XLA Xbox Live Arcade Games

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller nighty
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Schön, SF 2 HD für die Xbox 360 wird nun doch nicht "gedowngraded" wegen der Speicherplatz-Limitierung von Microsoft :)

Capcom's Seth Killian:
I can officially say that the filesize will not be an issue. With great help from the guys at Microsoft, we will be able to offer the same features on both platforms to the same quality as each other. To use the term I've been reading on the forums, neither console version will be "gimped" due to any kind of limitation.


http://kotaku.com/367183/xbla-sfii-hd-isnt-gimped
 
sehr schön :-), nur mit dem Xbox pad ist das game imo unspielbar, wenn ich es mir für live hole, was ich wahrscheinlich machen werde, dann muss ne alternative lösung ins haus.

Ja, das ist leider echt ein Problem - und bei mir sogar noch schlimmer, da ich auch mit den Richtungstasten der PlayStation-Controller bei solchen Spielen nichts anfangen kann :oops:
 
mit dem PS3 pad würde ich noch einigermassen klar kommen aber die ideal lösung wäre es auch nicht, allerdings bekomme ich beim 360 pad schon einen krampf wenn ich mit dem digi kreuz ne textnachricht eintippe. muss wohl ein arcade stick ins haus oder es kopiert jemand das SNES pad, das wäre IMO das beste 8)
 
Ja, das ist leider echt ein Problem - und bei mir sogar noch schlimmer, da ich auch mit den Richtungstasten der PlayStation-Controller bei solchen Spielen nichts anfangen kann :oops:

wir brauchen einen adapter um z.B. snes controler benutzen zu können.

selbst wenn die so einen arcade stick bringen. denn damit komm ich auch nicht klar.
 
wir brauchen einen adapter um z.B. snes controler benutzen zu können.
selbst wenn die so einen arcade stick bringen. denn damit komm ich auch nicht klar.

So ein SNES-Adapter wäre wirklich klasse :D

Mit einem Arcade-Stick könnte ich zwar auch umgehen ... aber die sind leider nicht gerade billig ...
 
Hab mir grade so nen Arcade Stick bestellt. Denn Bemus gehen ja mal gar nicht mit dem 360 Pad. Hab mir bei DOA fast den Daumen gebrochen.
Und da ich eh vor hatte mir SF2-HD zu holen und ich immer noch mit VF5 liebäugele....
Genug OT.

Freue mich übrigens tierisch über die ganzen Capcom Games für XBLA. :)
Hoffe da kommt noch mehr. Strider wäre z.B. nen Titel den ich mir wünschen würde. Grade was Arcade Games angeht war Capcom in den späten 80er bis in die 90er einfach nur geil. :)
 
Hab mir grade so nen Arcade Stick bestellt. Denn Bemus gehen ja mal gar nicht mit dem 360 Pad. Hab mir bei DOA fast den Daumen gebrochen.
Und da ich eh vor hatte mir SF2-HD zu holen und ich immer noch mit VF5 liebäugele....
Genug OT.

Sag uns dann, wie er ist :)

Freue mich übrigens tierisch über die ganzen Capcom Games für XBLA. :)
Hoffe da kommt noch mehr. Strider wäre z.B. nen Titel den ich mir wünschen würde. Grade was Arcade Games angeht war Capcom in den späten 80er bis in die 90er einfach nur geil. :)

Ich wünsche mir vor allem ein Ghouls'n'Ghost oder Ghost'n'Goblins (Hauptsache eins der Reihe - wobei ich Super G'n'G für das SNES noch am besten finde [Doppelsprung 8)]) in HD als Arcade-Titel :D
 
Ich sag bescheid, sobal der Stick da ist, dann kannst mich in DOA pwnen. Bin da noch Vollnoob.

