Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Sasuke schrieb:Aso![]()
In dem Text geht es ja fast nur um Eye-Toy...ähm..naja![]()
Jetzt wo ich den Text auch gesehen habe finde ich es schade, dass der Eindruck erweckt wird, der Wii sei nur eine MinispielkonsoleKnolli schrieb:Sasuke schrieb:Aso![]()
In dem Text geht es ja fast nur um Eye-Toy...ähm..naja![]()
Joa..in dem Text kommts so rüber als wäre Wii nix anderes als Eyetoy -.-'
HiPhish schrieb:Das glaub' ich dir nicht
EDIT:
Ds war an Crash' Brief gerichtet
aganim schrieb:Also hättet ihr mir gesagt, dass auf RTL son Bericht kommt, hätte ich das ganze mit meiner TV Karte aufgezeichnet. Hochladen bei Youtube geht alles ganz einfach.![]()
CubeRevolution schrieb:Peter Molyneux über Motion Sensing Controller
Speaking at the Leipzig GCDC, Lionhead's Peter Molyneux has warned that motion-sensing controllers such as the Wii remote could leave gamers exhausted unless developers think creatively.
Molyneux's speech, titled 'Combat - Time to Evolve?', focused on the problems with traditional combat games, and suggestions for how to improve them - such as getting rid of hit points, allowing for one-hit kills, and letting characters use items in the environment around them.
When asked by an audience member how he thought these ideas might work with the Wii remote, Molyneux replied: "If you wanted to make a big difference, where's the best place to make that difference? I think the controller is definitely it. There's no doubt in my mind that controllers are changing, and they're changing really fast."
However, Molyneux continued, "I've realised I'm an incredibly lazy person when I play games, and actually slouching back on the sofa, playing on my beer belly, is my most comfortable position. When I have to get up, it's painful. I make noises and start grunting."
When Molyneux first realised that players might be able to swing a motion-sensing controller just like they would a sword, he thought the concept was "brilliant! But then I realised, when I looked at myself in the mirror, I actually looked really stupid.
"And if I do that," Molyneux continued, waving an imaginary sword in a much less expansive way, "Even with nothing in my hand, I get tired very, very quickly."
"It became a real problem. I think motion-sensitivity is very, very useful, but I think the obvious way of doing it - unless you're dealing with a 15 to 20 minute experience at most of actually being hugely physical - is not where the opportunity lies here," Molyneux continued.
"I think it's a more creative medium. It's not turning a controller into a sword... You cannot do it for 20 hours."
Molyneux went on to recount how "one of the hardware manufacturers" approached Lionhead during the development of Black & White with a glove-shaped peripheral that could sense the movement of the users' fingers.
Lionhead decided to see how it worked with the game, and one tester was giving the task of trying it out for a month. According to Molyneux, the tester became "greyer and more pale" with every day that went by.
"It was like some sort of Japanese torture that we'd put him through, and it took three months after that to actually get his hand back to normal use," Molyneux added.
But that doesn't mean he sees no place for motion-sensing technology in gaming - simply that he believes developers must think creatively when working out "How we are going to change games - it's not the obvious solution, it's clearly more subtle.
"I think the DS proves that. What I've found really fascinating is not using [the DS stylus] to scribble with, but using it in a very clever, innovational way," Molyneux concluded.
Quelle: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19168
Hört sich doch gut an.
PS: Der Beitrag kommt in etwa einer halben Stunde.
CubeRevolution schrieb:Hier ist der Beitrag vom RTL Nachjorurnal, leider hat mein DVD Rekorder den Beitrag nicht richtig aufgenommen, so fehlt leider in der Mitte des Beitrags etwas. Sind aber nur Sekunden, da wurde Wii Tennis und Mario Galaxy gezigt. Die Sprecherin betonte Wii sei für die ganze Familie da, dazu hat man als Beispiel WiiMusik gezeigt.
Youtubelink:
http://www.youtube.com/watch?v=Qc0iMOn-gvk
aganim schrieb:CubeRevolution schrieb:Hier ist der Beitrag vom RTL Nachjorurnal, leider hat mein DVD Rekorder den Beitrag nicht richtig aufgenommen, so fehlt leider in der Mitte des Beitrags etwas. Sind aber nur Sekunden, da wurde Wii Tennis und Mario Galaxy gezigt. Die Sprecherin betonte Wii sei für die ganze Familie da, dazu hat man als Beispiel WiiMusik gezeigt.
Youtubelink:
http://www.youtube.com/watch?v=Qc0iMOn-gvk
Wenn ich als normaler Deutscher den Preisvergleich am Ende gesehen hätte und dazu die großen Lobe an Nintendo vorher gut angeschaut hätte, wäre für mich schon entschieden welche Konsole ich mir kaufen würde. Natürlich den Wii. (Den kauf ich mir ja sowieoso. LOL)
CubeRevolution schrieb:Hier ist der Beitrag vom RTL Nachjorurnal, leider hat mein DVD Rekorder den Beitrag nicht richtig aufgenommen, so fehlt leider in der Mitte des Beitrags etwas. Sind aber nur Sekunden, da wurde Wii Tennis und Mario Galaxy gezigt. Die Sprecherin betonte Wii sei für die ganze Familie da, dazu hat man als Beispiel WiiMusik gezeigt.
Youtubelink:
http://www.youtube.com/watch?v=Qc0iMOn-gvk
Eigentlich sahen auch die Berrichterstattungen von der E3 in etwa so aus, von daher ist das jetzt nichts Besonderes...Hedey00 schrieb:Thx, echt sehr nettes Video. Der Wii kommt echt sehr gut weg, anderst wie bei vielen anderen Berichterstattungen.