Wii Wii - Newsthread (Keine Kommentare)

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List of Third-Party Developers on board the Wii (27.07.06)

Activision
AQ Interactive
AGFRAG
Artdink
Atari
Atlus
BANPRESTO
Barking Lizards
Blitz Games
Buena Vista Games
Capcom
Cellien Studios
Crossbeam Studios**
D3Publisher
Eidos
Electronic Arts
EPOCH
From Yellow to Orange**
From Software
Gearbox Software
Genki
Grand Prix Games
Grasshopper
High Voltage
Hudson
Ignition Entertainment
Interactive Brains
JALECO
Koei
Konami, Kojima Studios
Krome Studios
Lucasarts
Majesco
Marvelous Interactive / Natsume
Mastiff
Midway Games
Milestone
MTO
Namco Bandai
Nippon Ichi
Neko Entertainment
NIBRIS
oeFun, Inc
Red Tribe
Route24**
SEGA
Sensory Sweep
SNK
Spike
Square Enix
Success
Taito
Take-Two
Tecmo
The Game Factor
THQ
TOMY
Tuna Technologies
Ubisoft
Vivendi Universal Games, Sierra Online
Warner Bros. Interactive

Total: 61

** No Publisher
 
GoTchA schrieb:
List of Third-Party Developers on board the Wii (27.07.06)

Activision
AQ Interactive
AGFRAG
Artdink
Atari
Atlus
BANPRESTO
Barking Lizards
Blitz Games
Buena Vista Games
Capcom
Cellien Studios
Crossbeam Studios**
D3Publisher
Eidos
Electronic Arts
EPOCH
From Yellow to Orange**
From Software
Gearbox Software
Genki
Grand Prix Games
Grasshopper
High Voltage
Hudson
Ignition Entertainment
Interactive Brains
JALECO
Koei
Konami, Kojima Studios
Krome Studios
Lucasarts
Majesco
Marvelous Interactive / Natsume
Mastiff
Midway Games
Milestone
MTO
Namco Bandai
Nippon Ichi
Neko Entertainment
NIBRIS
oeFun, Inc
Red Tribe
Route24**
SEGA
Sensory Sweep
SNK
Spike
Square Enix
Success
Taito
Take-Two
Tecmo
The Game Factor
THQ
TOMY
Tuna Technologies
Ubisoft
Vivendi Universal Games, Sierra Online
Warner Bros. Interactive

Total: 61

** No Publisher

Quelle? Und einige andere nichtPublisher sind nicht gekennzeichnet.
 
die zwei sterne bedeuten nicht, das sie keine Publisher sind, sondern das sie keinen Publischer haben.
 
Ubisoft gibt bekannt, das Red Steel im November in Europa erscheinen soll!
Das heisst natürlich gleichzeitig, das die Europäer in November in den Genuss kommen, Wii zu zocken bzw. zu Kaufen.

quelle: wii-zone.de.vu
 
David Doak würde gerne den ultimativen Wii Egoshooter machen

Seine Firma Free Radical Design arbeitet im Moment im Auftrag von Ubisoft an dem Shooter "Haze", der allerdings nicht für Wii erscheint. Grund dafür soll die zu schwache Hardware der neuen Nintendo Konsole sein.

Das heißt aber nicht, dass David Doak und sein Team, die allesamt bekennende Nintendofans sind, nicht für Wii arbeiten wollen. In dem Interview unten verrät Doak, dass er gerne den ultimativen Egoshooter für die neue Konsole machen würde, da er begeistert von den Möglichkeiten des Wiimotes sei. Interessanterweise erwähnt er, dass auch mit Martin Hollis darüber gesprochen habe.

Martin Hollis war der Creative Director hinter Goldeneye und Perfect Dark, bevor er danach kurz zu Nintendo wechselte, um dann wenig später die mysteriöse Firma Zoonami zu gründen, die ihrem 5jährigen Bestehen nicht ein einziges Spiel veröffentlicht hat. Bahnt sich da eine Kooperation an?

Übrigens hat Doak auch vor einigen Tagen verlauten lassen, dass er gerne eine Fortsetzung zu TimeSplitters machen würde. Wie wäre es mit Teil 4 exklusiv für Wii?

Zum Video gehts hier.

Quelle: Nintendo-LAN.de
 
EXCLUSIVE: Wii Know A lot You Don’t- Nintendo Wii Secrets Explored!

So far Nintendo have done a very credible job in keeping information regarding the Wii to a minimum. Well all that has just changed! An anonymous Wii developer has sent to us slurry of information regarding Nintendo’s next-gen console, all that’s left now is a confirmed release date and price to complete the puzzle. Believe us when we say, this article is a MUST READ, you won’t be disappointed. Prepare to get educated…

Wii Know A Lot You Don’t... but will – Enjoy!

