Ich zock auf PS4 und muss sagen dass ich absolut enttäuscht bin. Ich seh im Gegensatz zu Fanti absolut nix was New Gen würdig ist. Ein MGS5, inFamous oder Black Flag sieht wesentlich polierter aus. Ich war am Anfang sogar regelrecht entsetzt wie schlecht die Gesichter und Animationen der NPC´s sind. Die Fragerate empfinde ich bisher gar nicht so negativ aber die Pop Ins und Texturfehler sind absolute Immersionskiller.
Zusätzlich war eine Szene dabei, da fragte ich mich ob Ubisoft EA um Erlaubnis gefragt hat dass sie einfach dass FIFA 08 Publikum in ihr Spiel kopiert haben.
Und die 900p merkt man einfach. Das ganze sieht matschig aus, wie bei Ryse oder Watch Dogs.
EDIT:
Shit got real
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-assassins-creed-unity-performance-analysis
Xbox One besser als PS4.
In the meantime, the reasons behind the resolution parity and Xbox One's performance advantage remain something of a mystery. We know that the Microsoft hardware has more CPU time available, and that animation and AI tend to stress processor hardware heavily. The sheer volume of objects on-screen means that the CPU is working overtime in order to prepare the draw-call data for the graphics hardware. There's also the possibility that the Microsoft compiler may be producing more efficient code than its Sony equivalent, though it's hard to believe that even this combination of potential factors could explain the performance differential we see here in many places. Quite why PS4 isn't rendering at a higher resolution is certainly a bit of a puzzler - in addition to GPU resources, it is worth bearing in mind that memory could be a factor too, especially bearing in mind the complexity of Assassin's Creed Unity's next-gen renderer. Of course, the reality may be rather more mundane: we may simply be looking at a game where the developers ran out of time - there's certainly the sense that both console versions of the game aren't running at their best.
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