Wii Wii - Newsthread (Keine Kommentare)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Draygon
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Space Station Tyccon für Wii :D


Namco Bandai gibt bekannt, dass Space Station Tycoon für Nintendos Wii veröffentlicht wird. Der neueste Teil der Tycoon Simulationen wird von den Wahoo Studios entwickelt.

Mit Hilfe vom Hauptcharakter Shawn und dem Affen Tam, muss der Spieler eine Weltraumstation aufbauen und leiten. Die Simulation wird dabei nur mit der Wii-Remote gesteuert. Um die ultimative Weltraumstation aufbauen zu können, müssen die beiden Freunde mit zahlreichen, verrückten Charakteren interagieren und deren Aufgaben erfüllen. Dabei soll das Spiel zum größten Teil nicht linear sein.

Außerdem soll das Spiel über Mehrspieler-Modi, sowie einen Co-op Modus und einen Party Modus verfügen. Der Co-op Modus ist jederzeit während der Einzelspieler-Kampagne verfügbar. Der zweite Spieler muss einfach eine weitere Wii-Remote in die Hand nehmen und kann sofort mit einsteigen.

Das Spiel soll im Sommer 2007 für Wii erscheinen.

Quelle
 
Square Enix bestätigt großen Event im Mai
Als der japanischen Software-Publisher Square Enix im Juli des Jahres 2005 zum ersten Mal die so genannte Square Enix Party in Japan abhielt, erfreute sich der Event großer Beliebtheit, da neben der Fachpresse auch normale Fans eingelassen wurden. Damals erschienen rund 45.000 Besucher und wurden unter anderem mit dem offiziellen Releasetermin des heiß ersehnten Rollenspiels Final Fantasy XII belohnt.

Wie Square Enix nun offiziell bestätigte, wird man ein solches Event auch in diesem Jahr wieder ausrichten. Auf dem Makuhari Messegelände, welches ein wenig abseits der japanischen Metropole Tokyo liegt, wird am zwölften und dreizehnten Mai diesen Jahres die Square Enix Party 2007 stattfinden, für deren Ablauf jedoch noch keine genauen Details genannt wurden. Bedingt durch die große Beliebtheit des Events rechnet man jedoch damit, dass Square Enix neue Details zu seinen Zugpferden Final Fantasy XIII und Dragon Quest 9 nennen könnte.


Quelle: IGN

quelle: g-freaks.de
 
RUMOR - Does Blazing Angels for the Wii have wifi play? *UPDATE*

I want to clearly state that this in no way proves online for Blazing Angels. I believe we are looking at out of date info. I posted this story because of the unusual amount of people that emailed me concerning IGN’s boxart. This was noticed by so many people due to a Blazing Angels screenshot update. I went around to see what info I could gather, and this is what I found.

Seems like you guys were pretty interested in those Blazing Angels screens I posted earlier. I have been receiving a steady flow of emails concerning Blazing Angels: Squadrons of WWII being online for the Wii. While we don’t have any official proof, we do have a few interesting bits to look at.

None of the boxarts we have seen so far have a Wifi logo on it. The last boxart we saw was the Aussie boxart.

blazingangelsww2boxart.jpg

IGN has a bit of a different version. There’s no telling how long this boxart has been up there.

blazingangelswiitboxart_160w.jpg

GameSpot, and GameStop don’t have this version of the boxart. GameSpot does have this bit of info though.

By: Ubisoft
Genre: WWII Flight Sim
Release Date: Mar 20, 2007 (more)
Players: 1-2; 16 Online (tech info)
Offline Modes: Team Oriented
Online Modes: Competitive

Next up, we have a bit from GameFly. I have put the important bit in italics.

Salvation comes from above thanks to the Blazing Angels, an elite flying unit charged with turning the tide of World War II. Command a squadron of AI-controlled wingmen through cinematic renditions of WWII’s landmark battles. Pilot authentic WWII aircraft with instinctive controls. Experience the sensation of flight like never before with the Wii’s unique controller. Engage the enemy at Pearl Harbor, make strafing runs over German industrial targets, and more. Over the course of a 20-mission campaign spanning the entire war, you and your squadron will develop into a seamless fighting force. Use the Wii’s wireless function for epic multiplayer dogfights or to team up with other squadrons for co-op missions.

