9. PS3 vs. Xbox360 vs. Wii

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Nicht offen für weitere Antworten.
Hellraizer schrieb:
Sasuke schrieb:
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

Objektivität FTW :rofl3:
Nur wegen einer Negativen einstellung gegenüber dem Wii? Ich finde den artikel doch ziemlich interessant. Die negativ-punkte des Wiis werden behandelt, denn dieser ist wie seine kollegen nicht perfekt...

Hat auch nie jmd. behauptet das die Konsole perfekt wäre... ;)
 
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

dann lies mal das lol

I'm confused how anyone can take this review seriously. First off Erik makes his decision on how inaccurate the WII remote is based on a demo version of Metroid Prime 3? This product is nowhere near completion, and many people who have tried the demo of this game said that the controls need work. How can you possible come to the conclusion that the remote does not work correctly based on a game still in development, and has known control issues. Why didn't he review a complete FPS title instead, such as Call of Duty 3? Many of the critics who reviewed this title liked the accuracy of the control.

Was the version of Zelda Erik reviewed even the finished product? This is only a side quest too, it's not the entire game. Shouldn't you try the main portion of the game before coming to a conclusion. It's not realistic to make your decision that the hardware is faulty based on a mini game of a product that may not even have been the completed version.

Der Typ hatte also ne MP3 Beta, und nichtmal die Finale Hardware in Händen...

Tja schon komisch, warum sagt Gamespot, IGN, 1Up nichts über die schrecklich ungenaue Steuerung? Warum kassiert Zelda TTP von 50% der Magazine bis jetzt eine komplette 10/10 wenn die steuerung so ungenau und unpräzise ist? Fragen über Fragen :lol: ;)
 
Hellraizer schrieb:
Sasuke schrieb:
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

Objektivität FTW :rofl3:
Nur wegen einer Negativen einstellung gegenüber dem Wii? Ich finde den artikel doch ziemlich interessant. Die negativ-punkte des Wiis werden behandelt, denn dieser ist wie seine kollegen nicht perfekt...

Man kann überall die negativpunkte hervorheben.
Wenn man mach dem Prinzip vorgeht, kann man alles als "absolute scheisse" dastehen lassen :P
 
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.
Ich könnte mir auch ne Xbox360 kaufen und dann einen solchen Stuss ins Internet setzen ;)

Im Ernst, bilde dir am besten deine eigene Meinung und entscheide dann, ob du ihn kaufen willst oder nicht, und entscheide das nicht nach ein paar Berichten im Internet.

Denn wenn ich schon mit der Einstellung spiele, dass der Wii von Nintendo ist und Nintendo eh nur shit produziert, dann machts auch keinen Spass, logisch :)
 
man hört ja auch sonst kaum was vom wii, ich krieg das gar nicht so mit, sind die leute jetzt begeistert oder enttäuscht?

Warum kassiert Zelda TTP von 50% der Magazine bis jetzt eine komplette 10/10 wenn die steuerung so ungenau und unpräzise ist? Fragen über Fragen

und eine einfach antwort: zelda hätte auch ohne wii steuerung eine 10/10 von dieses magazinen gekriegt, das ist ja das traurige an der ganzen sache.. das einzige spiel das zum launch richtig was reißt ist ein ehemaliges cube spiel bei dem die wii steuerung erst viel später hinzu kam, zudem gibts das gleiche spiel auch noch auf dem cube
 
@Artikel: Ich als Wii-Kritiker würde natürlich herzallerliebst lauthals schreien, dass es ein genialer zynischer Artikel sei, allerdings ist er durch und durch subektiv und keinen Pfifferling wert. Der strotzt nur vor Frusterlebnissen eines angeblichen Hardcoregamers. N00b i would say.
 
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

hih, dann nenn mir doch mal eine ungehypte alternative...oder zumindest eine die was besonderes bietet...ausserdem solltest du dir mal die funkrionsweise der kontroller zu gemüte führen, dann fällt bestimmt auch dir auf, wer ungenauer ist ;-) nur mut. selbst die grösste reise beginnt mit einem ersten kleinen schritt. informieren tut nicht weh. und es erleichtert das leben ungemein!
 
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

oh man hört doch mal auf so zu übertreiben, echt. Selbst noch nie hand angelegt aber urteilen.
 
Hellraizer schrieb:
Sasuke schrieb:
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

Objektivität FTW :rofl3:
Nur wegen einer Negativen einstellung gegenüber dem Wii? Ich finde den artikel doch ziemlich interessant. Die negativ-punkte des Wiis werden behandelt, denn dieser ist wie seine kollegen nicht perfekt...
:rofl: die Sig sagt alles...
Der Artikel ist einfach crap... Objektiv ist da gar nichts
 
Nasg1 schrieb:
Canada schrieb:
http://slate.com/id/2154157

Der Typ zerreist den Wii. Und nachdem ich mehrere Meinungen gelesen habe, werde ich mir auch keinen zulegen. Das Ding wird gehyped, und ist dabei nichts besonders. Revolution nicht vorhanden. Scon enttäuschend das der Wii Mote ungenauer ist, als ein Uralt Lightgun Shooter.

