Wii - Diskussionsforum 1

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
mein nuer laptop könnte auch UT2007 abspielen. Und der ist mit einer ATI Karte ausgerüstet und ist nicht viel größer als der Wii ;)

Hier nochmal die Original Aussage von GoNintend.com

Wii E3 graphics - “Tip of the Iceberg”
June 3rd, 2006

Ati logo“I think what you saw [on Wii] was just the tip of the iceberg of what the Hollywood chip can bring to the Nintendo Wii. I’m really not here to talk about the design specs… other than the fact that ATI worked closely with Nintendo. The team that worked on this chip also worked on the Flipper chip that was in GameCube, and they’ve been working with Nintendo for a very long time so there’s a great chemistry with the two teams working together. I really don’t think that it’s about the [specs]; I think it’s about the innovation that it brings to the table—the motion-sensing, the always-on capability, which is really cool too—the fact that the chip is powerful enough and responsive enough to be there at a moment’s notice, and I think that’s pretty cool for the average gamer. (In regards to Wii’s power compared to the 360) They’re different chips for different platforms and different uses. I don’t think it’s a fair comparison to put them on a chart [to analyze]. That’s not what it’s all about… I think if you focus on the capabilities that the chip will have for the average consumer, with the amazement and wow factor, I think that’s the value that we bring.” - John Swinimer, Senior Public Relations Manager of Consumer Products at ATI

So sehe ich das auch. Die können sich das gar nicht erlauben , dem Wii weniger als doppelt so gute CUBE-Leistung zu geben.

Beachtet man die Aussagen von ATI und was auch teilweise die NINTENDO Verantwortlichen selbst gesagt haben , dann kann die Leistung nicht so schlecht sein.

Weiß jemand, ob der Matt von IGN oder andere Leute der Spielpresse bzw. auch SPieleentwickler mittlerweile die genauen Specs haben ?

KÖnnte man zwar mutmaßen, aber wer weiß. Ich bezweifel sogar, dass selbst NINTENDO EUROPE die genauen Specs kennt. Die hätten sich nicht so ne Mühe gemacht, wenn plötzlich überall die Daten doch ausgeplaudert würden.

Kann ich mir nicht vorstellen. Ich hoffe mal auf den Sommer, dass da endlich mehr gesagt wird.

Rocketman81 schrieb:
So sehe ich das auch. Die können sich das gar nicht erlauben , dem Wii weniger als doppelt so gute CUBE-Leistung zu geben.

Beachtet man die Aussagen von ATI und was auch teilweise die NINTENDO Verantwortlichen selbst gesagt haben , dann kann die Leistung nicht so schlecht sein.

Weiß jemand, ob der Matt von IGN oder andere Leute der Spielpresse bzw. auch SPieleentwickler mittlerweile die genauen Specs haben ?

KÖnnte man zwar mutmaßen, aber wer weiß. Ich bezweifel sogar, dass selbst NINTENDO EUROPE die genauen Specs kennt. Die hätten sich nicht so ne Mühe gemacht, wenn plötzlich überall die Daten doch ausgeplaudert würden.

Kann ich mir nicht vorstellen. Ich hoffe mal auf den Sommer, dass da endlich mehr gesagt wird.

Wenn nichtmal Nintendo die finalen Hardware hat, wie sollen dann die anderen von den finalen Specs wissen?

Georg Prime schrieb:
Rocketman81 schrieb:

Wenn nichtmal Nintendo die finalen Hardware hat, wie sollen dann die anderen von den finalen Specs wissen?
Er meinte NoE; und die wissen eh nix :hmpf:

HiPhish schrieb:
Georg Prime schrieb:
Rocketman81 schrieb:

Und ich mein Nintendo of Japan. Europe ist nichtmal wert erwähnt zu werden.;)

Interview: Opera’s Nintendo Wii Browser

The Opera Wii Browser is somewhat shrouded in mystery, so in an attempt to find out some facts and work out just what to expect when it launches. Scott Hedrick the Executive Vice President with Opera for Devices agreed to answer some of our questions. Obviously there are some rather tight NDA agreements around his neck, but he still managed to provide us with some rather interesting answers.

Cubed3: Will the Opera browser be embedded from launch on the 512MB internal Flash or included with the system via a memory card?