I checked around GameStop and Ubisoft’s site to see if this description came from somewhere else. I wanted to see if someone had replaced the word “Playstation 3″ or “Xbox 360″ with “Wii”. Neither of those sites had that summary. Once again, this is pure rumor for now. The main things that lead me to believe this is untrue are the game’s ship date (March 20th), and Reggie’s GameHead interview in which he stated Pokemon Battle Revolution will most likely be the first online titile. Thanks to everyone that tipped us onto this!

UPDATE - One more bit coming from Ubisoft’s official UK site. Looks to me like they might be lumping together info.

Multiplayer for up to 16 players online (with one new PS3/Wii mode)
Engage in head-to-head dogfights or cooperative team play between squadrons on huge maps with large formations.


gonintendo.com
 
Tantalus macht Wii-Spiel

Der australische Entwickler Tantalus Interactive (MX vs. ATV Unleashed: On the Edge PSP, Top Gear: Downforce NDS) arbeitet an einem Spiel für Wii. Das bestätigte David Giles, Entwicklungs-Chef bei Tantalus, gegenüber Gamespot.

Quelle:gamefront.de
 
'Vicious Engine' für Wii erhältlich

01.03.07 - Vicious Cycle Software gibt bekannt, dass die 'Vicious Engine' ab sofort zu Nintendos Wii-Drittanbieter 'Tools Program' gehört.

Die 'Vicious Engine' ist eine Middleware-Lösung für plattformübergreifende Spieleentwicklung.

Eine Demonstration der Eingine findet man unter der Vicious Seite:
http://www.viciousengine.com/media.php

gamefront.de
 
Scarface developer talks Wii horsepower

Radical Entertainment says Nintendo's Wii has a lot of power under the hood, and they're making use of it.



Although many would disagree based on the games we've seen so far, Nintendo's Wii "has a lot of horsepower under the hood," according to Geoff Thomas, a producer at Radical Entertainment, who recently spoke with CVG.

As the studio responsible for the upcoming reworked title for Wii, Scarface: The World is Yours, Thomas continued, "...and we're making full use of it."

"We've overhauled our graphics engine to get the most out of the console by updating all of the shaders responsible for rendering the environment, vehicle, and characters," he said. "In many ways Scarface looks sharper on the Wii than it does on the PS2 and Xbox."

quelle: aussie-nintendo.com
 
Official Wii Browser Closing In

In a recent interview with Play-Nintendo an Opera spokesman stated that a final version of the Wii Browser will make its debut somewhere late March or early April. He also stated that it will get regular updates to prevent the browser from aging.

It will however only support Flash 7, a fairly old version. ( Flash 9 is already available ) The reason behind this is because of the license from Adobe. It simply doesn't go any further than 7. Any information on other filetype support has not yet been given.

Also, for those who download this browser before July will get it for a whopping nothingness! The Wii Browser can be downloaded for 500 Wii Points after that.

Quelle
 
Ein paar Details über DVD-Playback:

Hello and thank you for contacting Nintendo,

I appreciate your taking the time to share your comments and suggestions with us. Rest assured that they will be forwarded to the appropriate department for further review.

Also, as you know, Nintendo and Sonic Solutions have made an agreement to allow Nintendo the use of Sonic Solutions’ DVD technology in a future version of the Wii console. However, launch details, like where (regions or countries) it will sell, release date, or price (although it will be more expensive than the original version) are currently unavailable and won’t be revealed until sometime in the latter half of 2007. It will not be available as an add-on attachment.

For those who already own a DVD player at home, the launch version of Wii will be the best choice. This version of the console is more affordable and you’ll be able to enjoy Wii games immediately.

Sofware Update gestorben?

Quelle
 
Rare spricht über Virtual Console

GoNintendo liegt ein Statement von Rare vor, in dem sich das Unternehmen zu der Möglichkeit, klassische Rare-Titel für die Virtual Console zu veröffentlichen, äußert.

Laut Rare ist es durchaus möglich, dass auch nicht Nintendo lizensierte Titel wie beispielsweise Banjo-Kazooie, einmal ihren Weg in das Sortiment der Virtual Console finden werden.

Momentan ist Donkey Kong Country das einzige von Rare entwickelte Spiel für die Virtual Console. Dies liegt laut Rare aber nur daran, dass Nintendo die Rechte an Donky Kong besitzt. Ferner kann man davon ausgehen, dass zukünftig weitere Titel dieser Reihe für die Virtual Console erscheinen werden.