Die G'n'G Reihe ist der Hammer. Auch wenn du HH nicht magst, solltest du dir mal Ultimate für die PSP an schauen.
Nen neues Forgotten Worlds wäre mit Dualstick Steuerung ein Traum. :cool:

Hat schon jemand Trigger Heart Exelica. Fand die Demo ganz ok, weiß aber nicht, ob das Spiel sich lohnt.
Was sind den noch für Shmups, außer Ikaruga :love3:, für XBLA angekündigt?
 
Capcom cracks XBLA size limit

Microsoft eases 150MB limit to let publisher achieve "complete feature and graphical parity" for PSN, XBLA versions of SSFII Turbo HD Remix and Bionic Commando Rearmed.

After granting an exception to Konami's Castlevania: Symphony of the Night to exceed the skimpy 50MB XBLA file-size limit in January 2007, Microsoft officially ditched the stifling restriction in favor of a slightly more spacious 150MB limit. However, many developers have still found the expanded limit constrictive, especially considering games found on Sony's PlayStation Network aren't subject to the same restriction, and Microsoft has doled out several more exemptions on a case-by-case basis.

It now appears Capcom may have found one good way to get Microsoft to ease up on its file-size limit: go multiplatform. With Capcom's Digital Day under way, producer Rey Jimenez gave Street Fighter fans an update on Super Street Fighter II Turbo HD Remix on the publisher's official blog. After laying out much of the information found in GameSpot's recent preview of the game, Jimenez addressed concerns that the Xbox 360 version of the game will be hampered by Microsoft's file-size limit.

"The last thing I'll mention is concerning the talks that have been occurring online concerning the file size of the game with respect to features on the 360 and the PS3 versions," said Jimenez. "I can officially say that the file size will not be an issue. With great help from the guys at Microsoft, we will be able to offer the same features on both platforms to the same quality as each other. To use the term I've been reading on the forums, neither console version will be 'gimped' due to any kind of limitation."

Speaking with GameSpot, a Capcom representative confirmed that Microsoft has indeed slackened the limit for SSFIITHDR, and also noted that Bionic Commando Rearmed will also not be subjected to the 150MB XBLA file-size limit.

"Given the sizeable content in Bionic Commando Rearmed and Street Fighter II Turbo HD Remix, Microsoft allowed Capcom to work with a larger file size limit for both of those titles in order to provide gamers with the game experience that Capcom desired, such as full hi-res textures (on Bionic Commando Rearmed) or 1080p support (for SSFIIT)," said the Capcom rep. "The Xbox Live Arcade versions of both titles will have complete feature and graphical parity with the iterations that will be available on other platforms. There were never any issues with 1942 or Wolf of the Battlefield: Commando 3, as those titles were designed from the ground up to meet [Microsoft's] standards."

Despite the concession made for Capcom's two upcoming downloadable games, Microsoft plans to stick by its 150MB size limit for the time being. "On the whole, our partners are happy with the size limit framework currently in place, and we do not anticipate the need to change the 150 MB size limit policy," a Microsoft representative told GameSpot. "We will continue to work closely with our partners to bring the best games to Xbox Live Arcade, and if a game warrants a file size limit exception, we will provide one on a case by case basis."
Quelle: Gamespot

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Dann wird es keinen Unterschied geben zur PS3 Version. Nur wirklich schlecht für Core oder Arcade Besitzer.

Capcom kündigt Plunder an

Hands-On:
Like any publisher that has been around for so many years, Capcom has been known to dip into its catalog of classic games with Xbox Live Arcade rereleases. But while timeless favorites, such as Street Fighter II, get most of the attention, Capcom is also working on some fresh material to bring to the digital distribution market. One of its new games we just had the chance to play was Plunder, a pirate-themed strategy game scheduled for release this summer.

Plunder can be described as a casual real-time strategy game with streamlined gameplay that places less emphasis on micromanaging and more on teamwork. In the game, you navigate the ocean on a hex-based grid in search of seaside towns to raid, enemy ships to destroy, and resources to collect. The towns on the map begin as neutral territories that can be taken over by your team. Once your team controls the majority of a map's towns, you win. A high level of teamwork is required because the villagers fight back, leaving you exposed to rival pirates you might encounter at any moment. If you were to raid each town with a teammate, the damage is halved because the villagers must then spread their fire across multiple ships.