Scott Hedrick: The Opera browser is saved to the Flash ROM on the Wii console, and does not require a separate memory card as Opera for DS does. The browser can be launched in only a few seconds, immediately delivering a great user experience.

C3: Have there been many challenges moving from the computer platform to delivering a secure and functional game console browser?

SH: Not really any big challenges, since Opera has experience with porting to many different devices and mobile phone platforms. The biggest challenge has been to create the best “living room” Web experience, leveraging the unique capabilities of Wii. Opera has worked closely with Nintendo to achieve a breakthrough experience, especially in terms of incorporating the revolutionary Wii remote into the browsing experience.

C3: As a very successful software developer what challenges does the WiiConnect24 service provide, and what do you think of this specific feature?

SH: Nintendo’s network-centric approach with WiiConnect24 will enable rich new services and capabilities, the full extent of which Nintendo has yet to reveal. For Opera, WiiConnect24 presents more interesting opportunities rather than challenges.

Opera has long been working with set-top box manufacturers, for example, that use Opera to create Web-based user interfaces. These IP-based set-top boxes are always connected, like Wii, and can be easily and dynamically updated with live content or new menus.

C3: To what extent will user customisation be allowed?

SH: Nintendo isn’t ready to discuss if there will be any user customisation allowed for Opera on Wii. Opera’s desktop browser is highly customisable and “skinnable”, and the latest version, Opera 9, even includes small Web-based applications called Widgets. We have announced that Opera Widgets will be available on devices and it would be cool to see them on Wii.

C3: Are there any plans to include advertising via the Opera browser on Wii?

SH: No, there are no plans to include advertisements within the Opera browser user interface for Wii, but the same ads you see on Web pages on your desktop will show up when browsing using Opera on Wii. Nintendo hasn’t confirmed if Opera could be used to deliver Web-based advertisements into games, for example.

C3: Will the Opera DS and Opera Wii browsers be able to communicate or interact in any way?

SH: Nintendo has not announced any plans for this, but it would be great to enable this.

C3: How easy is it to control and navigate the Internet using the Opera Wii Browser?

SH: Navigating the Web with Opera on the Wii will be as easy if not easier than using Opera on a desktop. For Opera desktop users, surfing on the Wii will be a very familiar experience. Opera will be integrating its unique rendering technologies to compensate for the lower resolution of TVs and the added distance of the user from the TV screen.

Nintendo’s vision is to expand the appeal of its products to as large of an audience as possible. We aim to make a browsing experience that leverages the intuitive capabilities of the Wii remote, ensuring that anyone from an experienced gamer to your grandma can surf the Web on Wii.

C3: What will the Opera Wii Browser allow you to do outside surfing the 'normal' Internet? Will there be any additional features/functionality?

SH: Based on Opera 9 for Devices, the Wii browser will be not only able to surf the full Internet, but execute Web applications using technologies such as AJAX. In addition to the ability to use advanced services such as Google Maps, third parties could theoretically develop Web applications specifically for the Wii.

C3: Will the Opera Wii Browser be integrated into any games?

SH: In addition to being a full Web browser, Opera also serves as a presentation engine for devices, such as set-top boxes. This means that you it is possible to create dynamic Web-based applications and user interfaces using Web technology running on Opera – avoiding the use of native code such as C++. Nintendo has not released information on its specific use of Opera, but one can imagine the possibilities of what a browser can deliver to a game on a console that is always connected beyond simply browsing the Web.

C3: Many users have expressed concerns over typing using the Wii controller. How are you aiming to get around this?

SH: Opera has gotten over this hurdle on many devices before, even for the Nintendo DS. On the DS, Opera is utilizing the touch screen, navigating with a stylus and inputting information with the on-screen keyboard. Many devices that do not have an external keyboard use an on-screen keyboard – Opera works quite well in this way. We have been working closely with Nintendo to find the best way to overcome this challenge on Wii.

C3: Can pages be scrolled simply by tilting the controller?

SH: Opera for desktop PCs has the built in mouse gesture-based navigation, but how this might be available and mapped to the Wii remote hasn’t yet been revealed by Nintendo.

C3: Is this Wii browser set for launch across all territories and how much will it cost?

