Wii Wii - Newsthread (Keine Kommentare)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Draygon
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
RUMOR - NiGHTS: Journey of Dreams was once a 360/PS3 title?


In particular, it reveals an internal strife between Sonic Team and Sega of Japan, highlighted by the fact that NiGHTS: Journey of Dreams was originally developed as an Xbox 360 and Playstation 3 title - going so far as to say he (Ben Andac) played an Xbox 360 build of NiGHTS at one point. Upon witnessing the overnight success of the Wii, Sega of Japan apparently forced Sonic Team to retool the game for Nintendo’s lower-spec platform, something its producer (Takashi Iizuka) was not happy about. Despite the shift in platform, the game’s fast-approaching release date and limited development budget remained firmly unchanged, giving Sonic Team roughly one year to rebuild NiGHTS exclusively for the Wii (when most games typically take two years or more to develop). - tssznews.com

I can definitely see the story as plausible. NiGHTS: Journey of Dreams wasn’t exactly a AAA quality game. It wasn’t the horrible mess that some claimed it to be, but it could have been much better. The explanation above would point to why the quality was lower than what most were hoping for.

The rest of the article goes on to discuss the serious issues that Sonic Team has with game development, how they’ve lost their passion for creating games, and how they’ve run the Sonic series into the ground…a topic I am sure that many of you are very familiar with.

Quelle
 
Bilder zu Cid The Dummy
t_189.jpg
 
Partying, Racing on the MySims agenda

We almost forgot that EA planned to expand its MySims franchise on the Wii and DS, but then we remembered this post, and also that this is EA.

MySims Party was last discussed in February, and is exactly what you'd expect: 50-odd waggle-heavy minigames for up to four players. Yes, alright, it's another minigame collection, but at least the MySims games tend to be polished. This Party starts in March, along with a budget price point.

Of more interest to us is the newest member of EA's chibi family, MySims Racing. EA has another kart game in the works, and an excellent kart-racing option already exists for Wii owners, but we still liked the look of the car design mode in the trailer (after the break!), and the idea of befriending other MySims to get car blueprints and spare parts is a neat way of tying the franchise together. MySims Racing will also be a budget title, but there's one possible dealbreaker: no online play.

Quelle
 
Gleich zwei neue MySims-Ableger für Wii und DS auf einen Schlag kündigte Electronic Arts heute an. MySims Party umfasst insgesamt 50 (Wii) bzw. 40 (DS) Minispiele, welche sich mit diversen Charakteren angehen lassen, die wiederum verschiedene Fähigkeiten haben. MySims Racing geht dagegen erwartungsgemäß eher in Richtung Mario Kart , die Spieler dürfen außerdem ausgewählte Aspekte der Vehikel wie Motor, Federung oder Bereifung ändern und die Karosserie bemalen. Beide Titel sollen irgendwann in diesem Jahr veröffentlicht werden.

Quelle: 4players.de
 
Detective Conan - Adventure für Wii

Erscheint Ende Januar für Nintendos Konsole

0.gif
Am 29. Januar 2009 veröffentlicht Electronic Arts in Zusammenarbeit mit Nobilis Detective Conan: Die Mirapolis-Ermittlung für die Wii in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Angehende Spürnasen dürfen sich nicht nur auf jede Menge spannende Rätsel und eine Vielzahl von Detektiv-Werkzeugen freuen, sondern auch auf ein Wiedersehen mit altbekannten Charakteren aus der TV-Serie.
In Detective Conan: Die Mirapolis-Ermittlung schlüpft ihr in die Rolle des talentierten Detektivs Conan Edogawa. Mithilfe zahlreicher Gadgets, wie einem als Fliege getarnten Stimmwandler, gilt es in einer in vier Akten unterteilten Kampagne diverse Fälle erfolgreich zu lösen. Besonders viel Wert will man dabei auf eine spezielle Wii-Steuerung gelegt haben. Dadurch sollen sich Tatorte noch präziser nach Beweisen durchsuchen lassen.

Infos zum Spiel auf der offiziellen Website.
 
