2.Playstation 3 - NUR Playstation 3

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GDC: Warhawk PS3 Impressions
So we just got back from the Sony keynote, and we had some great live coverage up on the GameDaily Biz homepage (thanks Bob!). But now it's time to get into some detail regarding how the games actually looked.

Now keep in mind, these are demos, works-in-progress, and in some cases not even a game. Warhawk, though, is an announced game and will be one of those games that will sell a boatload.

We didn't get a chance to play the game, but we were given a runthrough of a level that just looks absolutely stunning. The level being shown was a battle over an ocean, where you have to combat enemy planes and these gigantic motherships slowly hovering towards someplace very important, I'm sure.

Anyway, out of all the demos shown, this was easily the most impressive. The water effects were ultra-realistic, with rippling waves and a beautiful reflection of the sunset. When your plane gets low, you really appreciate the level of detail as you see bullets that are barely missing hit the water with a satisfying splash.

The sky is equally impressive, with billowy clouds and a sense of freedom of movement. It's a fantastic feeling to look at the sunset, see the water below, and the puffy clouds as you combat what were dozens of enemies at once.

Both your plane and other plane models looked fantastic, and the special effects were sleek and smooth. A special multi-missle shot looped through the air with a great looking air trail and a bright neon glow before making impact. And those motherships? As you hit them with your weapons, you can really appreciate the level of lighting and detail to them.

Of course, we didn't play it, and this is mega-early. But for those of you who remember the Warhawk trailer earlier in 2005, you can rest assured that it looks to deliver on its visual promises.
Klingt echt super! Anscheinend war Warhawk die wohl beeindruckendste Präsentation. 8-) Noch dazu ists auch noch ein Launchtitel. :D

Damn, show me something!!! :hmpf:
 
@ Silverstorm
Mensch, nimm dir doch die dummen Sprüche nicht so zu Herzen. Morgen werden die Nintendo-Fans ausflippen und dann irgedwann wieder die MS-Boys. Und jedesmal wenn eine Seite aus dem Häuschen ist, kommt die andere angekrochen mit einem riesigen "ABER" und überbetonen immer und immer wieder die kleinen negativen Details, während sie die positiven Dinge herunterspielen. Da schenkt sich imo keine Seite was. News die über 100+ Comments haben, kann ich auch nicht mehr lesen. Lösung: es einfach lassen und nur das lesen und dort posten, wo es nicht so krass zugeht.

Und meine Bitte an alle Sony-Fans:
Ich bin bei solchen News auch immer aus dem Häuschen, aber deswegen muss man doch nicht die anderen so runter machen, als seien die neben der PS3 chancenlos etc. pp.

@ Motorstorm
Ich vermute mal das die Wahrheit irgendwo in der Mitte liegt. Ein grafisch schönes Spiel, welches aber nicht die Trailer erreicht. Deswegen muss das Spiel ja kein (grafischer) Rohrkrepierer sein. Wobei mich eins wundert: wenn die PS3 soviel Power hat, um sich um solche Sachen wie "realistischen Dreck" zu kümmen (Stichwort permanente Reifenspuren die austrocknen), dann dürfte die Konsole den Entwicklern auch genügend Leistung bieten, um eine erstklassige Grafik zu realisieren. Meine Meinung.
 
Wobei mich eins wundert: wenn die PS3 soviel Power hat, um sich um solche Sachen wie "realistischen Dreck" zu kümmen (Stichwort permanente Reifenspuren die austrocknen), dann dürfte die Konsole den Entwicklern auch genügend Leistung geben, damit die Grafik "fett" wird. Meine Meinung.
Die Entwickler haben ja noch Zeit! Kaum jemand hat erwartet das die PS3 schon von Beginn an nahezu solche Grafiken wie zur E3 gezeigt ermöglicht, aber nun ist man ja anscheind jetzt schon nahe dran...wie gesagt, was ist dann erst in 3-4 Jahren! :rolleyes: Ich sage Killzone ist so wie einst auf der E3 gezeigt auf der PS3 wirklich machbar! 8-)
 
Also auf Videos und Bilder werden wir wohl vergeblich warten... zumindest werden die bekannten und "seriösen" Seiten keine anbieten. :neutral:
IGN schrieb:
Filming or broadcasting of any kind was forbidden at the GDC event, so we can't bring you video or shots of any of this cool stuff
Hoffentlich gibt es einen "Rebel" der sich dem Verbot widersetzt und anonym was uppt...
 
Jetzt muss nur noch festgestellt werden, ob das für die ALTEN Games auch gilt? Kann das jemand bestätigen/beantworten? :-? :-? :-?
 