SH: Yes, I believe Nintendo announced that Wii will be available in November 2006 and will cost less than $250. You will not have to buy Opera as an external item, as it will be available within Wii upon purchase. There is not a separate cartridge as there is for the DS.

C3: Will Opera be working with Nintendo to help distribute Virtual Console titles?

SH: Nintendo has not yet revealed all the technical details of the Virtual Console system and we cannot comment on this right now.

C3: Will the browser be issued with all Wii consoles or will you purchase it separately?

SH: As mentioned before, Opera will not be sold separately on a game cartridge for Wii. We would like all Wii users to be able to use Opera to surf the Internet. The details of how exactly Opera will be available for browsing within Wii have not yet been announced by Nintendo.

C3: Will standard Opera specific plug-ins, themes etc that are available for the Windows platform be compatible with the Wii?

SH: The user interface for Opera on Wii will be customized to better suit a living room environment. For example, fonts will be larger and the user interface will be simplified so that the Web is easier to view and use from a distance while navigating with the Wii remote.

C3: What kind of functionality can we expect from the browser (e.g. Macromedia flash support, Javascript, etc)?

SH: Opera for Wii will support all the same Web standards that are included in Opera 9 for PCs and Macs. This desktop beta version is available now at this link. This version does include Javascript. Whether plug-ins such as Flash will be supported in Opera on Wii has not yet been announced. Stay tuned!

HiPhish schrieb:
Georg Prime schrieb:
Rocketman81 schrieb:

Jetzt wird es lächerlich :rolleyes:

das der wii deutlich stärker wird als die current-gen ist so sicher wie das amen in der kirche ;) daran zweifeln nur ungläubige aus dem ms/sony-fanboylager

das der wii grafisch mit xbox360 und ps3 mithalten wird ist eine träumerei :shakehead: daran glauben nur fanboys aus dem nintendo-lager

im endeffekt bringen die ganzen spekulationen nichts und wir werden ja sehen was der wii uns grafisch präsentieren wird. hoffentlich werden die specs bald bekannt gegeben und die ganzen fake-news haben ein ende.

Ich denke mal die Grafik des Wii wird nie auch nur Ansatzweise an die von Xbox360/PS3 herankommen - ansonsten wäre ein Preis von 200€ einfach undenkbar.
Klar der Wii-Chip ist jetzt schon sehr lange in Entwicklung aber ich glaube der Entwicklungschwerpunkt lag nicht auf Grafikleistung sondern darauf einen leisen,kleinen, günstigen und sparsamen Chip zu entwickeln.
Bessere Grafik als Xbox/GC wird der Wii allemal besitzen aber Xb0x360/PS3 werden immer in einer Liga darüber spielen.
Das alles ist jetzt schon seit längerem bekannt und man sollte sich nicht die Illusion machen der Wii könne mit der NextGen mithalten.

Aber eigentlich kann uns das egal sein - die Kernwaffe des Wii ist der Wiimote :) .

Ich kann nur mal auf meinen Post im Vs. Thread verweisen:

"Ich denke, dass man die 3 Konsolen am besten mit Autos vergleichen kann.
Die PS3 ist der Enzo, die 360 der Murcielago und der Wii der Porsche BoxsterS. Aufm Papier sind erstere beiden viel schneller und auch viel teurer. In der Praxis jedoch kommt der BoxsterS auch locker auf seine 260-270 und die 2 Sekunden die er langsamer auf 100 ist sind nicht so wichtig. Schnell sind sie alle. Und auf den Fahrer kommts auch ziemlich drauf an. Wenn der nicht fahren kann, dann bringt ihm der Enzo auch nix... Deswegen isses natürlich auch nicht besonders klug ne Konsole aufgrund deren Spiele zu bashen, die scheinbar von Leuten programmiert wurden, die das Gas nicht gefunden haben... :P"

Silberdrache schrieb:
Ich denke mal die Grafik des Wii wird nie auch nur Ansatzweise an die von Xbox360/PS3 herankommen - ansonsten wäre ein Preis von 200€ einfach undenkbar.
Klar der Wii-Chip ist jetzt schon sehr lange in Entwicklung aber ich glaube der Entwicklungschwerpunkt lag nicht auf Grafikleistung sondern darauf einen leisen,kleinen, günstigen und sparsamen Chip zu entwickeln.
Bessere Grafik als Xbox/GC wird der Wii allemal besitzen aber Xb0x360/PS3 werden immer in einer Liga darüber spielen.
Das alles ist jetzt schon seit längerem bekannt und man sollte sich nicht die Illusion machen der Wii könne mit der NextGen mithalten.