MySims Party - MySims Racing

EA kündigt zwei neue Wii- und DS-Titel an


Nach MySims und MySims Kingdom kündigte Publisher Electronic Arts heute zwei weitere Titel auf Basis seines Casual Game-Franchise MySims an. Mit MySims Party und MySims Racing erwarten euch in diesem Jahr eine Minispiel-Sammlung sowie ein Rennspiel für die beiden Nintendo-Plattformen Wii und DS. Konkrete Release-Termine wurden bislang nicht genannt.
In MySims Party stellt ihr eure Geschicklichkeit in über 50 Herausforderungen wie Snowboarden, Robo-Angriff oder Tanzen unter Beweis. Jeder MySims-Charakter bringt dabei besondere Fähigkeiten ein. Die Minispiele können nacheinander oder in Festivals mit unterschiedlichen Themen wie Essen, Musik oder Sport durchgespielt werden.
In MySims Racing brettert ihr allein oder mit bis zu drei Kontrahenten über zahlreiche Strecken. Während der Rennen könnt ihr Powerups, wie den Kürbisbeschleuniger, einsammeln, um die Konkurrenz abzuhängen. Rennspiel-typische Tuning-Möglichkeiten sind natürlich ebenfalls enthalten.

Quelle
 
Deathbringer kommt für Wii

Infinite hat die Entwicklung für das Wii Action-RPG Deathbringer verkündet. Das Spiel soll Charaktere wie Zauberer, Mystische Ungeheuer, Böse Overloards und geheimnisvolle Umgebungen wie Wälder, Berge und mehr besitzen. Ähnlich wie in World of Warcraft wird es zu dem verschiedene Charakterklassen geben. Auch die klassichen Dungeons und Quests werden vorhanden sein und die Hauptstory bilden. Einen Erscheinungstermin gibt es aber bisher nicht.

Das sind die Features:
- Sehr schnelles echtzeitbasierendes Action-RPG mit Puzzle-Elementen
- Geschwächte Helden können von Dungeon zu Dungeon getragen werden
- 2 Spieler Multiplayermodus
- Komplexe Skill-Bäume mit einzigartigen Attacken
- Sehr intelligente AI
- Über 100 magische Gegenstände
- Intuitives Sprüche-System
- Multiple Dungeons
- Einfaches Interface für Genre-Einsteiger
- Einige Dungeons wiederholen sich nicht da sie per Zufallsgenerator aufgebaut werden
- Sage Engine (z.B. Command & Conquer: Renegade)
- Großartiger Soundtrack inkl. dynamischen 3D Sound-Elementen

Quelle: NeoGAF
 
"Yes Wii Can": Erste Spielkonsole im Weißen Haus

Laut der aktuellen New York Times Ausgabe, werden die Obamas die Nintendo Konsole "Wii" mit ins Weiße Haus bringen.
Zu Weihnachten bekamen die Töchter Malia und Sasha eine "Wii" vom Weihnachtsmann und haben mit der Konsole Bowling spielend ihren Urlaub in Hawai verbracht. Es wurde schon berichtet, dass der zukünftige Präsident der USA ebenfalls seinen Spaß an Wii-Sports haben soll.
In der Vergangenheit vertrat Obama die Meinung, dass Kinder weniger Videospiele spielen sollten, doch dies könnte sich in Zukunft vielleicht ändern.

Quelle:
http://www.shortnews.de/start.cfm?id=745148
 
Von Grey's Anatomy gibt es weitere Bilder. :neutral:
Es wird die Engine von PoP (HD Konsolen) verwendet.

greys-anatomy-the-videogame-20090107023542636_640w.jpg


greys-anatomy-the-videogame-20090107023539543_640w.jpg


--------------------------------------------------------------

Gameloft kündigt Uno an

Das Kartenspiel Uno, dessen Ziel es ist alle Karten möglichst schnell abzulegen, unterhält seit 1971 Jung und Alt.
Gameloft arbeitet zur Zeit zusammen mit Mattel an einer digitalen Version des beliebten Kartenspiel, welche 2009 erscheinen soll.
Auch an einer Version für WiiWare und DSiWare wird gewerkelt. Wi-Fi-Connection und 4 Spieler-Parteien sollen diese bereichern.

