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Xbox One Xbox One

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller finley
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

XBOX ONE ohne DRM & Co. Holt ihr euch jetzt eine Xbox ONE?


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Nicht offen für weitere Antworten.
Zum letzten Mal jetzt: Wir sind hier im Herstellerbereich und hier gehts auch nicht um Sony/PS4

Threadbans und Verwarnungen wurden verteilt, bitte haltet euch endlich an die Regeln.
 
Habe für "Niemals" gestimmt. Was ich übrigens auch getan hätte, wenn die One nur 300Euro kosten und mich die Exklusivtitel interessieren würden, da das für mich in erster Linie eine ethische Entscheidung ist und ich MS nicht für deren kundenfeindliche Politik belohnen möchte. MS hat nun eine Konsolengeneration Zeit eine verbraucherfreundlichere Philosophie zu entwickeln, sich mit dieser zu identifizieren und mit entsprechenden Entscheidungen, welche nicht erst der Korrektur durch einen Shit-Storm bedürfen, glaubhaft zu untermauern. Ich denke, dass das ausreichend Zeit ist, um von einer fairen Chance zu sprechen. Falls MS da ihre Hausaufgaben machen, bekommt die Nachfolgekonsole wieder eine Chance allein durch Qualität zu überzeugen, ebenso wie sie einst die One hatte.
 
Family-Sharing: Ist wohl eher zum Reinschnuppern gedacht

Auf Pastebin (via Verge) äußert ein mutmaßlicher Microsoft-Entwickler sein Bedauern darüber, dass sein Arbeitgeber hinsichtlich des Online- und Lizenzkonzepts der Xbox One zurückgerudert ist.

Das Unternehmen habe es nicht vermocht, die Vorteile des Ansatzes zu erklären, sondern zu viel Zeit damit verbracht, gegen die "negative Stimmung von vielen Leuten aus der Presse anzukämpfen." Hätte man das Modell besser erklärt, hätten sich sowohl Spieler als auch Journalisten dafür begeistern können und gesehen, dass man am Ende mehr gewonnen als verloren hat.

Die Xbox-Division denke zuerst immer an den Spieler, für den man alles mache. Und lege sich dafür auch mit dem Management an. Manchmal verliere man diese Auseinandersetzung und muss z.B. damit leben, dass beim ersten Kinect aus Kostengründen einige Chips eingespart werden musste. Manchmal setze man sich auch durch, was z.B. darin resultiert sei, dass Microsoft sich Gears of War weiterhin exklusiv gesichert hat.



Publisher hätten sich nie direkt beim Unternehmen gemeldet und darum gebeten, etwas gegen Gebrauchtspiele zu machen. Allerdings gehe ihre Meinung zu dem Thema klar aus vielen öffentlichen Stellungnahmen hervor. Der Gebrauchtmarkt würde die Hersteller "langsam erledigen." Der Online-Pass sei zugegebenermaßen weder gut umgesetzt noch aufgenommen worden.

Langfristig hätte man daraus etwas machen können, dass sich lohnt. DLC sei zuerst schließlich auch eher sinnlos gewesen (Pferderüstung), jetzt habe man tolle Sachen wie die Zusatzinhalte für Borderlands 2. Viele Spieler wüssten einfach nicht, dass der Erwerb eines Gebrauchtspiels einem Hersteller mehr schadet als der Kauf eines Gebrauchtfilms einem Filmstudio aufgrund der viel kleineren Verwertungskette im Spielebereich.


"It is impossible to continue to deliver movie like experiences at the current costs without giving up something in return. It's what gamers want and expect, the best selling games are blockbusters, the highest rated are blockbusters, the most loved are blockbusters. How can developers continue to create these experiences if consumers refuse to support them?"

Nicht die Branche, sondern der Gebrauchtmarkt sei das Problem. Microsoft und andere Hersteller hätten es aber vermasselt, den Kunden dies mal aufzuzeigen.

Family-Sharing: "Ein spezieller Demo-Modus"

Der angebliche Angestellte kommt auch auf das Family-Sharing zu sprechen und merkt an, er sei schon etwas frustriert darüber, dass seine Kollegen das nicht besser erklären konnten.

