PS4/Vita/Switch/PC One Piece: Pirate Warriors 2/3

Eben Fujitora freigespielt und mal auf ner niedrigen Level 10 Map getestet, klar das er alles abräumt mit Level 46 aber dennoch ist ja krank sein Moveset. Sein R1 gehört als Musou gemacht und nicht dauernd einsetzbar, ich fin man kann es leicht unterbechen aber wenn man es durchbekommt ist es hart. Seine normalen Moves sind auch alle richtig krass, kaum Schwachstellen und viel Schaden. Und das beste ist er ist verdammt schnell, dachte er wäre so lahm wie Jimbei, als Blinder rennt der ganz gut.

Also stimme dir zu bisher klar der stärkste Char, noch vor Enel. Mal sehen wie Doflamingo wird, werde lievber mit ihm spielen wenn ich ihn habe aber Fujitora gehört in meine Top 5. Naja ist auch der beste Admiral der Marine, mit Abstand imo :)

Ne die Limit Breaks also über Level 50 bekommt man indem man die Goldenen Münzen bekommt die jeder Charakter braucht, geh auf der Münzseite 2 mal runter und du siehst sie. Bekommen tut man die wohl wie in PW 2 auf Super Schwer.

Kurze Pause dann gehts an Mingo ran^^
 
sein R1 macht ihn Imba meiner Meinung nach. Klar kann man es abbrechen, aber einfach an der Karte orientieren wann der nächste Gegner kommt und planen, dann wird durch die Reichweite und Stärke der Attacke sofort Kizuna Rush und seine Spezial Anzeige gefüllt. Anschließend gemütlich in Kizuna Rush, gleich Spezial einsetzen, danach zweimal normales 2tes Spezial *was meiner Meinung nach auch eines der stärksten ist* und dann wieder von vorne. Du musst quasi keine normalen Attacken mehr verwenden...sprich der Gegner erwischt dich gar nicht :ugly:
Wichtig ist halt mit dem R1 Angriff gut zu planen. Was den R1 Move dann wirklich Imba macht ist die Tatsache das man es eben in einem Radius beliebig setzen kann. Ich empfehle es mal in der Mitte einer Basis zu verwenden :v:

Und jetzt nochmal, wie bekommt man nun die goldenen Münzen?
 
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sein R1 macht ihn Imba meiner Meinung nach. Klar kann man es abbrechen, aber einfach an der Karte orientieren wann der nächste Gegner kommt und planen, dann wird durch die Reichweite und Stärke der Attacke sofort Kizuna Rush und seine Spezial Anzeige gefüllt. Anschließend gemütlich in Kizuna Rush, gleich Spezial einsetzen, danach zweimal normales 2tes Spezial *was meiner Meinung nach auch eines der stärksten ist* und dann wieder von vorne. Du musst quasi keine normalen Attacken mehr verwenden...sprich der Gegner erwischt dich gar nicht :ugly:
Wichtig ist halt mit dem R1 Angriff gut zu planen. Was den R1 Move dann wirklich Imba macht ist die Tatsache das man es eben in einem Radius beliebig setzen kann. Ich empfehle es mal in der Mitte einer Basis zu verwenden :v:

Und jetzt nochmal, wie bekommt man nun die goldenen Münzen?

Was aber langweilig ist so ganz ohne normale Moves^^

Also in PW 2 hat man sie nur auf Super Hard bekommen, denke hier ist es auch so. Silber gibt es ja nicht mehr.
 
Gestern noch Mingo getestet und er ist ne Offenbarung. So genial, seine Attacken sind perfekt und super stark, er ist so schnell wie Enel. Sein SSST ist so genial, kann man leicht mit R1 chanceln. Überhaupt sein R1 ist wirklich geil, chancelt alle Moves und du kommst gut weg und ist ein Finisher wie bei Perona. Man stringt die Gegner beispielsweise mit TTS und dann bewegen sie sich ja nicht, nun R1 und man besiegt alle. Seine zwei Musous sind großartig und schnell. Für mich klar der beste Char, ich weiß bin ein riesen Doflamingo Fan aber er spielt sich echt besser als erwartet. Und seine Renn Animation ist göttlich.

Fujitora ist stärker im Spiel dank seinem R1 aber Mingo viel spassiger zu spielen imo. Gestern bemerkt das Fujitoras R1 grad bei mehreren Offizieren oder bei jemanden wie Kizaru nicht gut klappt. Ausserdem wird es auch abgebrochen wenn der Meterioit schon kommt. auch ist er in seinen Kombos leicht zu unterbrechen wie SSSST. Trotzdem ein Biest.

