Trotz aller Mankos war Alan Wake eines der atmosphärischsten Games der Gen für mich. Ich hatte zu keiner Zeit langeweile. Ich möchte es nicht missen in meiner Sammlung.
 
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CW = Gamingsite und nur da ist es überhaupt möglich monate oder Jahre vor release schon hype aufzubauen.

Von den Max Payne machern hat sicher nicht nur CW großes erwartet.

Naja, muss man eher so sehen. Die paar Hardcore-Nerds die sich in den Foren rumtreiben und unter sich rumhypen, sind eben doch weniger als man immer denkt ;)
Auch bei Multi-Mio-Sellern sind es eher die Gelegenheitszocker die zum Haupterfolg beitragen, bei Games wie Alan Wake greifen dann halt hauptäschlich wir zu :-/ Richtig gut verkauft sich eben nur wo massiv Werbung gemacht wird oder bereits ne starke Marke vorhanden ist.
 
ist schon ein geniales game, schade das es nur durchschnittliche bewertungen und vkz erzielte.
 
Und bei den Reviews kommt auch noch dazu, dass es wegen den nicht erfüllbaren, turmhohen Erwartungen abgewertet wurde, weil ja wohl absolut jeder nach den vorhandenen Infos mehr erwartet hatte. Ist echt ein Top Game geworden das mich über die paar Mankos gern hinweg sehen lässt :)
 
Bei Alan Wake nagte bei mir halt immer der Umstand, dass ich mir eigentlich ein ganz anderes Spiel erwartet habe. Hätte mir streckenweise schon gewünscht, mir einfach mal nen Truck schnappen zu können und die Gegend auf eigene Faust abfahren zu können.
 
Remedy Claims New Tech Raises The Bar For Facial Animation


Quote:
Developer demonstrates "LA Noire beating" animation tool capable of rendering every human expression in real time.

During a visit to Finland-based Max Payne and Alan Wake developer Remedy Entertainment, we were given an exclusive look at work-in-progress animation tech that the studio is using to create its next project.

Lead animator John Root - who formerly held the same post at id and Epic Games, as well a stint at Disney - explains that, while traditional motion capture offers a reliable way to create human movements and expressions, the need for “retargeting” (the process by which animators adjust raw captured data for final display) leaves the method open to inaccuracies and human error.

Created by Root, Remedy’s powerful tech uses motion capture as a starting point for generating scans of actors (in this case, Alan Wake’s physical model, lkka Villi) accurate to ½ mm, including 64 facial poses from which Root claims every human expression can be derived.

Armed with a highly accurate model of the actor, animators can then use sliders to adjust expressions based on the captured positions, allowing them to control and edit a realistic human face in real time rather than rely on bespoke performances for every cutscene and action, or manually animate the same expression.

The results are strikingly nuanced, telegraphing a great deal of subtlety even at this early stage, the system promising a significantly more flexible way for animators to work. Despite this, Root has even bigger plans: one additional component yet to be implemented is colour mapping, a system which will simulate blood flow beneath the skin, adjusting its colour as brows are furrowed or lips pursed.

The company isn’t yet ready to demonstrate the newly emotive Alan Wake character model in public, nor will it confirm the project to which it will apply the tech, but Remedy is confident that it can come closer to crossing the uncanny valley than any other developer has done to date.

“LA Noire has set a bar for facial animation,” CEO Matthias Myllyrinne says of Rockstar’s forthcoming crime title. Raising one hand, then placing his other significantly higher, he adds: “But [Rockstar’s game] is here, we’re aiming to be here.”

http://www.next-gen.biz/features/remedy-claims-new-tech-raises-the-bar-for-facial-animation


http://www.computerandvideogames.com/297650/news/alan-wake-dev-claims-better-than-la-noire-tech/
 
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Gewagte Behauptung. Nach den Holzgesichtern in Alan Wake musste vor allem in der Richtung aber was passieren.
 
Gewagte Behauptung. Nach den Holzgesichtern in Alan Wake musste vor allem in der Richtung aber was passieren.


keine Ahnung was du hast:

Aber die waren wirklich nicht schlecht: sondern richtig gut:

schaut euch mal das an:

unbenannttl.jpg


awakesoakedwoman.gif


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Wegen Zeitmangels, konnte man aber bei Remedy leider nicht mehr alle Animationen überarbeiten, sondern nur mehr die in den Zwischensequenzen...

Das Potential war aber definitiv schon bei AW 1 vorhanden!
 
vergleichsweise waren sie höchstens mittelmäßig, diese gifschnippsel sind viel zu kurz und auch kein ingame. was willste damit beweisen, dass die gesichter im standbild ganz gut aussehen? :)
 
vergleichsweise waren sie höchstens mittelmäßig, diese gifschnippsel sind viel zu kurz und auch kein ingame. was willste damit beweisen, dass die gesichter im standbild ganz gut aussehen? :)


kannst du lesen:
Wegen Zeitmangels, konnte man aber bei Remedy leider nicht mehr alle Animationen überarbeiten, sondern nur mehr die in den Zwischensequenzen...

Das Potential war aber definitiv schon bei AW 1 vorhanden!
PS: Spiel doch noch mal das Spiel: dann siehst du, dass die Animationen auf völlig unterschiedlichen Niveaus angesiedelt sind...und das aus den von mir genannten Gründen...

man hat neue Technologien entwickelt, konnte diese jedoch nicht mehr im ganzen Spiel verwenden...
 
Gesichter sind mir nicht wichtig.....

Wichtig ist, dass in Teil 2 die Story wieder in Episoden erzählt wird und die Story sinnvoll weitererzählt wird.
Obendrauf packen sie dann noch etwas mehr Abwechslung in Sachen Gameplay und ich bin Sold!
 
MikkiRMD
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Remedy

Well, Ilkka's our go-to guy for motion capture stuff in general, since we have a great relationship with him and he already knows how to deal with us. If we want to test something and need an actor, he's the guy we call. All it confirms is that we'd rather use someone we know and trust than break in a new guy.

And yes, of course we're working on something. They don't pay us for just surfing the internet. =)


StonecoldMC
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1. This sounds bloody awesome
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!
2. This confirms Remedy are now at work on another Game
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.
3. I need to see this stuff in action
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.


MarkusRMD
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Remedy

1. It is quite awesome, indeed. And not only the facial animation part, it's the whole methodology of how we're approaching characters that has changed.
2. We haven't been on holiday for 10 months
3. I've seen it already
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QuickVegasskill

Remedy why? Why you said this?
I love you guys but facial animations in AW sucks badly, they are terrible.
LA noire is almost here and facial aniamtions look incredible!

All videos in AW were pre rendered. All facial animatons in LA noire run real time.
I doubt your tech will look better than LA noire just do it better than in AW thats all i want.
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MikkiRMD
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Remedy

Um, we're not talking about Alan Wake now. This is a completely new technology. What you saw in AW has nothing to do with what John and the gang have been doing.



die e3 wird epic
 
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