Naja solange andere damit glücklich werden.

oh man hört doch mal auf so zu übertreiben, echt. Selbst noch nie hand angelegt aber urteilen.

Das haben die meisten Leute die den Wii ( :P )verteidigen auch nicht.

Für die eine Partei steht schon fest das es scheiße ist und für die andere steht schon fest das es die unfehlbare Revolution überhaupt ist.

Ich finde beide Parteien lächerlich.
 
Fisker schrieb:
man hört ja auch sonst kaum was vom wii, ich krieg das gar nicht so mit, sind die leute jetzt begeistert oder enttäuscht?

Warum kassiert Zelda TTP von 50% der Magazine bis jetzt eine komplette 10/10 wenn die steuerung so ungenau und unpräzise ist? Fragen über Fragen

und eine einfach antwort: zelda hätte auch ohne wii steuerung eine 10/10 von dieses magazinen gekriegt, das ist ja das traurige an der ganzen sache.. das einzige spiel das zum launch richtig was reißt ist ein ehemaliges cube spiel bei dem die wii steuerung erst viel später hinzu kam, zudem gibts das gleiche spiel auch noch auf dem cube

Ach komm was für ein billiger bash versuch war das denn, bitte wenn du dich schon aufspielen willst, dann lies doch wenigstens die besagten Reviews :lol:
gamespy schrieb:
The biggest difference is of course the addition of the new motion-sensitive control scheme. I'm happy to report that the Wii Remote and the Nunchuk do an incredibly admirable job of making the game a lot of fun to play. In fact, I'd go as far as to say that this is a preferable method of controlling the game than a regular joypad. Movement, exploration and combat are highly accurate and if you fail or die, it's not the system's fault, but rather your own. I know this has been the biggest concern for many Zelda lovers and gamers in general, but I can't overstate this enough -- the Wii makes for a superb Zelda gaming experience.

ign.com schrieb:
[...]we have nothing but praise for the title's new Wii controls, which enhance the experience - not detract from it.

gamerz-edge schrieb:
Well, although I haven’t yet played the GameCube version myself, if I were to compare the Wii version controls with anything possible on a conventional analog stick + buttons controller (such as that of the GameCube), I’d easily choose the Wii remote. Not for swordplay specifically—slashing your Wii-mote around really isn’t that much more engrossing—but rather, for the aiming controls alone. Once you’ve aimed a bow and arrow by pointing the Wii remote at the television screen, you’ll never want to turn back. It takes a mere ten minutes to master the art, and then it’s hard to imagine how a simple control stick ever sufficed to begin with.

Soviel zum "ungenauen Controller" :lol:

So und jetzt lies dir bitte alle 10er reviews durch, vielleicht findest du eines, das dein Szenario wiederspiegelt, ich bezweifle es stark, denn alle sind begeistert von der neuen Steuerung, wieso auch nicht??
 
'Seabass' Takatsua über PES6 für die PS3 und warum er über die zerstümmelte 360 Version nicht glücklich ist :P

Seabass: First of all, I’m very thankful for your criticism at E3 about Winning Eleven 10, that it was too easy and goalkeepers not so good.

(Thomas Puha) It’s all good, in my hood. When you started the development of PES6, what kind of online improvements did you have in mind?

Seabass: Online gameplay for 8 players and also PS2 versus pc version players are the two main upgrades to the PS2 online gameplay. However, the online gameplay still feels different than playing offline. That’s why it’s only 1 versus 1 on the Xbox 360, we really put emphasis on making the feel of the online gameplay on the 360 same as offline, the engine is completely new. But this meant that for this version, we had to limit the players to just 1 versus 1.

You have often said you want 11 versus 11 gameplay online, but I feel that most gamers would want more options such as leagues, clans, tournaments, being able to use Master League teams online and so on. Are these kind of elements important to you or not?

Seabass: We’ve actually had a change of plans. We try to do both from now. We do want to have 11 vs 11 human players, but also develop and expand the online feature set.

We’ve got a great feature set for offline. There’s the Konami Cup where you have a lot of liberties how to set things up, Master league is deep and very fun to play. We want to offer these modes for online as well, make it multiplayer. We are pursuing both and we hope to be able to do this very soon. So bringing just more players online, is not the sole focus anymore.

You left a lot out of the Xbox 360 version of PES6 and knowing the limited resources you have, how do you feel about the 360 version?

Seabass: We are not pleased that we had to cut things out like the Edit Mode or the formation AI, the automatic AI, which is a feature of the PS2-version. We are not happy with that.