Like most strategy games, there are resources to consider. Here, those resources are gold, wood, and rum (this being a pirate game and all). By collecting these items, you can upgrade your ship in one of three ways: increase the cannon damage, raise your nautical speed, or bolster your ship's armor. There's a definite rock-paper-scissors element to the upgrade system.

The big twist here is that these seas are awash with rival pirate factions. You can play on a single system with four players, but going online allows for up to eight at a time. You can then divide these players (and optional artificial intelligence ships) into teams of two or more. You'll need to adjust your strategy depending on the size of the map and number of players. In a small map, you'll frequently run into other players and engage in a cannon fight. In these cases, you'll need to focus on your health while making sure your team sticks together. On bigger maps, speed is more essential, and players can split up to cover more terrain.

Although there's a good amount of strategy and teamwork required, the game doesn't require much of you in terms of controls or mechanics. A lot of your actions are totally automated. When you sail up to a town or enemy ship, you'll automatically attack simply by occupying adjacent spaces on the hex-based grid. Once you've taken over a town, you simply stay in port until your health is refilled. The only time you're really pressing buttons is to signal where you want your ship to go and which upgrades to activate. The vast majority of the time, you're simply navigating a map, scouting locations, and talking strategy with a teammate.

In an effort to add replay value, the developers have decided to include a map editor to the game. We're told it's the same one used by the developer, Certain Affinity. Once you've created a map, you can share it online with friends.

Plunder is scheduled for release this summer on Xbox Live Arcade, PlayStation Network, and the PC. While no firm release date has been set, we do know the price will be $9.99 (or 800 Microsoft Points on XBLA).
Quelle: Gamespot



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Hört sich nicht schlecht an. Aber das viel auto. abläuft, hört sich wieder an das es für Casual-Gamer ausgelegt ist.

neue Bilder zu Bionic Command: Rearmed:



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Das Spiel interessiert mich nur wegen dem Coop.
 
Capcom cracks XBLA size limit
Microsoft eases 150MB limit to let publisher achieve "complete feature and graphical parity" for PSN, XBLA versions of SSFII Turbo HD Remix and Bionic Commando Rearmed.---

Habe ich von MS erwartet und ich bin froh, dass sie es auch gemacht haben :D


Das Spiel interessiert mich nur wegen dem Coop.

Hätte ich sogar ohne Online-Coop gekauft - aber MIT ist natürlich besser 8)
 
hey leute...

ich habe folgende arcade games :

wik
uno
sf2
marble blast
hexic
mutant storm reloaded
geometry wars
poker
totemball
3D Ultimate Golf
Bomberman
Worms
Sensible Soccer
Zuma

hab nun neue MS Points und will mal wieder paar neue.. 2-3 Arcade Games kaufen :scan:

welche sind den absolut genial.. wo ich unbedingt kaufen sollte :-?
 
Zuletzt bearbeitet:
hey leute...

ich habe folgende arcade games :

wik
uno
sf2
marble blast
hexic
mutant storm reloaded
geometry wars
poker
totemball
3D Ultimate Golf
Bomberman

hab nun neue MS Points und will mal wieder paar neue.. 2-3 Arcade Games kaufen :scan:

welche sind den absolut genial.. wo ich unbedingt kaufen sollte :-?

worms vieleicht?
 
Ich hab die meiste Zeit mit dem Flipper Pinball FX, Boom Boom Rocket und Zuma verbracht. Empfehlen kann ich auch noch Assault Heroes und Alien Hominid. Und klar, Rez ist in meinen Augen ein Pflichtkauf.

Teste einfach mal die Demos durch, ich finde, da ist für jeden was dabei.
Eine Übersicht über die XBLA-Spiele gibts hier:
XBLA-Gamesliste
(Die Bewertungen sind aber oft völliger Blödsinn, imo.)
 
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