Bayek
L16: Sensei
der MGS4-Trailer war ebenfalls in 1080p... aber Microsoft definiert "unmöglich" ja gerne etwas anders...
Wo das den, ich hab den hier in 720p
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Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
der MGS4-Trailer war ebenfalls in 1080p... aber Microsoft definiert "unmöglich" ja gerne etwas anders...
frames60 schrieb:Stike schrieb:1080p auf der PS3 unmöglich, aber 1080i auf der 360 geht? Was ein Käse. Aussagen der direkten Konkurrenz sollte man eh keine Glaubwürdigkeit zugestehen, sonst komm ich als nächstes mit einem gewissen 1.5 Zitat
Also bleiben wir besser sachlich, mit Aussagen von unabhängigen Quellen..!
Untold Legends z.B. schon das erste wirkliche Game gibt, dass in 1080p laufen wird...
maXX schrieb:wenn das 1080p ist dann bleibe ich dankend bei 720p(mgs4 zähl ich nicht als spiel, ist vielmehr ne techdemo ohne substanz)
ne, ich glaube das riskiert nichtmal sony, einen standard durchzusetzen der praktisch keine verbreitung hat beim launch...
maXX schrieb:(mgs4 zähl ich nicht als spiel, ist vielmehr ne techdemo ohne substanz)
GDC: AGEIA Physics Processor News
PlayStation 3 support announced, more to come.
by Gerry Block
March 21, 2006 - The Game Developers Conference doesn't really start to kick until Wednesday, but our IGN team is already on the scene in San Jose, CA. It's a tad cold and overcast compared to sunny LA, and the air smells a little funny. It must be the lack of stagnant carbon monoxide and smog.
On the Gear side of things, I've been meeting with AGEIA Corporation, designer of some pretty exciting dedicated physics chips, to talk about their forthcoming hardware and software releases and the future of PC gaming. Sadly, a lot of what we've learned is still under press embargo, but rest assured, there's exciting news ready to break.
In fact, it's happening already. AGEIA announced this morning that the company will release a new version of their PhysX SDK for the PlayStation 3. An SDK (Software Development Kit), simply put, is a programming package that takes care of a good deal of the back-end of coding of a game. An SDK works directly with the hardware, and programmers can make calls to the SDK's APIs (Application Program Interface), which are like building blocks that are put together. Developers like SDKs because it allows them to avoid re-inventing the wheel in the process of making a game. For example, rather than crunch the math to determine how a fragmentary explosion should react to gravity, objects, wind, an everything else, a programmer can make calls to a physics SDK that has already done the work.
AGEIA's announced PS3 support is definitely good news. The software will be released to developers at the end of this month, and is fully multithreaded and ready to support the Cell Processor's many cores. Developers will have a great deal of control over where the PhysX pipeline distributes its work load between the PS3's PPU and SPUs, and AGEIA reports they have been able to reduce PPU load by 50%, which means a lot more space for game code and buffering.
Dominic Mallinson, VP or US R&D with Sony Computer Entertainment, had this to say: "Real-time physical simulation is the new frontier in computer entertainment, and the PlayStation 3 will lead the way with the help of AGEIA PhysX technology. Our collaboration with AGEIA will provide PlayStation 3 developers with another powerful tool enabling the creation of amazingly rich and realistic interactive entertainment."
Manju Hegde, founder and CEO or AGEIA, chimed in: "The debut of the PlayStation 3 is one of the most anticipated launches in the history of games, and we're extremly pleased that AGEIA PhysX technology will be a part of it. With AGEIA PhysX technology available for the PlayStation 3, content creators will have the tools they need to create a new era in action-packed, physics-enabled games."
With any luck we'll get the chance to see some of this new-era in action later today, though on a PC rather than a PS3. AGEIA has a lot of stuff to show off this week, and will be making some sweet hardware and partnership announcements. It's a shame we can't tell you what we know right now, but don't worry: if things work out, it's looking like the high-end PC gaming rig or the future won't be complete without a dedicated physics chip taking the load off of the CPU and GPUs. Bigger, better explosions for all!