Aber eigentlich kann uns das egal sein - die Kernwaffe des Wii ist der Wiimote :) .

dito, ich denk ma von der grafik her wird es Olg-Gen 1.5 sein, genau zwischen old und next gen, aber dazu kommt noch der controler und der günstige preis und der günstige preis der spiele, überlegt mal wie viel geld ihr spart in den jahren wenn ihr sagen wir mal 30wii games statt 30ps3 games kauft? das werden auch ungefähr 300€ sein o.O also schon mal 900€ gespart und trotzdem nen geilen Controler ^^

auserdem soll mir mal ein Sony ein Argument nennen wieso eine ps3 besser sein soll als xbox360 + wii...
auf der xbox360 hat man grafik, westliche spiele und geiles online gaming, ein rumble pack sehr wichtig für mich ^^, die gewissheit das es eine xbox3 geben wird.

auf dem wii hat man auch halb wegs vernünftige grafik, die geilste steuerung die je ein Mensch gesehen hat *hust* in der hand hat, Nintendo als Softwareschmiede ^^, das wofür Japaner BELIEBT SIND, nein NICHT grafik sondern INOVATION IM GAMEPLAY ;)

das einzige argument bleiben die spiele und die sind geschmacksache, ach ja und wii60 hat 100% mehr und abwechslungsreichere spiele zu bieten als ps3 ^^

ein hoch auf wii60 *jubel* :)

edit: dazu wird der wii marktführer in japan und xbox360 im westen, das der wii sich öfters als die ps3 verkaufen wird wird wohl klar sein in japan ;) und überlegt mal wie lange die ps3 bräuchte im die xbox360 im westen zu überholen ^^ in den ersten 6monaten liefern sie 6millionnen konsolen, davon landen maximal 4millionen auserhalb japans, also 4million ps3 in 6monaten, das schafft die xbox360 locker auch in diesen monaten durch die hammer games un dem weihnachtsgeschäft ^^
das bedeutet im westen hat die ps3 nicht ein bisse auf die xbox360 eingeholt in den ersten 6monaten vielleicht sogar weiter verloren, denn wer sagt ob sie wirklich alle 6million ausliefern es können immer probleme auftreten oder ob sich alle 6millionen verkaufen ;)
wahrscheinlich wird die ps3 die xbox360 nie im westen einholen, vielleicht wird sie weltmarktführer davon hat sie aber nix da japan europa und usa total verschiedene märkte sind ;)

"SH: Opera for Wii will support all the same Web standards that are included in Opera 9 for PCs and Macs. This desktop beta version is available now at this link. This version does include Javascript. Whether plug-ins such as Flash will be supported in Opera on Wii has not yet been announced. Stay tuned!"

Und was passiert bei "Funseiten" bei denen sich der Rechner aufhängt ?

das funktioniert meistens nur bei IE und da jetzt schon auch nicht mehr (nur 5er oder so)...
bei firefox oder opera funktionieren diese Seiten garnicht

NyLe schrieb:
"SH: Opera for Wii will support all the same Web standards that are included in Opera 9 for PCs and Macs. This desktop beta version is available now at this link. This version does include Javascript. Whether plug-ins such as Flash will be supported in Opera on Wii has not yet been announced. Stay tuned!"

Und was passiert bei "Funseiten" bei denen sich der Rechner aufhängt ?

Ich nutze Opera jetzt über 4 Jahre intensiv, das ist mir bisher noch nicht passiert ! :P

Opera ist ziemlich gut. hat halt ein paar schwächen (zB funktionieren crosslinked youtubevideos nicht, nur auf der youtube seitze selber gehen sie).
Ich werde mir den DS browser kaufen, und ich werde auch wii zum surfen benutzen. :)

ach ja:

For Opera desktop users, surfing on the Wii will be a very familiar experience. Opera will be integrating its unique rendering technologies to compensate for the lower resolution of TVs and the added distance of the user from the TV screen.

sind die Unique Fähigkeiten auf Wii oder auf andere Operaversionen bezogen?

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom