Konsolenfreund
L06: Relaxed
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Was für ein schlechter Witz. Die X360 hat lediglich für den Frambuffer die große Bandbreite, der nur 10MB ausmacht. Alles andere ist grottenlangsam. Und genau da ist das Bottleneck. CPU und GPU müssen sich für Texturen, Geometriedaten und den ganzen anderen Zeug nur 21,6Gbyte Bandbreite teilen.Jinpachi schrieb:würd ich nicht sagen frenck
The Importance of System Bandwidth
I know how important system bandwidth is, but I want to know what you guys think, because some people dont see that the PS3 bandwidth of 48.8 GB/s as a big problem, but it is. The Xbox 360 has 5x the system bandwidth, 278.4 GB/s
PS3 bandwidth VS Xbox 360 bandwidth
What is system bandwidth?
Fist of all, its like a pipeline that connects all the parts together. Think of the data as the water flowing through the pipeline.
Xbox 360
The Xbox360s pipeline is, lets say ... 5 feet in diameter. This means a lot of water is flowing through the pipeline at any point and time. The Xbox360 has a system to make shore that the pipeline is always full of running data, that means NO BOTTLENECKS.
PS3
The PS3s pipeline is 1 foot in diameter because its 5x smaller. This means that there is 5x less data going through the pipeline at its best. The PS3s design is full of bottlenecks.
PS3s Designed Bottlenecks
1. The Cell's 7 SPE's need to run in order, they cant run at the same time.
2. The pipeline itself, its to small
3. There is no way to manage a continuous flow of data through the pipeline to prevent bottlenecks.
4. The pipeline cant be shared by the CPU and GPU at the same time, its one or the other. To me this sounds questionable, so if u have any information on this share it.
nicht mit solche schwachstellen
Gute Nacht
Außerdem reicht der Framebuiffer durch die kleine Größe nur für 720p mit 2*AA. Die PS3 wird mit ihrer Bandbreite 1080p mit 2*AA schaffen, wovon die X360 nur träumen kann.
Die X360 ist eine tolle low-Budget Konsole und bietet fürs Geld einiges, aber an die brachiale Power einer PS3 kommt sie never ran.
Und von wegen die SPEs könne nicht alle gleichzeitig arbeiten. Der Typ hat absolut null Ahnung was eine in-order CPU ist. Das bezieht sich auf die Abarbeitung von Code der einzelenen Cores. Und X360, wie auch Cell sind in-order CPUs.