded single-player title in Xbox LIVE Arcade history to date, more than 200,000 people purchased “Shadow Complex” in the first week of its release.



Here is the Press Release:



Latest from Epic Games and Chair Entertainment Introduces New Era of Downloadable Games on Xbox LIVE Arcade®


On August 19, Chair Entertainment, a subsidiary of Epic Games, Inc, and Microsoft Corp. delivered the next evolution in downloadable games with the launch of “Shadow Complex™” exclusively on Xbox LIVE Arcade®.

Officially recorded as the most downloaded single-player title in Xbox LIVE Arcade history to date, more than 200,000 people purchased “Shadow Complex” in the first week of its release.

In addition to exceeding sales expectations, “Shadow Complex” continues to garner outstanding critical acclaim. Awarding the game a perfect 5/5 score, Gamespy said "the game offers plenty of reason to play it more than once" and advises their readers that "this is a game not to be missed." “Shadow Complex” also received a perfect 5/5 from G4TV, which commented “you really cannot have more immediate, satisfying fun than this game right now.” In its 9.4/10 review, IGN states they "found it very difficult to stop playing" and recommended gamers "go buy this game."

“Congratulations to Chair Entertainment and Epic Games for creating an outstanding game,” said Scott Austin, director of digitally distributed games at Microsoft. “As the capstone title of the second annual Summer of Arcade program, “Shadow Complex” has raised the bar for downloadable games. We’re proud to offer such high-quality content on Xbox LIVE Arcade.”

"We're really flattered by all the great things fans and critics have said about Shadow Complex," said Dr. Michael Capps, president of Epic Games. "Chair's goal was to make a gorgeous game with tons of action, addictive challenges, and a great sense of exploration – and they knocked it out of the park. We’re so proud to have Shadow Complex join the Epic portfolio. If you haven’t already downloaded it on Xbox LIVE, give the demo a try."

For more information about “Shadow Complex” please visit: http://www.xbox.com/en-US/games/s/shadowcomplexxbla/
 
Über 31 Mio. Xbox 360 weltweit verkauft

02.09.09 - Von der Xbox 360 wurden 31,4 Mio. Einheiten weltweit seit Markteinführung verkauft (Stand: Juni 2009). Das teilte Microsoft auf dem 'Xbox 360 Media Briefing 2009' in Tokyo mit.

@Quelle: Gamefront.de

zahnzeichen
 
Sony meinte doch zur gamescom, dass sich die PS3 etwa 23m mal verkauft hat bisher, oder? Somit ist der Unterschied momentan sogar bei ca. 8m, auch wenn sich das dank der Slim zumindest etwas verändern dürfte.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sony meinte doch zur gamescom, dass sich die PS3 etwa 23m mal verkauft hat bisher, oder? Somit ist der Unterschied momentan sogar bei ca. 8m, auch wenn sich das dank der Slim zumindest etwas verändern dürfte.

Zeigt auch, dass VGChartz mit seinen Hardware-Gesamtzahlen richtig liegt. Über deren wöchentliche Zahlen und auch die Gesamtzahlen des einen oder anderen unbekannten Software-Titels kann man ja gerne meckern, aber die Hardware-Gesamtzahlen sind imho so ziemlich spot-on.
 
Batman durchbricht die 2 Mio Grenze :o
Its biggest success, 2008's "The Dark Knight," generated more than $1 billion in worldwide ticket sales and was a top DVD seller. The CW Network's "Smallville," based on the early life of Superman, is entering its ninth season. "Batman: Arkham Asylum," a recent video game co-published by Warner Bros. Interactive, has sold nearly 2 million units in less than a month, a major hit.
http://www.latimes.com/business/la-fi-ct-warner10-2009sep10,0,1779787.story
 
Das freut S-E natürlich, kaum bei Eidos eingestiegen, schon produzieren die ihren ersten Hit seit langer Zeit. ;)
 
Xbox plans to rule Call of Duty sales

eil Thompson predicts that 360 will be new shooter's leading platform
Microsoft says it can lead the way in Modern Warfare 2 sales and is backing the release with extra marketing support.
The news follows the announcement of the Modern Warfare 2 super-elite Xbox 360 earlier this month, which comes with a 250GB hard drive, two controllers and a copy of the game.
Microsoft is convinced gamers will get the most enjoyment out of Modern Warfare 2 on Xbox.
“We want to offer people the best possible Modern Warfare 2 experience,” said Microsoft’s senior regional director for Entertainment Neil Thompson.
“We firmly believe that with Live services, the quality of the gaming experience on 360, and all the new ways we can get consumers engaged with the IP that Xbox is the best platform to experience this great game. I never use the word ‘own’, but it is ours to make the most of, and that’s what we intend to do. We firmly believe that 360 will be the lead sales platform for Modern Warfare 2.

“We are working very hard with Activision to look at everything from consumer trials to in-store experiences to make the most of what will be a great launch.”

http://www.mcvuk.com/news/35939/Xbox-plans-to-rule-Call-of-Duty-sales
 
sony hat da irgendwie gepennt
die machen eindeutig zu wenig um die jungs die hinter mw 2 stehn zu supporten
vllt verlassen sie sich zu stark auf MAG
ich halts jedenfalls für nen fehler dass sie sich sony so sachen wie mw2 bundles und exclusive dlc bzw map packs durch die fingern gehen lässt
 
Well, How Did Persona 4 And Devil Survivor Sell?

Shin Megami Tensei is on the rise, but how popular is the series overseas? Atlus revealed sales figures for games released from August 2008 to July 2009 in their latest financial report.


Here’s how the two MegaTen titles did in North America.


North America
Persona 4 (PS2) – 110,000 (150,000 expected)
Devil Survivor (DS) – 40,000 (25,000 expected)

We also have sales data for Japan, but since Persona 4 was released there on July 10, 2008 that number is from last year’s report. Considering Persona 4 came out between two fiscal periods it’s probably different and just here for a rough comparison between regions.

Japan
Persona 4* (PS2) – 300,000 (180,000 expected)
Devil Summoner 2 (PS2) – 180,000 (120,000 expected)
Devil Survivor (DS) – 110,000 (100,000 expected)
Persona (PSP) – 160,000 (50,000 expected)
Growlanser (PSP) – 50,000 (40,000 expected)

Whoa, Shin Megami Tensei: Persona exceeded Atlus’ projections three times over.

http://www.siliconera.com/2009/10/06/well-how-many-copies-did-persona-4-and-devil-survivor-sell/

Yes, Atlus Is Developing PS3 And Xbox 360 Games

While Atlus USA published Spectral Force 3 and Operation Darkness, their internal studio in Japan hasn’t dabbled in HD development… yet.

They are doing it (or starting to) since Atlus is searching for a programmer to work on a PlayStation 3 / Xbox 360 game. Qualified applicants should be interested in game development and worked on a previous PS3 / Xbox 360 RPG.

Maybe there are some truth to those Persona 5 for PS3 rumblings after all…

http://www.siliconera.com/2009/10/06/yes-atlus-is-developing-ps3-and-xbox-360-games/
 
Zuletzt bearbeitet:
freue mich für atlus, fast immer über der eigenen erwartungen :)

fmrli hat auch sein teil dazu beigetragen :uglywink:
 
Zurück
Top Bottom