Ob Titel wie Banjo-Kazooie oder Diddy Kong Racing für die VC angeboten werden, hängt laut Rare auch davon ab, ob man diese Titel zukünftig für Xbox Live Arcade anbieten möchte oder nicht.

Quelle: GoNintendo/ Wii Insider
 
Blazing Angels nicht online fähig

Blazing Angels only debunked

The good folks at Wii-UK were nice enough to shoot an email my way. They got in touch with their Ubi rep to discuss the possiblity of Blazing Angels online. Their rep confirmed that the title will not feature online multiplayer in any way. Looks like it’s time for IGN and others to update their info!

Quelle:gonintendo.com
 
Über 68.000 Wii in Australien verkauft

Nintendo hat mittlerweile mehr als 68.000 Wii in Australien verkauft. Das hat die GfK Australia ermittelt, die Konsole kam im Dezember 2006 auf den Markt.


Wii dev training at GDC
March 5th, 2007

A portion of a Yahoo! News article…

Video game makers from around the world will gather in San Francisco beginning on Monday to collaborate about the future of play.

The 20th annual Game Developers Conference (GDC) is the largest gathering of its kind and is dedicated to the “art, science, and business of games,” according to its organizers at CMP Technology firm.

Among its features will be lessons in designing games for Nintendo’s popular new Wii video game console with motion-sensitive controllers.

Manhunt 2 details
March 5th, 2007

Bulletpoint details on Rockstar’s Manhunt 2…

- Der Hauptcharakter Dr. Daniel Lamb wird vom 'Project' in einer privaten Irrenanstalt festgehalten. Bei dem 'Project' handelt es sich um fragwürdige Unterstützer eines geheimen, drogenbasierten Waffenprogramms, an dem Lamb gearbeitet hat.

- Nachdem Daniel Lamb ausbrechen kann, flüchtet er mit dem Inhaftierten Leo Kasper.

- Erledigt man einen Gegner, ist das in 'Hasty', 'Violent' oder 'Gruesome' abgestuft.

- Im Kampf bezieht man die Umgebung mit ein und schmettert einen Feind z.B. zuerst in einen Sicherungskasten.

- Laute Geräusche in der Umgebung kann Lamb dafür nutzen, seine eigenen zu überdecken.

- Versteckt sich der Spieler im Schatten und ein Feind nähert sich, muss man manchmal verschiedene Tasten drücken, um die Atmung zu kontrollieren und nicht entdeckt zu werden.

- Lamb kann klettern und kriechen.

- Für sog. 'Stealth Kills' können Pistolen verwendet werden.


Virtual Console: Weitere Rare-Spiele möglich

Rare hat die Möglichkeit eingeräumt, dass auf Virtual Console durchaus weitere Spiele veröffentlicht werden könnten. Das erklärte Rare auf seiner Website.

Bislang gibt's von Rare nur Donkey Kong Country für Nintendos Download-Dienst.

Mario Party 8 in USA verschoben

06.03.07 - Nintendos Actionspiel Mario Party 8 wurde in den USA von März 2007 auf Sommer 2007 verschoben. Das meldet WiiAdvanced unter Berufung auf die amerikanische EGM (Electronic Gaming Monthly).



gonintendo.com/gamefront.de
 
CING announces Project O on Wii

Interactive Marvelous, developer CING (Another Codes: Double memories and Dusk Hotel: Room 215 on Nintendo DS) as Townfactory have just announced, by the intermediary of the Japanese magazine Famitsu, the development of a play of a new kind on Wii entitled Project O. Its exit is planned for 2008 in Japan. No other information filtered for the moment, to follow.




www.jeux-france.com
 
Activision bekräftigt Online-Pläne

Activision hat sein Vorhaben bekräftigt, Online-Funktionen in zukünftigen Wii-Spielen einzubauen. Dahingehend äußerten sich Dylan Collins, CEO des von Activision gekauften Studios Demonware, und Activisions CTO Steve Pearce im Gespräch mit DSIGN.


Dave Mirra BMX Challenge auch für Wii


Das Actionspiel Dave Mirra BMX Challenge von Crave Entertainment soll im 3. Quartal 2007 auch für Wii in Europa erhältlich sein. Das berichtet CodenameRevolution.



gamefront.de
 
Zurück
Top Bottom