Anyway, we've done enough talking thus far, prepare your eyes for a textual feast on the joys to behold with the Wii.

The Wii Hardware

- Nintendo Wii’s ‘Broadway’ CPU operates at 729MHZ with a maximum bandwith of 1.9gbyte/sec.
- Nintendo Wii’s ‘HollyWood’ GPU is clocked at 243MHZ, the internal memory of it includes 3mb of embedded graphics memory and 24megabytes of high speed main memory.
- 64megabytes of GDDR3 (MEM2) as the external main memory. Just like the internal memory, it can be accessed from the CPU and GPU with a maximum bandwidth of 4gbytes/sec and can also store programs in the MEM2.
- The GPU of the Wii is identical to the GC’s but it is on average 1.5X faster.

Wii's Optical Disc Drive

- Opitcal Disc Drive (ODD) supports single and dual layer Wii disks, discs eject with software or button and the maximum read speed is the equivalent of DVDx6.
- Two main disc types supported the single sided 12cm single sided 4.7gb and the double sided 8.51 GB. Nintendo GC discs also supported. Some of the capacity of the discs are used by the system and games can not use full disc space.
- Inserting a disc will start the Wii console, even if it was already in an off state. Pressing the eject button will change the console to an on state to take out the disc also.

General Overview

- An optional wired LAN adapter that connects to a USB port is in the pipeline for users who do not possess a wireless LAN set-up currently.
- Internal non-removable 512MB flash memory used to storage game save data and downloadable content thus eliminating the need for a memory card.
- Both Wii discs and Gamecube discs can be played via an intelligent mode swap. When running in GC mode, the Wii’s CPU and GPU will lower to the respective speeds of the GC and some of the MEM2 functions as ARAM.
- Software development environment is an upgrade to the ‘Dolphin SDK’ used with the GC; the same libraries are used so developers can get up to scratch easily as well as the possibility of ports being easier.
- The following interfaces are included with the Wii; SD card slot, Wireless controller, two USB 2.0 ports, wireless LAN, 4x GC controller ports, 2x GC memory card slots and an AV multi output jack (only an analog jack).
- Supports Wii disks (one sided 12cm) and GC discs (one sided 8cm) and console auto switches depends on what disk is inserted
- More than just the Nunchaku is planned as an extension. GC peripherals such as DK bongos can be used in both Wii and GC modes.
- Three power status, on, off and unplugged. To prevent mistaken turn offs, the power button must be held for about a second.

The Wii Control System

- The Wii controller features; Direct Pointing Device, Three axis accelerometer, Wii power button (remotely turn console on/off), buttons, wireless connectivity, indicator LED’s, rumble, battery powered (two AA alkaline batteries) and ability to connect extension unit.
- The Wii controller supports three types of operations; by itself, with a nunchuk extension or with a classic controller. Classic controllers will ship to developers during August 2006.
- The SYNCHRO button on the Wii controller exchanges wireless ID numbers when pressed at the same time as SYNCRHO on the Wii console. Wireless communications are only possible with consoles which have been authenticated.
- The rumble motor can be turned on and off and the intensity can be changed.
- The Wii remote has a pointer for fine movements as well as a motion sensor +/- 3.4G suitable for larger body movements, the nunchuk attachment has a sensor of +/- 2G
- The sensor bar must be placed above or below a TV set, the pointer measures coordinates between the ends of the bar which are about 20cm apart.
- The Wii remote has four status, disconnected, communicating, establishing connection and pairing wait status.
- The pointer can measure co-ordinates within bounds of rectangle centered upon the sensor bar, thus it can also measure points beyond the screen. It also responds to strong light sources, windows, fluorescent lamps, fireplaces, mirrors etc.
- Due to players hands shaking while holding the controller, a ring buffer allows a precise direction to be created to hold and average accelerator samples.

Thanks 'TheGuy' for the info!

Big shoutout must go out to the 'TheGuy' for this info!

quelle : maxconsole
 
Nintendo to show off 5 new games
July 31st, 2006

The upcoming Leipzig Games Convention sounds like it is going to be quite the show for Nintendo. While we have to wait until late August for the show to begin (23-27), it is looking to be worth the wait. We reported on the title of Nintendo’s event earlier (Wii Prove Our Promise), and now information is coming in about what the keynote will contain.

The official magazine Nintendo of France has announced that Nintendo is planned to show off 5 brand new Wii titles at the event. It is unknown if these titles are direct from Nintendo, or are 3rd party offerings. Based on the story so far, these will most likely end up being Nintendo first party titles. Unfortunately, there is no information on anything else regarding these new titles.