Nach Level 50 lernt man übrigens noch neue Moves. Und goldene Münzen bekommt man auch auf Hard. So erstmal Shanks freispielen. Wo bekomme ich Enel oder Kuma her, die sind nicht auf meiner Map?
 
Gestern noch Mingo getestet und er ist ne Offenbarung. So genial, seine Attacken sind perfekt und super stark, er ist so schnell wie Enel. Sein SSST ist so genial, kann man leicht mit R1 chanceln. Überhaupt sein R1 ist wirklich geil, chancelt alle Moves und du kommst gut weg und ist ein Finisher wie bei Perona. Man stringt die Gegner beispielsweise mit TTS und dann bewegen sie sich ja nicht, nun R1 und man besiegt alle. Seine zwei Musous sind großartig und schnell. Für mich klar der beste Char, ich weiß bin ein riesen Doflamingo Fan aber er spielt sich echt besser als erwartet. Und seine Renn Animation ist göttlich.

Fujitora ist stärker im Spiel dank seinem R1 aber Mingo viel spassiger zu spielen imo. Gestern bemerkt das Fujitoras R1 grad bei mehreren Offizieren oder bei jemanden wie Kizaru nicht gut klappt. Ausserdem wird es auch abgebrochen wenn der Meterioit schon kommt. auch ist er in seinen Kombos leicht zu unterbrechen wie SSSST. Trotzdem ein Biest.

Nach Level 50 lernt man übrigens noch neue Moves. Und goldene Münzen bekommt man auch auf Hard. So erstmal Shanks freispielen. Wo bekomme ich Enel oder Kuma her, die sind nicht auf meiner Map?

Kuma ist definitiv auf der Map. Hatte ihn ja schon mal freigespielt. Fujitoras R1 klappt bei Offizieren genauso gut...Planen ist das A und O. Klar das dir Dofla gut gefällt :v: Aber ist ja auch ein S Tier ohne wenn und aber. Wo spielst du auf Hard? den normalen Free Log? Oder Dream Log?
 
Kuma ist definitiv auf der Map. Hatte ihn ja schon mal freigespielt. Fujitoras R1 klappt bei Offizieren genauso gut...Planen ist das A und O. Klar das dir Dofla gut gefällt :v: Aber ist ja auch ein S Tier ohne wenn und aber. Wo spielst du auf Hard? den normalen Free Log? Oder Dream Log?

Planen kann man kaum wenn die Gegner in Sekunden an dir sind aber der AOE ist riesig, also klar klappt es.

Noch spiel ich nicht auf Hard aber wenn dann Free Log, Dream Log sind wie Herausforderungen in Teil 2 und haben einen festen Schwierigkeitsgrad :)

Und bisher ist er nicht bei mir auf der Map, denke mal wenn ich andere besiege.
 
VORBESTELLER-ANGEBOT:

o Ein exklusives DLC-Paket*:

§ 2 Kostüme: Ruffy als riesiger Fisch sowie Sabo, verkleidet als Lucy

§ 2 neue Quests

o Eine einzigartige Metallhülle im „Drei Brüder“-Design (nicht bei der STEAM-Version erhältlich)


· „DOFLAMINGO“-EDITION (für PlayStation®3 & PlayStation®4):

o Das vollständige Spiel

o Eine exklusiv für OPPW3 gestaltete Figur von DOFLAMINGO (16cm)

C7jhCen.jpg


vsHq7Wg.jpg


Wird natürlich alels gekauft, wie damals bei PW 2 die normalen japanischen DLCs als Vorbesteller Boni, bisher aber kein Sabo Early Code. Doflamingo Edition ist blind gekauft :D

Spiel kommt wie ich bereits sagte im August.
 
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was für Unterschiede gibt es eigentlich zwischen PS3 und PS4? nur die Auflösung und Framerate?
 
auf der PS4 gibt's viel mehr Gegner auf dem Bildschirm. Bei PW2 auf der PS3 hast du max 140-150 Gegner mit den stärksten Musou Attacken geplättet. Nun sind 300+ möglich mit Attacken wie Dragon Breath (Sabo), Königshaki (Shanks), Ryusei Kazan (Akainu) und MeteorShower (Fujitora)
 
Ja deutlich mehr Gegner was das Spiel spassiger macht.

Hab nun Shanks und werde erstmal Shanks, Caesar, Magellan und Moria testen als nächstes. Dann gehts an die Admiräle, Blackbeard und Whitebeard. Dann fehlen aber immer noch Enel und Kuma, die sind nicht auf meiner Karte. Hab noch soviel zu tun. Mingo rockt einfach. Blöd das ich max Level bin und die Erfahrung immer ins nichts geht. Kurze Pause und dann weiter im Dreamlog, hab ja noch sehr viel zu tun, ist nicht ganz so abwechslungsreich wie Adventure Mode bei HW aber dennoch genial und besser als die Crew Logs in PW 2.

Hast du Romance Dawn schon auf komplett S Lep? Ich hab ka wie man bei ! S erlangen soll da man Kizuna ja erst gegen Morgan nutzen kann und nicht mehr über die Map kommt.

PC Settings

MINIMUM:
OS: Windows 7 / 8 / 8.1
Processor: Core2Duo 2.4GHz
Memory: 512 MB RAM
Graphics: 512 MB Nvidia GeForce 8800 / ATI Radeon HD 3870
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 20 GB available space
Sound Card: DirectX® 9.0c or higher
Additional Notes: Game pad support

RECOMMENDED:
OS: Windows 7 / 8 / 8.1
Processor: Core i7 860
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 1 GB Nvidia GeForce GTX 550Ti / AMD Radeon HD 6790
DirectX: Version 9.0c
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 20 GB available space
Sound Card: DirectX® 9.0c or higher
Additional Notes: Game pad support
 
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PW 3 kann nun bei Amazon bestellt werden

http://www.amazon.de/gp/product/B00V38R75O/ref=twister_B00V4RHFCY?ie=UTF8&psc=1

Bereits gehackte Charaktere

[video=youtube;JWbh-vnDPiQ]https://www.youtube.com/watch?v=JWbh-vnDPiQ&app=desktop[/video]

[video=youtube;Rrc7Nvizb90]https://www.youtube.com/watch?v=Rrc7Nvizb90&app=desktop[/video]

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Monet sieht super aus, auch ihr Special. Vergo nicht so sein Special ist lahm. Alvidia und Kuro auch net. Mr. 1 und Bellamy sehr gut. Hody sieht auch okay aus, er nimmt sogar seine Energie Steroide. Coby war auch nett anzusehen. Am Ende hat keiner ein vollständiges Moveset und ich denke es wird schnell öde mit denen aber mal testen gerne :)

Habe mir die Doflamingo Edition gleich für Ps3 und Ps4 gesichert :awesome:

Release laut Amazon am 28. August, damit mal wieder direkt im Urlaub :D
 
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so habe die Normale jetzt Bestellt für PS4 Kostüme bekommt man ja eh wenn Vorbestellt ^^ der August kann kommen
 
Doflamingo Edition Packshot

7S9iZ3r.jpg


Später geht es mit dem Dream Log weiter :D

Hab gestern mal Moria, Magellan und Caesar probiert. Moria liegt mir nicht so, seine Doppelmann Angriffe find ich nicht so spassig und seine Dunkelheitsleiste weiß ich auch grad nicht wie ich die fülle. Magellan ist ein AOE Biest, hat zwar auch Angriffe gegen einzelne Gegner aber seine Stärke ist Flächenschaden. Seine Hydra ist super. Und Caesar hat geniale Effekte, ist definitiv eine der besten Logias aber die ganzen Explosionen und Effekte machen ihn schwer zu spielen, seine Specials sind auch nur okay. Trotzdem ist er sehr spassig auch wie er Gegner mit Süßigkeiten größer machen kann :D

[video=youtube;lDj0GkzStBc]https://www.youtube.com/watch?v=lDj0GkzStBc[/video]

[video=youtube;0KjyQ0QOFvI]https://www.youtube.com/watch?v=0KjyQ0QOFvI[/video]

[video=youtube;X5IcaGbOTbE]https://www.youtube.com/watch?v=X5IcaGbOTbE[/video]

Heute dann mal Shanks und Lucci testen.

PC Version wird übrigens auf der Ps3 Version basieren.
 
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So bis auf Enel, Kuma und Whitebeard habe ich alle auf dem Dreamlog, weiß nun auch was das Puzzle bedeutet und was man machen muss. Danke Fujitora und Doflamingo ein Kinderspiel die Maps aber ich nutze momentan mehr Fujitora da eher sehr leicht den S Rang bei ! holen kann, dauert nicht so lange wie mit Mingo und da sein R1 imba ist nützt es hier noch mehr. Fujitora im normalen Kampf also ohne sein R1 ist aber nicht der beste Char. Versuch mal gegen Kuzan zu kämpfen, der nervt so weil er dich alle 3 Sekunden gefriert. Dazu kann man Fujitoras Attacken ziemlich leicht chanceln, sein SSSSR wo er die vielen Metoriten ruft ist so leicht abzubrechen vom Feind. Seine Schwert Durchschlagskraft ist auch nicht so hoch. Dennoch wohl der stärkste Char im Spiel und beerbt damit Enel, der sicherlich immer noch imba ist. Freut mich für Issho, ist mein Liebling bei der Marine mit Tashigi und Smoker.

Dank Mr. Luffy im Arlong Park haben wir nun auch die genauen Treasure Events, die Gold Coins für die Strawhats und die 100% Legend Log Voraussetzungen.

Legend Log 100%
Okay, might as well do the other 8 objectives for 100% though really it just boils down to 1 unique one. For EVERY stage (Except Water 7 Departure) the first 8 are the following:

1. Complete the Stage
2 Achieve S ranking for KOs
3. Achieve S ranking for (!) points delivered (support attacks)
4. Achieve S ranking for a low enough completion time
5. Achieve a comprehensive S Ranking in a single playthrough
6. Complete all Treasure Missions
7. Beat in Hard Mode (or Super Hard Mode).
8. Defeat the final boss with a Kizuna Rush finisher. Not necessary in Water 7 Departure

The 9th one is where things get a little more interesting as it's a wild card objective unique for each mission. ShonenGameZ.com did a good job translating the in-game description of these, but they can sometimes be vague as I found out. Most are pretty self-explanitory. Note that the 8th and 9th are sometimes flipped

Prologue
Romance Dawn: Gain 500+ KOs or 250 (!) in a single battle. Effortlessly done when going for an S ranking.

Chapter 1

Orange Town: Clear the stage with no allies retreating. Self-explanatory

Syrup Village: Clear the stage with no allies retreating. Again, self-explanatory

Baratie: Defeat Mihawk. Treasure mission already makes this manditory

Arlong Park: Clear the stage with no allies retreating. Again, self-explanatory
Loguetown: Defeat Tashigi in a Kizuna Rush finisher. Unique because she's the only non-final boss enemy in the game that requires this

Chapter 2

Drum Island: Clear the stage with no allies retreating. Again, self-explanatory

Alabasta: Defeat Crocodile twice. Missable if you spend too much time in the lower territories trying to get an Z ranking. He first appears in the central territory beyond Mr 1 and Mr 2.

Mock Town: Gain 1500 KOs or 750 (!). Again, effortless when going for an S ranking

Skypeia. Quickly defeat Wiper. Easy to get without trying.

Chapter 3

Water 7: Okay this is where the descriptions start to get vague. ShonenGamez has it as "finish the stage before construction worker reinforcements arrive" which is both wrong and vague. What you really need to do is time the battle on Iceburg's mansion in a way that Nami sneaks through the back door just as the final wave of enemies at the front entrance are being deployed. Mid-battle saves are a must here because there are several ways this can go wrong. There are a total of 10 waves at the front entrance and you must defeat the first 9 and have the 10th deployed as Nami opens the door. It's possible that you can do this with an earlier wave by clearing it out, then facing Blueno. But frankly it was so annoying and time consuming that I haven't bothered to test other variants.

Enies Lobby: All Strawhat strategies succeed. Another vague one, but easier to figure out. When you cross the bridge and get Franky, go to Jyabura's territory and clear it & defeat him. Then head further to the corridor leading to Lucci and destroy the switch. This will block Spandam temporarily. From then on, capture territories in a counter-clockwise fashion until they are all captured, saving Kaku's for last. Only then proceed to Lucci. This way, Sanji get's the Jyabura area, Sogeking gets the bridge, Franky get's the pantry and Zoro gets the garden. Strategy successful. Then just beat Lucci, save Robin and escape ASAP.

Water 7 Departure:
1. Do not let the pirate with Franky's pants retreat. Easily done going for S or even just your first time through
2. Defeat Coby twice. Not difficult. Just remember to get him the 2nd time in the SW corner of the map and not just go straight for Garp/Aokiji at the end.

Thriller Bark: Yet again, don't allow any retreats in the stage.

Chapter 4

Sabaody Archepelago: Weaken Kizaru when he first appears then defeat him when he's the boss. Missable, but easy to get without trying.

Impel Down: Defeat Minotaurus 4 times. Easy to miss if you don't keep an eye on him, as the stage tends to reach the boss event by the time it's necessary to put him down the 3rd time.

Marineford Part 1: Defeat all bosses. Important to note you cannot complete this with Luffy because Hancock refuses to fight you. Also, it's important to go for Hancock & Kuma before defeating Smoker because there'sa good chance the next phase of the stage will start and they will retreat. Also, be sure not to accidentally activate the final boss event at the end.

Marineford Part 2; Defeat all bosses. Important to note you cannot do this with Luffy or Whitebeard because you cannot take part in the final phases of the stage, namely fighting dual-fruit Blackbeard. Early on save Garp and Kizaru for last. Also be sure to defeat Sentamarou when possible because he tends to stay at the sidelines minding his business. Challenging because most of the characters at your disposal will likely be under-levelled (though can be fixed with beli) and likely unfamiliar to play as.

Final Chapter

Return to Sabaody: Do not allow Perona or Hancock to retreat. Not difficult at all.

Fishman Island: Escape from Ryugu Palace. Sounds easy, but the trick is to know which characters allow this. You can only do this with Zoro, Usopp or Brook. They will begin locked in a room until Brook uses his soul powers to scare an enemy into opening the gate.

Punk Hazard. The last one that requires no retreating allies. This includes not allowing any marine captains to be abandoned in the Shinokuni contaminated areas.

Dressrosa. All strawhat strategies are successful. This one is rather vague but not too hard to figure out. The most difficult portion is early on. Your goal is to get Ceasar Clown to the drop point, but also prevent Bellamy's group from taking advantage while your're gone. So take care of the mission-based captains in the town, all the while spending a bit of time supporting Law. All 4 captains in town must be defeated before Bellamy appears, and he must be defeated before he retreats. If you succeed, you will get a green "objective success" message jsut before Doflamingo appears. If not, you will get a red "objective failed" message instead.

A few other actions that may affect this Dressrosa mission:
-Going into the collosseum with Law
-Preventing all allies from retreating (against their will). This includes Bellamy who appears aftter Fujitora & Doflamingo appear on Green Bit
-Preventing the Blackbeard captains from taking the territory to the south
-When Kuzan becomes a support, use him to destroy all snail-phone booths marked with a (!). I'm more or less certain this one is manditory

Treasure Events


Treasure Missions Guide

Prologue

Romance Dawn
1. Defeat Marine Captains Approaching Nami
2. Destroy all Captain Morgan statues

Chapter 1

Orange Town
1. Playing as Zoro, Clear the first two cannon rooms with minimal damage
2. Quickly Defeat Buggy's pirate captains. They will appear as (?) on the map.

Syrup Village
1. Not sure what the exact trigger is, but it involves clearing territories after Usopp's barriers are up. If you stop a group of enemies from destroying his barrier while clearing the 3 territories, You will get it
2. When Kuro first engages the Strawhats, try and get him to meet Usopp. This is rather difficult as it depends on where Usopp is and which (if any) barrier was destroyed. Usopp won't go beyond the barriers so you must bait Kuro towards Usopp until it triggers.

Baratie
1. Defeat an initial group of pirate captains. Easy, they will appear with (?) icons. Can't miss it
2. Defeat Mihawk. Hard to miss and not that hard
3. Successfully initiate Sanji's strategy. This means NOT trapping yourself in the territory directly west of where Krieg first appears. If you clear it fast enough and exit through the south, an event with Sanji will trigger. The territory will have a (?).

Arlong Park
1. Play as Sanji, and defeat the initial group of Fishman captains with (?) icons
2. When the marines land, protect all ally fighters captains on the coast. Achieved by targeting the marine captains
3. Play as Zoro and defeat Hatchi near the end of the stage
4. Begin the bass battle with Arlong and if no Strawhats have retreated from the battlefield. A (?) will appear on Arlong if successful.

Loguetown
1. Play as Zoro, and meet & defeat Tashigi at the beginning of the stage
2. Play as Luffy and meet Alvida when she appears at south of the map
3. Destroy all three lightning rods indicated as (!) on the map. When Buggy appears, the scene will trigger.

Chapter 2

Drum Island
1. When Wapol first appears at the South of the map, quickly clear territories and run right to him and fight him.
2. Protect all Lapan from retreat. After you defeat the first Lapan, allies will appear on the map. Protect them all until the scene activates.

Alabasta
1. Defeat Smoker at the south of the Map.
2. Defeat Robin an the northeast territory when she appears. She doesn't stay long, so it's advised to run right to her
3. Play as Zoro and meet Mr. 1
4. Play as Sanji and meet Mr 2. This is a bit tricky because you must defeat Tashigi beforehand. In order to get Sanji to defeat Tashigi (as he can't personally harm a female leader), you must attack with your support characters.

Mock Town
1. Defeat the marine captains that appear with a (?). Easy to find.
2. When Blackbeard appears, first defeat Blackbeard then Burgess. If you defeat Burgess first, Blackbeard will retreat, failing the requirement.

Skypeia
1. Defeat the enemy captains trying to attack Nami & Robin fast enough.
2. Defeat the enemy captains attempting to attack the Merry-Go territory. Will appear as (?)
3. Disrupt Eneru's actions. Not eactly sure how this is done, but it involves quickly capturing the enemy territories around him and defeating him quickly before he finally appears as a boss to the north the the stage

Chapter 3

Water 7
1. Play as Sanji and defeat the first group of enemy captains that appear with (?) icons
2. Defeat Franky and defeat him again when he appears in the msot southwest territory on the map with a (?) icon
3. Defeat all 10 waves of enemies in front of Iceburg's mansion. Must be completed before Nami succeeds in her plan to sneak in through the back door.

Enies Lobby
1. Play as Zoro an meet Kaku
2. Play as Sanji and meet Jyabura
3. When Franky joins quicky go throughte Jyabura territory and run directly to Lucci. A scene will activate if you get there soon enough.

Water 7 Departure
1. Defeat the group of enemy captains at the very beginning of the stage fast enough. They appear with (?) icons.
2. Defeat Aokiji when he apperas to the south. Possibly the hardest boss in the game in relation to your current level. Will most likely not succeed your first try (between lvl 20-30). But if you must ASAP, max your support characters early whittle his health to arround half and use all your support allies' Kizuna Rush mode back-to back. Be wary that if Aokiji freezes you, Kizuna Rush mode is instantly cancelled at the support is back to level 1. Also if you take too long, Garp will capture your territory, resulting in a Game Over. Might be a good idea to save beforehand.

Thriller Bark
1. Prevent any ally captains from retreating and defeat Doppleman near the beginning of the stage
2. Play as Brook as prevent all Strawhats from retreating by the time you first defeat Perona. Wait until all strawhats are in position then get Oars to appear. Get him to retreat the first time. When he reappears near the allied pirate captains, he should have a (?) icon above him. Instead of getting him to retreat again, allow him to destroy the platform. When this happens, protect the ally pirate captains as they make their way through the graveyard. When you encounter Oars agains, you should get the elusive scene.
3. Defeat Kuma.
4. When you KO Oars in the upper platformed area the first time, Moria will appear + 3 Dopplemen. Moria appears in the area with Nami, defeat him (and possibly one other Doppleman) to get the scene.

Chapter 4

Sabaody Archepelago
1. Play as Nami and defeat the first group of Marine captains with (?) icons
2. When Kizaru and Sentamarou appear, defeat Sentamarou ASAP before Kizaru reaches him.
3. When two pacifistas appear at the south of the map, lure them to the central southern territory with a visibly opaque territory around it. This is Law's room you must defeat both pacifistas in that area. When successful, Law will send them away (or destroy them?).

Impel Down
1. Play as Ivankov and help Crocodile defeat the Minotaurus.
2. When Buggy joins, quickly clear the southwest territory to get Mr 1 as a support. You need Crocodile as a support to open the doorway to the territory.
3. Free all prisoners. Not sure Mr 1 counts, but there are 3 aged areas to the northeast with (?) icons. Buggy eventually opens all of these if you clear the areas fast enough and don't let Minotaurus harass him or get him to retreat.
4. Clear the control room where Mr 2 (disguised as Megellan) is headed. Do it before he reaches the area. You need Crocodile to open the doorway to the corridor leading to this area before Mr 2 opens it.

