3DS Monster Hunter Stories 3DS

@Kiera: spielste nicht so oder so alles was nicht bei 3 auf den Bäumen ist.:p*hust

Ne erstmal meistens nur was aus Japan kommt :p Und auch da nicht ganz so viel das täuscht^^

Monster Hunter 4 leg ich mir noch zu nach dem mir die Demo zusagte. Hier mal auf Gameplay warten um zu beurteilen ob es was für mich ist.
 
Endlich ein Monster Hunter mit story....

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Ein Monster Hunter mit Story kann ich mir schon vorstellen, es gibt ja auch schon 2 Manga-Serien in Deutschland von MH, die Story ist zwar 0815 aber sie ist jetzt nicht schlecht.
Bin aufs Game gespannt :)
 
Mal schauen wie Story & Gameplay wird. Ob die New 3DS davon Profitiert.

Bis Monster Hunter Stories bei uns raus kommt wird es bestimmt eine weile dauern. Freu mich schon auf MHS:)

http://www.mh-stories.jp/
 
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Mir gefällts ^^ Der Grafikstil haut mich jetzt nich total um, aber tut seinen Zweck.
 
Sieht rundenbasiert aus!?

Wird wohl sowas ähnliches. Mal abwarten, wenn das Kampfsystem überzeugt, wirds mein erstes Monster Hunter.

Demnach wird Monster Hunter Stories ein rundenbasiertes Kampfsystem bieten, bei dem ihr zwischen den Optionen „Kampf“, „Technik“ und „Geschwindigkeit“ wählen könnt. Das Ganze funktioniert dann ähnlich wie beim bekannten Schere-Stein-Papier-Prinzip mit Stärken und Schwächen gegenüber einem anderen Aktionstyp. Ähnlich wie in den Hauptspielen von Monster Hunter besitzen die Bestien bestimmte Bewegungsmuster, die es zu beobachten gilt, um dann die offenbarten Schwächen auszunutzen.

QUELLE und mehr Infos
 
Whoa, ich wünschte, die Pokémon-Oberwelt würde so gut aussehen! Krass, was Capcom, wenn es will, aus dem alten 3DS immer wieder rauskitzeln kann. Für mich das interessanteste neue Monster Hunter.
 
GamersGlobal Preview

User-Meinung
Wie man wohl schon herauslesen konnte, bin ich schlichtweg begeistert von Monster Hunter Stories, obwohl es noch gar nicht spielbar für mich ist. Auch wenn der Stil nicht gerade optimal für meinen Geschmack ausfällt, ist er keinesfalls schlecht. Jetzt müssen wir nur noch auf einen Europa-Release hoffen. Das werden wohl die Verkaufszahlen in Japan entscheiden müssen, denn Capcom hat sich in dieser Hinsicht leider noch nicht geäußert. Zumindest im Land der aufgehenden Sonne wird das Spiel 2016 für den Nintendo 3DS erscheinen.
 
Schwierig. Ich glaub wenn es in Japan 2014 oder so erschienen wäre, wäre es auf jeden Fall rüber gekommen. So kommt es ja Ende 2016 in Japan. Heißt ein Westrelease wäre 2017 oder 18! Da wird NX leider nen Strich durch die Rechnung machen. Ich glaub selbst X kommt vielleicht nicht mehr rüber.
 
Monster Hunter Stories Hands-On: Bringing A Monstie To Battle

After getting my fill of the Rider Village in Monster Hunter Festa’s Monster Hunter Stories demo, I decided to head off to the Trial Dungeon with my newly befriended Yian Kut-Ku. Leaving the gates of the town, I entered the absolutely stunning Starting Field. Running through the starting field with my Yian Kut-Ku while watching the Aptanoth graze on wild grass felt like a scene right out of ­Ōkami.

And just like Ōkami, small monsters appear on the overworld and trigger battles when touched. Aggressive monsters like Ioprey and Bullfango will charge you at you. Other peaceful monsters like Aptanoth will ignore you until you’ve given them a reason not to. This was a nice bit of flavor taken from flagship Monster Hunter titles, building their personality directly into the gameplay.

Now, let’s talk about battles!

1. There are three types or normal attacks – Power, Speed, and Technique. Each monster, small and large, has a tendency to use one of these types over the other – you will come to understand their preferences as you become more familiar with them. In this triangle, Power beats Technique, Technique beats Speed, and Speed beats Power.

2. If you select a normal attack, your Monstie will use one of these three types at random. If you happen to attack with the same type as your Monstie, you perform a powerful Double Attack on the creature. If you and an enemy creature use the same type of attack, you will both deal damage to one another.

3. Alternatively, you and your Monsties have Skills you can use, sort of like moves from Pokémon. In the case of Yian Kut-Ku, it had a Peck Attack, Dash Attack, and Tackle Attack. My main character, using a Great Sword, had a Wide Slash and Uppercut attack – taken directly from weapon combos in the main Monster Hunter games. Each skill can only be used a number of times and do not produce Double Attacks.

4. Every battle will give you both experience pints and monster materials – so gathering monster materials is still a vital part of the game! In fact, hunting still seems like a vital part of the game…but we’ll touch on that another time. Oh, and you can gather materials while riding your Monstie!

Like Skills, every Monstie you befriend has a unique latent ability that enables different kinds of exploration. In my demo, the Trial Dungeon was behind a wall of rocks that only the strong beak of a Yian Kut-Ku could break. If you hatched Velocidrome, you could jump over a chasm to explore a Jungle; while hatching a Congolala let you climb up vines to explore a canyon. In any case, I crushed those rocks and entered the cave.

One thing of note here is how creatively the small monsters are worked into an RPG world. Konchu, infamous among hunters for their thick shells heavy defense, actually provide defensive stat boosts to enemies in battle. Bullfangos relentlessly attack you, but can also raise their allies attack. Reflections of the flagship Monster Hunter titles also made it into boss fights, which brings us to the demo’s boss, Rathalos.

The battle with Rathalos showed off the Bond Attacks you can perform with your monstie – each cleverly referencing the monster’s signature moves in Monster Hunter. To perform these attacks, you must land successful hits on the monster until your Bond Meter is charged. Tapping the Bond Stone will have you hope on your monster and choose a Bond Attack. Yian Kut-Ku’s is “Reverse Ball,” where it swallows Three Konchu and is punched by the rider to release them as fireballs.

With Rathalos out of the way, the demo ended. Monster Hunter Stories feels like a game that will attract all ages and genders to it – and indeed it did! In fact, Monster Hunter Festa was equal parts women as it was men. Stay tuned for some more Monster Hunter Stories coverage here on Siliconera.

-Quelle
 
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