However, what was most important to us was to give the Xbox 360 users the same kind of play feel that fans of the series are used to. The gameplay has to feel like the same game as before even though it’s on on new hardware. This sounds very basic, but from the creator’s point of viewit’s very difficult to work on new hardware, so we are happy that the gameplay feels good on the 360. This was the biggest hurdle.

Knowing that you have worked on the PlayStation 3 version for a while and told it’s difficult to work on, are we going to see the first PES on PlayStation 3 as a bigger next-gen leap than the 360 version?

Seabass: Even as we speak today, the staff is working hard on the PS3-version. It’s still a first-step in next-gen development, but I promise it’s going to be much better.

About two years ago or something like that, it was announced that you are collaborating with Football Manager or rather Sports Interactive. We thought that this way you would get more accurate stats and get them easier for PES. You still have players in PES6 National teams that haven’t played for a year or two, especially Scandinavian teams, so what happened with the mooted collaboration?

Seabass: We haven’t really gone anywhere with the collaboration. We are quite pleased with the stats that we have, but if you say that they are not, we do take that seriously. We will refine it.

I understand that with thousands and thousands of players out there and it’s a huge challenge to keep everything up to date, so if you have a situation where you could buy stats and information from some source, would you do it?

Seabass: No specific plans, but we are looking for someone who could provide us with accurate information and regular updates, from areas and teams we don’t know like South America and Scandinavia. We should probably do that.

How do you feel about the FIFA series?

Seabass: Licensing is strong in FIFA, of course. The sound and athmospere that’s created by the sound design, that’s also really good. The design, the graphical design we have to say that they are ahead of us.

Fortunately, we have a little advantage with the gameplay. However FIFA’s gameplay is catching up and we cant really relax, we don’t have so much advantage anymore. We have to have a change of mind, or we’ve already had that. Like stats, those kinds of details, we have to work more on those. We know this.

Interesting that you say that, because the presentation aspect of EA’s sports franchises is state of the art. It’s an important part of games today and it’s good to hear you are putting more emphasis on this. What exactly is being done on this front regards to PES?

Seabass: Um, we have more European staff and we do exchange more information than in the past. We’d like to collaborate more. There’s just so many countries.It’s not a matter that we would create the game in Europe. But things like the opening intro, this was the first time it was not made in-house in japan, it was made in Europe. We try to collaborate more so we can have more of an European sense in the game.

http://pelaajalehti.com/2006/11/23/seabass-pes6-ps3-interview/
 
Vendetta schrieb:
Fisker schrieb:
man hört ja auch sonst kaum was vom wii, ich krieg das gar nicht so mit, sind die leute jetzt begeistert oder enttäuscht?

Warum kassiert Zelda TTP von 50% der Magazine bis jetzt eine komplette 10/10 wenn die steuerung so ungenau und unpräzise ist? Fragen über Fragen

und eine einfach antwort: zelda hätte auch ohne wii steuerung eine 10/10 von dieses magazinen gekriegt, das ist ja das traurige an der ganzen sache.. das einzige spiel das zum launch richtig was reißt ist ein ehemaliges cube spiel bei dem die wii steuerung erst viel später hinzu kam, zudem gibts das gleiche spiel auch noch auf dem cube

Ach komm was für ein billiger bash versuch war das denn, bitte wenn du dich schon aufspielen willst, dann lies doch wenigstens die besagten Reviews :lol:
gamespy schrieb:
The biggest difference is of course the addition of the new motion-sensitive control scheme. I'm happy to report that the Wii Remote and the Nunchuk do an incredibly admirable job of making the game a lot of fun to play. In fact, I'd go as far as to say that this is a preferable method of controlling the game than a regular joypad. Movement, exploration and combat are highly accurate and if you fail or die, it's not the system's fault, but rather your own. I know this has been the biggest concern for many Zelda lovers and gamers in general, but I can't overstate this enough -- the Wii makes for a superb Zelda gaming experience.

ign.com schrieb:
[...]we have nothing but praise for the title's new Wii controls, which enhance the experience - not detract from it.

gamerz-edge schrieb:
Well, although I haven’t yet played the GameCube version myself, if I were to compare the Wii version controls with anything possible on a conventional analog stick + buttons controller (such as that of the GameCube), I’d easily choose the Wii remote. Not for swordplay specifically—slashing your Wii-mote around really isn’t that much more engrossing—but rather, for the aiming controls alone. Once you’ve aimed a bow and arrow by pointing the Wii remote at the television screen, you’ll never want to turn back. It takes a mere ten minutes to master the art, and then it’s hard to imagine how a simple control stick ever sufficed to begin with.

Soviel zum "ungenauen Controller" :lol:

So und jetzt lies dir bitte alle 10er reviews durch, vielleicht findest du eines, das dein Szenario wiederspiegelt, ich bezweifle es stark, denn alle sind begeistert von der neuen Steuerung, wieso auch nicht??

Da steht nichts von Genauigkeit, die loben alle das Spielgefühl.
 
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