----------------------------------------------
(zwar keine Wii news aber trotzdem intressant)
Die "Electronic Gaming Monthly" gibt es nicht mehr

Nachdem die Hearst Corporation das Onlineportal 1up.com aufgekauft hat, wurde die Zeitschrift EGM (welche dieses Jahr ihr 20jähriges Jubiläum gehabt hätte) zum 06.01.2009 offiziell eingestellt. Ebenso wird die 1up Show nicht mehr produziert.

-------------------------------------------------------

Deathbringer wird PUZZLE Action RPG

offizielle Feature List:

Real-time, fast-action puzzle gameplay.
• Persistent Heroes who can be saved and carried over from dungeon to dungeon.
• Multiplayer support for up to 2-player cooperative gameplay.
• Multiple Hero Skill Trees to choose from – all with unique attacks & abilities.
• Companion Mode, where an intelligent AI companion (with player defined action scripts) accompanies the player, to complement the player's skills. There are 4 companions to choose from. Companions are persistent just like heroes - each Companion will grow over time, gaining skills as they adventure with the hero. There will also be 5 hidden familiars that can only be found through completing hard side quests.
• Extensibility via an open architecture that allows new dungeons & monsters to be added to the game after release.
• Over 100 Magic Items for heroes to use.
• Spell System which is simple, fun and spectacular.
• Multiple Dungeons to adventure in – all with detailed and exciting level-design.
• Simple interface which should be familiar to most console & PC gamers.
• Replayability via hero skills & combinations, and also random dungeon elements and extensible items.
• High quality graphics developed for Infinite's Sage Engine.
• Excellent Music - High quality soundtrack featuring thematic music, and dynamic music support.
• High quality sound effects, including plenty of speech and all manner of magical whooshes and crashes, all in 3D positional sound!

http://www.infinite-interactive.com/deathbringer.php
 
Zuletzt bearbeitet:
dreamGEAR®’S Quad Dock Series First to Offer Simultaneous Charging for Multiple Controllers

thumb_dreamGEARQuadDockPlusforWii.jpg

Torrance, Calif. (PRWEB) January 9, 2009 — dreamGEAR®, an industry-leader in video game accessories, introduces the Quad Dock series, a first of its kind compact controller and battery pack charger compatible with the Nintendo Wii™, Playstation® 3, or Xbox® 360. Setting a new standard for chargers by powering up to four controllers or battery packs simultaneously, the design of the Quad Docks ensure that regardless of which system you play or how many controllers you have, you never have to worry about having an uncharged battery or controller.

As the most functional controller and battery pack chargers on the market, the Quad Dock units feature four charging wells, custom LED charging indicators that signal when the controllers are dead, charging, or fully charged, and a narrow design that allows the dock to be tucked neatly away into small spaces.


The PS3 Quad Dock Pro has the capability to charge up to four Dual Shock 3 controllers at once, while the Xbox 360 Quad Dock Pro charges up to four Xbox 360 rechargeable battery packs. This eliminates the need for additional cords to power up controllers through the Xbox 360 system. The Quad Dock Plus model for Wii brings life back to up to four Wii remotes and includes a bonus dock for four rechargeable AA batteries, which can be used to power the popular Nintendo Wii™ Fit Board.

“dreamGEAR realized there is a need for a more convenient and manageable way to charge and store multiple controllers,” said dreamGEAR COO Richard Weston. “As any gamer will tell you, storing a system, four controllers and a charger beneath a television can make for a crowded entertainment center, and the Quad Dock series was designed with this in mind to relieve this problem for fans of any console system.”

Each model in the Quad Dock series charges via any standard wall outlet using the included AC adapter. This compatibility along with the series’ space-saving qualities makes the Quad Dock the most practical controller chargers on the market. Each model in the series was developed to inconspicuously match the aesthetic of the gaming system it works with through corresponding materials and color scheme.

The dreamGEAR Quad Dock ($29.99-$39.99) will be available January 2009. For more information, visit www.dreamGEAR.net.