Stike schrieb:
Jetzt muss nur noch festgestellt werden, ob das für die ALTEN Games auch gilt? Kann das jemand bestätigen/beantworten? :-? :-? :-?

das kann dir wohl zur zeit niemand beantworten! keiner weis ob das codefree auch für ps1 und ps2 games gilt! um ehrlich zu sein ich rechne nicht damit obwohl ich es sehr begrüßen würde!
 
@ Stike,

Das mit dem OWNED by PS3-Motorstorm Anhang würde ich erstmal stecken lassen, Berichten zu folge sah es wohl wirklich nicht ganz so gut aus wie auf der E3, dafür konnte aber Warhawk, Ratchet und Heavenly Sword ganz deutlich punkten. :D

Codefree ist einsame Spitzenklasse.
DMC4, MGS4, Gran Turismo 4,usw, usw alles früher zocken und das ohne Modchip
Joa auch Codefree ist HAMMER! :D Die PS3 scheint alles richtig zu machen.
BTW. du meinst wohl Gran Turismo 5, denn GT4 gibts schon. ;) :)
 
Ironman schrieb:
@ Stike,

Das mit dem OWNED by PS3-Motorstorm Anhang würde ich erstmal stecken lassen, Berichten zu folge sah es wohl wirklich nicht ganz so gut aus wie auf der E3, dafür konnte aber Warhawk, Ratchet und Heavenly Sword ganz deutlich punkten. :D
Kurz offtopic: Die Signatur ist von der E3 2005 (05 steht drin), und ich hab sie zu dem heutigen Anlass noch mal ausgepackt ;)
Außerdem find ich das Bild einfach einen viel zu genialen "owned!"-Moment, und da hatte das gepasst ;)

Und nun btt ;)
 
Ironman schrieb:
Wobei mich eins wundert: wenn die PS3 soviel Power hat, um sich um solche Sachen wie "realistischen Dreck" zu kümmen (Stichwort permanente Reifenspuren die austrocknen), dann dürfte die Konsole den Entwicklern auch genügend Leistung geben, damit die Grafik "fett" wird. Meine Meinung.
Die Entwickler haben ja noch Zeit! Kaum jemand hat erwartet das die PS3 schon von Beginn an nahezu solche Grafiken wie zur E3 gezeigt ermöglicht, aber nun ist man ja anscheind jetzt schon nahe dran...wie gesagt, was ist dann erst in 3-4 Jahren! :rolleyes: Ich sage Killzone ist so wie einst auf der E3 gezeigt auf der PS3 wirklich machbar! 8-)
Das Killzone mindestens so aussehen wird, daran zweifle ich nicht. Und zu Motorstorm, imo ist es jetzt noch viel zu früh zu behaupten das dieses in Ingame nicht so aussehen wird wie dessen Rendervideo aus der letzten E3. Bis zum Release des Spiels kann diese Qualität immer noch erreicht werden. Deshalb abwarten wie es final aussieht und danach erst urteilen. Genügend Power hat die PS3 dazu schon und den Entwicklern von Sony traue ich bei den ersten PS3 Spielen imo am Meisten zu.^_^. :happy1:
 
Die Sache mit Codefree ist 'ne feine Sache.
Dann muss ich mit dem PS3 Kauf nicht mehr bis zum PAL Release von MGS4 warten!

wenn wir glück haben wird dieses zeitlich versetzte erscheinen der spiele auch endlich abgeschafft,sony hat ja auch gesagt das durch das code-free sie womöglich weltweit nur noch eine einzige blue-ray-disc veröffentlichen,mit allen sprachen drauf,würde sicher die kosten senken und wir bräuchten net jedes mal nen halbes+ jahr auf die spiele warten
 
GDC 2006: Phil Harrison PS3 Q&A
PS3 launch titles, hard drive, region free games, and more.
by Sam Kennedy, 03/22/2006
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Following his keynote presentation at the Game Developers Conference, Phil Harrison invited select members of the press for a question and answer session over lunch. Below are some of the highlights from this session.

Question: There's been some question over whether the hard drive will indeed be included with the PS3. Can you confirm either way?

Phil Harrison: As head of the software studios I don't want to be the one comment on the hardware, but I'll say this: developers are all designing their games to support the hard drive. All of our games are absolutely using the hard drive.

Question: Considering that you are doing a worldwide launch, what sort of steps are you taking to ensure that there will be sufficient numbers of units available at launch?

PH: I'm in charge of the software studios, not the manufacturing plant, but as you can see from our history, Sony has been very good about supporting our hardware launches. Yes, some consumers will be disappointed, unfortunately. But our ramp-up of over 1 million units per month is the fastest we've ever had.

Question: Are you going to be at a competitive disadvantage with Xbox 360 having a full year head start on the PS3?