Nintendo’s LGC event is going to be big, I wonder what other announcements we can expect from the event!

Nintendo: Their own worst enemy
July 31st, 2006

WiiFanboy has an article up discussing where Nintendo is at now, due to their lack of third party support on the N64, and Cube. Nintendo’s AAA titles don’t help to woo third parties either, making them nervous that their titles will be outshined by Nintendo’s own offerings. It also goes into how Nintendo is set to fix these third party issues with the Wii, and what the future outlook on the system is. We all know third party support was the problem when it came to the Cube/N64, but Nintendo seems to be doing all they can to stop this from crippling the Wii. Have a read by clicking the link below.

http://www.nintendowiifanboy.com/2006/07/31/nintendo-their-own-worst-enemy/



Nintendo releases promo image for Virtual Console
July 31st, 2006

Well actually, I shouldn’t be saying that Nintendo released it. This image was leaked to Kotaku, who for all intents and purposes, couldn’t let this baby sit unpublished. Click the thumb below to check it out.

thumb_Virtual_Console_promo.jpg


The image gives you an idea of what we can expect on the Virtual Console. Of course there are some regulars in there, but some other interesting mentions include…

Mappy Land
Pac-Man
Legend of the Mystical Ninja
Adventures of Lolo
Snow Bros.
Ghouls and Ghosts (Ghosts and Goblins?)
Mega Man (Protoman, Dr. Wily, and Cutman are on there…did I miss more?!)
Dig Dug

And many more I am sure. While this hasn’t been confirmed as an official Nintendo document, I put trust in Kotaku’s post. Now you get a chance to leave some comments, and tell us what other interesting characters you see there that you didn’t expect to!

Quelle: GoNintendo.com
 
Duncan schrieb:
Nintendo releases promo image for Virtual Console
July 31st, 2006

Well actually, I shouldn’t be saying that Nintendo released it. This image was leaked to Kotaku, who for all intents and purposes, couldn’t let this baby sit unpublished. Click the thumb below to check it out.

thumb_Virtual_Console_promo.jpg


The image gives you an idea of what we can expect on the Virtual Console. Of course there are some regulars in there, but some other interesting mentions include…

Mappy Land
Pac-Man
Legend of the Mystical Ninja
Adventures of Lolo
Snow Bros.
Ghouls and Ghosts (Ghosts and Goblins?)
Mega Man (Protoman, Dr. Wily, and Cutman are on there…did I miss more?!)
Dig Dug

And many more I am sure. While this hasn’t been confirmed as an official Nintendo document, I put trust in Kotaku’s post. Now you get a chance to leave some comments, and tell us what other interesting characters you see there that you didn’t expect to!

Quelle: GoNintendo.com

Das Bild wurde inzwischen als "Fanmade-Fake" enttarnt.
 
For those concerned about Wii’s ability to offer brutal, soulless acts of violence, it’s exciting news to hear that Mortal Kombat: Armageddon is heading to the tiny console sometime during the first quarter of 2007. Publisher Midway made the announcement today (okay, technically tomorrow, but we got it early and exclusively for being so “kombative”)


Glad to see Midway bringing more and more titles to the Wii. The Mortal Kombat franchise is big once again, with a recent string of successful games. We missed out on the great Shaolin Monks for the Cube, but we will get to enjoy the next main entry in the long running fighting series.

Quelle: Gonintendo.com / Ign.com
 
Nintendo nimmt an E3 2007 teil

02.08.06 - Nintendo hat gegenüber GamesIndustry.biz bestätigt, an der E3 2007 im Juli teilzunehmen.
Quelle: gamefront.de
 
Super Monkey Ball: Banana Blitz JAP Termin

02.08.06 - Sega gibt bekannt, dass das Actionspiel Super Monkey Ball: Banana Blitz im Herbst 2006 in Japan auf den Markt kommt.
Qelle: gamefront.de
 
Ubisoft und Midway setzen voll auf Wii!


Zusammen sind bei beiden Firmen mehr als 13 Spiele für Wii in Entwicklung...

Ubisofts Nord Amerika Präsident Laurent Detoc gab gestern bekannt, dass seine Firma momentan 7 Spiele für Wii in Entwicklung hat. Bisher offiziell angekündigt sind aber nur Red Steel und Rayman Raving Rabbids. Was sind also die anderen 5 Spiele? Wenn wir uns nochmal an die inoffizielle Releaseliste erinnern, die im März veröffentlich wurde, deren Inhalt zwar von Ubisoft dementiert wurde, aber sich dennoch bisher fast alles bewahrheitet hat, dann könnten die fehlenden 5 Spiele Jagdfieber, Rainbow Six Vegas, Far Cry, Assassin's Creed und Prince Of Persia sein. Lassen wir uns überraschen.