Der Beschreibung zufolge geht es da dann aber wohl doch eher weniger darum, Spiele untereinander quasi digital tauschen zu können, sondern andere zum Kauf zu animieren. Man könne neun anderen "Familienmitgliedern" - laut Microsoft sind aber wohl beliebige Freunde und Adressen möglich - Zugriff auf seine Spielebibliothek gewähren.

Was aber nicht bedeutet, dass jene "Familienmitglieder" dann einfach alle Spiele konsumieren können. Laut der Beschreibung auf Pastebin würden die anderen Nutzer in einen "speziellen Demo-Modus" versetzt und könnten jene Titel dann - je nach Timer - 15 bis 60 Minuten lang spielen.

Nach dem Ablauf des Zeitlimits würde der Nutzer auf dem XBL-Marktplatz landen und habe dann die Option, das Spiel zu kaufen. Damit die Nutzer so ein Spiel nicht über mehrere Partien hinweg einfach durchsspielen, habe es Gedankenspiele dafür gegeben, die Zahl der Sessions pro Spiel zu beschränken - auf einen angemessenen Ansatz hätte man sich bis dato aber noch nicht festgelegt. Vergleichbares habe es mit dem Sharing auf der PS3 gegeben, dies sei aber schlecht umgesetzt worden.

Man habe das Ganze als Spielegegenstück zu Diensten wie Spotify oder Pandora angesehen. Im Gegensatz zu einer üblichen Demo würde der erreichte Spielfortschritt (beim Kauf der Vollversion) stets bewahrt und übernommen. Die bereits auf der Konsole installierten Daten des Spiels müssten außerdem nicht gelöscht werden, sondern würden dann einfach vervollständigt.

Microsoft entwickle das Konzept momentan nicht mehr weiter - es sei aber auch nicht beerdigt worden. Bei Download-Spielen ließe es sich immer noch irgendwann einsetzen - und das sei seines Wissens nach auch geplant.

Der Hersteller habe auch nie das soziale Netzwerk beworben, das man letztendlich mit der Xbox One aufbaut. Die Nutzer könnten dort mit ihren Freunden interagieren, ohne Laptops oder Tablets bemühen oder Keyboard-Erweiterungen verwenden zu müssen.

"Each Xbox Live account would have a full "home space" in which they could post their highest scores, show off their best Game DVR moments, what they've watched via Xbox TV and leave messages for others to read and respond to. Kinect 2.0 and Xbox One work together and has robust voice to text capabilities. The entire notion of communicating with friends you met online would have been natural and seamless. No reliance on Facebook, or Twitter (though those are optional for those who want them). Everything is perfectly crafted for the Xbox One controller and Kinect 2.0 and given that shine that only Microsoft can provide."

Er sei weiterhin der Meinung, dass die PS4 "Xbox 360 Teil 2" sei, während die Xbox One versuche, den Konsum von Entertainment zu revolutionieren. Das etwas patzige Fazit:

"For people who don't want these amazing additions, like Don [Mattrick] said we have a console for that and it's called Xbox 360."

Quelle: 4players.de

So viel zum Thema, die Games mit Freunden tauschen. Singleplayer komplett spielbar und so weiter. Habe doch gleich gesagt, das war naiv zu glauben. Dieses sharen war als 1-stündige Testversion gedacht.
 
So viel zum Thema, die Games mit Freunden tauschen. Singleplayer komplett spielbar und so weiter. Habe doch gleich gesagt, das war naiv zu glauben. Dieses sharen war als 1-stündige Testversion gedacht.

Ich war guter Hoffnung :hmm: Hätte mir den Postversand erspart.

Bist ja nun auch wieder unter den Launchkäufern :smile5:
 
Also ich hab schonmal folgende Titel in meiner Wunschliste:

Watch Dogs

Wolfenstein : The New Order

Kinect Sports Rivals

Forza Motorsport 5

Battlefield 4

Need for Speed Rivals

Quantum Break


Wir haben noch 5 Monate zum Launch da ist das schon ne ziemlich Menge. Die fetten Spiele kaufe ich mir auf jeden Fall.
 
hier ein weiterer bericht über das eigentliche problem von MS.

anstelle eines autos gibts jetzt doch nur ein schnelleres pferd.
The Internet Just Made Microsoft Kill a Car for a Faster Horse

It’s most likely an apocryphal story, but there’s a quote from Henry Ford where he said, “If I had asked what my customers wanted, they would have said they wanted a faster horse.” Even if the quote isn’t real, its spirit is. The idea is that people who make products that actually advance industries and push everyone forward should not and cannot wait for consumers to tell them what they want. For example, if Apple had listened to prevailing wisdom in 2007, the iPhone would have had a physical keyboard.

I bring this quote up today because of Microsoft’s capitulation to the internet crowd to reverse their used-game policy to the one that exists today and to eliminate the 24-hour online check-in policy entirely. Sure, on the surface the Xbox One’s policies were more “restrictive” than the Xbox 360's, but the benefits would have way outweighed the downsides. I’ll explain.

Buried near the bottom of Microsoft’s update post was this paragraph:

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

To remind you of some of the “scenarios [they] previously announced”, here’s a short list of the relevant features.

• If you purchased a physical disc game, your game was tied to your account and you could go to any other Xbox One and be able to have access to your entire library without carrying physical discs around

• You could re-sell your physical disc game to Gamestop or any participating outlet that opted into Microsoft’s revenue sharing system

• You could buy a used physical disc game from a participating retailer and play it like a new game

• You could install all your games onto your hard drive and not have to get up all the time to swap discs

• You could buy a digital copy and sell it or gift it to a friend (a previously unheard-of policy in digital games)

• You could potentially share your entire library with 10 friends/family members, with the only limitation being that you couldn’t play the same game at once

These were fantastic new features that were only available because Microsoft had the very reasonable expectation that you authenticate once a day to make sure you owned the game and didn’t just dump your entire library to someone and they were able to play all your games forever. Well, all of those features are gone now.

What could have been an incredible middle step between all-physical games and all-digital games, with very good benefits on the digital side, is now not a step at all because customers couldn’t see the forest for the trees. They were too caught up in corner cases of “what if I’m traveling!” and “what if my internet goes out for a long time and I can’t authenticate!” Most people aren’t Richard Branson and most people have enough of a connection, however intermittent, to authenticate once a day.

Furthermore, when you design a product, especially when you design one that’s going to live in people’s houses for up to seven or eight years, you need to plan for the future. So why plan based on internet connectivity now? Isn’t it likely that people’s connectivity will grow? That people’s bandwidth will grow? That most everyone will be online at least to the point where they can authenticate once a day?

In the end, Microsoft capitulated to people who didn’t want change. These gamers were loudly protesting the new features instead of welcoming the convenience and benefits they brought. I get it. Maybe sharing their libraries with their friends wasn’t something they were looking forward to. Maybe they liked having to bring all their physical discs along wherever they went. Maybe they didn’t care about having the ability to sell their digital games after they’re done playing. I don’t know.

On the other side of the coin, I personally didn’t care too much about used game policies and online check-ins, because I’ll most likely only buy 2 or 3 used games in the entire 7 year console life, and my internet very rarely goes out. An inconvenience a handful of times in 7 years is a very small price for a convenience every time I want to switch games without getting up, or every time I can access my friends’ games when they’re not playing them. And now I can’t.

Microsoft tried to consolidate two types of gamers—one who cares about used games to a point where it dictates which console they buy, and one who is willing to go through authentication and online check-ins in order to transition to a digital age. By siding with the present, they threw away the future.
It’s a messaging problem

The root reason why Microsoft had to back down on their changes and make things stick with the way they are, it’s because they did a horrible job selling their new features and what they could have meant for the consumer.

What they should have done is said that they’ve made the Xbox One an entirely digital experience, where people can purchase games directly from Microsoft on day 1 without having to wait in line, preorder or deal with physical discs. They should have said that they’re still going to make physical discs available for people who don’t have the appropriate bandwidth to download 50GB games, but that their focus is on digital. They should have said that because their focus is digital, all these features listed above are like Steam, but better. But instead they focused too much on the physical discs and lost people along the way.

But that doesn’t matter now. It’s apparent that the backlash, whether founded or unfounded, was too much for Microsoft to bear, and they backed down and not only removed these so called “restrictions,” but they removed a whole lot of incredible features as well. All thanks to people complaining on the internet.

Who knows, maybe Microsoft will change the policy again and have people opt in to the online check so that they can share their libraries with their friends. Maybe they will have another tier where people opt in to these benefits. I hope so.
Quelle
 
Ich war guter Hoffnung :hmm: Hätte mir den Postversand erspart.

Bist ja nun auch wieder unter den Launchkäufern :smile5:

Ich war die ganze Zeit unter dein Launchkäufern! Wieso wieder? Ich habe seit Monaten gesagt ich kaufe mir beide Konsolen Day1, nur unter den gegebenen Fakten, wäre die Box nur die Zweitkonsole für Exklusivgames geworden. Jetzt werden die Karten neu gemischt.
 
Xbox One Will Drop to $399


Microsoft has a track record of dropping multiple SKU'S, before the xbox one launches, Microsoft will announce two different versions of their console; one with Kinect 2.0 and one without. This gives gamers a chance to buy the Xbox One for one hundred dollars less. In today's economy, buying a Console for $500 is just too expensive. Especially when your competitor is a hundred dollars less, I still don't trust Microsoft, I lost the trust when they screwed us with this DRM rubbish. Microsoft is forcing kinect 2.0 down our throat’s plain and simple

http://n4g.com/news/1287577/xbox-one-will-drop-to-399


Jetzt kann ich ja schon wieder nen neuen Thread aufmachen xD


Ich kauf mir aber sowieso mit Kinect :) Will Kinect Sports Rivals zocken
 
Zuletzt bearbeitet:
Also ich hab schonmal folgende Titel in meiner Wunschliste:

Watch Dogs

Wolfenstein : The New Order

Kinect Sports Rivals

Forza Motorsport 5

Battlefield 4

Need for Speed Rivals

Quantum Break


Wir haben noch 5 Monate zum Launch da ist das schon ne ziemlich Menge. Die fetten Spiele kaufe ich mir auf jeden Fall.

Oh , schon für die ganze gen eingedeckt ? :v:
 
Xbox One Will Drop to $399


Microsoft has a track record of dropping multiple SKU'S, before the xbox one launches, Microsoft will announce two different versions of their console; one with Kinect 2.0 and one without. This gives gamers a chance to buy the Xbox One for one hundred dollars less. In today's economy, buying a Console for $500 is just too expensive. Especially when your competitor is a hundred dollars less, I still don't trust Microsoft, I lost the trust when they screwed us with this DRM rubbish. Microsoft is forcing kinect 2.0 down our throat’s plain and simple

http://n4g.com/news/1287577/xbox-one-will-drop-to-399


Jetzt kann ich ja schon wieder nen neuen Thread aufmachen xD


Ich kauf mir aber sowieso mit Kinect :) Will Kinect Sports Rivals zocken

Ich mit meiner 19 jährigen Spieleerfahrung sage, das dies ein sehr gutes angebot ist/wäre :brit:
 
Xbox One Will Drop to $399


Microsoft has a track record of dropping multiple SKU'S, before the xbox one launches, Microsoft will announce two different versions of their console; one with Kinect 2.0 and one without. This gives gamers a chance to buy the Xbox One for one hundred dollars less. In today's economy, buying a Console for $500 is just too expensive. Especially when your competitor is a hundred dollars less, I still don't trust Microsoft, I lost the trust when they screwed us with this DRM rubbish. Microsoft is forcing kinect 2.0 down our throat’s plain and simple

http://n4g.com/news/1287577/xbox-one-will-drop-to-399


Jetzt kann ich ja schon wieder nen neuen Thread aufmachen xD


Ich kauf mir aber sowieso mit Kinect :) Will Kinect Sports Rivals zocken

Bezweifle ich, MS wird wohl weiter auf den Kinectzwang bestehen :neutral:
 
Ich nehm zwar dennoch eine mit Kinect aber Hey, wer es nicht mag kann dann zur günstigeren greifen! Langsam wird das doch was!
Wenn es wirklich stimmt wäre jeder Grund für ne PS4 weg. Zumindest für mich und ich würde wieder auf MS setzen da es mir nur um den Preis ging.
 
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