Quelle
wenn das 1080p ist dann bleibe ich dankend bei 720p (mgs4 zähl ich nicht als spiel, ist vielmehr ne techdemo ohne substanz)
B@¥ek schrieb:wenn das 1080p ist dann bleibe ich dankend bei 720p (mgs4 zähl ich nicht als spiel, ist vielmehr ne techdemo ohne substanz)
Verstehe nicht warum Sony 1080p anprangert, obwohl es deiner meinung nach nicht geht...ich meine warum sollten die sowas sagen wenn es nicht gehen würde? DIE SIND DOCH NICHT ETWA DUMM?
Weil MS etwas anderes gesagt hat...
Sehe ich genauso, ist am logischsten. Für Sony ist es am Anfang am Besten den Preis für die PS3 möglichst hoch anzusetzen, aber nicht zu hoch(499 maximal) um den Käufern der ersten Stunden das Geld aus den Taschen zu ziehen. Ein niedrigerer Launch Preis ist deswegen imo nicht nötig. Wird locker genügend interessierte PS3-Käufer zu diesem Preis geben(mich inklusive).Stike schrieb:Und was, wenn der Markt Sony zu einem solchen Preis zwingt?
Mal angenommen, sie sagen, wir können nicht so billig sein und verlangen 499, dann lacht MS sich ins Fäustchen und bleiben bei 399 - weil sie die günstigere Next-Gen-Konsole haben würden und würden auch weniger Verlust weiterhin machen.
Wenn Sony für 399 kommt, dann muss MS mit einer Preissenkung um vielleicht 50 Euro kontern, sonst ist es ein Patt, und das will kein Konkurrent haben.
499 sind das absolute Maximum was der Markt verträgt, und auch das nur als Startpreis.
Ich sehe daher folgende Szenarien: 499 maximal, 399 ideal, 449 Kompromiss, und 349 Kampfpreis (wo MS dann mitziehen würde und wir wieder beim Patt der vergangenen Generation wären).
Imo nicht. Bei Freaks, Fanatikern, Zockern mit höherem Budget und allen die das Neueste unbedingt und sofort haben wollen, die schlagen bei 600 zu, sogar bis imo 800, danach werden es viel weniger.Stike schrieb:Alles was höher läge, würde die PS3 unerreichbar für selbst die Freaks machen. Nach unten müssen die Finanzen geprüft werden - aber das ist die clevere Wahl...
B@¥ek schrieb:Weil MS etwas anderes gesagt hat...
Achso jetzt verstehe ich....na dann ist Sony einfach nur dumm![]()
frames60 schrieb:B@¥ek schrieb:Weil MS etwas anderes gesagt hat...
Achso jetzt verstehe ich....na dann ist Sony einfach nur dumm![]()
Sprich: Sony spielt die 1080p gerne etwas hoch, MS spielt sie runter... wobei aber eben die Tatsache ist: PlayStation 3 kann 1080p darstellen und X360 kann das nicht.
Pacman schrieb:Woher zum Geier will Microsoft wissen was die ps3 kann oder nicht???
Schwachsinn...
On the eve of Harrison's address, however, Sony has announced that there will definitively be some form of PS3 hardware on display at the event. In a carefully worded statement, the company proclaimed that, as part of its "widespread presence" at GDC 2006, it would have booths showcasing its next-gen console. Sony promised "PlayStation 3 kiosks, showcasing the latest hardware and development tools for the next-generation console, including Unreal Engine, COLLADA, PlayStation Graphics Library (PSGL) and performance analysis tools" would be on-hand at its booth.
Sony promised to hold "demonstrations of games that highlight the new and unique features of the PlayStation platform" at its booth.
Mahjong Taikai JAP Termin
22.03.06 - Koei will das Brettspiel Mahjong Taikai nach eigenen Angaben im November 2006 in Japan auf den Markt bringen.
Fatal Inertia JAP Termin
22.03.06 - Das Rennspiel Fatal Inertia von Koei wird laut der Famitsu im November 2006 in Japan erscheinen.