Auch Midways Nordamerika Präsident gab eine Stellungnahme zu deren Wii Projekten ab und bestätigte, dass seine Firma insgesamt 6 Titel in Vorbereitung hat. Bisher offiziell angekündigt sind Happy Feet, The Ant Bully, Mortal Kombat Armageddon und Blitz: The League. Seit längerem geistert aber auch ein Egoshooter von Midway für Wii sowie eine Umsetzung von Rampage World Tour durch die Gerüchteküche. Das wären dann die 6 Spiele.

Vor einiger Zeit gab bereits Sega schon bekannt, dass sie bis März 2007 ganze 7 Wii Titel veröffentlichen wollen. Und auch EA hat 7 Titel offiziell angekündigt. Das machen dann zusammen alleine 28 Wii Spiele von 4 Firmen. Die Zukunft sieht rosig aus!

Quelle: www.nintendo-lan.de
 
Electronic Arts spricht über Next Generation Pläne

02.08.06 - Electronic Arts hat in einer Telefonkonferenz über seine Pläne für Next Generation Konsolen gesprochen. Das Wichtigste im Überblick:


Wii

- Nur Madden NFL 07 und Need for Speed Carbon werden im Zeitraum der Wii-Markteinführung ausgeliefert.

- Wii-Spiele sollen voraussichtlich USD 49,99 (Euro 39 / Yen 5.728) kosten.



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Steuerung von Excite Truck

02.08.06 - Hier ist ein Bild, das die Steuerung von Nintendos Rennspiel Excite Truck beschreibt. Release: TBA





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Mortal Kombat: Armageddon auch für Wii

02.08.06 - Midway hat laut WiiIGN bestätigt, dass das Prügelspiel Mortal Kombat: Armageddon (Xbox, PS2) Anfang 2007 auch für Wii in den USA erscheinen wird.






gamefront.de
 
Ubisoft und Midway lieben Wii

Auf dem Ziff Davis Electronic Games Summit in Napa verkündete Ubisoft North America President Laurent Detoc, dass man aktuell sieben Wii-Titel in Produktion hat.

Sehr überraschend, da bisher nur zwei Titel bekannt waren (Rayman und Red Steel). Detoc sagte, er erwartet einen großen Markt- und Publikumsanteil der neuen Konsole. Auch persönlich sei er sehr begeistert von der Neuartigkeit des Controllers: "The first time I picked up that sucker I couldn't stop playing it."

Auf der selben Veranstaltung gab Midway President David Zucker bekannt, man habe aktuell sechs Spiele für Wii in Planung.



Quelle: wiiinsider
 
Call of Duty 3: Neue Bilder / Starttitel für Wii

02.08.06 - Hier sind neue Bilder zu Activisions Shooter Call of Duty 3 (PS3, PS2, Xbox 360, Xbox, Wii).

Der Spiel soll als Starttitel für Wii erscheinen, ein genauer Termin wurde noch nicht genannt.
Quelle: Gamefont
 
New Sadness art

One lone image update of Sadness coming from over at IGN. This kid looks like he is having a little bit of a rough time!


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A couple Bomberman Land Wii screens

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More pics of Wii VC controller


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RED STEEL


http://gonintendo.com/wp-content/photos/49141520060802_173523_1_big.jpg

http://gonintendo.com/wp-content/photos/49141520060802_173524_2_big.jpg


Hier ein Interview im orignal französisch: klick
Hier das übersetzte gleiche Interview über google: klick


gonintendo.com
 
Spiele für 39 Euro?
03.08.2006 11:09 Uhr - Wii könnte für Zocker eine preisgünstige Angelegenheit werden: Wie Nintendo jetzt in einem Interview bestätigte, sollen die Spiele für die Konsole in den USA preislich bei 49 US-Dollar liegen (ca. 39 Euro). Durch die niedrigeren Entwicklungskosten der Spiele sollen sie billiger als Xbox 360- und PlayStation 3-Titel verkauft werden. Auch Electronic Arts will diese Preispolitik unterstützen und seine Wii-Software für rund 50 US-Dollar anbieten.

Auf den deutschen Seiten des Online-Händlers Amazon liegt der Preis der Drittanbieter-Titel "Call of Duty 3", "Cars" und "Tony Hawk's Downhill Jam" bei 54,99 Euro. Ob das allerdings der finale Preis für Deutschland ist, können wir derzeit noch nicht sagen.
 
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