Marineford Part 1
1. Play as Ivankov and defeat Kuma. Don't capture Smoker's territory beforehand or he'll end up retreating.
2. Play as Luffy and get Hancock to butt into your fight with Smoker. Do not approach Hancock first or she'll retreat and don't defeat Smoker right off. Instead, engage Smoker then attempt to engage Hancock. She will retreat and when you fight Smoker again, you will get the scene.
3. Play as Buggy and encounter Mihawk
4. Play as Jimbei and defeat Moria

Marineford Part 2
1. Play as Hancock and encounter/defeat Sentamarou before engaging Garp
2. Defeat Doflamingo when Crocodile is nearby
3. Destroy all marine captain reinforcemets attempting to take Whitebeard's territory. They appear as (?) on the map.
4. Clear the scaffolding fast enough. Requires running straight to Garp's territory, clearing it, then defeating Garp. You will know if you were fast enough if a (?) appears over Garp.
5. After freeing Ace, reinforcements will appear. The captains will appear with (?) icons. Defeat them.
6. When Sentamarou attempts to retreat near his pacifistas, defeat him first. Note, you cannot play this sequence if playing as Luffy or Whitebeard.

Final Chapter

Return to Sabaody
1. When Nami first appears, allow her to meet Usopp before Sanji gets near Nami. If Sanji turns to stone upon witnessing Nami(-chwaan) you will fail. If successful, Sanji will divert his attentions to Robin, who will turn him to stone no matter what.
2. When Hancock is retreating to her ship, help clear the way for her. You will get the scene when she reaches her destination.
3. When 4 pcifistas appear at the end of the stage, defeat them all before defeating Sentamarou.

Fishman Island
1. Clear the Northeast territory with an (?) icon
2. Clear the Southeast territory with an (?) icon
3. Do not allow any allied fishman captains retreat by the time you first engage Hody
4. Clear the Northwest territory with an (?) icon
5. Clear the Southern territory with an (?) icon
6. After engaging Hody the first time, he will appear at the NE corner of the map. Quickly defeat the cptains protecting the first switch (! icon). Destroy it, then run to & destroy the seconds switch then run straight to Hody. If you are fast enough, a new scene will activate.

Punk Hazard
1. Assist Sanji in defeating Vergo
2. Play as Zoro and meet Monet (2nd encounter)
3. Prevent any marine captains from being sealed off in the first Shinokuni contaminated zone. Be advised that when you exit the contaminated zone, the zone will be sealed off instantly, regardless of the timer so try to be the last one out. When leaving the zone, enter the central area where you will encounter marines being locked into small quarters. Free all 4 of them with visible (?) icons by defeating the enemy captains in front of each door. When they are free, join Law & Smoker in the SW portion of the map and help them reach Vergo in the SAD laboratory. The scene will occur while fighting Vergo w/ Smoker nearby. Do not defeat Vergo too fast or you will not get the scene
4. When the stage is reduced to a NW cordoned off zone with two enemy territories remaining, Cesar Clown will appear in the allied territory nearby after 1 minute has passed. Defeat him FAST before your allies clear out one of the nearby territories. If a scene with Law plays out beforehand (indicated by a [...] prompt) you have failed, even if you defeat Caesar Clown immediately after.
5. In that same zoned area, prevent any marine/allied captains from retreating. If successful, a scene will occur right before the final bout with Ceasar Clown.

Dressrosa
1. Defeat Bellamy after clearing out the most Northwest territory (Green Bit) on the map. Requires planning by running ahead of Law & Co. to quickly clear out the territory. When Law reaches the drop point, Bellamy will appear. Don't take too long defeating Bellamy or he will retreat, failing the objective.
2. Defeat pirate captains after the Mera-Mera fruit. Requires heading straight to the colloseum zone where Doflamingo's puppet appears. If Law enters the colosseum zone first, he will be trapped and likely killed by the pirate captains, resulting in a game over.
3. Defeat Blackbeard within a certain timeframe. Not hard really.

--- Update From New Post Merge ---

Note that in all missions that require you to play as a character (along with treasure missions in general), you must finish the whole stage. So be prepared to level up Ivankov, Nami, Brook, etc to achive these missions.