PH: We've actually never been the first platform to the market in what would be considered the generation shift. I think what you've seen today and in our previous announcements is that we have a tremendous powerful hardware coupled with an excellent software backing. We're not concerned.

Question: You've announced that you're going to soon offer PS1 games on the PSP via emulation. Will these titles see any sort of upgrades in the process?

PH: That's a good question, and I don't have any answers at this point. The PS3 is certainly going to offer high definition display when PS1 and PS2 games are played on it. Technically, it's possible, though the headroom is obviously less than what we can accomplish on the PS3.

Question: Are we going to see user generated content as part of the PlayStation Network?

PH: Absolutely. We believe the power of the network is a construct of the people within the network. We've never had that two way communication before and we're very excited about the possibilities.

Question: What do you see with downloadable content on PS3?

PH: I want to push beyond the traditional gameplay we see in retail. For example, we want to be offering downloadable episodic content, whether it's game, music, television - or perhaps some combination of those. The possibilities are endless.

Question: The PS2 was widely regarded as difficult to program for - will the PS3 be similar?

PH: One of the criticisms of the PS2 was that while it was very powerful, it was also to harness this power. I accept that it was difficult to program for. That came down to the proprietary nature of the processors - but when you compare that to the general nature of the PS3's processors, it becomes much easier to work with. You can use more general purpose programmers, for example. That's also being coupled with far better tools for the developers. Those two together mean that the developers can produce higher performance faster on the PS3.

Question: Why not offer more (or all) titles via digital download?

PH: There's no restrictions as to what you could offer to download to the PS3, but there's a big difference in the rollout of broadband in various countries. I think we'll see some markets with high distribution and thusly higher downloadable content offerings. But Blu-ray will be the primary distribution method for the triple a games that you will see on the PS3. As for how the eventual shift to downloads will happen, we aren't the ones to control that, the consumers will.

Question: Will the PlayStation Network also be available on other Sony products? Will you also be able to use micropayments for things other than games?

PH: With regard to the network platform, the focus is around the PS3, but shortly it will extend to the PSP. As it relates to formats that aren't part of the Sony Computer Entertainment fold, that's not currently part of the plan, but I see no reason why it couldn't extend into other areas. I see no reason why you couldn't use micropayments to pay for music or any other digital file.

Question: Would it be fair to assume that the titles you showed today are launch titles for the PS3?

PH: All of that will be answered at E3. It would be hard for me to speculate now, with the launch in November. I think it's fair to assume that the ones we showed you are going to be more advanced, though. In fact, that demo we showed of Resistance: The Fall of Man was created for a meeting in December; that code has been running since December. As you'll see at E3, you'll see some real innovations as they move onto the final hardware.

Question: Will the free PlayStation Network allow things like multiplayer gaming?

PH: While there will be content offerings that will be premium, we are aiming to have a free platform, so things like multiplayer gaming will be free. We have no plans to charge for that at the moment.

Question: Did you not show the new version of the PS3 controller because of the Immersion lawsuit?

PH: That has no impact on why we didn't show the controller. The controller will be revealed at E3.

Question: Are all models of the PS3 going to be region specific. What about the games?

PH: The thing that makes the games region free or not is different than what makes the hardware different. With the power voltage and things like that, the hardware will need to be specific to a region. Software, however, will be region free. It's possible for developers to put all the TV formats - PAL, NTSC, HDTV, and so on - on the disc.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3148957
 
Em frage, die Demos wurden doch auf dem Ps3 devkit mit dem 2,4GHz Cell und 2 x Geforce 6800 SLI gezeigt oder?


Weil wenn Motorstorm schon 8 Monate vor dem Launch auf einem sehr frühen Devkit schon fast so gut ausschaut wie auf dem E³ video... dannn! Boaaaaa!

Die Ps3 wird selbst diese Killzone und Motorstorm E³ Trailer überbieten! Und ich denke das dies schneller geschehen wird als wir erwarten!



Edit:

Wann wird denn endlich mal die offizielle Playstation3 Seite von Sony veröffentlicht?

2. Edit:

In welcher _Auflösung liefen den die Demos gestern abend? War es 720p oder 1080p? Sry falls es erwähnt wurde, habs nicht mitbekommen!
 
Man man man, wann kommen hier endlich die ersten Bilder und Videos, ich sitze hier wie auf Kohlen ....... :-?
 
globetrotter79 schrieb:
Man man man, wann kommen hier endlich die ersten Bilder und Videos, ich sitze hier wie auf Kohlen ....... :-?


me two, ich ge jetzt erstma frühstücken, wenn danach keine bilder oder videos gepostet wurden raste ich aus :evil:
 
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