Quelle
 
Nintendo Owns 50% of the Next-Generation

The Nintendo Wii is absolutely killing it! We all know that: and it is showing no sign of slowing down either. In fact, we were talking to Nintendo Australia but a few days ago and they informed us that the week leading up to Christmas was the biggest yet for the Wii, with more consoles snapped up by consumers than at any other time in the machine’s lifespan. It inspired us to check out the worldwide sales of the console and what we found was quite startling.

According to the Christmas figures and looking at the trends though the year, in January the Nintendo Wii is set to reach the remarkable milestone of owning 50% of the next-generation marketplace. At just over 46 million consoles sold, the Wii dwarfs the ‘success’ of the Xbox 360 (27 million) and PS3 (19 million): these figures equate to approximate market shares of 50%, 30% and 20% respectively.

With such dominance, you’d think the Wii would be the primary focus of every publisher, media outlet and gaming aficionado out there. But it is not, which raises the question as to whether the Wii really should be included and compared with the other next-gen categorised machines from Sony and Microsoft. Yeah it is a games console. Yeah it is made by industry Gods Nintendo. And yeah, publishers and developers are making plenty of games for it, but do we truly get an accurate representation of how the next-generation market is behaving and spending by categorising the Wii as a next-gen console?

Well ask yourself the following questions:
Were the majority of people who bought a Wii ever truly in the market for a PS3 or Xbox 360?
Are game publishers and developers finding the Wii’s console sales success translating into good business for their software?
Is the Wii’s success resulting in a bigger install base of high-definition TVs, broadband internet and home theatre set-ups?
Are games on the Wii pushing the technological landscape of the video game industry forward in consistently influential ways?
Is the Wii marketing itself to the same audience as the Xbox 360 and the PS3?
Are the world’s premier game makers moving their next big projects to the Wii?
Now stop for a second and think about those questions before you move on, and what they really reveal about gaming's next-gen ecosystem.
In Australia at the very least – and we suspect the rest of the world - the answers to all these questions would indicate that the games industry is a long way from being 50% converted to, and dependent on, the Wii. In fact, perhaps the only real relationship shared between the Wii and the PS3 and Xbox 360 is that it was released in the same era. While there would be some minimal cross-over between the camps from hardcore gamers that ‘own them all, mate’, or in families looking to please two vastly different demographics (parents and kids), there is most certainly an argument that the Wii should not be categorised alongside the Xbox 360 and PS3.

For our money, we think the industry will have to wait until the next-next-generation (which is now really the next-generation, but whatever…) before it can properly decide where and how the Wii should be categorised and compared. It is only then that we’ll see whether Wii owners will actually buy into a Wii 2 (check out Nintendo Digging its Owwn Grave for more), whether they’ll move to other consoles, or whether they are done with the Wii fad and have no intentions of buying forwards. For more information on this, please check out Wii 2, Xbox 720 and PlayStation 4 Release Dates.
 
Gerücht: Erste Patent-Skizzen zum neuen Zelda aufgetaucht?

Es ist bisher nur ein Gerücht, dennoch könnte an den folgenden Skizzen was dran sein. Jeder Fan des Franchises The Legend of Zelda wartet sehnsüchtig auf einen neuen Teil. Zumindest einer Ankündigung. Der letzte aktuelle Teil für die Wii erschien damals mit der Heimkonsole zusammen am 08. Dezember 2006.

Nun sind diverse Patent-Skizzen bei GoNintendo aufgetaucht, die höchstpersönlich von Shigeru Miyamoto stammen und vielleicht auf das nächste Abenteuer mit dem Helden Link verweisen.

LEGENDOFOO.png


thumb_Screenshiot.png


thumb_14eb6dh.png


thumb_fig27.png
 
Klonoa: Door to Phantomile auch in USA

Bandai Namco plant das Jump'n Run Klonoa: Door to Phantomile auch in den USA zu veröffentlichen. Das berichtet Joystiq.

Der Titel wird in Klonoa geändert, einen genauen Erscheinungstermin gibt es noch nicht.
 
Zurück
Top Bottom