Strawhat Gold Coins

One last bit involving Legend Log: unlockable abilities and buff coins. All Strawhats except Franky and Brook need one gold coin to unlock their 2nd special and/or to act as a buff to their specials(?). Here's what I got:

Luffy
1. Blueno Coin: This unlocks gear 2nd. Acquired once Water 7 is completed with Luffy
2. Rob Lucci Coin: This unlocks Gear 3rd and TS Luffy's Elaphant Gatling. Acquired upon completing Enies Lobby with Luffy.

Zoro
1. Kaku Coin. This unlocks Asura and TS Zoro's 2nd Special. Acquired upon completing Enies Lobby with Zoro
2. Sword #1 Coin. This seems to be a special move buff (PTS only?). Acquired upon completing Loguetown with Zoro
2. Sword #2 Coin. Another buff it seems (TS only?). Acquired upon completing Thriller Bark with Zoro.

Nami
Enhanced Clima-tact Coin. Appears to be a special buff. Acquired upon completing Skypeia with Nami. Free Log completion required

Sanji
Jyabura Coin. Gives PTS Sanji his Diable Jamble ability and TS Sanji's Hell Memories abilities. Acquired upon the completion of Enies Lobby with Sanji

Usopp
1. Kabuto Coin. Necessary to gain Usopp's 2nd Special (both PTS & TS). Acquired upon completing Skypiea with Usopp.
2. Sogeking Coin. Necessary to gain the Sogeking ability when in Kizuna Rush Mode. Acquired upon completing Enies Lobby with Usopp. Free Log completion required

Chopper
Rumble Ball Coin. Necessary to gain the Monster Chopper special for PTS Chopper and TS Chopper's 2nd special. Acquired upon completing Enies Lobby with Chopper.

Robin
Franky Coin (no association with Franky's limit breaking coin). Necessary to gain PTS Robin's "Grab" special & TS Robin's 2nd Special. Acquired upon completing Water 7 Departure with Robin.

Edit: Looks like Law, Tashigi, and Smoker get a gold coin each for completing Punk Hazard with those characters. For all 3, it goes toward their 2nd special.

Danke nochmal an Mr. Luffy, super Arbeit.

Hab gestern auch mal Lucci und Shanks probiert. Lucci ist gut, aber nicht so gut. Sein R1 ist schonmal zum großen Teil nutzlos. Man wechselt die Form, gut aber jede Attacke hat die Form fst vorgeschrieben also sein TTS ist immer in Menschenform. Man hat zwar 2 Moves mehr aber man hätte ihm ein nützlicheres R1 geben können. Seine 2 Musous sind mies. Sein erstes ist ganz klar das schlechteste im ganzen Spiel. Sein zweites ist besser aber auch sehr schwach. Seine normalen Attacken sind aber sehr gut grade seine T basierten Angriffe.

Shanks ist echt verdammt stark aber imo hinter Fujitora. Dafür sind seine normalen Atacken viel besser und mit dem Schwert kann man ihn schwer chanceln. Einzig seine TTSS Attacke wo der langsam käuft und dann mit seiner Pistole schießt ist vlt ein Risiko. Finde es schade das er nur da mit der Pistole feuert. Seine zwei Musous sind echt stark, Königshaki eben. Sein SSTT ist auch nicht schlecht da es guten AOE macht er aber auch gegen einzelne Gegner echt super ist. Sein R1 geht so. Hier mal noch etwas Gameplay von mir,auch von meinem Liebling Doflamingo.

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Wie Mingo rennt :love4:

Morgen poste ich dann zu Fujitora, Enel und Blackbeard denke ich. Im Dreamlog habe ich nun 50 Prozent also noch ne Menge zu tun. Dann gibt es ja noch die 100er Map. Legend Log zu 100% fehlt auch noch. Also Umfang stimmt wirklich mehr als bei dem Spiel. Denke mal bin so 30 Sunden dran. Das d umme auf der Ps3 ist ja man sieht nicht wie lange man schon spielt, bei der Ps3 war das besser....
 
Wie bekommt man denn die ganzen Gold Coins? Für Doppelfrucht Teach brauch ich die Whitebeard Gold Münze...aber keinen Schimmer woher ich die bekommen kann :hmm:
Ja Luccis Specialattacken sind echt der Witz. Absolut miese Reichweite. Blackbeard wurde meiner Meinung nach verbessert. Mann kann nun sehr viele Gegner in sein Black Hole ziehen und mit R1 alle wieder rauskatapultieren. Aber möchte wissen wie er mit Doppelfrucht ist.
 
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